Per O’s disciple Strategidag 24-01-2013. 2 The Quality oriented segment don’t mind spending a little extra SOURCE: Telenor MAP SMART STEER CO. MEETING.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
15 OKTOBER 2012 RETHINK BUSINESS 1 Projekt "Rethink business" handler om at styrke din virksomheds forretning. Det kan være i forhold til indkøb af materialer,
Advertisements

Analyse af rejsekortet for
Den danske befolknings syn på handicappedes rettigheder
Momenter i livet   Der er øjeblikke i livet hvor du savner nogen så meget at du bare ønsker at tage dem ud af dine drømme og kramme dem rigtigt!
13 SEPTEMBER 2012 TIPS OG TRICKS OM KOMMUNEPLANTILLÆG 1 Brugerseminar 2012 Tips og tricks om kommuneplantillæg Hanne Klit Johansen, Byplanlægger, afdeling.
Gode råd i forbindelse med mundtlig eksamen
Præsentation på M3UG 2011.
Den der discipler … arbejder så meget på, at få de åndelige babyer til at vokse ____________________ ____ At han glemmer, at de først må______________.
Game Maker 7. Sådan ser Game Maker ud når det startes op.
Lean Salgskonsulentuddannelsen
Nicolai Moltke-Leth.
Oplæg til projektmodel Godkendt til anvendelse på ”TOP 12” af AU IT, STUDIER, ØKONOMI og AU HR d i version 1.0. Nedenfor findes version 1.2.
Manuelle målstyrings-tavler
ERFA DRUPAL Open Source CMS Erfaringer fra Ballerup Kommune og Headnet 12:30 – 13:
Læringsmål Kendskab til:
Virksomheders Risk Management i juridisk kontekst
Blu-ray Mystery Shopping Analyse 6. Maj 2010
Iterativ udvikling og UP
3. møde – Risikoanalyse og pre-cutover
Fra idé til virkelighed Den innovative Skole 2007 I V Æ R K S Æ T T E R.
© The Copenhagen Institute for Futures Studieswww.cifs.dk Superkonvergens Henrik Kristensen, Instituttet for Fremtidsforskning.
Dansk 1. klasse.
”Kaldet til kærlighed”
The spatial division of talent in city regions: Location dynamics of business services in Copenhagen Af Høgni Kalsø Hansen & Lars Winther.
Problemliste Listen laves vilkårligt – herefter udvælges det problem der har 1. prioritet
Innovation Metode og Værktøjer DTU Diplom Jan Schlünssen.
Vejledning til arbejdet med faginddeling af ISSN-listen (tidsskriftslisten) (Tryk F5 for skærmvisning)
Forgasning af affald og biomasse
Microsoft.NET og Web Services Søren Hebsgaard Group Manager Developer Platform Strategy Group Microsoft Danmark.
Design af brugergrænseflader Fokus på strategisk arbejde med brugergrænsefladedesign samt heuristisk evaluering / ekspertvurdering Usability oktober.
Overgang fra BPOS til Office 365 for eksisterende BPOS-kunder
Grøntflag -Hjælp dit miljø. Elevværelserne som besparelses område.
Introduktion til Access (Access, del 1)
Oprettelse af tabeller (Access, del 2)
Gennemført af YouGov for Bolius Omnibus – mandag uge 31.
Delphi. Hjælper dig med at træffe de rigtige beslutninger Via Delphi Scoring gør vi dig i stand til at træffe bedre og mere profitable beslutninger. Nøgleelementerne.
Korte guidelines: Billede Brug et billede som afspejler dit budskab – og din målgruppe. De billeder du kan hente ved klik på ikon understøtter PensionDanmarks.
Hvis 2005 var et af ‘disse år’ hvor du begyndte med optimisme,
Nyt fra Nordea + Papyrus erfaringer. Flere breve og dokumenter i arkiv Nordea er ved at indse at der er business i elektronisk arkiv Så vi er på vej.
Arkitektur - software. RHS - Informationsteknologi 2 Software-arkitektur Formålet med software-arkitekturen er at definere en software-”platform”, som.
edgemo summit Session: ”Skomagerbackup”
Opfølgning på obligatorisk opgave 1 ONK1. Ingeniørhøjskolen i Århus Slide 2 Overordnet Flere gode opgaver De samme fejl går igen.. Alle der har afleveret.
Uddannelse, marts 2007 Søren Vallø Business Development Manager.
Teknologiske muligheder for levering af tele- medicinske løsninger over bredbånd og mobilnet “Telemedicin – Hvordan bliver vi verdensmestre?” 5. december.
 Udgifterne til sårbehandling i kommunerne vil stige med 30 % i perioden p gr af ændringer i demografiske data.  Hjort A et al: Cost of wound.
Opfølgning på obligatorisk opgave 1 ONK1. Ingeniørhøjskolen i Århus Slide 2 af 14 Overordnet Generelt rigtigt fine opgaver –Mange fyldt med gode overvejelser.
Rapporter (Access, del 5). RHS – Informationsteknologi – Udgangspunkt Vi har oprettet en database Vi har defineret en eller flere tabeller, og.
Fra vidensdeling til produsage Kursisten som vidensproducent.
Trends fra konferencen Computers in Libraries 2010, april 2010, Washington DC.
STRATEGY Vision Det man vil Core Values
Usability 24. marts Tilgængelighed 2. Dagens øvelse 3. Spørgsmål.
Introduktion til Access (Access, del 1). RHS – Informationsteknologi – Fra design til udvikling Vi ved nu, hvordan vi finder et design for en database,
Dansk Landbrugsrådgivning Landscentret | Byggeri og Teknik Landbrugets 3D-stalddesign Konsulent Benjamin B. Andersen og landskonsulent Niels H. Lundgaard.
Oprettelse af tabeller (Access, del 2)
Velkommen Vi starter kl Hvis du vil vide mere om Microsoft BI... Spørg en af os ved standen i foyéen Se kursustilbud og data sheet i din deltagermappe.
Interview service in Statistics Denmark Structure and Surveys.
Agenda Introduktion Interfacet –Interfacet –Metaforer (Peter) Emotional branding –Gobé The ten commandments –Thyssen (Vigdis) Æstetik og nydelse –Jordan.
FISA – BATIBOUW Mia, Michelle, Pernille & Sofie CASE.
GIS and statistical data analysis Copenhagen September 11, 2013.
Lars Haugaard, Salg i praksis Lars Haugaard, PremiTech.
Oplæg v. Malene Herbsleb og Lisbeth Damgaard
Momenter i livet   Der er øjeblikke i livet hvor du savner nogen så meget at du bare ønsker at tage dem ud af dine drømme og kramme dem rigtigt!
Incidence, risk and resilience for suicide attempts among children and youth born in and living in Denmark in 2007 By MSc. Erik Christiansen.
Teknisk informationsmøde 2009
Sense My City Develco A/S.
Et digitalt løft af dansk erhvervslivs produktivitet
Hvor er værdien af intern kommunikation?
VVS-BRANCHENS FREMTID
Klar til smart vækst / GATE21
Præsentationens transcript:

Per O’s disciple Strategidag

2 The Quality oriented segment don’t mind spending a little extra SOURCE: Telenor MAP SMART STEER CO. MEETING || TELENOR; WHO TO SERVE 1 SEGMENT Family with older children 52 YEAR-OLD DEMOGRAPHICS Middle/high income 38 % of market VALUES • I´m oriented towards nature and happy pay more for environmentally friendly products • I place high importance on elegance and aesthetics • Good customer service is significantly important LATEST PHONE 10% 54% Retail WEB 25% Mobile data 58% Voice 22 min/day SMS 7/day BEHAVIOR PSTN 68% High involvement 18% Province/city 47% 53% 18 % of the population - Quality - Service

3 De største Udfordringer i dag. I forhold til at target segment #1 • Tage ansvar for simplificering. • Vores ”forretning” er ikke klædt på til at gennemskue en kundeoplevelse. • Gatekeeper mangler • Projekt baggrunde(risk score) • Teknisk kompleksitetsscore *(findes men bruges ikke) • Kunde kompleksitets score(mangler i dag) • Human knowladge kompleksitets score(mangler i dag) • Høkerløsninger • Vi viste at Dankort var dårligt • Vi viste at T3 ville give en masse dårlige oplevelser. • Navision regninger • Wunderman flows. • TakstØnsker – årsagen til at WYSIWYG vogser. • Leverance kultur • Vi er vandt til at levere det forretning beder om. • Design/arkitektur er ikke detaljeret. • Simkort i online. • Eboks og Wip(fixed) det samme funktionalitet(PDF flytning), implementeret helt forskelligt. Vores kultur er hurtigere løsninger. Vi har ikke arkitektur i detaljen. Vi skal levere det forretning har behov for, de kan ikke se det. Vi skal sige NEJ (kultur ændring i teknik), vi skal ikke tilbyde høkerløsninger. Forretningen skal ikke have muligheden for at lave det selv – fjern Økonomi. Takstønsker skal også vurderes i de 3 kompleksitetsscore. Vi skal helt ændre projekt godkendelse. • 2 nye kompleksitetsscore. • Ingen projekter med kompleksitet forøgelse. Vi er 1 Telenor, Teknik skal også levere kundeoplevelse retning.

Hvad skal teknik gøre ALLES Pligt • Observationspligt • Meldepligt • Handlepligt Det er din pligt at melde når du ser noget der tilføjer kompleksitet, det er vores skyld at det ikke bliver gjort noget. Brug kun metoden. Systemer skal kun bruges rigtigt, ingen ninja/høkerløsningen. Vi skal vise forretningen hvad de kan, ikke spørge hvad de vil. Vi skal ikke give muligheder for dårlige løsninger. synliggørelse af de 3 scores, og godkendt med økonomi i Roadmap. Det er vores ansvar i Teknik hvad der ligges ind i systemer. Transparens der mangler. • CMDB, med et forretnings indblik. • End Of Life, få nu lagt de opgraderingen ind i Roadmap. 4 Navision WunderManflow Luk/idriftsætte projekter med fejl

Brownnose vs. Greenfield Brownnose • Pros • Det er en trinvis proces. • Con • Vi tror ikke på at vi kan gennemføre. • Løsningen vil ikke kunne blive som vi håber Greenfield • Pros • 5-7 gange billigere. • Det eneste vi kan nå. • Con • Det er et stort forretningsskifte, et stort skifte for Telenor. 5

Citat ”Arne” Marik vil ikke se ”fase2” – vi gør det rigtigt ellers udsætter vi det. 6