Præsentation er lastning. Vent venligst

Præsentation er lastning. Vent venligst

© 2006 Netcompany A/S Netcompany A/S · Grønningen 19 · 1270 København K · Tlf. 70131440 Side 1 Kick-off – e-handelsløsning Kundenavn København den 30.11.2006.

Lignende præsentationer


Præsentationer af emnet: "© 2006 Netcompany A/S Netcompany A/S · Grønningen 19 · 1270 København K · Tlf. 70131440 Side 1 Kick-off – e-handelsløsning Kundenavn København den 30.11.2006."— Præsentationens transcript:

1 © 2006 Netcompany A/S Netcompany A/S · Grønningen 19 · 1270 København K · Tlf. 70131440 Side 1 Kick-off – e-handelsløsning Kundenavn København den 30.11.2006

2 © 2006 Netcompany A/S Netcompany A/S · Grønningen 19 · 1270 København K · Tlf. 70131440 Side 2 Indhold Præsentation af deltagere Baggrunden for projektet Om leverandøren Den nye e-handelsløsning til Kundenavn Forløbet i projektet Organisering i projektet Formål med afklaringsfasen Plan for kommende workshops Netcompany’s projektværktøj Kundenavn – Kick-off – e-handelsløsning

3 © 2006 Netcompany A/S Netcompany A/S · Grønningen 19 · 1270 København K · Tlf. 70131440 Side 3 Præsentation af deltagere Kundenavn –Marianne, forretningsansvarlig –Ulrik, projektleder –Hanne –Bente –Merete –Helle –Lars –Jacob –Birger Netcompany –Niels –Malthe –Esben –Lasse, solution arkitekt på Commerce Server –Nadiya –Süleyman –Leni, overordnet projektleder Underleverandør –Kim, projektleder CMS –Thomas, –Rene –Thomas –Morten –Anton

4 © 2006 Netcompany A/S Netcompany A/S · Grønningen 19 · 1270 København K · Tlf. 70131440 Side 4 Indhold Præsentation af deltagere Baggrunden for projektet Om leverandøren Den nye e-handelsløsning til Kundenavn Forløbet i projektet Organisering i projektet Formål med afklaringsfasen Plan for kommende workshops Netcompany’s projektværktøj Kundenavn – Kick-off – e-handelsløsning

5 © 2006 Netcompany A/S Netcompany A/S · Grønningen 19 · 1270 København K · Tlf. 70131440 Side 5 Baggrunden for projektet Her kommer input fra Marianne

6 © 2006 Netcompany A/S Netcompany A/S · Grønningen 19 · 1270 København K · Tlf. 70131440 Side 6 Indhold Præsentation af deltagere Baggrunden for projektet Om leverandøren Den nye e-handelsløsning til Kundenavn Forløbet i projektet Organisering i projektet Formål med afklaringsfasen Plan for kommende workshops Netcompany’s projektværktøj Kundenavn – Kick-off – e-handelsløsning

7 © 2006 Netcompany A/S Netcompany A/S · Grønningen 19 · 1270 København K · Tlf. 70131440 Side 7 Netcompany fakta Netcompany leverer konsulentydelser inden for IT og forretning Netcompany dækker førende teknologier og standardpakker inden for Microsoft.NET og J2EE. Netcompany er dedikeret til ”gamle dyder” med høje professionelle standarder og fokus på løsninger, der er både teknisk og forretningsmæssigt bæredygtige for vores kunder Dyb indsigt og erfaring inden for forretning, teknologi, integration, projektledelse, forankring og brugervenlighed Klientbase består primært af veletablerede danske og internationale virksomheder/institutioner Er 2005 og 2006 kåret af Børsen som Danmarks dygtigste IT virksomhed Er i september 2005 udpeget af Microsoft Danmark som årets system integrator i Danmark Højeste kundetilfredshedsscore målt af Microsoft på mere end 50 kunder i Danmark 2005/2006 Vision ”At være Danmarks førende og fortrukne leverandør af forretningskritiske virksomhedssystemer, integration og portaler på Java J2EE og Microsoft.NET Etableret i 1999 115 medarbejdere

