GetOrganized for SharePoint

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Cand. techn. soc. Pia Bille Konsulent i Lepla
Advertisements

Digitalpost Facility Management 2013
Datadelingspolitik for forskningsinstitutioner Dansk Data Arkiv.
Teststrategi Engrosmodellen
Samspil med den offentlige sektor er afgørende
Udbud af bibliotekssystem 5. september 2012 IT faggruppens temadag.
M3 UG Årsmøde 2011 Leverandør-portal. Inspirationen… 1995: Præsentation af Foss Electrics løsning 2002: API’er bliver tilgængelige 2005: next-move start.
Arkitektur - data.
Tilgængeliggørelse af elektroniske arkivalier
IM-Strategi.
CAP Møde i myndighedsforum
Statistik om serviceerhverv -viden og samarbejde Maja Fromseier Mortensen.
Jens Krieger Røyen 11. oktober 2012 Den digitale vision for Danmark - en fælles udfordring.
Præsentation Michael Ahring Petersen Projektchef/Manager Projects Tel  Business Kolding Akseltorv 8, 6000 Kolding.
Velkommen til temadag om Indholdskanalen. Program: : Indholdskanalens muligheder Baggrunden for Indholdskanalen : Leverandør-præsentationer.
Teststrategi Engrosmodellen
1udbud / februar 2006 Udbud og udlicitering Finansministeriets cirkulære af dec om udbud og udfordring af statslige drifts- og anlægsopgaver:  Ministerierne.
Projektstatus og forløb: Formål og baggrund: •Stærk udbygning af storskærmsmedier i bibliotekerne - men "svag" udnyttelse og intet målrettet standardindhold.
Informationsmøde om ICS og DUBU Udvikling og implementering af DUBU -
Tele- og dataudbud 6 kommuner i Midt- og Vestjylland
Få overblik over dine kunder Inspirationsseminar 31. oktober 2006.
Velkommen Lars Johansson ProjectForce. Program: Lidt omkring Athena IT-Group A/S Introduktion til ProjectForce – Microsoft Sharepoint Lidt teori omkring.
Virksomheder - definition
Dynamisk styring af Office skabeloner Inspirationsseminar 31. oktober 2006.
Introduktion til Microsoft CRM Christian Cletus Bjørn Eilertsen.
Den korte vej fra procesbeskrivelser til it-understøttelse
03.1 Mathiassen, Munk-Madsen, Nielsen & Stage, 2001 © Klasser Oversigt, principper og teknikker Kapitel 3.
© 2013 Netcompany A/S Netcompany A/S · Grønningen 19 · 1270 København K · Tlf Side 1 Simon Otto Nielsen Diplomingeniør i informations og kommunikationsteknologi.
Oplæg om DUKH og retssikkerhed for handicappede
edgemo summit Session: ”Skomagerbackup”
15. september DASYS Charlotte Rahbek Omsætning af viden – Elektronisk patientdokumentation.
PBJ Consult A/S – Mere end et systemhus HR i øjenhøjde
IT wokshop, Radisson SAS, Odense, IT workshop Opsamling og afrunding Bo Öhrström Vicedirektør Biblioteksstyrelsen.
1 COWI BAR Handel, BAR Jord til Bord, BAR Kontor, Grafisk BAR, Industriens BAR 1 ARBEJDSMILJØLEDELSE OHSAS Seminar 1 Arbejdsmiljøledelse OHSAS
Quality Management Systems
Fællesoffentlige it-arkitekturkrav Initiativ 32 Kravpakker – udkast til planlægningsarbejdet 16. april 2008 Michael Bang Kjeldgaard, IT-arkitekturkontoret,
Effektiv adgang til data Niels Mørck, Carl Bro GIS & IT  Carl Bro GIS og IT  Problemstillingen  Nordjyllands Amts Blanketsystem  Centralisering / decentralisering.
Se.dk/bigblue 1 SE Big Blue Fordi energireduktion skaber værdi og synergi.
1 Senior Erhverv Søhøjlandet Nye tider, nye muligheder…! PP er sendt pr.mail.
© 2006 Netcompany A/S Netcompany A/S · Grønningen 19 · 1270 København K · Tlf Side 1 Kick-off – e-handelsløsning Kundenavn København den
Status på it-området på ASB Møde i Akademisk Råd d. 19. marts 2007.
En præsentation af Primavera Risk Analysis Vælg i menuen: Om West Soft Om Oracle – Primavera Alment om Risk Analysis Et eksempel Avancerede funktioner.
Hvordan lagrer Amterne data Relationer til Miljøportalen Hans-Erik Jensen Biolog Viborg Amt, Miljø og Teknik, Naturkontoret Skottenborg 26, 8800 Viborg.
4 Interne forhold Oversigt Værdikæder Kernekompetence
Dokumentation af opgaver
Implementering og brug af BPM i Lån & Spar Bank 24. september 2013, Get F'IT - Processer og IT Ved IT-Direktør Casper Gjerris.
Byggeweb Undervisning BL7
Contextual design Opgave F gruppe Mål Videndeling: Alle medarbejder hos HP Element skal være i stand til at hente information ud af systemet.
Grundaftale for hjælpemidler i et overordnet perspektiv
Fremtidens Borgerservice i Grønland Kuupik Kleist 9. marts 2010.
Jan Karlshøj IT/CAD Chef Byggeri og Anlæg Civ. Ing, PhD Carl Bro Livslang Uddannelse Erfaringer fra samarbejde og viden- håndtering.
Styr på ressourcer og projekter Inspirationsseminar 31. oktober 2006.
Produkt præsentation Christian Cletus Bjørn Eilertsen.
Vision og Strategi for Forslag Vision og Strategi for Vision og indsatser i strategi.
HK Stat Fagfestival HK København og HK Sjælland 20. maj 2014 Sølvi Rask, og Eva Maria Mogensen,
Præsentation af Akademiuddannelsen i Løn- og personaleadministration
Arbejdsdirektoratet, Finsensvej 78, 2000 Frederiksberg Tlf: Fax: E-post: Hjemmeside: Projekt sikker Internet.
SAPA Præsentation til medarbejdere i kommunen April 2016.
Workcyclus Mere end 10 års erfaring Facilitering, rådgivning og gennemførelse af APV og trivselsundersøgelser m.m. Private og offentlige virksomheder.
Kort gennemgang – der kommer en nærmere beskrivelse på modul 3
4 Interne forhold Oversigt Værdikæder Kernekompetence
Vision Vi er og bliver rige på natur i Danmarks største kommune.
digitaliseringsstrategi
De nye it-konsulent- og projektaftaler
Del 2 - Synliggørelse af hvordan vi hver især bidrager til løsningen af kerneopgaven. Til proceslederen: Inden du gennemfører processen med medarbejderne,
Foreningsliv & Persondataforordning
Statens HR – Implementeringskoncept
Inspirationsdag 2018 It-sikkerhed It-afdelingen i Sekretariatet
Digital aflevering.
INTRODUKTION TIL SKOLELEDERE
Præsentationens transcript:

GetOrganized for SharePoint Fokuser på effektivitet, marginer og bedre arbejdsliv Kolding 03.02.2009 Version 1.0 - Endelig Start kommentar – uden infrastruktur – ingen løsninger Ingen løsninger – ingen muligheder for effektive (IT) arbejdsforhold Jeg hedder [navn] - jeg kommer fra: Netcompany, tæt på 200 ansatte – vi er landets største leverandør af IW løsninger, med mere end 100 Office/sharepoint løsninger i produktion. Igennem vores projekt portefølge har vi oplevet en kæmpe interesse for at få styr på samarbejdet hos vores kunder Meget af det I vil som kunder – er oftest det samme.. Mange af de problemstillinger i har – er oftest de samme.. Vil gerne fortælle jer om vores seneste store success: GetOrganized som er pakketeret funktionalitet til SharePoint. GO er en måde at effektivisere på – og komponenter som løfter jeres investering i SharePoint. Med GO er vi hurtigt i gang, vi accelererer SharePoint projekter og tager oftest (teknisk) kompleksisten ud.. Med GetOrganized vi kan levere hurtigere – bagefter kan I/kunden (IT) selv levere til forretningen   Dette dokument indeholder konfidentiel information. Dokumentet må udelukkende benyttes til at evaluere Netcompany som mulig leverandør af GetOrganized og ingen dele af materialet må cirkuleres, citeres, kopieres eller på anden måde reproduceres uden skriftlig accept fra Netcompany A/S.

