Hvordan gjorde vi i it- gruppen? - Præsentation af skema og resultater.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Nørremarkskolen 30. oktober 2013
Advertisements

KONFLIKTHÅNDTERING Velkommen! Dias.
Så er ordbogen endelig kommet. Enhver Kvinde og Mand bør eje den
Mini-PC-kørekort – Modul 6
Fremtidens folkeskole i Aalborg
Fagre nye tider! Jamen det er jo dejligt, at tingene udvikler sig så hurtigt, at det nu er muligt, at præsentere sine billeder i noget der nær ligner.
Hvordan bruger jeg MinInstitution?
En ultra kort og praksisnær introduktion til mentaltræning
Middelalderaften på Ikast Nordre Skole Skrevet af eleverne: Pernille Bjerg Iversen 5A og Mia Søndergaard Jepsen 5B.
Hva’ ska’ du med en telefon og et nummer når du ikke tør brug det.!
Hvordan har du det? 2010 | Unge Disposition • Datagrundlag for HHDD2010 – unge • Fysisk helbred/trivsel - Selvvurderet helbred • Psykisk.
(Automatic Delivery Rewards)
FOKUS! På vores udvikling.
Amsterdam vestlige bydel 90 % med fremmed baggrund store sociale problemer i bydelen kriminalitet, optøjer og dårlige uddannelses- forhold computer clubhouse.
Mercantec NU forstår jeg det! Gennem bedre faglig læring til større faglig forståelse Mercantec.
Hvordan kan forældre støtte op om barnets skoleliv?
Agenda Reformen kort fortalt Hvad er det vigtigste nye? Nytter det?
Kommunens forventninger til, at UU er med til at opfylde 95 % målsætningen Ved Per B. Christensen, Børne- og Kulturdirektør, Næstved Kommune.
Arbejdspladsudvikling
Hvordan får jeg lagt First Class programmet ind på min egen computer ??? De følgende sider er en lille anvisning på, hvordan du selv kan installere programmet.
Klik på Aktivér redigering i meddelelseslinjen, Hvis videoerne i kurset ikke afspilles, skal du måske hente QuickTime eller blot skifte til PowerPoint.
Hvem er jeg Hvad kan jeg Hvor skal jeg hen
Introduktion til Blackboard og netmedieret kommunika-tion
Om et øjeblik kommer du ind i en magisk verden....
Instruktion i Animation Shop
Ellært Et ”Læringsspil”
Kommunikation / it.
Hjælpemidler og adgang til læring blandt børn og unge med ordblindhed / svære læsevanskeligheder NOTA Præsentation d. 28. februar 2011.
Du er ved at gå ind i en magisk verden.... Om et øjeblik...
Dansk med it © Duncker & Ruus DIT-systemet Dansk med it Generel præsentation for studerende Dorthe Duncker og Hanne Ruus Institut for Nordiske Studier.
Alle børn skal have mindst et fornavn og et efternavn … det skal computerens ”børn” også !! Computerens ”børn” kaldes alle for filer uanset hvilke programmer.
Skriv titel Synlig læring med it Agerbæk Skole og Starup Skole 2013
Informationssøgning for ungdomsuddannelserne
TRÆNER VI ”RIGTIGT”? ”Har vi en høj kvalitet og kompetence i arbejdet med at udvikle spillerne?” Oplæg, spørgsmål og debat!
Kaptajn Karlsens skib Synlig læring med it Agerbæk Skole og
NetBeans Installation og brug.
Kort præsentation af principperne bag SOL (Samarbejde Om Læring)
Men vi kan godt gøre en forskel.
FOLKESKOLENS AFGANGSPRØVER
For de kreative, nytænkende, sære, unormale og geniale tankegange.
Informationsteknologi B-A, HHX, 2005,
HISTORIEN OM DEN SØDE TAND OG DEN RÅ BØRSTE
Infoaften 9.kl. Ungepakke 2: uddannelsesparathed
Et kærligt skub. Er det synd for børnene at de skal starte i skole? Er det en gave?
Folkeskolereform 2014.
Forstærkningssystemer i institutionsarbejdet V/ Sine Møller Psykolog og faglig leder af Kvalitetssikringsteam MultifunC.
Trigonometrisk Lommeregner
Fælleskommunal arbejdsgruppe nedsat af UUVs styregruppe 4 møder i alt = beskrivelse af indhold og forslag til organisation UUVs styregruppe tager den endelige.
Temadag for repræsentanter i De Regionale Beskæftigelsesråd d Birgit Hagen, DH repræsentant I Det regionale Beskæftigelsesråd i Region Midtjylland.
Kompetenceudvikling af mellemledere Erfaringer fra Erhvervsskolen på Selandia.
Aftale om bedre og mere attraktive erhvervsuddannelser
Den digitale kløft Professor Birgit Jæger Institut for Samfund og Globalisering Roskilde Universitet.
3.Lektion: Identitet 3.Lektion i undervisningsforløbet ”Identitet i forandring”, baseret på kapitel 3 i Luk Samfundet Op! af Brøndum og Hansen, Columbus.
Evaluering og IT Brøndby Gymnasium
Ida Harlev og Tobias Smith, Syvstjerneskolen
Træning af mundtlighed årgang Fysik/kemi UL Synlig læring med it Agerbæk Skole og Starup Skole 2013.
Mundtlig matematik eksamen
Rudersdal Kommune KL’s Ledertræf 2010 Den Kompetente Leder v/ Bjarne Pedersen, Kommunaldirektør Suzanne Henningsen, Skoleleder.
Uffe Sørensen – Projektleder – LærIT.dk. Hvorfor alt det besvær med mobiltelefoner? Skolen skal afspejle den virkelighed, som eleverne deltager i. Vi.
Scor en ung med Projekt Frivillig Landdistriktsrådets årsmøde i Mariagerfjord Kommune.
Mærk dig selv.
IT for let øvede Modul 5: ”Tekstbehandling ”. Formål KULTUR & FRITIDSHUSET – SKOLEGADE 54 – TLF: Kunne skrive en tekst med store og små bogstaver.
Overgangsproblemer i matematik ”Det sværeste var at forstå hvad læreren prøvede at sige - altså formuleringerne.” 1g-elev, stx.
Kollektiv vejledning – dagens program
Velkommen til undervisning af arbejdsmiljøgrupper
Idé forslag til Holstebro Kommune
SIKKERHED ONLINE.
LO’s udspil ”Bedre overgange fra grundskole til ungdomsuddannelse”
Modul 4: ”Tekstbehandling 2”
Præsentationens transcript:

Hvordan gjorde vi i it- gruppen? - Præsentation af skema og resultater.

Hvad er det for noget støj, der er på linjen? - Der er grænser for, hvad vi kan tolke på i forhold til så lille en undersøgelse. Alt vi siger, siges med forbehold.

"Jeg ved generelt meget om computere"

”Jeg er dygtig til at finde information på internettet”

”Når jeg har gemt noget på computeren, kan jeg nemt finde det igen”

”Jeg er dygtig til at anvende tekstbehandling”

”Jeg har prøvet at redigere video på min computer”

"Jeg har prøvet at programmere med tekstbaserede programmeringssprog."

”Jeg er dygtig til at løse tekniske problemer med min computer”

"I grundskolen (folkeskole/privatskole) lærte jeg mange nyttige ting om, hvordan man kan anvende computere og IT til skolearbejdet."

"På min nuværende skole (gymnasium eller andet) bliver der stillet mange nye krav til mine evner inden for IT."

Hvad så nu og i fremtiden? Vores forslag til fremtidens samarbejde: Det er vigtigt, at vi til stadighed søger indsigt i de unges IT- færdigheder. Derfor foreslår vi, at der nedsættes en arbejdsgruppe, som hvert år skal foretage en undersøgelse: Der kan give os viden på området Som hvert år stiller skarpt på forandring og forventning Som tør og kan stille de svære spørgsmål til såvel grundskole som ungdomsuddannelser.