Hans Peter Wolsing iværksætterkoordinator SKYD IKKE DIG SELV I FODEN Nordjyske Medier 17. nov. 2010.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Kompetenceudvikling og innovation i yderområder
Advertisements

Dynamicweb Software A/S Tobias Høst – Commercial Lead, eCommerce.
KONFLIKTHÅNDTERING Velkommen! Dias.
Caseoplæg om Facebook.
Hvem er vi? Martin Dahl Karin Dam Nielsen
Alt er startet med en tanke! Tænk: Hvis vi nu vidste hvor alle var på vej hen…. ? Så skulle vi blot komme derhen først! Og så ville vi kunne tilbyde en.
Vi hører altid om kvinders “regler”, her er så mændenes regler.
Værktøjer/tips og tricks - til implementering af ændringer i egen organisation Hvorfor benchmarking/evaluering Er der nogen, der ved, hvorfor vi laver.
Skabelon for udarbejdelse af en strategi for den perfekte storm
©Jenny Bohr – Til underviserne Her er valgt at vise filmen ”et liv i kaos”. Hvis kursisterne er unge, kan man vælge en anden film eks. ”det.
Læringsstile og lektier
SEO (Search Engine Optimization) - Hvordan bliver du mere synlig på nettet?
Læringsmiljø på hhx; kvaliteter og udfordringer Temaoplæg 2: IKT i undervisningen på hhx DEA, 13. Oktober 2010 Ph.d.-stipendiat, Arnt Louw Vestergaard.
FOKUS! På vores udvikling.
Vi hører altid om kvinders “regler”, her er så mændenes regler.
Anette Schjødt Thorsen
Arbejdspladsudvikling
Vi har købt en lille bjerghytte på fjellet, og tænkte på om du ville tage familien med eller nogle venner og komme en tur i julen for en lille julegløg.
Samarbejde med eller uden Service Level Agreement (SLA)
Vi gennemførte en række interview ifm
Kvalitative data/ Empiri
Måske er I bedste venner i et år,
INFORMATIONSFORMIDLING KRÆVER EN PLAN SKANKOMP VIBORG LOUNGE TIRSDAG DEN 5. OKTOBER 2010.
Profilering af dig selv - vha de sociale medier
8 tips til succesfuld ledighed Med Christina Janns.
SALG – ERFARINGER – BEHOV Nordjyske Medier 21. okt. 2009
Sprog/billeder på Internettet
Digitalisering i Praktiken Workshops den 9. februar 2007
MUNDTLIG FREMSTILLING
Jeg har altid vist det….
Jeg har altid vist det…. Og her er Beviserne Der findes mange flere.
Hvor der er fokus på klimaet.
+ FORBRUGERNE OG LANDBRUGET: HVAD GIK GALT? Henrik Byager Kommunikationsrådgiver Planteavlerdagen 1.
Kommunikation i samarbejdet mellem Mentor og Mentee
Kommunikation / it.
Hvem kommer på Perron 3 Hvilken profil har de? Hvad har fået dem til at komme?
Fortæl verden om dit frivillige arbejde
Sociolingvistik.
Det handler om at følges med nogen og skabe resultater.
Virksomheder - definition
TRÆNER VI ”RIGTIGT”? ”Har vi en høj kvalitet og kompetence i arbejdet med at udvikle spillerne?” Oplæg, spørgsmål og debat!
Gør det simpelt Trænings planlægning.
vi eksperimenterer, afprøver, fejler og triumferer. Undervejs skaber vi traditioner vi løfter i fællesskab og bakker hinanden op. Vi fejrer vores successer.
Velkommen til dag 2 på AUs vejlederuddannelse!
- Gør jeg det godt nok som leder. - Gør mine ledere det godt nok
Introduktion til Access (Access, del 1)
Opslagsfelter (Access, del 6). RHS – Informationsteknologi 2 Udgangspunkt Vi er ofte i den situation, at valg af en type for et felt ikke begrænser vores.
Vi hører altid om kvinders “regler”, her er så mændenes regler.
Pecha Kucha ペチャクチャ ”Småsnak” Ursula Krogsbøll, ITU, Formidling og metode, 8. oktober
Producere og formidle viden Vingstedcenteret, 22/10-14.
SSP- hvad er det? Skolerne Socialforvaltningen / Fam.afd. Politiet
Midtvejsseminar den november Disposition  Kort om undersøgelsen  Psykisk sårbare og rygestop  Rygestoprådgiveren  Rygestopkurset som.
Guldkorn til vækst!. Skab vækst og værdi i din virksomhed Onsdag den 17. november, 2010 kl
Vidensamfundet (netværkssamfundet) ”Jeg kan jo ikke vide alt. Som topleder i en stor virksomhed er jeg nødt til at træffe beslutninger på baggrund af den.
SMALL BUSINESS er BIG BUSINESS Hvad kræver det at blive Small Business Specialist? Marlene Dissing Projektkoordinator.
FORHANDLING.NET. Forhandling i individuelle arbejdsforhold FORHANDLING.NET Det handler om at skabe merværdi Interessebaseret forhandling handler om at.
Akutafdelingen På vej mod DNV Oplæg til gruppearbejde: Hvad gør vi først? Hvad gør vi siden?
Anne Mette Rosendahl Rasmussen
OPSTART VI STARTER OM LIDT! Der bliver ikke optjent nogen kompensation hos ACN, med mindre der er formidlet kunder. Ingen uafhængig ACN-repræsentant er.
OPSTART VI STARTER OM LIDT! Der bliver ikke optjent nogen kompensation hos ACN, med mindre der er formidlet kunder. Ingen uafhængig ACN-repræsentant er.
OPSTART VI STARTER OM LIDT! Der bliver ikke optjent nogen kompensation hos ACN, med mindre der er formidlet kunder. Ingen uafhængig ACN-repræsentant er.
Introduktion til databaser (databaser, del 1)
OPSTART VI STARTER OM LIDT! Der bliver ikke optjent nogen kompensation hos ACN, med mindre der er formidlet kunder. Ingen uafhængig ACN-repræsentant er.
Opslagsfelter (Access, del 6). RHS – Informationsteknologi – Udgangspunkt Vi er ofte i den situation, at valg af en type for et felt ikke begrænser.
Guldkorn til salgssucces!. Sælg dig ud af krisen Onsdag den 21. oktober, 2009 kl
Opgave af ren kreativitet… Kunst i det offentlige rum
Tommy Engedal Kronborg
Erhvervsrettet innovation - elektrikeruddannelsen Uge 26 – Aalborg Dag 2 1.
Fake news, research og kildekritik
Fake news, research og kildekritik
Præsentationens transcript:

Hans Peter Wolsing iværksætterkoordinator SKYD IKKE DIG SELV I FODEN Nordjyske Medier 17. nov. 2010

Hvad mon han mener med ikke at skyde selv i foden?

Jeg mener følgende: Der er efter min opfattelse alt, alt for mange virksomheder og organisationer, der skyder sig selv i fonden. Som regel ikke med vilje, formentlig i modstrid med deres ”værdi- grundlag”, men fordi det kan være svært at styre det hele. Det er svært at forudse hvad der kan ske. Eller hvordan medarbejderne reagerer i deres kontakt med omverden. Eller hvordan folk opfatter tingene. Der er mange gode undskyldninger (jeg bruger dem også selv), men det ændrer ikke på situationen. Løsningen er at tænke sig om, planlægge så godt som muligt og ellers opføre sig ”ordentligt”. Men for at det her skal give lidt mere mening, må vi hellere ta’ nogle eksempler….

Eksempler

Dump ikke affald ved vejen når man kører forbi en hårdt prøvet økologisk deltidslandmand ved Lønstrup!

For han fortæller det til mennesker om året!

Klip fra HP Gruppens hjemmeside

Undgå at lave ”en Okman”!

Social medier bør bruges med omtanke

Ta’ så for pokker den ……… telefon

Velkommen til TDC Tast 1 for TDC Privat, Tast 2 for TDC Erhverv Tast 3 for You See, Tast 4

Man kan ha’ en ambition om at sælge kød af meget høj kvalitet…

Men det hjælper ikke at vælge den forkerte samarbejdspartner……

Hvad er det egentlig vi har at gøre med her?

{∑TP} n i =1 Man kan faktisk sætte det på formel:

Så det her handler om: BRAND TOUCHPOINT eller sagt på en anden måde: Der er markedsføring i alt!

Kilde: Chris Voss & Leonieke Zomerdijk, "Innovation in Experiential Services", London Business School and AIM Research, June 2007

Er der egentlig noget vi kan gøre ved det her? JA. Det er svært, men noget kan vi dog gøre: Vi kan behandle vores medarbejdere godt Vi kan tage vores kunder seriøst Vi kan foretage en effektiv behandling af reklamationer Vi kan lade være med at køre råddent i trafikken Vi kan holde øje med hvad folk skriver om os på nettet og meget, meget mere…..

”Every action tells a story” Disney:

Spørgsmål ?

På vores hjemmesider kan du blandt andet finde: Arrangementer Kurser Rådgivningsmuligheder Nyttige værktøjer Links og