Kundeværdi.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
[indsæt selv arbejdspladsnavn og dato]
Advertisements

Tid til ledelse Henrik Leslye.
Kvalitet i spejderarbejdet
Ny sikkerhedsorganisation – nu med efteruddannelse
Hvad handler tekster om? Eksempler på brugen af automatisk klassifikation og tagging i online nyhedsmedier. Rune Stilling RDFined.
Forandring, forankring og fælles fokus
Rente- og annuitetsregning
Lean Salgskonsulentuddannelsen
INDHOLD: VÆRDIER REGLER RUTINER PRAKSIS PÆDAGOGIK
DEN PRIMÆRE NAVIGATION JOEK © TEC 2011 Dit websteds primære navigation er det område på sitet, der indeholder links til de primære sektioner af dit websted,
Fra regulering til engagement i arbejdsmiljøet
Værdistrømsanalyser.
Arbejdspladsudvikling
Introduktion til værdistrømsanalyser
Samarbejde med eller uden Service Level Agreement (SLA)
Lean i den offentlige sektor Carsten Lindorf
BF’s lederseminar 17. nov Hvad er lean og hvordan kan det bruges i en offentlig virksomhed? november 2006 | Mikkel Eriksen,
Erhvervscase Erhvervscasen kan f.eks. indeholde:
27. Produktionsstyring Produktionsstyringens mål
Planlægning og prioritering Opgave i at kunne prioritere. Du skal prioritere dine ”aktiviteter” (grønne bobler) på prioriteringslinjen. Husk du skal både.
Rødkåls indikator Gruppe navne: Amanda Frederikke Camilla Rikke.
Den Regionale LEAN Enhed
SLP 4 Samarbejde med vejleder Planlægning og styring
Ringkøbing-Skjern Kommune 12. September 2013
Projektlederens rolle(r)
Workshop den 4. november 2009 Jørgen Kroer og Thomas A. Rasmussen
Idéudvikling. Titel: Hvilket problem skal idéen løse?
”KONFERENCE FOR HANDICAPRÅDENE I REGION HOVEDSTADEN” Nødvendigt med en politisk debat ”Nulvækst” kræver omtanke Handicapområdet er et vækstområde og må.
Forbedringstavlen – er et must
Relationer – børn imellem
Bedre udbytte af it i skolen Noter fra kommunale repræsentanters selvevaluering.
Producere og formidle viden Vingstedcenteret, 22/10-14.
Hvad er mål/resultat (output)?
SVIGT I BYGGERIET BEDRE SAMSPIL FRA PROJEKTERING TIL BYGGEPLADS SOM MIDDEL TIL FÆRRE SVIGT V/ANDERS KIRK CHRISTOFFERSEN, NIRAS.
UDVIKLINGSFORLØB FOR LEDERE Kriminalforsorgen Midt- og Nordjylland Modul 1 Ved brug af materialet og yderligere information kontakt: Jens Linder, Chefkonsulent,
Glade Dage Undervisningscase i Entrepreneurship Faglig klipper/redaktør: Jesper Piihl Videoproduktion: Govisual Finansieret af:
1 DataHub statusmåling September DataHub statusmåling Energinet.dk udsender hver måned et spørgeskema til samtlige aktører på elmarkedet, mhp. at.
1 Carsten Lindorf LOGISTIK= Græsk = logistica at beregne.
SWOT-analysen Litteratur lektion 4 Lægaard:
Workshop plan Virkningsevaluering, VIA UC, Hedeager 2, 8200 Aarhus N.
Udarbejde af den fremtidige flow
Formål – i dag Lidt dybere kendskab til lean Tankesættet Værktøjerne
Mr. Raggys begyndertest. Velkommen til begyndertesten. Vi går 9 hullers slagspil sammen, dig og mig. Jeg stiller dig ét regelspørgsmål på hvert hul. Der.
Leder-seminar d november 2014 Hornstrup Kursuscenter.
KREDSEN I CENTRUM Ambitioner. HØJE OG SYNLIGE AMBITIONER Hvad er godt FDF hos os? FDF skal være sjovt – både for børn og voksne Ambitioner tager ofte.
Datastrukturer og Collections Rasmus D. Lehrmann DM
Dansk Boldspil-Union / DBU Elite INTRODUKTION Hvis vi kigger på spillets udvikling, har vi - i den boldbesiddende fase - gennem de seneste år været vidner.
CRM !? ”CRM handler sådan set bare om at behandle kunderne ordentligt og samtidig kun bruge energi på dem, hvor det kan betale sig.” - Claus Due, 2003.
VVM redegørelsen - hvordan arbejder vi for en højere kvalitet? GRUPPEOPGAVE 2: HVORDAN KAN KVALITETEN ØGES? Miljøvurderingsdag
Navigationsdesign Uge 10, 2014.
Ledelse af frivillige Økumenisk efterårsmøde – 5. november 2011.
VSM – Nuværende værdistrøm – Fase 1
4 Interne forhold Oversigt Værdikæder Kernekompetence
Akutafdelingen På vej mod DNV Oplæg til gruppearbejde: Hvad gør vi først? Hvad gør vi siden?
Hvem har magten ? Og har de også magten til at udøve magtmisbrug ?
Introduktion og behovsafdækning Fokus på problemer med medicin og medicinhåndtering i hverdagen Forslag til løsninger Fastlæggelse af læringsbehov.
MODUL 3B KAREN WISTOFT PROFESSOR, INSTITUT FOR LÆRING, ILISIMATUSARFIK LEKTOR, INSTITUT FOR UDDANNELSE OG PÆDAGOGIK, AU Tværfagligt samarbejde.
at få sund fornuft til sund adfærd….
Kapitel 1 Politikindledning.
Forretnings innovation ! 1/15 Det overordnede mål er værdiskabelse i virksomheder Metoder til afklaring af hvilke veje der skal følges. Idé og Udviklingshuset.
Hvad er lean? Lean er at opnå en kultur, baseret på løbende forbedringer, hvor der fokuseres på, hvad der giver værdi, set med kundens øjne. Alt andet.
Københavns Kommune Styregrupper set fra chefens/styregruppe medlemmets perspektiv Bo Jelved Koncernservice, Københavns Kommune 28. September 2011.
Værktøj 2: Kan og skal krav - fokus på kerneopgaven Vi forebygger stress sammen.
Den gode præsentation … med PowerPoint, SMARTboard eller lignende.
4 Interne forhold Oversigt Værdikæder Kernekompetence
Juridiske Organisation Byggemodningen (Funktionsprincip)
Kundeservice dag 4: Samarbejde og videndeling højner serviceniveauet
TFV teorien Produktion som en transformation af input til output.
VTU Udvikling af praktiksamarbejde
Præsentationens transcript:

