SICSAC eksempel no 1 – En KAT kasse vest

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Sådan holder kroppen balancen
Advertisements

Mennesker gør det rigtige – Hvis de kan!!
Hvordan kan man arbejde målrettet med inklusion?
Samtaler i hverdagen & Understøttende sprogstrategier
Særlige børn på Sankt Ansgars Skole
Ved egen kraft Marte Meo En udviklingsstøttende metode
TALENT-DK: Inspirationsmøde
HANDLEPLAN PÆDAGOGISK IDRÆT Dato:
Afrejsebriefing 2013 Mødet med det fremmede
Når to mennesker gør det samme… …og så alligevel ikke.
BØRN GØR DET RIGTIGE HVIS DE KAN
UDVIKLINGSKATALOG - A •være mere direkte og krævende overfor andre •påtage sig nye varierede opgaver noget oftere •bruge sin autoritet noget mere •træffe.
Bokstav børn.
Netværksgrupper for 7.–9. kl. i UU Skive •Den politiske målsætning er at 95% af en ungdomsårgang gennemfører en ungdomsuddannelse. •De unges muligheder.
Orientering om om CBT (Cognitive behavior therapy) © John Winston Bush, PhD. All rights reserved.
Samlet årsrapport for Gårdhaven 2012 SIP-socialpsykiatri
Kulturregion Storstrøm En kulturregion med forbindelse til fremtiden.
At bygge bro mellem teori, erfaring og læring
Tryllefløjten tilbyder børnene kulturelle oplevelser indenfor drama, kunst, kulturhistorie og musik i børnehøjde i tæt samarbejde med kulturinstitutioner.
Udfordringer set fra en kommunikatørs vinkel Lars Elmsted Formand for K-Gruppen i Dansk Journalistsforbund.
Måske er I bedste venner i et år,
Alsidig personlig udvikling Sociale kompetencer Sproglig udvikling Krop og bevægelse Naturen og naturfænomener Kulturelle udtryksformer og værdier x x.
Trinmålene henvender sig til elevernes kunnen efter 6. klassetrin
Diagnosing © 2000 The Ken Blanchard Companies • Do not duplicate • Item# • V
HANDLEPLAN PÆDAGOGISK IDRÆT Dato:
ADHD- også alt det andet !
Den lille forskel - der gør så stor forskel Kære familie og venner Selvom I alle kender til Daniels diagnose, så ved vi at det kan være svært helt at forstå.
Litteratur på mobilen Der er meget, vi ikke kan vide! Men alligevel meget der står mellem linjerne… hvorfor skriver hun ikke tilbage og hvad er det, der.
mine observationer Filmanalyse af OK Gloser til filmen
Sociolingvistik.
Gymnasietid Lektielæsning Læringsstile. Lektielæsning Hvad er god lektielæsning? ◦ Man når at lave det, man har planlagt (realistisk planlægning) ◦ Man.
Orienteringsmøde 11. november Trørødskolen - en attraktiv skole! rummelighed og anerkendelse faglighed og arbejdsglæde klare regler og godt humør.
Hvad virker motiverende på dig når du arbejder med projektet ?
SFO – mellem skole- og fritidspædagogik
Velkommen. Psykoedukation... betyder undervisning (om psykisk sygdom). Film Dias Spørgsmål og svar Opgaver Varighed: 1 time.
Michael og Julie Hvad vil DU gøre? (Klik for at komme videre)
Spejder er sejt!. Plan Hvorfor tager man på Plan? Hvad får du ud af det? Hvordan er det at tage helt alene af sted? Hvordan er det at skulle hjem? Forældres.
Omgangstone og kollegialitet
- Tanker til eftertanke - Ord til inspiration
Psykoterapeutisk Center Stolpegård Klinik for Spiseforstyrrelser Flerfamilieeftermiddage II PC Stolpegård 1.
Læring i spændingsfeltet mellem det planlagte og det uforudsete Lone Thellesen, adm. direktør i Dacapo Teatret.
Alsidig personlig udvikling Sociale kompetencer Sproglig udvikling Krop og bevægelse Naturen og naturfænomener Kulturelle udtryksformer og værdier x Læreplans.
Aktiviteter tiltrækker Relationer fastholder
Alsidig personlig udvikling Sociale kompetencer Sproglig udvikling Krop og bevægelse Naturen og naturfænomener Kulturelle udtryksformer og værdier Læreplans.
Region Midtjyllands tilbud 2013
Alsidig personlig udvikling Sociale kompetencer Sproglig udvikling Krop og bevægelse Naturen og naturfænomener Kulturelle udtryksformer og værdier x Læreplans.
Sprogets legeplads Sprogudvikling Højtlæsning og billedbøger
Tema 6 Samvær og fælles aktiviteter
Guds glæde gennem generøsitet
Disposition Præsentation af emne Mobning
Demens, sanser og bolig Maj-Britt Joost Demenskonsulent
Udviklingen i Nalunnguarfiup Atuarfia Nalunnguarfiup Atuarfia Atuarfimmik inerisaaneq QANOQ ? SOOQ ? KIMUT ? KIKKUT ? Skoleudvikling HVORDAN? HVORFOR ?
Den undersøgende dimension
Hvad er psykomotorisk terapi. Den kognitive model Tanker FølelserKrop Adfærd.
Velkommen Inddragelse af barnets udtalelse i analysen.
Ipk-model.2 idé Ideen med at modellere en interpersonel kommunikationssituation – set med videnskabsteoretiske øjne er at vise og give overblik over :
SICSAC brug af Sensorer som giver Indsigt i Cognition samt Sikkerhed for Individer med særlige behov i Kontext.
Alsidig personlig udvikling Sociale kompetencer Sproglig udvikling Krop og bevægelse Naturen og naturfænomener Kulturelle udtryksformer og værdier x x.
Alsidig personlig udvikling Sociale kompetencer Sproglig udvikling Krop og bevægelse Naturen og naturfænomener Kulturelle udtryksformer og værdier x x.
CFK  Folkesundhed og Kvalitetsudvikling Høskovkollegiet 2014 Høskovkollegiet 2014 opgørelse Dataindsamlingen er foretaget i perioden fra.
Inklusion for alle – Illusion eller virkelighed?
Omsorg for børn og unge, der har en hjerneskadet mor eller far
Relations kompetencer
Kundebetjening for taxichauffører Mandag d. Tirsdag d. Onsdag d. Torsdag d. Fredag d. Lørdag d. Søndag d. Fyraftens møde SMS opgave 1 Udføre opgave 1 SMS.
GODT I GANG MED TEGN PÅ LÆRING At sætte ord på læring.
UDVIKLINGSKATALOG - A Lavt “D” kan udvikle sig ved at:
Demens Anne Mette Jensen.
Funktionsevne og Funktionsnedsættelse
Energipokalen 2018: Elisabeth Eskildsen
AF Mads Korsgaard Poulsen
Præsentationens transcript:

SICSAC eksempel no 1 – En KAT kasse vest Vesten er forbundet med en sensor eller kalenderen og puster sig op (lidt) når kroppen er stresset eller aktiviteten kan være stressende. Pædagogisk ide I stedet for/som en del af kognitiv therapy så udfør Fysisk terapi, som er konkret Pris Relativ dyr

SICSAC eksempel no 2: Michael bryder sig ikke om at snakke i tlf og vil derfor ikke have en mobil Michael får derfor en mobil, som er slået fra fra 8-16, sender en venlig sms til dem, som Alligevel ringer. Mor & far slipper igennem dette filter Pædagogisk ide Mobiler gør højt fungerende i stand til at færdes overalt og løse almindelige problemer. Pris Billig

SICSAC eksempel no 3: Lyd analyse Patrick er lavt fungerende uden sprog , men har et udtryk i lydene, som indikerer noget af hans humør/sindstemning. Patrick vejer 80 kg og udadvendt reagerende Der er ord, stemmeleje, som indikerer hans mentale tilstand samt læreren/pædagogens observationer. Pædagogisk ide Få mulighed for at udnytte hans ”ups” bedre og forudse hans downs”. Pris Dyr

SICSAC eksempel no 4: Selvvurdering af humør Den højtfungerende Kim har et meget svingende humør, som er en udfordring for ham selv og andre. Han ved det selv. For at forstå det bedre og for at foregribe det bliver der på hans mobil installeret observerende og preventive Mikro assessments. Udformet sammen med Kim i ugesamtalerne. Pædagogisk ide Give Kim bedre indsigt i handlingsmuligder i ups og down. Knytte ugesamtalerne tættere til udfordrende situationer. Pris Relativt billig

SICSAC eksempel no 5 Lorna Wing foreslået at skelne mellem fire "grundtyper“ Den reserverede Den passive Den aktive men sære Den stive og overformelle Følger der en krop med? Måling af denne krop Pædagogisk ide Bedre evne til at aflæse den passive, den reserverede og den stive og overformelle Pris Ikke billig