Fremtidens ledelse af en kulturvirksomhed

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
HUNDE SPEED km h 34,4 HUNDE SPEED km h 34,1 HUNDE SPEED km h 32,8 HUNDE SPEED km h 31,9 HUNDE SPEED km h 31,8 HUNDE SPEED km h 30,9.
Advertisements

PR KAMPAGNE.
Forretningsudvikling og Urmennesker
Børns indflydelse på familiens købsbeslutninger
Strategisk planlægning
NemID og Fællesskema 2014 v/Signe Hansen Blegmand
Funktioner Grundbegreber.
Du skal vide nogen om blodtrykket, fordi det fortæller noget om hvordan dit hjerte har det. HUSK - at hjertet ikke er til at undvære ligesom bilen.
Hjemmesidekonstruktion Tjekspørgsmål 1.Hvad er et markup-sprog – hvad bruges det til? 2.Hvad er forskellen mellem et markup-sprog og et scriptsprog? 3.Hvad.
Torbenfeldvej Vallensbæk strand Tlf.: – – dagligt brug af vores hjemmeside •AGEN LYS har en stor og omfattende.
Overskrift her Navn på oplægsholder Navn på KU- enhed For at ændre ”Enhedens navn” og ”Sted og dato”: Klik i menulinjen, vælg ”Indsæt” > ”Sidehoved / Sidefod”.
Møde for kontaktpersoner – Høng 10. September 2013.
Nordbanen Et af Danmarkshistoriens største jernbanefornyelsesprojekter
1 Administrativt samarbejde – hvordan kan det lykkes? Hvilke overvejelser skal der gøres i såvel det politiske som i det administrative felt? Hvilke strategier.
VTU 2010 | Virksomhedstilfredshedsundersøgelse Københavns Tekniske Skole Inspektørområde - Tæbyvej Svarprocent: 23% (64 besvarelser ud af 274 mulige)
Dataopsamling og GPS-styring
Date :31 1.
Oplevelser i effektiv kvalitet
Communication & Design ODEUM e-Plan Landinspektør Martin Høgh Urban Planning and Transport.
Trivselsundersøgelse og ledelsesevaluering
Arbejdsglæde eller sygefravær
Dialogmøder 2012 De private tilbud og kommunerne - fælles udfordringer og muligheder Geert Jørgensen.
av Lajla Ellingsen og Mari By Rise Adresseavisen
Danske Handicaporganisationer – for retten til lige muligheder Konventionspiloterne på besøg i DH’s afdelinger.
Energieffektivisering i byggeriet”. Program Introduktion til Energieffektivisering af byggeriet Delprojekt_01Systematisk energieffektivisering af tekniske.
PROGRAM Introduktion til internettet Hvad er en PC? Musetræning
Virksomheder - definition
Statistik.
Velkommen til E-business
En ambition for skolerne i Hillerød SB formændene i Hillerød Materiale fra mødet

