’I patientens fodspor’ - test af en app. Hvad går det ud på? ●’I patientens fodspor’ består af to muligheder: ●At gå fysisk i en patients fodspor ●At.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Barrierer for solidaritet i velfærdssamfundet
Advertisements

Les meilleures photos de
KONFLIKTHÅNDTERING Velkommen! Dias.
©Jenny Bohr – Til underviserne Voksne beskriver og italesætter ofte sig selv med de ord, som voksne brugte om dem, da de var børn. Mange.
Hvem er vi? Martin Dahl Karin Dam Nielsen
Gode råd i forbindelse med mundtlig eksamen
SFO Nydamskolen Medarbejderundersøgelse i Sønderborg Kommune 2012
Børnearbejde lavet af 4. klasse og lærer Stine B
Pårørende-professionel relationer
Ny uddannelse profil på Ortopædkirurgisk afdeling Hospitalsenheden Horsens.
Flere bekendte, lige så mange venner, men mere tid alene… - Nogle få perspektiver på ungdoms- og foreningsliv i en ”synes godt om”-kultur København 3.decemberr.
Første gang du logger på, skal du bestille ny adgangskode her
BIOANALYTIKERES KERNEFAGLIGHED OG PROFESSIONSIDENTITET
Læringsmiljø på hhx; kvaliteter og udfordringer Temaoplæg 2: IKT i undervisningen på hhx DEA, 13. Oktober 2010 Ph.d.-stipendiat, Arnt Louw Vestergaard.
Psykoedukation til unge i OPUS
Fordele, muligheder og udfordringer ved direktivets implementering i forhold til Universitetshospitalet i Aalborg. Morten Noreng Lægefaglig Direktør.
Præsentation af Patientens bog
Introduktion til værdistrømsanalyser
Patientsikkerhedsrunde - et ledelsesredskab
Patientsikkerhedsrunde - et ledelsesredskab
TERM modellen Introduktion til øvelse
Den anerkendende tilgang fra ord til handling
Vestegnsprojektet Forebyggelsespuljens temadag 4. oktober 2012
”Der er ingen sår der ser godt ud”
Erfaringer efter simulationsbaseret undervisning i genoplivning
’Pårørende Empowerment’ Sundhedsfagligt Forum torsdag den 30. maj 2013
Hvem kommer på Perron 3 Hvilken profil har de? Hvad har fået dem til at komme?
- Et dagbehandlingstilbud til unge hashmisbrugere
Psykoedukation til patienter med bipolar affektiv sindslidelse
OUH-to-go (workflow-to-go®)
Kan omsorg accelereres?
Psykoedukation for patienter med skizofreni
Psykoedukation for patienter med bipolar affektiv sindslidelse
Sydvestjysk Sygehus, Esbjerg Fælles Akut Modtagelse
Sikkert Patientflow Læringsseminar 1 Storyboard fra Hospitalsenhed Midt.
Læringsseminar 1 Storyboard fra Sygehus Thy-Mors Sikkert Patientflow.
BEHANDLING I HJEMMET? - Seminar om patientinvolvering inden for hjemmedialyse ONSDAG D. 6. JUNI 2012 KL – Hele forhistorien til hvorfor.
Information om akkrediteringsbesøget 2005 V/ leder/kvalitetskoordinator, navn.
Afdelingsleder Morten Freil
Mette Faber, Strategi- og Planchef, overlæge, marts 2010
Den anerkendende interviewform
Omsorgsetik i klinisk sygepleje - den gode, kloge og rigtige sygepleje
Ved Jannie Asklund Mobil:
Hvordan ser patientens supersygehus ud? Chefredaktør Erik Rasmussen Mandag Morgen Dansk Selskab for Medicinsk Prioritering 7. maj 2009.
Patientens svære kamp – patientinvolvering i praksis - TAK
Det Inddragende Netværksmøde
Kommunikation…..? …Ja, tak! Skal jeg fortælle dig, hvordan du skal kommunikere…..? …NEJ, tak!!!
Patientsikkerhed, kvalitet og akkreditering
En dag da Leo var på til skole, så han to drenge som lige havde malede med graffiti. Det synes Leo er sejt, De to drenge gå forbi Leo og går mod skolen.
Tryghed ved udskrivelsen
Det autentiske menneske Autentisk lederskab © Udviklings- & Kompetencegivende coachingforløb.
Dette er starten på et lille slideshow, der kan præsenteres på minutter. Slideshowet bygger alene på de materialer, der er udleveret i ’Pårørende-kittet’
DET GRÆNSELØSE ARBEJDSLIV 7 MINUTTER OM GRÆNSELØSHED.
Hvordan kan vi have fokus på indsatser med afsæt i borgerens behov og ønsker mere end systemets muligheder? Bjarne Yde ledende sygeplejerske Regionspsykiatrien.
Elektronisk overførsel af billeder fra RA1000 Når billeder skal overføres elektronisk til: Region Hovedstaden. Region Syddanmark. Hvis der skal brændes.
Navn (Sidehoved/fod)Bispebjerg og Frederiksberg Hospitaler FAS’ Års- og medlemsmøde, 3. oktober 2014 Ane Friis Bendix Vicedirektør, dr.med. Sammenhæng.
FORBEDRINGSLEDELSE OG KOMMUNIKATION Helle Adolfsen, Sygeplejefaglig direktør, E-MBA, Cand. Cur 27. APRIL 2016.
#HeltGak – Når livet ikke leves helt ud! V. Kasper Tingkær Generalsekretær i DepressionsForeningen.
Den svære samtale At tage udgangspunkt i livshistorien – en vej til åndelig omsorg.
Patient- og Pårørendepolitik ( ) ) Vi tager patienten og de pårørende med ved bordet, når vi taler om, hvordan vi kan gøre tingene.
Implementering af et opfølgende EORTC 2 skema i Dansk Palliativ Database Mogens Grønvold Forskningsenheden, Palliativ medicinsk afdeling, BFH Afdeling.
Hvad er vigtigt for dig?-dag
AVA Vision og værdier ”En vision, der kommer indefra – fra medarbejdere, der dagligt leverer varen og håndterer måden at gøre det på troværdigt og individuelt,
Hvad er vigtigt for dig?-dag
Afgangen fra FAM - stafetmetoden
De pårørende i beslutningsrummet
Hvad er vigtigt for dig? Onsdag den 6. juni stiller sundhedsprofessionelle dette spørgsmål til patienter, beboere, klienter, brugere og borgere Den.
Hvad gør jeg hvis jeg får en klage ?
Det nationale PRO-arbejde Fagligt Selskab for Lunge- og Allergi sygeplejersker d. 15. marts 2018 Sanne Jensen.
Jeg er ved at lære, at få overblik over nogle særligt vigtige dele af orienteringsløbet der gør, at alle er med, og alle lærer noget. - for når alle kan.
Præsentationens transcript:

