Trivselsundersøgelse og ledelsesevaluering

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
HUNDE SPEED km h 34,4 HUNDE SPEED km h 34,1 HUNDE SPEED km h 32,8 HUNDE SPEED km h 31,9 HUNDE SPEED km h 31,8 HUNDE SPEED km h 30,9.
Advertisements

Præsentation af resultater for projekt ”Analyse af samarbejdet mellem kommunerne og Region Midtjylland, Jord og Råstoffer” Jord-ERFA-Midt,
KiMs – Maj KiMs SMAGSTEST - franske kartofler - Maj 2012.
Analyse af rejsekortet for
Den danske befolknings syn på handicappedes rettigheder
SMUT PAKKE 2 VIDEN OM SUKKERSYGE.
Atomer Et programmeret forløb. En måde at lære på.
Forretningsudvikling og Urmennesker
EJERSKIFTE Statistik om ejerskifter i Danmark baseret på resultater fra spørgeskemaundersøgelse Okt./nov for Erhvervs- og Byggestyrelsen og INSEAD.
SFO Nydamskolen Medarbejderundersøgelse i Sønderborg Kommune 2012
Pionerprojektet i BUF – bedre arbejdsmiljø og mindre sygefravær
NemID og Fællesskema 2014 v/Signe Hansen Blegmand
Funktioner Grundbegreber.
Du skal vide nogen om blodtrykket, fordi det fortæller noget om hvordan dit hjerte har det. HUSK - at hjertet ikke er til at undvære ligesom bilen.
Hjemmesidekonstruktion Tjekspørgsmål 1.Hvad er et markup-sprog – hvad bruges det til? 2.Hvad er forskellen mellem et markup-sprog og et scriptsprog? 3.Hvad.
Løntermometer° Vedligehold dit lønsystem. Løntermometeret Mange virksomheder oplever, at et ellers godt lønsystem efter nogle år ikke længere har den.
Torbenfeldvej Vallensbæk strand Tlf.: – – dagligt brug af vores hjemmeside •AGEN LYS har en stor og omfattende.
Mette Andersen SDE Ansættelse af elev. Mette Andersen SDE
Overskrift her Navn på oplægsholder Navn på KU- enhed For at ændre ”Enhedens navn” og ”Sted og dato”: Klik i menulinjen, vælg ”Indsæt” > ”Sidehoved / Sidefod”.
VTU 2010 | Virksomhedstilfredshedsundersøgelse Københavns Tekniske Skole Inspektørområde - Tæbyvej Svarprocent: 23% (64 besvarelser ud af 274 mulige)
Dataopsamling og GPS-styring
Program Informationer χ2-test (chi-i-anden) Projekt 3
Bolig selskabernes Landsforening– Almene lejeboliger - Maj/Juni Almene lejeboliger - Danmarkspanelet - Maj/Juni 2010.
Analyse for Ældre Sagen: Trafikundersøgelse: Cykel, cykelhjelm mv Rapport Marts 2010.
Trivselsundersøgelse og Ledelsesevaluering i Region Midtjylland
av Lajla Ellingsen og Mari By Rise Adresseavisen
©2010 Great Place to Work® Institute, Inc. All Rights Reserved Michal Caspersen Pedersen (00575) Medarbejderundersøgelse i Sønderborg kommune 2010 Afdelingsrapport.
Energieffektivisering i byggeriet”. Program Introduktion til Energieffektivisering af byggeriet Delprojekt_01Systematisk energieffektivisering af tekniske.
SMUT PAKKE 4 VIDEN OM MOTION.
ORIENTERING OM LEDELSESEVALUERING – til medarbejdere
PROGRAM Introduktion til internettet Hvad er en PC? Musetræning
SEO PÅ AU.
Efteruddannelsesindsatsen 2007 Analyse Danmarks undersøgelse januar 2008 Oplæg på Kompetencerådets møde den v./ Merete.
Statistik.
VTU 2008 | Virksomhedstilfredshedsundersøgelse Aalborg Tekniske Skole Mekaniker Svarprocent: 26% (31 besvarelser ud af 118 mulige)
Naboskabet - en undersøgelse af 3 boligområder 473 beboere besvarede undersøgelsen 6-11 år: år: år: 4 Voksne: 454.