Kundeværdi

Kundeværdi – LEAN tager udgangspunkt i kundens forventninger ! Ikke værdiskabende Nødvendige ikke værdiskabende Værdiskabende Imellem 50 og 60 procent af tiden i en organisation anvendes på ikke værdi-skabende aktiviteter. Lean fokuserer på at fjerne de ikke værdiskabende aktiviteter, som vi også kalder spild. Vi skal arbejde med at identificere de værdi-skabende aktiviteter. Det kræver at vi kender kundernes forventninger.

Kundeværdi hos AO Hvordan skaber vi værdi for kunderne Skaber vi værdi i AO eller det modsatte (spild) Kunden er kongen – Et par eksempler Udefra ind/indefra ud Definition af kundeværdi Opgave

Kundeværdi – Opgave - 40 minutter Timekeeper udpeges Hvem er kunderne: 5 min. Kundekrav: 15 min. Organisering og prioritering: 15 min. Kontrol: 5 min. 1 pr. gruppe – stram styring Kunderne beskrives på 1 orange kort. Brainstorm i gruppen. Alle krav/forventninger der skaber værdi for kunden skal identificeres. Organiser krav/forventninger under basiskrav, vedligeholdelseskrav og ekstrakrav. Prioriter de 5 vigtigste pr. områder og skriv dem ned på hvert sit papkort. Basis: Blå. Vedligeholdelseskrav: Gul. Ekstrakrav: Grøn Skaber krav/forventninger ’kundeværdi’, dvs vil kunderne være villige til at betale for det.

Kundeværdi