Undersøgelsen i hovetræk

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Skabelse af dialogiske rum ”
Advertisements

Kompetenceudvikling og innovation i yderområder
Forældremøde Lærkebo. Mariagerfjord Kommune.
Maritim Miljøstyring HVAD ER MILJØSTYRING (ISO 14001) ?
Hvad gør livet så værdifuldt?
E-Læring Gruppe #3. Definition af E-læring Udgangspunktet med E-læring er, at læringsprocessen bliver individuel og der bliver taget højde for den enkeltes.
- gennem Marte Meo metoden
Borgernes barrierer for brug af IT
FRIVILLIGHED OG MEDBORGERSKAB
Modul 1 - Processer.
Indledning I forbindelse med den pædagogiske indsats for at skabe øget sammenhæng i overgangen fra SFO til klub, er der udarbejdet en overgangsmappe med.
Samarbejde med eller uden Service Level Agreement (SLA)
En konsulent er : • -En praktiserende læge • -der er ansat af Regionen • der har en særlig viden eller erfaring indenfor et eller flere områder. • der.
Hvordan kan et arbejdsmarked på tværs af Øresund fremme tilvækst og konkurrencekraft Professor Bent Greve Øresundsting, maj, 2007.
Landdistriktsudvikling •Det afgørende er hvad man gør lokalt Hanne W. Tanvig, Seniorrådgiver KVL.
+ FORBRUGERNE OG LANDBRUGET: HVAD GIK GALT? Henrik Byager Kommunikationsrådgiver Planteavlerdagen 1.
Refleksionsopgave Succesruten: Hvad har været motiverende for jer i denne proces? Hvad skete der? Hvem tog ansvar? Hvordan var humøret/stemningen? Hvordan.
Evaluering af ”Røgfrihed for alle”
Ledelse af innovative medarbejdere
Hvem skal være med til at definere kerneopgaven – og hvordan
Målsætning og værdigrundlag for Sølvgades Skole Målet er, at eleverne på Sølvgades Skole bevarer lysten til at lære, at være nysgerrige, selvstændige og.
Hvad gør livet så værdifuldt?
Motivation af medarbejdere
Efteruddannelsesindsatsen 2007 Analyse Danmarks undersøgelse januar 2008 Oplæg på Kompetencerådets møde den v./ Merete.
Workshop om læringsmiljø – Hvad, hvorfor og hvordan?
… og hvad hvis krisen medfører opsigelser? HR kommunikation i.
Introduktion til mindfulness den 2. februar 2013.
IT Jobs Kompetencer og muligheder. Der mangler medarbejdere i IT-branchen Der er brug for dig!
STJERNEN FORMÅL SITUATION MÅL TREND RESSOURCER TRADITION.
Tema 5: Relationer og kommunikation Psykoedukation til patienter med emotionelt ustabil personlighedsstruktur.
Konstruktiv dialog kan forebygge smerter i muskler og led
PRAKTIKFASTHOLDELSE I FRISØR – OG KOSMETIKERUDDANNELSERNE Hold Fast.
Folkeskolereformen Et fagligt løft af folkeskolen.
Omgangstone og kollegialitet
Igangsætter Landsforeningen af Væresteder Medarbejderuddannelse 10. februar 2010 Marika Sabroe Vejle Misbrugscenter, Værestedsafdeling.
Kodeks for offentlig topledelse
Handicaphjælperens psykiske arbejdsmiljø - en interviewundersøgelse
 Intro  Historien – starten på det hele  Formålet  Hjernerne bag  Bomben bruges  Verden synker – Internettet stiger  På nettet kan vi alt  Effekter.
Videoanalyse efter VIKOM´s principper:
Forstærkningssystemer i institutionsarbejdet V/ Sine Møller Psykolog og faglig leder af Kvalitetssikringsteam MultifunC.
Erfaringer i arbejdet med social arv, udsatte børn i en daginstitution. Præsentation af mig og institutionen.
‘Retorik om KOL og rygning’
Kontekst: - Kolding Kommunes tilbud for elever med autisme.
Hvis du ønsker at opnå fremragende
Carl Winsløv ”Didaktiske elementer”
Bitten Gøtzsche Onkologisk speciale Klinik Kirurgi - Kræft
Arbejdsklima i projektgrupper IT-projektledelse og softwareprodukter Esben Juul Nielsen 27. Januar 2009.
Briding the Gaps Between Developers and Users v. Grudin Indledning Faktorer som kan påvirke bruger involvering Kontrakt udvikling Produkt udvikling Intern.
Ledelsesudfordringer i kommunerne – nu og i den nære fremtid Oplæg for FTF`s Tænketank om ledelse, d. 6. juni v/ Per B. Christensen, formand for.
DEN GODE LEDER FTF REGION NORDJYLLAND Aalborg den 2. november 2009
Kompetenceudvikling og Teamsamarbejde Projekt ”Fælles Værdier – Fælles Fodslaw” - når vejen dertil er gennem vores pædagogiske praksis.
Stress En folkesygdom?.
Ledelse over grænser i sundhedsvæsenet Hvordan kan vi lede på nye måder, der går på tværs? Christina Holm-Petersen & Martin Sandberg Buch.
Relations kompetencer
Karrierecentret. Vi tilbyder blandt andet: Karrierevejledning Hjælp til praktiksøgning, projektsamarbejde, job mm Karrieremesse – 3. marts 2015 Workshops.
1 Social kapital – én mulighed… Det handler om de skjulte velfærdsreserver.
Når udfordringer bliver muligheder Nadia El-Gendi, seniorkonsulent 29 april 2016.
Alle børn er alles ansvar Trivselspolitik for Aars Skole August
Mentors rolle og mentoropgaver. En mentor er... …en personlig sparringspartner, der stiller sig selv og sin viden, indsigt og erfaring til rådighed for.
Forebyggelse og uddannelsesforløb for kroniske patienter Allan Flyvbjerg Formand for Diabetesforeningen og Professor ved Aarhus Universitetshospital Møde.
Selvevaluering af bestyrelsen 2012 Inspiration til kvalitetsforbedring i bestyrelse og direktion Resultat af svarene på spørgeskemaerne Diskussionsoplæg.
Dynamisk Strategi Evaluering af demonstrationsprojektet 2011
Elevguide Innovations-brobygnings-opgave
1.08 Test.
Forbered dit oplæg for en folkeskoleklasse eller andet uddannelsesarrangement De næste slides er inspiration til præsentation af dig og din virksomhed.
Forbered dit oplæg for en folkeskoleklasse eller andet uddannelsesarrangement De næste slides er inspiration til præsentation af dig og din virksomhed.
Stresshåndteringsgruppe
Slagterbutikken - teori
Paneldebatten til landsmødet i Fagligt Selskab for Kræftsygeplejersker
Præsentationens transcript:

Undersøgelsen i hovetræk 27 Skarpe Undersøgelsen i hovetræk Telefoninterview med omkring 30 ledere der leder på distance Primært taget udgangspunkt i produktionschefer, salgschefer og marketingschefer Vi præsenterer undersøgelsens vigtigste pointer her

Motivation 27 Skarpe Hyppig og personlig kommunikation afgørende Jævnlig fysisk tilstedeværelse vigtig Løn / bonusordning Giver medarbejderne lokalt ansvar

Videndeling 27 Skarpe Referater af møder etc. via mail Etablerer teams på tværs af regioner der udveksler informationer Holder informationsmøder ved besøg Telefonisk kontakt

27 Skarpe Kommunikationsform Telefon Mail Telefonmøder Regelmæssige fysiske møder

27 Skarpe Hvad betyder manglende ansigt til ansigt? Ikke altid klar kommunikation - sværere at kommunikere på distance Mister de små detaljer Større risiko for misforståelser Fysisk nærvær giver bedre resultater

27 Skarpe Sagt om distanceledelse "Jo oftere vi kan kommunikere ansigt til ansigt jo større salg er der" (Salgschef) "De spontane ting dem mister man" (Produktionschef) " Hvis du er en dygtig leder er du også en god distanceleder, men hvis du er en dårlig leder er du en endnu dårligere distanceleder" (Salgs og Marketingschef)

27 Skarpe Opmærksomhedspunkter og krav til lederen Stor tillid til dem der bliver ledt på distance Godt kendskab til de medarbejdere der ledes på distance God kulturel forståelse - bevidst om kulturforskellene Gode kommunikationsevner Skal tage sig tid til medarbejderne -tålmodighed Empati og menneskelig forståelse

27 Skarpe Hvad kræver distanceledelse af medarbejderne? Stor selvstændighed Tillid til lederen Stor loyalitet overfor lederen

27 Skarpe Kulturforskelle Skal have forståelse for den kultur man har medarbejdere fra Være opmærksom på betydningen af kultur - er det barriere eller er det ressourcer Kan gøre at man laver forkerte konklusioner

27 Skarpe Sagt om distanceledelse "Det sværeste ved distanceledelse er at man ikke får alle nuancer med, derfor kan stemningen udvikle sig uden at man når at opdage det (Produktionschef) " Man skal lade de lokale folk kører det på deres egne præmisser, da de kender forretningsforholdene og kunderne. Det er derfor afgørende at man kan stole på de folk man leder" (Sales & Marketing Manager) " Jo større afstande - tids som kulturelle - jo sværere er det at være distanceleder" (Sales Manager)

27 Skarpe Udvikling af medarbejdere MUS - som med andre medarbejdere Til Danmark og følge danske medarbejdere Laver målaftaler Laver uddannelsesplaner for medarbejderne sammen med den lokale leder Arrangere kurser i Danmark

27 Skarpe Fysisk kontakt - hvor ofte?: Afhænger af den enkelte situation, afstande etc. Svar lige fra 2 ud af 5 dage til 2-3 gange om året

27 Skarpe Det værste ved distanceledelse Meget rejseri De ting man går glip af Ikke at have den daglige kontakt Bruge mange kræfter på kommunikationsdelen

27 Skarpe Det bedste ved distanceledelse Spændende og udfordrende Nærhed til markedet Giver mulighed for medarbejderne Giver spændingsværdi i virksomheden Får input fra hele verden

27 Skarpe Distanceledelse og fremtiden Enighed om mere distanceledelse i fremtiden pga. - Globaliseringen - Outsourcing - Arbejder mere sammen i netværk Sagt om distanceledelse: "Det er kommet for at blive, som det skiveskårede rugbrød, og der kommer mere af det"