8 © 2006 Netcompany A/S Netcompany A/S · Grønningen 19 · 1270 København K · Tlf. 70131440 Side 8 Vores fokusområder inden for Microsoft teknologi Netcompany har kompetencer inden for alle områder af Microsoft platformen i forhold til portaler, integration og applikationer. E-handel og selvbetjening SmartWorker Enterprise Content Management (ECM) Websites og CMS Medarbejder- portaler Samarbejds- rum CRM Dokument- håndtering og arkivering EPM Systemintegration og SOA Procesoptimering og BPM Portaler (internet, intranet og extranet) Custom applikationer Applikationer ESDH Lotus Notes migrering SAP integration Axapta/Navision integration

9 © 2006 Netcompany A/S Netcompany A/S · Grønningen 19 · 1270 København K · Tlf. 70131440 Side 9 Læs detaljerede referencer på www.netcompany.dk Offentlig Medicinal FinansMedie Produktion IT og Telco Service/rådgivning Eksempler på referencer Energi

10 © 2006 Netcompany A/S Netcompany A/S · Grønningen 19 · 1270 København K · Tlf. 70131440 Side 10 Pentia Vision At skabe et succesrigt produkt, der giver virksomheden økonomisk uafhængighed af konsulentarbejdet. Herigennem opnås muligheden for at skabe de ultimativt udfordrende og grænsesøgende produkter. ”To boldly go where no computer program has gone before. Mission At skabe en åben IT-arbejdsplads med medindflydelse og medejerskab. Opgaverne skal være sjove, udfordrende og spændende. En smeltedigel for innovative og nyttige IT-løsninger, der tiltrækker de dygtigste mennesker i branchen. Kompetencer 100% baseret på Microsoft og Sitecore 100% baseret på tekniske kompetencer Pentia er ikke et designhus eller en organisatorisk reformator AAA rated hos D&B Etableret 1998 Beskæftiger 27 medarbejdere Medarbejderomsætning pr. år = 0

11 © 2006 Netcompany A/S Netcompany A/S · Grønningen 19 · 1270 København K · Tlf. 70131440 Side 11 Pentia - referencer

12 © 2006 Netcompany A/S Netcompany A/S · Grønningen 19 · 1270 København K · Tlf. 70131440 Side 12 Indhold Præsentation af deltagere Baggrunden for projektet Om leverandøren Den nye e-handelsløsning til Kundenavn Forløbet i projektet Organisering i projektet Formål med afklaringsfasen Plan for kommende workshops Netcompany’s projektværktøj Kundenavn – Kick-off – e-handelsløsning

13 © 2006 Netcompany A/S Netcompany A/S · Grønningen 19 · 1270 København K · Tlf. 70131440 Side 13 Den nye e-handelsløsning til Kundenavn

14 © 2006 Netcompany A/S Netcompany A/S · Grønningen 19 · 1270 København K · Tlf. 70131440 Side 14 Indhold Præsentation af deltagere Baggrunden for projektet Om leverandøren Den nye e-handelsløsning til Kundenavn Forløbet i projektet Organisering i projektet Formål med afklaringsfasen Plan for kommende workshops Netcompany’s projektværktøj Kundenavn – Kick-off – e-handelsløsning

15 © 2006 Netcompany A/S Netcompany A/S · Grønningen 19 · 1270 København K · Tlf. 70131440 Side 15 Forløbet i projektet Detailspecifikation ProgrammeringTest 2 måneder3 måneder 2 måneder Fase Drift Afklaring 1 måned Pilotdrift 2 måneder 1.12.06 1.1.07 1.3.07 1.6.071.8.07 Projektstart Endelig Detailspecifikation færdig Integrationstest mod apotekersystemerne Leverance og overtagelsesprøve 1.10.07 Lancering 22.1.07 1. Draft detailspecifikation færdig