# DUA SEMINAR 2010 BRUGERINVOLVERING - hvordan? Ole Nielsen, COWI 5. oktober okt 2010 DUA SEMINAR 2010.
Grundlæggende regnskabsforståelse
1 Lektion 18: Priser i en åben økonomi 1.Økonomiske nyheder 2.Repetition 3.Dagens pensum 4.Hvad kan I få eksamensspørgsmål i? 5.Næste lektion 6.Tilbagemelding.
Informationsmøde om Kvalitet i MUS - Et projekt i Udviklings- og Omstillingsfonden.
Køb af processer Dialog med kaospiloterne hold september 2004 Lisbet Thyge Frandsen, adm.dir. BDO ScanRevision.
1 Agenda: SSTT, København 20. januar Program - håndbog 2.Processen for dataindsamling og analyse 3.Hovedkonklusioner 4.Ideer til håndbogens indhold.
VEJLEDERNES FORHÅBNINGER FRA BRANDMAND TIL ARKITEKT AFKLARING AF EGEN VIDEN: HVAD KAN JEG? AFKLARING OG AFGRÆNSNING AF ROLLEN KONTRAKT : DIALOG OMKRING.
Pleje og Sundhed Gennemførte719 Inviterede895 Svarprocent80% FREDERICIA KOMMUNE MTU og Psykisk APV 2012 Rapportspecifikationer.
Klimakommunikation - er vi gode nok? v/ Steffen Lüders, Mannow Mandag den 28. april 2008.
Dagsorden: 15:15-16:30 TULE gennemgang og dialog 16:30-16:45 Pause 16:45-18:00 Evaluering af opdeling af funktioner mellem matriklerne. 18:00-18:30 Pause.
Henning Boddum Mobil tlf Kordegnenes Årsmøde Velkommen til Strategi og Social kapital.
CBS Bibliotek …flere fremtider, én strategi René Steffensen Statsgruppens temadag 20. november 2006.
Trivselsundersøgelse og ledelsesevaluering Anæstesiologisk Afdeling Flere ledere
ETU 2008 | Elevtilfredshedsundersøgelse Erhvervsskolen Nordsjælland HTX (Teknisk Gymnasium) - Hillerød Baseret på 313 besvarelser.
ELEVOPGAVER I HYGIEJNE
1 Borgerpanelet i Silkeborg Kommune.
Randers Kommune IT-udviklingsprogram Temadag for IT-afdelingen den 21. Maj 2007.
Strategiseminar – 23. januar 2007 Lauritz B. Holm-Nielsen A A R H U S U N I V E R S I T E T Strategiseminar – 23. januar 2007 Velkommen.
Globaliseringsredegørelsen 24.mar. 14 Figurer fra Danmark tiltrækker for få udenlandske investeringer i Sådan ligger landet
Randers Kommune. 2 Stabene i Randers Kommune - 2 Møde gruppen af stabsledere – Velkommen v. Klaus Christiansen - Introduktion til arbejdsprocessen.
Livsstilsændringer i Flok. 2 Aabenraa kommune 6000 medarbejdere Ca. 450 arbejdssteder MED. System med HMU som beslutningsorgan.
Rapporter (Access, del 5). RHS – Informationsteknologi – Udgangspunkt Vi har oprettet en database Vi har defineret en eller flere tabeller, og.
Grunde til at jeg elsker dig
SAMMEN GØR VI DIG BEDRE 1 Velkommen til 2. undervisningsgang Kompetenceudvikling af pædagogiske ledere.
Velkommen Styrk erhvervsklimaet i Viborg 17. marts 2015
At deltage i projektarbejde
Fundamentale datastrukturer

Præsentation af Aalborg Universitet 1 af 31 Udvalg for kommunikation.
Nytænkning, konkurrence og mest kvalitet for pengene Temamøde Regionsrådet, 14. marts 2007.
10.mar. 15 Udvikling i løn, priser og konkurrenceevne Dansk Industri.
Lederkonferencen 9. juni 2010
1 Fundamentale datastrukturer. 2 Definitioner: abstrakt datatype, datastruktur Elementære datastrukturer og abstrakte datatyper : arrays, stakke, køer,
Introduktion til KVIK Modellen Tovholderens rolle og opgaver
Globaliseringsredegørelse 21.mar. 11 Globaliseringsredegørelsen 2011 Grafer fra temakapitlet Eksporten som drivkraft for vækst og velstand.
VTU 2008 | Virksomhedstilfredshedsundersøgelse Aalborg Tekniske Skole Svarprocent: 27% (414 besvarelser ud af mulige)
KVIK erfa-dag 22. Maj 2006 Hvorfor gør det en forskel at blive ved med at selvevaluere?
Fælles fremtid – fælles ansvar Ledelsens strategi Hoved-MED 27. februar 2013.
Præsentationens transcript:

Fremtidens ledelse af en kulturvirksomhed Adm. dir. Lars Liebst

Agenda Balanceringen af kultur og profit Vækst 2009 - Tivolis strategiske arbejde Strategi er en central ledelsesopgave De rigtige strategier er en afgørende basis før Lean, coaching mv.

Tivoli kort… klenodie eller forretning Tivoli er egentlig et Klenodie i ordets bedste betydning, men for at kunne fastholde dette, så bliver vi nødt til at tjene penge - og det betyder, at vi rent professionelt bliver nødt til at drive Tivoli som en forretning, efter moderne ledelsesmæssige og forretningsmæssige principper. SALGSPROCES i 1999

Tivoli kort… kultur og forretning Eneste børsnoterede selskab med eget symfoniorkester Panto License to operate

Tivolis strategiske arbejde

Det er vigtigt at sætte nye mål Pejlemærker frem mod 2009 Fra sæson- til helårsvirksomhed Tivoli skal sætte standarden for service og kvalitet Vækst 2009 En ny strategiplan for Tivoli i samarbejde med medarbejdere, chefgruppen og vores bestyrelse. For som Carstensen sagde: Tivoli bliver aldrig færdig!