’I patientens fodspor’ - test af en app

Hvad går det ud på? ●’I patientens fodspor’ består af to muligheder: ●At gå fysisk i en patients fodspor ●At følge en patients fodspor via en app

Vi tester en app ●Konceptet testes fra maj 2012 på: ●Aalborg Sygehus ●Hospitalsenhed Vest ●Bispebjerg og Frederiksberg hospitaler ●Efter testen vil app’en bliver tilgængelig i hele landet

Hvorfor er det vigtigt? ●Det sender et budskab om, at sygehuset er til for patienterne ●Det viser, at topledere møder patienterne med respekt og lytter til deres erfaringer ●Det fremmer en kultur hvor involvering af patienter har værdi

Hvordan foregår det? ●Patienter og pårørende mødes af en fotostat, der inviterer til at downloade en ”Fodspors”-app ●I app’en noterer deltageren sine oplevelser ●”Fodsporet” kan sendes til sygehusledelsen, til pårørende eller blot gemmes i egen telefon

Læs mere:

Andres erfaringer En række ledere har gået ’I patientens fodspor’ – helt konkret. Her er nogle af deres erfaringer:

”Ved at gå i patientens fodspor kommer man ud og mærker den kliniske hverdag. Man får patientens perspektiv – de ting, som jeg selv troede ville være problemer, var det overhovedet ikke" Torben Stentoft hospitalsdirektør Rigshospitalet

”Jeg var spændt på, hvordan jeg ville blive modtaget af medarbejderne. Responset var, at det var helt ok, at ledelsen kommer ud og ser, hvad de laver. I forhold til patienten og familien blev det mødt positivt” Morten Noreng lægefaglig direktør Aalborg Sygehus

"Jeg valgte at følge to patienter – en medicinsk patient og en kirurgisk patient. De havde ingen problemer med at have en direktør i hælene – syntes faktisk at det var helt fantastisk, at jeg prioriterede at bruge tid på at følge dem” Ane Friis Bendix vicedirektør Bispebjerg og Frederiksberg Hospital

Hvad er i fokus? ●Patienten er velkommen og bliver mødt med respekt og imødekommenhed ●Patientens viden og erfaringer bliver efterspurgt ●Patienten (og pårørende) bliver set som en ressource ●Forløbet er tilrettelagt ud fra patientens behov

Hvad er i fokus? Patientens: ●Personlige oplevelse af forløbet ●Undren eller overraskelser ●Evt. tvivl, utryghed eller egentlige fejl ●Forslag til forbedringer

Sikker Patient ”I patientens fodspor” er en del af ”Sikker Patient” Sikker Patient er et samarbejde mellem TrygFonden og Dansk Selskab for Patientsikkerhed