16 © 2006 Netcompany A/S Netcompany A/S · Grønningen 19 · 1270 København K · Tlf. 70131440 Side 16 Oversigt over ansvarsområder Løbende projektkoordinering og afklaring Deltage i workshops til verifikation af funktionalitet og design Deltage i workshops til fastlæggelse af teknik Teste applikation og tilhørende funktionelle og tekniske procedurer Deltage i afklaring af konvertering Levere data til test Uddanne brugere Deltage i overtagelses- og driftsprøve Godkende slutprodukter Levere indhold Projektledelse og overordnet leveranceansvar Forberede og afholde workshops Dokumentere design af funktionalitet og arkitektur Beskrive konfiguration af løsning Bygge løsningen Planlægge og forberede samt gennemføre installation og konfiguration Gennemføre funktionel og teknisk test – gøre løsning klar til produktion Overlevere til produktion Afklare spørgsmål relateret til Apotekerforeningens opgaver Aktiviteter som varetages af ApotekerforeningenAktiviteter som varetages af Netcompany

17 © 2006 Netcompany A/S Netcompany A/S · Grønningen 19 · 1270 København K · Tlf. 70131440 Side 17 Indhold Præsentation af deltagere Baggrunden for projektet Om leverandøren Den nye e-handelsløsning til Kundenavn Forløbet i projektet Organisering i projektet Formål med afklaringsfasen Plan for kommende workshops Netcompany’s projektværktøj Kundenavn – Kick-off – e-handelsløsning

18 © 2006 Netcompany A/S Netcompany A/S · Grønningen 19 · 1270 København K · Tlf. 70131440 Side 18 Organisering i projektet Styregruppe Birger, formand Henrik Jensen Gustaf Thomas Styregruppen sammensættes for at sikre at Apotekerforeningens ledelse løbende bliver orienteret om projektets fremdrift og om nødvendigt træffer principielle beslutninger om projektets omfang og indhold Det overordnede ansvar for levering af aftalt kvalitet til aftalt tidsplan og budget placeres hos en Netcompany projektleder. Af hensyn til projektets fremdrift varetages koordinering mod Apotekerforeningens medarbejdere af Apotekerforeningens projektleder Projektledelse Marianne Ulrik Leni Kim Afklaringsfase Lasse, NC Niels Jensen, NC Suleyman, NC Esben, NC Malthe, NC Kim, Pentia Rene, Pentia Design Lasse, NC Niels Jensen, NC Suleyman, NC Malthe, NC Esben, NC Nadiya, NC Peter, NC Philip, NC Kim, Pentia Rene, Pentia Programmering Lasse, NC Niels, NC Suleyman, NC Malthe, NC Esben, NC Nadiya, NC Peter, NC Philip, NC Kim, Pentia Morten Rasmussen Thomas, Pentia Test Lasse, NC Niels, NC Suleyman, NC Malthe, NC Esben, NC Nadiya, NC Peter, NC Philip, NC Kim, Pentia Morten Rasmussen Thomas, Pentia Drift Jesper, Rambøll Teknisk koordinationsgruppe Lars Lasse Ulrik Leni

19 © 2006 Netcompany A/S Netcompany A/S · Grønningen 19 · 1270 København K · Tlf. 70131440 Side 19 Indhold Præsentation af deltagere Baggrunden for projektet Om leverandøren Den nye e-handelsløsning til Kundenavn Forløbet i projektet Organisering i projektet Formål med afklaringsfasen Plan for kommende workshops Netcompany’s projektværktøj Kundenavn – Kick-off – e-handelsløsning

20 © 2006 Netcompany A/S Netcompany A/S · Grønningen 19 · 1270 København K · Tlf. 70131440 Side 20 Formål med afklaringsfasen Afklaringsfasens formål er i overensstemmelse med kontraktens punkt 3.1 at undersøge, om det er hensigtsmæssigt at præcisere eller supplere kravspecifikationen, samt om kundens it-miljø lever op til kravene i bilag 4 Tilrettet kravspecifikation

21 © 2006 Netcompany A/S Netcompany A/S · Grønningen 19 · 1270 København K · Tlf. 70131440 Side 21 Indhold Præsentation af deltagere Baggrunden for projektet Om leverandøren Den nye e-handelsløsning til Kundenavn Forløbet i projektet Organisering i projektet Formål med afklaringsfasen Plan for kommende workshops Netcompany’s projektværktøj Kundenavn – Kick-off – e-handelsløsning