Midtjyske virksomheder om efteruddannesle Resultater fra Det midtjyske Vækstlag August 2009.
Kursus om borger.dk og brugen af digital signatur
Introduktion til Access (Access, del 1)
Undersøgelsens omfang
Jobrådgivernes Brancheforening Brugertilfredshed hos ”anden aktør” København 30. november 2011.
Signifikanstest ved (en eller) to stikprøver
Pleje og Sundhed Gennemførte719 Inviterede895 Svarprocent80% FREDERICIA KOMMUNE MTU og Psykisk APV 2012 Rapportspecifikationer.
Dagsorden: 15:15-16:30 TULE gennemgang og dialog 16:30-16:45 Pause 16:45-18:00 Evaluering af opdeling af funktioner mellem matriklerne. 18:00-18:30 Pause.
Indhold Kort om sundhedsprofilen Hvad kan man bruge sundhedsprofilen til? Udvalgte data Hvordan skal den læses? Kommunikationsstrategi 2.
Trivselsundersøgelse og ledelsesevaluering Anæstesiologisk Afdeling Flere ledere
1 Algoritme til at løse knude P-center problemet Algoritmen brugte set covering problemet Virker derfor kun til knude problemer Vi vil alligevel bruge.
ETU 2008 | Elevtilfredshedsundersøgelse Erhvervsskolen Nordsjælland HTX (Teknisk Gymnasium) - Hillerød Baseret på 313 besvarelser.
1 Borgerpanelet i Silkeborg Kommune.
Udvikling i GODS Transporten Sammenfatningsrapport maj 2010.
Globaliseringsredegørelsen 24.mar. 14 Figurer fra Danmark tiltrækker for få udenlandske investeringer i Sådan ligger landet
1 Sortering I elementære metoder. 2 Plan Terminologi Elementære metoder til sortering -sortering ved udvælgelse -sortering ved indsættelse -Shellsort.
Matematik B 1.
Livsstilsændringer i Flok. 2 Aabenraa kommune 6000 medarbejdere Ca. 450 arbejdssteder MED. System med HMU som beslutningsorgan.
Rapporter (Access, del 5). RHS – Informationsteknologi – Udgangspunkt Vi har oprettet en database Vi har defineret en eller flere tabeller, og.
Grunde til at jeg elsker dig
Tilføj hjælpelinjer: 1.Højreklik et sted i det grå område rundt om dette dias 2.Vælg "Gitter og hjælpelinjer" 3.Vælg "Vis hjælpelinjer på skærm" Oplæg.
Fundamentale datastrukturer
Geokommunikation - visualisering af geografiske data.
Introduktion til Access (Access, del 1). RHS – Informationsteknologi – Fra design til udvikling Vi ved nu, hvordan vi finder et design for en database,
Nytænkning, konkurrence og mest kvalitet for pengene Temamøde Regionsrådet, 14. marts 2007.
10.mar. 15 Udvikling i løn, priser og konkurrenceevne Dansk Industri.
1 Fundamentale datastrukturer. 2 Definitioner: abstrakt datatype, datastruktur Elementære datastrukturer og abstrakte datatyper : arrays, stakke, køer,
VTU 2008 | Virksomhedstilfredshedsundersøgelse Aalborg Tekniske Skole Svarprocent: 27% (414 besvarelser ud af mulige)
Koncern Kvalitet, DEFACTUM Koncern HR; Udvikling Info-møde for NAVN PÅ AFDELING d. xx. xxxx.
AKTIV HELE LIVET HJEMMEPLEJEN UNDERSØGELSE AF BRUGERTILFREDSHEDEN MED HJEMMEPLEJEN APRIL 2015.
Trivselsundersøgelse og ledelsesevaluering
Info-møde for NAVN PÅ AFDELING d. xx. xxxx
Præsentationens transcript:

Trivselsundersøgelse og ledelsesevaluering Afsnit NN Leder NN www.regionmidtjylland.dk

TULE Afsnit NN Denne rapport indeholder medarbejdernes svar på trivselsundersøgelsen og ledelsesevalueringen. Man kan få et hurtigt overblik over resultaterne, ved at se på slide 25 - 28. Der er en liste over 5 spørgsmål som medarbejdere har vurderet vigtige, og som er besvaret særligt positivt – ligesom der er en liste over 5 spørgsmål, som medarbejdere har vurderet vigtige, og som er besvaret mindst positivt. INDHOLD: Slide 5 – 14: Resultater fra spørgsmålene om trivslen på arbejdspladsen Slide 15 - 24: Resultater fra spørgsmålene om den ledelse medarbejdere modtager Slide 25 – 28: En lister med spørgsmål, der er vurderet vigtige og som er besvaret særlig positivt, og en tilsvarende liste med spørgsmål, der er vurderet vigtige og besvaret mindst postitivt Slide 29 – 33: Resultater fra spørgsmålene til afdeling/klinik/institution/stab eller lignende enhed Slide 34 + : Resultaterne fra eventuelle ekstraspørgsmål, som arbejdspladsen kan have valgt at stille 2 ▪ www.regionmidtjylland.dk

TULE På de næste slides følger en række figurer og tabeller. På hjemmesiden www.tule.dk kan man finde en vejledning i, hvordan man læser disse figurer og tabeller. Overordnet kan det dog siges, at: figurerne viser, hvordan svarene fordeler sig på de enkelte spørgsmål, og tabellerne viser en score for svar på både evalueringsdelen og vigtighedsdelen af spørgsmålene. Scorerne er et gennemsnit, der er omregnet, så det går fra 0-100. En lav score er udtryk for, at et spørgsmål har fået en negativ evaluering/er vurderet mindre vigtigt i forhold til trivsel eller ledelse. Omvendt er en høj score udtryk for, at spørgsmålet har fået en positiv evaluering/er vurderet vigtigt. Ud over score for arbejdsenhedens resultater, indeholder tabellerne nogle score for andre enheder, hvilket giver mulighed for sammenligning. 3 ▪ www.regionmidtjylland.dk

Baggrundsdata for denne rapport Oplysninger om undersøgelsen Antal uddelte spørgeskemaer 104 Antal besvarede spørgeskemaer 94 Svarprocent 90% Undersøgelsesår 2010 Arbejdspladsen Afdeling, Driftsenhed, Afsnit NN Leder Leder NN Indgår personaleledere som svarpersoner Ja, rapporten bygger på BÅDE personaleledere og andre medarbejdere Sammenligningsgrundlag i tabeller Hele regionen År for sidste undersøgelse   Navn på afdeling i sidste undersøgelse - 4 ▪ www.regionmidtjylland.dk

