Rationel Farmakoterapi og offentligheden…. Kvalitetsudvikling i Almen Praksis 2-3. Maj 2003 Marianne Møller, farmaceut
En ny informationsopgave… •1,8 mio. kr. til kampagne om fornuftig brug af medicin over for befolkningen •Formål: Give forbrugerne en realistisk holdning til lægemiddelbrug
Det fik vi…. •En informationsmedarbejder •Oktober 2001: Folder om håndkøbsmedicin v. liberalisering stk. •Februar 2002 : 3 uger med TV OBS-Spot •Annoncer i dagblade, ugeaviser, magasiner •Streamer på bus •Radiospot
–Ca unikke brugere på en uge - flere når der sker noget…. –7 minutter –Kl –Kommer fra IRF’s nyhedsmail, Google, Yahoo, Jubii, dr.dk –Søger på konkrete lægemiddelnavne eller temaer som ”overgangsalder”, ”fortrydelsespille” osv.
Et skridt videre..... •Fortsat udvikling af hjemmesiden •Flere sygdoms- og sundhedsrelaterede emner •Koordination med månedsbladet •Flere nyheder og kommentarer •Samarbejde med andre portaler og aviser/magasiner
Fælles Offentlige Sundhedsportal Sundhed.dk •Parter: ARF, Indenrigs- og SUM, Kbh. Kommune, Frb. Kommune, HS, KL •Samle fremtidig elektronisk kommunikation mellem ptt. og sundhedsvæsen •Forbrugere og sundhedsprofessionelle
Samarbejde med Sundhed.dk •NU: Planlægning af indhold •SNART: Formaliseret samarbejde (juni) •OM ½ ÅR: Eksponering (januar 2004)
Samarbejde med Sundhed.dk 1.Præparatanmeldelser 2.Tema om sygdomme 3.Pressemeddelelser og aktuelle kommentarer
Det gør vi nu….. Hvordan gør vi det endnu bedre?