..før.. Viden, kontrakter ligger (forhåbentlig) på vores fælles drev – kan du finde dem? Vigtig viden og afklaringer ligger i vores indbakker – kan dine kollegaer finde dem? Opgaver – har vi alle vores egne måder at holde styr på.. Det er sådan vi for det meste arbejder med viden - er det effektivt? Hvor meget tid spilder vi på at lede? Hvor meget tid spilder vi på ikke at vide det som de andre ved?

..efter.. GetOrganized er at samle alt eet fælles sted hvor vi har et fælles overblik og fælles adgang Det er at dele emails Det er at dele og styre dokument produktionen Det er at koordiner fælles indsats med opgaver Og det er at rapportere hvem som deltager, hvor vi er og hvornår vi forventer at være færdige Dobbeltklik – word åbner Mails ligger til svar/deling Basalt set: en udvidet mappe ift. stifinderen som samler vores Office og Outlook i en arbejdsflade

Indhold Udfordringer og løsninger hos kunderne Viden og proces hos Per Aarsleff A/S Overblik og adgang til sagsmateriale hos Medlemspension A/S Procesdokumentation hos Royal Unibrew A/S Vil du vide mere?

Udfordring: Viden og proces hos Per Aarsleff A/S Om Per Aarsleff A/S: Per Aarsleff A/S udfører generelle infrastrukurprojekter i Danmark og udlandet og er specialister i fundering og renovering af kloakker, rør mv. Håndtering af dokumentation igennem projektforløbet lige fra tilbudsfasen, over udførelsen af projektet, til aflevering og til garanti perioden omfatter en del dokumentation og kommunikation, som udgør en vigtig del i forhold til en effektiv projektafvikling. Udfordringerne: Overdragelse af viden mellem salg og projekt var mangelfuld Kontekst og baggrund for salg var ofte ikke dokumentet andet end det reele tilbud, email kommunikation, aftaler mv. skulle indhentes fra de respektive ansvarlige Dokumentation spredt i mange forskellige systemer og personer Overdragelse skete ikke struktureret og var meget ad-hoc præget Byggeprojekter strækker sig over mange år Stor mængde dokumentation Når tilbud/sælger møder projektorganisationen kunne vigtige detaljer være gået tabt Kan I forestille jer mængden af information i et byggeprojekt, ift. til at sælge det, lave det, garantere det, underleverandører– hvor mange ting der kan gå galt? Før – som jeg skitserede Efter.. Vi er alle mennesker

Løsning: Viden og proces hos Per Aarsleff A/S Det her er hverdagen! I projektet holder man styr på tegninger, dokumenter, emails og opgaver Har et overblik over projektets mange faser samt hvilke, der er allerede er startet Kan kigge på tværs over alle faserne for at finde information hurtigt

Løsning: Viden og proces hos Per Aarsleff A/S Og selvfølgelig skal der være noget overblik…. En central forside fremhæver dynamikken i virksomheden ved de seneste projekter og licitationer Giver medarbejderen en hurtig adgang til de projekter som han er en del af Og en fælles adgang til projekthåndbog og skabeloner som ALLE skal anvende

Hvordan: Specifikke udbygninger til at varetage projekthåndbog, rettigheder på tværs af projektet, menu/styling og overordnet projekt oversigt ~500 timers konsulentassistance - Løsningsstack - Webparts og specifikke præsentations orienterede funktioner GetOrganized som kerne komponent til administration og struktur i 8 sammenkædede organiseringer, søgeinterface, dokument og email håndterings funktionalitet og workflows til at sammenkæde projektet på tværs af organiseringerne Modelleringsarkitektur og workflows Afviklingsplatform og datalager Det blev bygget på SharePoint og GetOrganized Udvalgte komponenter blev implementeret specifikt til PAA for at lette en række administrative opgaver og sammensætte den levende og dynamiske forside Første fase blev gennemført på omtrendt 500 timer MOSS som afviklingsplatform hvorpå data gemmes