Trivselsspørgsmålene Afsnit NN www.regionmidtjylland.dk

Tilfredshed med trivslen alt i alt Afsnit NN 6 ▪ www.regionmidtjylland.dk

Arbejdspladsens udvikling Afsnit NN 7 ▪ www.regionmidtjylland.dk

Arbejdspladsens udvikling Afsnit NN 8 ▪ www.regionmidtjylland.dk

Samarbejde og kommunikation Afsnit NN 9 ▪ www.regionmidtjylland.dk

Samarbejde og kommunikation Afsnit NN 10 ▪ www.regionmidtjylland.dk

Forventninger og udviklinger Afsnit NN 11 ▪ www.regionmidtjylland.dk

Forventninger og udviklinger Afsnit NN 12 ▪ www.regionmidtjylland.dk

Krav og tilrettelæggelse Afsnit NN 13 ▪ www.regionmidtjylland.dk

Krav og tilrettelæggelse Afsnit NN 14 ▪ www.regionmidtjylland.dk

Medarbejdernes evaluering af ledelse Leder NN www.regionmidtjylland.dk

Evaluering af ledelse alt i alt Afsnit NN 16 ▪ www.regionmidtjylland.dk

Evaluering af ledelse Afsnit NN 17 ▪ www.regionmidtjylland.dk

Evaluering af ledelse Afsnit NN 18 ▪ www.regionmidtjylland.dk

Evaluering af ledelse Afsnit NN 19 ▪ www.regionmidtjylland.dk

Evaluering af ledelse Afsnit NN 20 ▪ www.regionmidtjylland.dk

Evaluering af ledelse Afsnit NN 21 ▪ www.regionmidtjylland.dk

Evaluering af ledelse Afsnit NN 22 ▪ www.regionmidtjylland.dk

Evaluering af ledelse Afsnit NN 23 ▪ www.regionmidtjylland.dk

Evaluering af ledelse Afsnit NN 24 ▪ www.regionmidtjylland.dk

Vigtige spørgsmål, der er evalueret særligt positivt eller evalueret mindre positivt Afsnit NN www.regionmidtjylland.dk

TULE På næste slide vises 5 spørgsmål, der er vigtige for medarbejderne, og som er evalueret særlig positivt. Disse spørgsmål er udvalgt ved at lægge evalueringsscore og vigtighedsscore sammen for hvert spørgsmål, og derefter tage de 5 spørgsmål, der klarer sig bedst. På den efterfølgende slide er der på tilsvarende vis lavet en udregning af de 5 spørgsmål, medarbejdere har evalueret vigtige, men som har en mindre positiv evalueringsscore. For at et spørgsmål kan komme på en af de to lister, er der en række krav, der sikrer, at spørgsmålet reelt adskiller sig fra de øvrige (se læsevejledningen for flere detaljer). Hvis ikke der er tilstrækkeligt forskel på spørgsmålene, laves der lister på mindre end 5 spørgsmål. 26 ▪ www.regionmidtjylland.dk

Fem udsagn der er vigtige og som er evalueret særligt positivt Afsnit NN 27 ▪ www.regionmidtjylland.dk

Fem udsagn der er vigtige og som er evalueret mindre positivt Afsnit NN 28 ▪ www.regionmidtjylland.dk

8 spørgsmål om trivsel på den overordnede enhed (afdeling/klinik/institution/stab eller lignende) Afsnit NN www.regionmidtjylland.dk

TULE På de næste 2 slides præsenteres 8 spørgsmål, som er stillet i alle landets 5 regioner. Spørgsmålene skal blandt andet bruges til at lave sammenligninger mellem de forskellige regioner. Spørgsmålene er taget fra et nationalt koncept, der hedder Trivselsmeter, og har derfor andre svarkategorier end de øvrige spørgsmål. Der er ikke blevet spurgt til vigtighed af de 8 spørgsmål. Derudover er spørgsmålene stillet til en mere overordnet enhed end det afsnit/kontor, som de øvrige spørgsmål typisk er målrettet. Således var der i spørgeskemaet følgende tekst over de 8 spørgsmål: De sidste 8 spørgsmål handler mere overordnet om din arbejdsplads, og du skal derfor ikke nødvendigvis tænke på den enhed, der står på forsiden af spørgeskemaet. Du skal i stedet tænke på din overordnede afdeling/klinik/institution/stab eller lignende enhed, når du svarer på spørgsmålene. Det er også din(e) leder(e) på dette niveau, du skal tænke på, når de næste spørgsmål handler om ledelse. 30 ▪ www.regionmidtjylland.dk

Trivsel på den overordnede enhed Afsnit NN 31 ▪ www.regionmidtjylland.dk

Trivsel på den overordnede enhed Afsnit NN 32 ▪ www.regionmidtjylland.dk

Trivsel på den overordnede enhed Afsnit NN 33 ▪ www.regionmidtjylland.dk

Trivsel på den overordnede enhed Afsnit NN 34 ▪ www.regionmidtjylland.dk