Præsentation er lastning. Vent venligst

Præsentation er lastning. Vent venligst

Pecha Kucha ペチャクチャ ”Småsnak” Ursula Krogsbøll, ITU, Formidling og metode, 8. oktober

Lignende præsentationer


Præsentationer af emnet: "Pecha Kucha ペチャクチャ ”Småsnak” Ursula Krogsbøll, ITU, Formidling og metode, 8. oktober"— Præsentationens transcript:

1 Pecha Kucha ペチャクチャ ”Småsnak” Ursula Krogsbøll, ursula@itealisten.dk. ITU, Formidling og metode, 8. oktober 2012ursula@itealisten.dk

2 Dogme manifest 20 slides 20 sek. pr. slide 6 min. 40 sek. i alt

3 Anvendelse 1 Når styregruppen skal have forklaret begreber som TDD, SCRUM, SOA osv. Behovsdækning: Introduktion til nye begreber Sikring af informationsniveau En taletid man får JA til

4 Anvendelse 2 Som debatoplæg Fordele: Initiativtageren styrer framing Alle får fælles afsæt Taleretten frigives efter 6 min. 40 sek.

5 Anvendelse 3 Som appetizer til nye emner OK taletid: Den gode SLA Operational Excellence i systemforvaltningen

6 Anvendelse 4 Taletid til emner der måske ligger lidt udenfor Corporate Company Identity Knap så OK taletid: Mindfulness The wisdom of crowds

7 Et eksempel

8 Relevans? Postulat: En IT afdeling er i bund og grund en serviceorganisation Postulat: IT systemer er i bund og grund serviceydelser

9 # 1 Service er et brand ”in action” Det er IKKE det vi SIGER men det vi GØR, der er den OPLEVELSE vi tilbyder kunderne

10 # 2 Teknologi kan skabe uhensigts mæssig distance Udfordringen er at bruge teknologien til at supportere menneskelige serviceRELATIONER

11 # 3 Mere af det samme er ikke nok: Prøv EMPASTISK tænkning Design thinking: Vejen til ny innovation http://paulgestwicki.blogspot.dk/

12 # 4 De STÆRKESTE og mest TROVÆRDIGE signaler kan være blandt de planlagte – eller blandt de ufrivillige! ALT kommunikerer

13 # 5 Løfter er til for at blive holdt Et serviceløfte er virksomhedens beskrivelse af hvad kunderne kan forvente: En OPLEVELSE kunden HUSKER – som afgør genkøb – OG SOM AFGØR HVAD KUNDEN FORTÆLLER ANDRE

14 # 6 God service drejer sig også om at vælge, hvor man vil levere dårligere service Få styr på PEAKS – det er dem der huskes

15 # 7 Servicebevis skaber synlighed, tryghed og værdi Service evidencing – synliggørelse af det usynlige

16 # 8 En stærk recovery strategi skaber loyale kunder Kunder, der har oplevet en reklamtion blive håndteret over forventningen, kan ende med at blive de MEST loyale KURSK

17 # 9 Balancen mellem attraktivitet og effektivitet er afgørende Attraktiv for kunderne OG effektiv for virksomheden

18 # 10 Service skal ses på bundlinjen Kundefokus = Omhyggelig tilrettelagt kundeoplevelse  $

19 Mindset 1: Service er marketing og 2: IT er service

20 Diskussion Kan man forestille sig Søren Bechmanns 10 teser som fundament i en IT afdeling?


Download ppt "Pecha Kucha ペチャクチャ ”Småsnak” Ursula Krogsbøll, ITU, Formidling og metode, 8. oktober"

Lignende præsentationer


Annoncer fra Google