Udfordring: Overblik og adgang til sagsmateriale hos Medlemspension A/S Om Medlemspension A/S: Medlemspension varetager administrationen af 3 pensionskasser med sammenlagt 10.000 medlemmer. Udfordringerne Lagring og fremfinding af yderligere materiale/korrespondance for medlemmerne var papirsbaseret Papirarkiv i arkivskabe var primært organiseret af tidligere medarbejdere – ingen forstod strukturen Vant til papirsbaserede arbejdsgange Etablering af ny elektronisk lagrings struktur Systemet skulle hostes ude i byen – Medlemspension ejer ikke selv infrastrukturen Svært at få overblik over administrative sager som regnskab, ejendomsadministration mv. Medlemspension var ”papirsbaseret” og havde ingen fælles struktur at lagre eller samarbejde i Korrespondance med medlemmerne var tung og besværlig fordi et papirarkiv skulle konsulteres Stort set ingen straksbehandling af sager Havde 40-50 skabeloner og arbejdsgange hvor fremfinding af medlem i et system blev efterfulgt af manuel indtastning af samme oplysninger i brevskabeloner Administrative sager: ejendomme, regnskab, bestyrelsesmateriale var svært at få overblik over..

Løsning: Overblik og adgang til sagsmateriale hos Medlemspension * Vi vil opleve, at vi kommer til at optræde mere profesionelt overfor vore medlemmer (vi ved hvilket brev de sidder med) * Vi højner serviceniveauet overfor vore medlemmer (vi vil ofte kunne færdigekspedere sagen i telefonsamtalen) * Vi kan effektivisere og rationalisere vore arbejdsgange (skal ikke længere i kælderen efter sager - hurtigt at skaffe overblik over sagsforløb i modsætning til papirsager) * Og, på grund af systemets enkelthed og lighedspunkter med word, er det hurtigt implementeret i organisationen.  

Hvordan: Implementering af indlæsnings programmel til import af de 10.000 konverterede medlemssager. 40 timers konsulentassistance GetOrganized som kerne komponent til ESDH funktionalitet og struktur for løsningen 250 timers konsulentassistance til at rådgive og etablere journaliseringsstruktur og etablere platform - Løsningsstack - Modelleringsarkitektur og workflows Afviklingsplatform og datalager Vi etablerede løsning, etablerede struktur, integrerede skabeloner og implementerede et konverteringsprogram til at indlæse scannet materiale og oprette medlemssager på ~300 timer Anvendelse af 100% standard GetOrganized og SharePoint SharePoint som afviklingsplatform hvorpå data gemmes

Udfordring: Procesdokumentation hos Royal Unibrew A/S Om Royal Unibrew A/S Royal Unibrew er skandinaviens største eksportør af øl. Koncernen består af 12 bryggerier og 1 læskedrik producent fordelt på Danmark, Litauen, Polen og Carribien. Udfordringerne Procesdokumentation var samlet i et ældre Notes baseret system (PRISMA) som de færeste medarbejdere kunne finde ud af Dokumentationen var svært tilgængelig på tværs af de 4 lande Ift. opfyldelse af ISO certificeringer og interne processer – skal proces dokumentation, stillingsbetegnelser mv. reviewes jævnligt, hvilket sætter krav til overvågning af dokumentationen En række andre dokumentproducerende områder og afdelinger har et stærkt ønske om en opdateret IT samarbejdsplatform Procesdokumentation var svært tilgængelig Samarbejde og vidensdeling foregår under meget svære vilkår på en gammel og utilstrækkelig IT platform

Løsning: Procesdokumentation hos Royal Unibrew A/S Nu er procesdokumentationen samlet i en portal – nemt tilgængelig Dokumenter er underlagt godkendelses og fornyelses workflows der sørger for at de rette personer orienteres ved opdateringer og når frister oprinder

Hvordan: GetOrganized som kerne komponent til ESDH funktionalitet og struktur for løsningen 48 timers rådgivning og vejledning i installation, opsætning og struktur - Løsningsstack - Modelleringsarkitektur og workflows Afviklingsplatform og datalager MOSS som afviklingsplatform hvorpå data gemmes og udløbsworkflows varetages Ingen specielt udviklede komponenter 100% standard GetOrganized og SharePoint til håndtering af dokument workflows Kun 48 timers rådgivning for at RU selv kunne arbejde videre og etablere løsningen – fokus på forretningens anvendelse og processer efter dag 1

Indhold Udfordringer og løsninger hos kunderne Viden og proces hos Per Aarsleff A/S Overblik og adgang til sagsmateriale hos Medlemspension A/S Procesdokumentation hos Royal Unibrew A/S Vil du vide mere?

Læs mere på www.getorganized.net Kontakt André Rogaczewski – ar@netcompany.com Michael Ekegren – mek@netcompany.com