Danskernes brug af nyhedsmedier 2013

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
KiMs – Maj KiMs SMAGSTEST - franske kartofler - Maj 2012.
Advertisements

Analyse af rejsekortet for
Den danske befolknings syn på handicappedes rettigheder
© 2012 – Side 1 Mary Fondens Unge Tænketank Temperaturmåling December 2012.
Hvad handler tekster om? Eksempler på brugen af automatisk klassifikation og tagging i online nyhedsmedier. Rune Stilling RDFined.
Energierhvervsanalyse 2008 juni 2009 Energistyrelsen og DI Energibranchen har i fællesskab udviklet et analyseredskab for dansk energiteknologi med fokus.
1 Vollsmose - Imageundersøgelse Mediehus Vollsmose November 2009.
Brugerne på Kommunikationsforum.dk “People influence people. Nothing influences people more than a recommendation from a trusted friend” Mark Zuckerberg,
Analyse for Ældre Sagen: Anvendelse af nye teknologiske kommunikationsmidler Rapport Oktober 2008.
Internet til alvor og sjov
Trådløst net. Trådløst netværk i hele huset • Det nytter ikke at købe internetudbyderens hurtigste forbindelse, hvis den trådløse netværksrouter er.
Video Active Præsentation på Christianshavns Gymnasium 29. april 2009 Af: Kristian Damsbo Eriksen, DR Arkiv & Research.
Elevernes digitale dannelse
Analyse for Ældre Sagen: Trafikundersøgelse: Cykel, cykelhjelm mv Rapport Marts 2010.
Danskernes egen historie Rapporteringsmøde 1. Februar 2006
Trafiksikkerheden på spil - mulighederne for at udnytte spilmediet…. Rådet for Større Færdselssikkerheds årsmøde 2009 Simon Egenfeldt-Nielsen, PhD, Cand.
Arbejdsglæde eller sygefravær
Profil af Olivias læsere Marts 2007 Media. 2 Hvor mange læser Olivia  Olivia har læsere  Kernelæserne skal findes blandt de 8-12 årige piger.
Hjælpemidler og adgang til læring blandt børn og unge med ordblindhed / svære læsevanskeligheder NOTA Præsentation d. 28. februar 2011.
Boligselskabernes Landsforening – Danmarkspanel - Januar A&B ANALYSEs Danmarkspanel - Boligselskabernes Landsforening - Januar 2010.
Senior Online – Nye veje til digital inklusion
Vidensmedier i kultur og samfund Konstituerende modul 2013 Hans Jørn Nielsen Lars Konzack.
Sandheden Den statistiske sandhed Den oplevede sandhed
Redskaber til at støtte børn og unge i deres sociale liv på nettet Marianne Pihl, Projektkoordinator i Red Barnet Lystrup
Danmarks relative produktivitetsudvikling
1 Politiske weblogs – en undersøgelse af den politiske weblogs gennemslagskraft under folketingsvalget februar 2005.
2. Kommissionen og lobbyismen 3. Lobbyisme i teori og praksis
EU Kids Online arch/EUKidsOnline/Home.aspx.
Brugerne på Kommunikationsforum.dk
Gennemført af YouGov for Bolius Omnibus – mandag uge 31.
Børn og unges sociale liv online Og hvilken rolle spiller læreren?
1 - sikkert og enkelt netværk for ældre Konference for Biblioteksassistenter Torsdag på Scandic Hvidovre Biblioteket som bindeled.
Børn og unges sociale liv online
TURISMEN ANNO VI INDLEDER PROCESSEN MED ANALYSER FASE 1 – EKSTERN ANALYSE – Formål: Bedre kendskab og forståelse for gæsterne fra Tyskland og Danmark.
Antal registrerede selvmord i Danmark ( )
Athena IT-Group Stiftet i 1995 Optaget til Handel på Nasdaq OMX First North siden medarbejdere i Danmark og Tyskland Forretningsområder:  IT-Outsourcing.
- sikkert og enkelt netværk for ældre
Trivselsundersøgelse og ledelsesevaluering Anæstesiologisk Afdeling Flere ledere
Børn og unges sociale liv online Hvilken rolle spiller forældrene?
Børn og unges sociale liv online
” Samarbejde i snitfladen” - Ældreudvalgets møde 4. maj 2010.
Byggesektorens organisering - Storbritannien, Frankrig og Japan Kim Haugbølle Afd. for Byggeteknik & Produktivitet.
Camping Temaanalyse 11. oktober 2005 Gennemført af Jysk Analyse i maj 2005 Opkald til 3012 personer, 2310 gik videre Gennemført telefon interview med 608.
Who Makes The News Global undersøgelse af mænds og kvinders repræsentation i nyhedsmedierne Offentliggjort d. 29. september 2010.
Data for drift.
TRENDS Hvad kommer der til at ske ? september 2014
Jeopardy Tidszoner Jorden Vejret Jorden m.m.
Social kapital som internationalt konkurrenceparameter – den danske model på virksomhedsplan FAOS-seminar 19. maj 2008 FAOS Sociologisk Institut Københavns.
DVB-T og MHP pilotprojekt i Danmark, TV2/Nord-Digital Status Q v. Thorbjørn Vynne
Hvor blev indholdet af ? af Keld Reinicke Hvor blev indholdet af ?
Interaktivitet Undersøgelse af tablet medies interaktivitetsformer Viden kunne muligvis udnyttes bedre Fokus på fungerende prototype.
Frivillighed og sociale medier Region Syddanmarks lokalkomiteer
Spørgeskemaundersøgelse – dfif.dk. Baggrund  Undersøgelsen er gennemført i perioden –  Undersøgelsen er gennemført som pop up på hjemmesiden.
PUNKTMÅLING, OKTOBER LANDBRUG & FØDEVARER - KYLLING MARTS 2015.
Busted! Ransomware Cybercrime Gang Taken Down By Authorities.
Nyhedsøkologien i forandring Nyhedslandskabet i de sociale mediers tidsalder Europanævnets konference 14. september 2016 Kim Schrøder Center for Magt,
Undersøgelse om sikker internetbrug
Tag på udveksling!.
Evaluering af festmiljø-kampagne
KNÆK KODEN.
Seksuel risikoadfærd - børn og unges stemmer
Energierhvervsanalyse
Ændring i danskernes medieforbrug
Snoop dogg Personal branding.
Energierhvervsanalyse
Kforum Annoncørinfo 2018.
KNÆK KODEN.
Danmarks Biblioteksforening Opinionsmåling, juni 2014
FUGLEBAKKE-QUIZ Sæt ring om det, som I tror er det rigtige svar for hver af de 20 spørgsmål Hvor mange mon de får rigtige……
Europa-Parlamentet – folkets stemme
Præsentationens transcript:

Danskernes brug af nyhedsmedier 2013 Hvis du vil vide mere om hvordan man arbejder med nyheder i PR og sociale medier Kontakt: Kirsten.dinesen@front-page.dk +45 22170339

Om undersøgelsen Undersøgelse af Rasmus Kleis Nielsen og Kim Schrøder fra Roskilde Universtitet, Center for magt, medier og kommunikation Gennemført i 2013 Danmark, Brasilien, Frankrig, Italien, Japan, Spanien, Storbritannien, Tyskland og USA Udført af analyseinstituttet YouGov

Executive brief Langt de fleste (76 %) bruger både online og offline nyhedsmedier Dog vurdere de fleste (44 %) TV som deres vigtigste nyhedskilde På nettet dominerer avishjemmesiderne suverænt som vigtigste nyhedskilde

Executive brief Danmark er det mest avancerede digitale land blandt de undersøgte med flest internet-, smartphone-, og tabletbrugere Vi udnytter dog ikke vores interaktive muligheder de fleste diskuterer fortsat primært nyheder offline

Danskernes gennemsnitlige forbrug af nyhedsmedier

18 til 24 åriges forbrug af nyhedsmedier

Danmark ligger i front af det digitale nyhedsforbrug (procentvist)

Interaktivitet Danmark er dog væsentligt mindre interaktivt anlagt end andre nationer Vi er især overgået af Italien, Spanien og USA Langt de fleste diskuterer fortsat primært nyheder offline

Danskernes procentvise interaktion med/om nyhederne

Nyhedsmediernes vægt Størstedelen af danskerne (44 %) vurderer TV som deres primære nyhedskilde Dog er internettet den primære nyhedskilde for danskere i alderen 18-34

Primære nyhedskilde

Nyheder på nettet På nettet anses avishjemmesider som værende den suverænt vigtigste nyhedskilde

Nyheder på nettet Derudover viser branding at spille en væsentlige rolle i nyhedsforbrug på nettet 73 % af de adspurgte får primært nyheder fra websteder, som de kender og har tillid til.

Nyheder på nettet Desuden går vejen til nyheder primært gennem brandede sider:

Nyhedsmediernes Rækkevidde De store papiraviser vinder relativt høj rækkevidde online Især BT og Ekstrabladet klarer sig godt TV-nyheder taber derimod næsten halvdelen af deres rækkevidde online vs. offline

Nyhedsmediernes Rækkevidde