Hvordan kommunikerer ATP?

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
HUNDE SPEED km h 34,4 HUNDE SPEED km h 34,1 HUNDE SPEED km h 32,8 HUNDE SPEED km h 31,9 HUNDE SPEED km h 31,8 HUNDE SPEED km h 30,9.
Advertisements

Den danske befolknings syn på handicappedes rettigheder
SMUT PAKKE 2 VIDEN OM SUKKERSYGE.
VMS data Geografisk og tidsmæssig udvikling af indsatsen i tobisfiskeriet v/ dataspecialist Josefine Egekvist Sekretariat for myndighedsbetjening.
Forretningsudvikling og Urmennesker
Funktioner Grundbegreber.
Hjemmesidekonstruktion Tjekspørgsmål 1.Hvad er et markup-sprog – hvad bruges det til? 2.Hvad er forskellen mellem et markup-sprog og et scriptsprog? 3.Hvad.
Torbenfeldvej Vallensbæk strand Tlf.: – – dagligt brug af vores hjemmeside •AGEN LYS har en stor og omfattende.
Dokumentboks og NemSMS Præsentation ved Myndighedsforum 24. juni 2009.
20. august Arbejdsmarkedskommissionens anbefalinger Velfærd kræver arbejde.
Pædagogernes Pensionskasse
1 Beboerinformation BL: Budskaber og målgrupper Paul R. Metelmann.
Læringsmål Kendskab til:
1. Åbenhed og gennemsigtighed 18 initiativer 3 ?
Formandskonferencen 31. august 2006 Aktuelle emner.
Agenda • Visionen – fra Servicessite til forvaltningssite - v. Service- og vicekommunaldirektør Bjørn Thomsen • Processen og de mange udfordringer - v.
VTU 2010 | Virksomhedstilfredshedsundersøgelse Københavns Tekniske Skole Inspektørområde - Tæbyvej Svarprocent: 23% (64 besvarelser ud af 274 mulige)
Kommunikationsstrategi Scleroseforeningen
En præsentation af Senior Erhverv Nordsjælland
Vækstfondens medfinansiering af virksomheder
Gov 2.0 Fra portaler til borgernes lommer
1 Formandens rolle - I bestyrelsen. 2 • Hold øje med trivslen –Inddrag medlemmer, der ikke siger meget –Få nye medlemmer godt ind i gruppen, besøg evt.
Communication & Design ODEUM e-Plan Landinspektør Martin Høgh Urban Planning and Transport.
Trivselsundersøgelse og ledelsesevaluering
av Lajla Ellingsen og Mari By Rise Adresseavisen
Din kontakt med det offentlige starter på nettet [kommune, logo, dato]
Din kontakt med det offentlige starter på nettet [kommune, logo, dato]
SMUT PAKKE 4 VIDEN OM MOTION.
Fremtidens ledelse af en kulturvirksomhed
SEO PÅ AU.
It-hjælp til mindre it- parate virksomheder på biblioteker Aalborg og Vejle 12. og 13. september 2013.
VTU 2008 | Virksomhedstilfredshedsundersøgelse Aalborg Tekniske Skole Mekaniker Svarprocent: 26% (31 besvarelser ud af 118 mulige)
Design af brugerflader8.1 Kursusgang 8 Oversigt: Sidste kursusgang Design ­ Design og beskrivelse ­ En simpel notation Eksempel på design af dialogen ­
Dynamisk styring af Office skabeloner Inspirationsseminar 31. oktober 2006.
Kursus om borger.dk og brugen af digital signatur
Introduktion til Access (Access, del 1)
Østjysk rapport om udligning og tilskud Seminar om udligning den 26. April 2010 Job og Økonomidirektør Asbjørn Friis Jensen, Favrskov.
Blogging i Patent- og Varemærkestyrelsen Ana Petrina og Anders Due Bedst på nettet, 20. november 2007.
