Download præsentationen
Præsentation er lastning. Vent venligst
Offentliggjort afJoachim Michelsen Redigeret for ca. et år siden
1
Pecha Kucha ペチャクチャ ”Småsnak” Ursula Krogsbøll, ursula@itealisten.dk. ITU, Formidling og metode, 8. oktober 2012ursula@itealisten.dk
2
Dogme manifest 20 slides 20 sek. pr. slide 6 min. 40 sek. i alt
3
Anvendelse 1 Når styregruppen skal have forklaret begreber som TDD, SCRUM, SOA osv. Behovsdækning: Introduktion til nye begreber Sikring af informationsniveau En taletid man får JA til
4
Anvendelse 2 Som debatoplæg Fordele: Initiativtageren styrer framing Alle får fælles afsæt Taleretten frigives efter 6 min. 40 sek.
5
Anvendelse 3 Som appetizer til nye emner OK taletid: Den gode SLA Operational Excellence i systemforvaltningen
6
Anvendelse 4 Taletid til emner der måske ligger lidt udenfor Corporate Company Identity Knap så OK taletid: Mindfulness The wisdom of crowds
7
Et eksempel
8
Relevans? Postulat: En IT afdeling er i bund og grund en serviceorganisation Postulat: IT systemer er i bund og grund serviceydelser
9
# 1 Service er et brand ”in action” Det er IKKE det vi SIGER men det vi GØR, der er den OPLEVELSE vi tilbyder kunderne
10
# 2 Teknologi kan skabe uhensigts mæssig distance Udfordringen er at bruge teknologien til at supportere menneskelige serviceRELATIONER
11
# 3 Mere af det samme er ikke nok: Prøv EMPASTISK tænkning Design thinking: Vejen til ny innovation http://paulgestwicki.blogspot.dk/
12
# 4 De STÆRKESTE og mest TROVÆRDIGE signaler kan være blandt de planlagte – eller blandt de ufrivillige! ALT kommunikerer
13
# 5 Løfter er til for at blive holdt Et serviceløfte er virksomhedens beskrivelse af hvad kunderne kan forvente: En OPLEVELSE kunden HUSKER – som afgør genkøb – OG SOM AFGØR HVAD KUNDEN FORTÆLLER ANDRE
14
# 6 God service drejer sig også om at vælge, hvor man vil levere dårligere service Få styr på PEAKS – det er dem der huskes
15
# 7 Servicebevis skaber synlighed, tryghed og værdi Service evidencing – synliggørelse af det usynlige
16
# 8 En stærk recovery strategi skaber loyale kunder Kunder, der har oplevet en reklamtion blive håndteret over forventningen, kan ende med at blive de MEST loyale KURSK
17
# 9 Balancen mellem attraktivitet og effektivitet er afgørende Attraktiv for kunderne OG effektiv for virksomheden
18
# 10 Service skal ses på bundlinjen Kundefokus = Omhyggelig tilrettelagt kundeoplevelse $
19
Mindset 1: Service er marketing og 2: IT er service
20
Diskussion Kan man forestille sig Søren Bechmanns 10 teser som fundament i en IT afdeling?
Lignende præsentationer
© 2024 SlidePlayer.dk Inc.
All rights reserved.