SKOLE – HJEM samarbejde

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Hjalleseskolen – Fremtidens 7. klasser
Advertisements

Danehofskolens værdigrundlag
Folkeskolereformen Hvad og hvorfor?.
Møde om Folkeskolereformen og idrætsforeningerne 4. December 2013.
Forældrearrangement om folkeskolereform
Arbejdsgruppens og mødernes formål ARBEJDSGRUPPENS FORMÅL Det er os, der sørger for at vi her på skolen: • Stiller skarpt på vores skole-hjem samarbejde,
Læring i bevægelse - hvorfor?
Klub- og Frit netværket i MDI Debatoplæg d. 13. november 2013.
Folkeskolereform 2014 En gennemgang af hvor vi på TDS er nu i forhold til forliget om ny folkeskolereform.
Dansborgskolen – vi udvikler hele mennesker
Status IT. Vognparken Computerlokaler: 39A: 24 computere fra : 21 computere fra 2005 og 6 computere fra 2007 Biblioteket: 2 computere fra 2005.
VISION FOR ORDRUPSKOLE2010 Sammenfatningsarbejde.
kultur, indvandring og det danske uddannelsessystem
Folkeskole-reformen August 2014.
Lærerprofessionen.
Kladde til informationsdias
Workshop 1 Styrket forældresamarbejde og elevinddragelse.
Folkeskolereform Et fagligt løft af folkeskolen.
Forældremøde X årgang.
Et systematisk værktøj til Udvikling af Pædagogisk praksis
Grønt Flag – Grøn Læreruddannelse
Den åbne skole.
Lærerprofessionen - en definition.
Uddannelse og profession i dansk læreruddannelse ’Ekspert i undervisning’ 29. sept Per Fibæk Laursen DPU.
ETwinning GRÆNSEOVERSKRIDENDE DATING sådan og derfor Den lovmæssige baggrund for internationalisering i skolen SkoleIntra Kolding
Folkeskolen, forældrene og deres børn! 
Forældrenetværk Hvad – hvordan – hvilke emner
Vi stiller skarpt på skole-hjem samarbejdet
AKTIV DELTAGELSE AF TOSPROGEDE FORÆLDRE GENNEM UNDERVISNING I FORÆLDREINTRA Christiane Bech, Udviklingskonsulent og projektleder Lene Mose Nielsen, Underviser.
Juhu – nu skal jeg lære at læse….
Bæredygtig udvikling genbrug, hvorfor?
Vision for Holmebækskolen Holmebækskolen er en skole med en stærk kultur og et fælles sprog, hvor fællesskaber styrkes omkring: Børnene, klassen og klassesamarbejdet.
Folkebiblioteket i folkeskolen Nedslag i gode eksempler….. Se mere på db.dk/folkeskoledb.dk/folkeskole Michel Steen-Hansen db.dkdb.dk Danmarks Biblioteksforening.
Folkeskolereformen Et fagligt løft af folkeskolen.
Værdigrundlag Vision og mission Værdier og mål Oktober Version 2.1.
Kollerup Skole Informationsmøde om reformen
Reformen på Stavnsholtskolen. Folkeskolen skal udfordre alle elever, så de udnytter deres potentialer optimalt Folkeskolen skal mindske betydningen af.
UUO – dialogmøde 10. januar 2012 Skole- og dagtilbudschef Esben Krægpøth UUO Dialogmøde den 10. Januar 2012.
Skolereformen og ”FUF”
Udviklingsprojekt - Drømmeskole Skoleår 2011/2012 og 2012/2013 En fælles rejse.
Agenda Lærerprofession Professionsidealet Lovgivning
Lærer Mig og min uddannelse Lærerprofessionen Sundhedsfremmende
A dfærd K ontakt T rivsel på Katrinebjergskolen. AKT Lovgivning Visitation på Katrinebjergskolen AKT- hvad er det -Konkrete eksempler Spørgsmål.
Potentialerne i den (nye) åbne skole
Lærerprofessionen.
Oplæg: Formål, mål og målsætninger.  § 1. Folkeskolen skal i samarbejde med forældrene give eleverne kundskaber og færdigheder, der: forbereder dem til.
Læreruddann elsen Det tværprofessionelle element – 2013 Casper Hindkjær (141327) Stinne Jensen (141729) Helle Hartmann (141752)
Nye udviklingsarbejder Ulfborg skole
Forældresamarbejde/fællesskaber
Konfliktforebyggelse
Etnisk Råd Grøndalsvængets Skole. Hvorfor lave et Etnisk Råd? I Københavns kommune har man lavet en udviklingsplan for hvordan byens skoler skal arbejde.
Dialogmøde Forældresamarbejde - forældre og forældrebestyrelsen imellem.
Formål Struktur/organisering Fysiske rammer Indhold/pædagogik/læringssyn Samarbejdspartnere Handleplan.
Reform til Kærbyskolen Overordnede mål - Folkeskolen skal udfordre alle elever, så de bliver så dygtige de kan. -Folkeskolen skal mindske betydningen af.
Velkommen 9. klasses forældre Ungdommens Uddannelsesvejledning Nordvestsjælland UU-vejleder Janne Matthiassen Tlf:
De seks bedste billeder fra gruppen
- en del af fremtidens skole Skoler fra Århusområdet og Fyn deltager i et forskningsprojekt Kreativ tænkning.
Læreruddannelsen Silkeborg
Det vi skal de næste tre kvarter Tale om hvorfor vi i ledelsen foreslår, at vi stiller skarpt på skole-hjem samarbejdet Tale om den tidsplan vi foreslår.
Skoleforvaltningen Inklusion Inkluderende miljø på Kærbyskolen.
Lærer professionen Pecha kucha Maja Søgaard
Web > ProjektFrivillig.dk Facebook > Projekt Frivillig Find og fasthold unge frivillige.
Evaluering.
Nationale strategier | Folkeskolen | Vingsted 15. marts 2015
Hvordan synliggør vi dagplejen som et moderne pasningstilbud
Præsentation af Socialstyrelsens Praksiskonsulent-korps
Det handler om eleverne
Udkast til principper for forældresamarbejde Et stærkt samarbejde mellem forældre og personale skal styrke vores fælles indsats for børn og unges trivsel.
LO’s udspil ”Bedre overgange fra grundskole til ungdomsuddannelse”
Lær med Familien - et projekt om forældreinvolvering i folkeskolen
Præsentationens transcript:

SKOLE – HJEM samarbejde Udviklingsprojekt ved Malene Falck Christens og Pouline Mouritzen Læreruddannelserne Metropol 2011-12 Hvem vil være med?

Bacheloropgave 2011-12 Metropol, herunder FU, opfordrer bachelorstuderende til at opkoble deres projekter til eksterne samarbejdspartnere (fx praktikskoler, skoletjenester, foreninger, kommunale projekter, m.fl.) Det kunne fx være foreningen SKOLE og FORÆLDRE http://www.skole- foraeldre.dk/

Folkeskolens formål: § 1. ”Folkeskolen skal i samarbejde med forældrene give eleverne kundskaber og færdigheder, der: forbereder dem til videre uddannelse og giver dem lyst til at (…)” 1. ”Folkeskolen skal i samarbejde med forældrene give eleverne kundskaber og færdigheder, der: forbereder dem til videre uddannelse og giver dem lyst til at lære mere, (….)” § 1. ”Folkeskolen skal i samarbejde med forældrene give eleverne kundskaber og færdigheder, der: forbereder dem til videre uddannelse og giver dem lyst til at lære mere, (….)” em lyst til at lære mere, (….)”

Hvordan skal vi arbejde sammen med disse børns forældre ?

Projektet har følgende forskningsspørgsmål: Hvilke diskurser er på spil, i italesættelsen af forældresamarbejdet? Hvordan tilgodeses lærerens lovmæssige forpligtelse på samarbejde med forældrene? Hvordan kan forældrenes viden om deres børn anvendes konstruktivt og fremadrettet? Hvordan kan lærerne inddrage forældrene som en ressource der kan bidrage til elevernes læring?  

Vidensdeling af empiri …i form af interview med lærerstuderende, lærere og forældre.samt forældre. orm af interview med lærerstuderende, lærere samt forældre.

Er du interesseret? Så kontakt: Malene Falck Christens : psykologi, pædagogik mafc@phmetropol.dk Pouline Mouritzen: idræt og pædagogik nimo@phmetropol.dk -inden 1. september 2011