22 © 2006 Netcompany A/S Netcompany A/S · Grønningen 19 · 1270 København K · Tlf. 70131440 Side 22 Plan for kommende workshops 13 O 14 T 15 F 12 T 11 M 16 L 17 S 8 F 9 L 10 S 4 M 765 TOT 5 F 6 L 7 S 28 T 29 F 30 L 31 S 1 M 43227262524232221201918 TOTOTMSLFTOTM December Januar Teknisk arkitektur Kick-off Brugerhåndtering Kick-off design Demonstration CMS afklaring Handelsløsning – håndkøb og mærkevarer Handelsløsning – receptpligtig medicin Diverse CMS afklaring Find varer Integration Reference- besøg CMS afklaring Integration til apotekssystemer

23 © 2006 Netcompany A/S Netcompany A/S · Grønningen 19 · 1270 København K · Tlf. 70131440 Side 23 Forventninger til involvering i workshops En workshop er typisk på 2-3 timer, hvor vi sammen udarbejder f.eks. det endelige funktionelle design (skærmbilleder) eller i denne fase diskuterer kravnene indenfor et bestemt område. Der er fokus på ’WORK’ i workshop. Det er ikke konsulenter, der gennemløber en lang præsentation. Vi forventer af deltagerne Forberedelse inden workshop på baggrund af materiale fremsendt af Netcompany. Aktivt deltage med input til spørgsmål på workshoppen Efterfølgende kommentere og reviewe de slutprodukter, som er resultat af workshoppen. Jo mere input fra jer – jo bedre system

24 © 2006 Netcompany A/S Netcompany A/S · Grønningen 19 · 1270 København K · Tlf. 70131440 Side 24 Indhold Præsentation af deltagere Baggrunden for projektet Om leverandøren Den nye e-handelsløsning til Kundenavn Forløbet i projektet Organisering i projektet Formål med afklaringsfasen Plan for kommende workshops Netcompany’s projektværktøj Kundenavn – Kick-off – e-handelsløsning

25 © 2006 Netcompany A/S Netcompany A/S · Grønningen 19 · 1270 København K · Tlf. 70131440 Side 25 Netcompany’ projektværktøj –Projektstyrings- og samarbejdsværktøj baseret på Microsoft SharePoint –Benyttes til: Samarbejde omkring dokumenter Opbevaring af alle slutprodukter og godkendelse af disse Kontaktinformation Udeståender (issues) så disse ikke ligger rundt omkring i personlige indbakker Statusrapporter (hver uge) Mødereferater Senere i forløbet også til arbejdspakker, ændringsønsker m.m. –https://singleton.netcompany.com/apo001/default.aspxhttps://singleton.netcompany.com/apo001/default.aspx

26 © 2006 Netcompany A/S Netcompany A/S · Grønningen 19 · 1270 København K · Tlf. 70131440 Side 26 Netcompany’s projektværktøj

27 © 2006 Netcompany A/S Netcompany A/S · Grønningen 19 · 1270 København K · Tlf. 70131440 Side 27 Dokumenter

28 © 2006 Netcompany A/S Netcompany A/S · Grønningen 19 · 1270 København K · Tlf. 70131440 Side 28 Kontaktinformationer

29 © 2006 Netcompany A/S Netcompany A/S · Grønningen 19 · 1270 København K · Tlf. 70131440 Side 29 Udeståender

30 © 2006 Netcompany A/S Netcompany A/S · Grønningen 19 · 1270 København K · Tlf. 70131440 Side 30 Notificere

31 © 2006 Netcompany A/S Netcompany A/S · Grønningen 19 · 1270 København K · Tlf. 70131440 Side 31 Notification - email

32 © 2006 Netcompany A/S Netcompany A/S · Grønningen 19 · 1270 København K · Tlf. 70131440 Side 32 Slutprodukter


Download ppt "© 2006 Netcompany A/S Netcompany A/S · Grønningen 19 · 1270 København K · Tlf. 70131440 Side 1 Kick-off – e-handelsløsning Kundenavn København den 30.11.2006."

Lignende præsentationer


Annoncer fra Google