1 juni 2002 Topdanmark Juni juni 2002 Hvorledes Topdanmark ønsker at skabe værdi Driftsmæssigt: En præmiefremgang som overstiger markedsniveauet.
Praktikkonference i Billund april 2010 Nyt fra AER v. Hanne Hansen og Vibeke Brask.
1 Dagens gang Repeter systemvalg Gennemgang af klasser og strukturer (kap. 3+4 OOA+D) Tavle opgave Gruppe opgave til næste gang.
Pleje og Sundhed Gennemførte719 Inviterede895 Svarprocent80% FREDERICIA KOMMUNE MTU og Psykisk APV 2012 Rapportspecifikationer.
1 Test i Word 2007 Klik her for at begynde. 2 Hvor skal du klikke for at gemme dit dokument?
Indhold Kort om sundhedsprofilen Hvad kan man bruge sundhedsprofilen til? Udvalgte data Hvordan skal den læses? Kommunikationsstrategi 2.
Trivselsundersøgelse og ledelsesevaluering Anæstesiologisk Afdeling Flere ledere
Kommunal Faldforebyggelse v/ Hanne Skov, faldkonsulent
ETU 2008 | Elevtilfredshedsundersøgelse Erhvervsskolen Nordsjælland HTX (Teknisk Gymnasium) - Hillerød Baseret på 313 besvarelser.
Ældre, IT og læring. Ældre tæmmer teknologien..
ELEVOPGAVER I HYGIEJNE
1 Senior Erhverv Søhøjlandet Nye tider, nye muligheder…! PP er sendt pr.mail.
Stedet som indgang til digital forvaltning
AGWAPLAN IDA- møde om Vandrammedirektivet Side 1 · · Life projekt Agwaplan Samarbejde med landbruget om vandplaner med fokus på Ravn Sø Henrik.
Globaliseringsredegørelsen 24.mar. 14 Figurer fra Danmark tiltrækker for få udenlandske investeringer i Sådan ligger landet
Livsstilsændringer i Flok. 2 Aabenraa kommune 6000 medarbejdere Ca. 450 arbejdssteder MED. System med HMU som beslutningsorgan.
Mød Aalborg Universitet
Rapporter (Access, del 5). RHS – Informationsteknologi – Udgangspunkt Vi har oprettet en database Vi har defineret en eller flere tabeller, og.
It i de gymnasiale uddannelser Udstyr og anvendelse, 2010.
Grunde til at jeg elsker dig
Integrationsministeriets puljer København, 27. august 2010.
1 Hvad kan kommunerne gøre for at motivere til miljø- og naturtiltag på jordbrugsbedrifter? ”Natur- og vildtpleje efter brakkens forsvinden – muligheder,
Introduktion til Access (Access, del 1). RHS – Informationsteknologi – Fra design til udvikling Vi ved nu, hvordan vi finder et design for en database,
Præsentation af Aalborg Universitet 1 af 31 Udvalg for kommunikation.
Nytænkning, konkurrence og mest kvalitet for pengene Temamøde Regionsrådet, 14. marts 2007.
10.mar. 15 Udvikling i løn, priser og konkurrenceevne Dansk Industri.
Globaliseringsredegørelse 21.mar. 11 Globaliseringsredegørelsen 2011 Grafer fra temakapitlet Eksporten som drivkraft for vækst og velstand.
Energimærkets top-ti – og hvad vi ellers kan lære af 7500 energimærker… Tema-eftermiddage om energimærkning og energibesparelser Energiforum.
VTU 2008 | Virksomhedstilfredshedsundersøgelse Aalborg Tekniske Skole Svarprocent: 27% (414 besvarelser ud af mulige)
Engagement og vinderkultur i en omstillingsproces Lilian Mogensen, direktør for Kundeservice og HR Tryk Alt+F8 og Afspil auto_open for at vise værktøjslinien.
Post Danmark eKommunikation – Post-let
Præsentationens transcript:

Hvordan kommunikerer ATP? 10. november 2009

Agenda ATP-koncernen Hvilken vej går kommunikationen? ATP’s konkurrencesituation Digitalisering Print

ATP – og meget andet ATP 1964 1972 LG AER 1977 LD 1980 Ferie- konto PensionService: PDk 1990, JØP 2005, DA-Barsel 2005, DA komp. fonde 2008 PFA sund. ord. 2008 SP Finan- sierings- bidrag 1998 1999 1990 Barsel barsel.dk 2005/6 AES 2002 SUPP Skatte- nedslag for seniorer 2003 2009

ATP’s vision Vi er her for at sikre hele Danmark økonomisk grundtryghed. Vi tør gå nye veje i sikrings- og pensionsverdenen. Vi vil kæmpe for at afskaffe det komplicerede og tunge. Vi gør det nemt og trygt for den enkelte. Enkelhed og høje afkast skal sikre verdensklasse.

Enorme mængder Områder Antal pr. år Udbetalinger 15 mio. transaktioner Indbetalinger 60 mio. transaktioner Afsendte breve (inkl. e-Boks) 13 mio. breve Kundehenvendelser 2,1 mio. breve 700.000 telefonopkald 130.000 emails Antal besøg på atp.dk 7,8 mio

Agenda ATP-koncernen Hvilken vej går kommunikationen? ATP’s konkurrencesituation Digitalisering Print

Hvilken vej går kommunikationen?

Hvilken vej går kommunikationen?

Hvilken vej går kommunikationen?

Hvilken vej går kommunikationen?

Agenda ATP-koncernen Hvilken vej går kommunikationen? ATP’s konkurrencesituation Digitalisering Print

ATP’s konkurrencesituation Service Omkostninger Innovation

ATP’s konkurrencesituation Service Omkostninger Innovation

ATP’s forretningsprincipper Ansvarlighed ATP er hele Danmarks pensionsselskab. Vi har et stort samfundsansvar dialogen med borgerne og virksomhederne er vigtig Åbenhed og gennemsigtighed Enkelhed no-touch princippet enkel, forståelig kommunikation Digitalisering tidssvarende digitale løsninger minimering af omkostninger ATP’s business platform stordrift baseret på skalérbare, fleksible standarder

Agenda ATP-koncernen Hvilken vej går kommunikationen? ATP’s konkurrencesituation Digitalisering Print

Digitalisering er nok kommet for at blive Tidssvarende: Maren i kæret vs. Johnny fra stenbroen Push vs. Pull 24/7 Mulighed for visualisering (billeder + video) Billigt

ATP-forum Lanceret efteråret 2007: Et af Danmarks største loyalitetsprogrammer Danmarks største pensionsforum 1 mio. besøg 300.000 besvarelser 53.000 medlemmer

Digital selvbetjening

Enkel, forståelig kommunikation i øjenhøjde Visuel kommunikation afløser tekst ATP favner hele Danmark Meget information på lidt plads Nemt at forstå Den danske model SP - ”sådan gør du” TV spot til SP

Spørg ikke borgerne om ting du allerede ved No-touch princippet Tidligere proces ATP Pensions- information Aktiver eller udskyd Kvittering information om beløb Udbetaling Borger Spørg ikke borgerne om ting du allerede ved brev Dokument Brev Brev personlig konto 220.000 breve Nuværende proces Pensions- information Udskyd Kvittering+ beløb Udbetaling Brev e-Boks Digital selvbetjening Telefon Brev e-Boks email NemKonto 70.000 breve

Agenda ATP-koncernen Hvilken vej går kommunikationen? ATP’s konkurrencesituation Digitalisering Print

Men hvad så med de trykte medier? Brevet er en vigtig brik i ATP’s processer Starter og afslutter typisk en proces Juridisk betydning Troværdig – seriøs informationskilde Så hvordan arbejder vi med brevet?

Feriebevis 2008

Feriebevis 2009 10% færre telefonopkald = 14.000 kald

ATP’s pensionsoversigter 2006: 4 sider + magasin 2008: 2 sider

Genkendelighed Web Nyhedsbrev

Frivillig udbetaling af SP Vi fik 3 måneder til at lave en løsning og en kommunikationsplan, som fungerede for samtlige 3,4 mio. kontohavere. Resultat: èn gennemprøvet og skudsikker løsning 3 mio. udbetalinger Klar, forståelig information Bedste brevtest i PostDanmarks historie Håndtering af den eksplosive efterspørgsel på tlf og hjemmeside Ros og anerkendelse fra Beskæftigelsesministeriet

ATP har udviklet forretningen 2005: Indefra - ud 2009: Udefra - ind Detaljerede breve + brochurer Digital information = 5% Informations ”push” Manuel kundeservice 1-sides breve Digital information = 30% Informations ”pull” Digital kundeservice + selvbetjening

Spørgsmål