3. Klasses troldetræ Her i troldetræet bor larmetrold, sjusketrold, rodetrold, glemmetrold og tavse trold. Nogle gange bor de også inden i os og tager.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Gudstjeneste 11. juni 2006 Velkommen!. Gudstjeneste 11. juni 2006 Tre ting vi skal passe på >< Tre ting vi skal gøre.
Advertisements

SMUT PAKKE 2 VIDEN OM SUKKERSYGE.
KONFLIKTHÅNDTERING Velkommen! Dias.
Den lille Mads.
Måske er I gode venner i et år,
Forældremøde Lærkebo. Mariagerfjord Kommune.
Vi hører altid om kvinders “regler”, her er så mændenes regler.
Gode råd i forbindelse med mundtlig eksamen
Til alle der kommer og besøger os I Grækenland Her er en lille guide så I nemt kan finde frem til huset.
©Jenny Bohr – Til underviserne Her er valgt at vise filmen ”et liv i kaos”. Hvis kursisterne er unge, kan man vælge en anden film eks. ”det.
? At sige NEJ Vrede uden autopilot Integritet & Samarbejde
Mr. Raggys prøveeksamen Gennemgang af svarene.
Undervisningsmiljø undersøgelse fase 2
Den svære ungdom Om unge i gråzonen.
Hvad gør livet værdifuldt?
Hvad gør livet så værdifuldt?
”Den gode elev” Kvalifikationer er defineret som den enkelte persons faglige, sociale og personlige færdigheder og kunnen Kompetencer betegner personens.
Baggrunden for indførelsen af PALS
Fra en børneforkæmpers perspektiv. Børns sorg er et voksent ansvar OmSorg.
Klik for næste billede eller vent 30 sek. Rando i skole!
De sidste undervisningstimer
Livets tog.
Måske er I bedste venner i et år,
Halv- eller helårsturneringer Udtræk fra undersøgelse Indkomne svar 27.
Min hobby Fornuftig og relevant tekst af emnet:
BØRNEMORDERN CHRISTIAN XENIA OG NEEL. Denne dias er sponsoreret af at Vi nægter at fortælle noget med mindre I bestikker os. I må helst ikke smække med.
Taktil – Røre børnene Jeg er god til at huske noget, hvis jeg tegner, mens jeg får det forklaret Jeg er god til at lytte, hvis jeg må pille ved noget imens.
August April august 2007 •5 år og 5 måneder.
All You can do is tickle it, and see how it jumps
Dansk 1. klasse.
Dialogisk læsning – Eksempler på spørgsmål
Den lille forskel - der gør så stor forskel Kære familie og venner Selvom I alle kender til Daniels diagnose, så ved vi at det kan være svært helt at forstå.
Brug et øjeblik af din dag til at lære nogle gode leveregler…
Stress og ledelse.
Hjælp mig med at finde den !!! En stor belønning til dem, der SER bedst! Præsenterer Klik her for at starte JEG HARMISTET MIN MIS !! Red Bulls.
...Slap af... HJGHK. Hvis du er rigtig træt af af den daglige stress som du skal til at gå igennem..
mine observationer Filmanalyse af OK Gloser til filmen
Teenage Coaching Dagnæsskolen.
Hvad gør livet så værdifuldt?
Hvad gør livet så værdifuldt
©Jenny Bohr – Til underviserne Voksne med ADHD har ofte mange negative erfaringer med sig. Mange har fået megen skæld ud som børn, og de.
Gør det simpelt Trænings planlægning.
Undervisningsmiljø undersøgelse fase 1 December 2006 Vintersbølle Skole.
Hvad gør livet så værdifuldt
Hvad gør livet så værdifuldt
Vi var venner i fortiden..... … og vil være det altid.
Din Økonomi Dit Valg Dit Mål.
Børn og unge med handicap siger deres mening
Trivsel og værdier - i skoletasken
Evaluering og IT Brøndby Gymnasium
Anne Mette Rosendahl Rasmussen
Børns udvikling Indholdsfortegnelse Finmotorik & grov motorik Vækst
Informationsmøde for forældre til kommende børnehaveklassebørn
Iselingeskolen Elevevaluering 25. og 26. oktober årgang 87 elever.
HJÆLP TIL FAMILIER Lavet af: Sofie, Daniel G, Amr, Sophia.
Børn og voksnes rettigheder.
Hvordan man bekæmper mobning
Hvad kan vi gøre for at hjælpe søskende??
MIT NYE VUGGESTUELIV.
At være søskende… At være søskende i en familie med et anderledes, sygt eller handicappet barn. At være søskende til et barn med AD/HD.
Omsorg for børn og unge, der har en hjerneskadet mor eller far
Kære forældre i de nye 0.-klasser! Velkommen til skolen til jer og jeres børn. Velkommen til en snak om samarbejde.
... Hvis du sender det til (mindst ) 2 venner... Får du 3 år med masser af held!!! ***
Hej her er et lille diasshow Tryk på Enter-tasten, når du vil videre!
Breddekonsulent Kirsten Leth. DBF - Midtjylland. Forældrekursus COACHING Herning Badminton Klub 29.september 2008.
Børn og sociale medier Hvordan bruger eleverne fra Skelgårdsskolen de sociale medier ?
Læring og anerkendelse i dagplejen To FOA-hæfter: Anerkendelse i dagplejen Læring i dagplejen Skrevet af: Rie Haslund Erik Sigsgaard Rikke Sværke Madsen.
Den gældbundne tjener med Lego-figur
Stråle-Simon og jagten på de sure kræftceller
Læringslokomotivets forældresamarbejde
Præsentationens transcript:

3. Klasses troldetræ Her i troldetræet bor larmetrold, sjusketrold, rodetrold, glemmetrold og tavse trold. Nogle gange bor de også inden i os og tager magten fra os. Vi vil tæmme troldene, så det er os, der bestemmer, hvornår de må larme, sjuske, rode, glemme og være tavse.

Eksternalisering En masse trolde Til den voksne. Som udløber af projekt ”Stjerneklasse – lær en masse” og efter inspiration fra Jørgen Riber i bogen ”Anerkendelse i børnehøjde” forsøger vi på denne måde at eksternalisere nogle af de fænomener, som kan hindre os i netop at lære en masse.

Stressetrold Her er den lille, stressede trold Hvordan er den irriterende? Når man skal nå noget, stresser man. Man bliver irritabel. Når ens mor bliver stresset, skal man gøre alt muligt for hende. Hvordan kan den være en ven? Når man skal nå noget. Man kan hjælpe nogen med at nå noget. Hvordan kan den tæmmes? Man kan give sig god tid Man kan sidde et roligt sted og tvinge sig selv til at slappe af

Tavse trold Her er den lille, tavse trold Hvordan er den irriterende? Når man holder sin mening tilbage. Man kan være bange for at sige noget forkert. Man lærer mest hvis man har en mening. Man er måske genert Hvordan kan den være en god ven ? Hvis man skal holde på en hemmelighed. Når andre har ordet. Hvordan kan den tæmmes ? Prøve at overvinde sin frygt Se løven i øjnene En god ven skal støtte Man kan få nemme spørgsmål – og så lidt sværere – og til sidst tror man på, at man kan

sjusketrold Her er den lille sjuskede trold Hvordan er den irriterende? Man skal lave noget om, hvis det ikke er godt nok. Hvis man f.eks. vil se fjernsyn, kommer man til at sjuske. Det bliver grimt, når man skynder sig. Hvordan kan den være en ven???????????? Det bliver kedeligt, hvis alt skal være så fint. Hvordan kan den tæmmes?.... Huske hvad der er vigtigt. Tvinge sig selv til at være mere omhyggelig

Rodetrold Her er den lille, rodede trold Hvordan er den irriterende? Man skal til at rydde op, når man ikke har tid. Man må ingenting, før man har ryddet op. Man kan ikke finde noget, når det roder. Det bliver til sidst alt for meget at rydde op. Ting kan gå i stykker Hvordan kan den være en ven? Man kan rode alting ud for at finde noget. Det bliver kedeligt, hvis man aldrig må rode. Man har det sjovt – og så roder man, for man skal jo bruge en masse ting. Hvordan kan den tæmmes? Man rydder op, før man går i gang med noget andet. Hvis alting har sin egen plads.

Glemmetrold Her er den lille, glemsomme trold Hvordan er den irriterende? Man skal bruge den ting, man har glemt. Man glemmer sine lektier, selv om man lige har lavet dem – det er ærgerligt Man har ikke sine idræts-sko med – så får man ondt i fødderne Hvordan kan den være en ven? Hvis man kan glemme et mareridt Hvis man kan glemme et skænderi med en ven. Hvis man er blevet skældt ud og blevet ked af det, er det godt at glemme det. Hvordan kan den tæmmes? Mobilen er en moderne huskehjælp En tavle på køleskabet Få nogen til at minde én om det. Man kan få en belønning for at huske. Hvis man får skæld ud, når man glemmer, vil det hjælpe.

Larmetrold Her er den lille, larmende trold Hvordan er den irriterende? Man ved godt, man forstyrrer. Det er irriterende for andre. Man er en dårlig kammerat. Man få heller ikke lavet noget selv. Hvordan kan den være en ven? Til fester – fastelavn. Hvis man skal råbe til nogen. Hvis man skal præsentere noget for andre. Hvis man har været stille længe. Hvordan kan den tæmmes? Man kan række fingeren op. Man kan lytte til de andre. Lave pauser, hvor man må larme. Have en klappe-regel.