Processen Processen er forankret i chefgruppen Ekstern konsulent tilknyttet som facilitator Række af workshops Medarbejderne inddrages på udvalgte stræk Keep it simple - Powerpoint-strategi Ny strategi kræver ny organisation Analyse x Accept x Udførelse = Resultat Dialog, åbenhed og information Vælg den offensive tilgang – investering og udvikling er vejen ud af krisen

Processen - indhold Mission & vision Målsætninger Opfølgning Planlægning Strategier Strategiske udfordringer SWOT og styrkepositioner Situationsanalyse

Processen - indhold Mission & vision Målsætninger Opfølgning Planlægning Strategier Strategiske udfordringer SWOT og styrkepositioner Situationsanalyse

Situationsanalyse Strategisk analyse Mystere-shopping Exitanalyser Priselasticitet Gæsteklager

De næste skridt … Mission & vision Målsætninger Opfølgning Planlægning Strategier De næste skridt … Strategiske udfordringer SWOT og styrkepositioner Situationsanalyse

Mission

Vi vil betage vores gæster

Vi kan kun ’betage vores gæster’ hvis…: Mission Vi kan kun ’betage vores gæster’ hvis…: 1. Vi overgår gæstens forventninger

Vi kan kun ’betage vores gæster’ hvis…: Mission Vi kan kun ’betage vores gæster’ hvis…: 1. Vi overgår gæstens forventninger 2. Vi sætter standarden for service

Vi kan kun ’betage vores gæster’ hvis…: Mission Vi kan kun ’betage vores gæster’ hvis…: 1. Vi overgår gæstens forventninger 2. Vi sætter standarden for service 3. Vi udfordrer og fornyer os konstant

Vi kan kun ’betage vores gæster’ hvis…: Mission Vi kan kun ’betage vores gæster’ hvis…: 1. Vi overgår gæstens forventninger 2. Vi sætter standarden for service 3. Vi udfordrer og fornyer os konstant 4. Vi er passionerede - hver gang, hver dag, året rundt

Ny vision Vision

Vi vil være et førende, internationalt oplevelsesbrand Ny vision Vi vil være et førende, internationalt oplevelsesbrand

Vision Vi bliver et førende, internationalt oplevelsesbrand ved at forfølge to spor: Vi vil sætte en helt ny standard i branchen for service og kvalitet Vi vil etablere Tivoli indenfor nye, spændende oplevelsesområder

Vi kan kun blive et førende, internationalt oplevelsesbrand, hvis…: Mission Vi kan kun blive et førende, internationalt oplevelsesbrand, hvis…: Vi tiltrækker og udvikler branchens bedste medarbejdere

Vi kan kun blive et førende, internationalt oplevelsesbrand, hvis…: Mission Vi kan kun blive et førende, internationalt oplevelsesbrand, hvis…: Vi tiltrækker og udvikler branchens bedste medarbejdere Vi stiller krav til vores medarbejdere

Vi kan kun blive et førende, internationalt oplevelsesbrand, hvis…: Mission Vi kan kun blive et førende, internationalt oplevelsesbrand, hvis…: Vi tiltrækker og udvikler branchens bedste medarbejdere Vi stiller krav til vores medarbejdere Vi agerer professionelt både internt og eksternt

Vi kan kun blive et førende, internationalt oplevelsesbrand, hvis…: Mission Vi kan kun blive et førende, internationalt oplevelsesbrand, hvis…: Vi tiltrækker og udvikler branchens bedste medarbejdere Vi stiller krav til vores medarbejdere Vi agerer professionelt både internt og eksternt Vi overvåger oplevelsesindustrien aktivt

Overordnede målsætninger

Ambitiøst vækstmål Markant løft i service og kvalitet Vækst i gæstetal Endnu stærkere brand 1 2 3 4

De næste skridt … Mission & vision Målsætninger Opfølgning Planlægning Strategier De næste skridt … Strategiske udfordringer SWOT og styrkepositioner Situationsanalyse

Strategier Strategier

Organisering Organisering

Afrunding

Opsummering Tivoli bliver aldrig færdig – og det gør I heller ikke Situationsanalyse SWOT Strategiske udfordringer og styrkepositioner Mission & vision Målsætninger Strategier Planlægning Opfølgning

Spørgsmål