Oktober 2005Tivoli Exit 2005 – Sommersæson – TotalGfK DanmarkCustom Research 1 Tivoli Exit 2005 – Sommersæson Total udarbejdet for Tivoli Growth from Knowledge.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Præsentation af resultater for projekt ”Analyse af samarbejdet mellem kommunerne og Region Midtjylland, Jord og Råstoffer” Jord-ERFA-Midt,
Advertisements

KiMs – Maj KiMs SMAGSTEST - franske kartofler - Maj 2012.
Analyse af rejsekortet for
Den danske befolknings syn på handicappedes rettigheder
VMS data Geografisk og tidsmæssig udvikling af indsatsen i tobisfiskeriet v/ dataspecialist Josefine Egekvist Sekretariat for myndighedsbetjening.
Atomer Et programmeret forløb. En måde at lære på.
EJERSKIFTE Statistik om ejerskifter i Danmark baseret på resultater fra spørgeskemaundersøgelse Okt./nov for Erhvervs- og Byggestyrelsen og INSEAD.
Børns indflydelse på familiens købsbeslutninger
UU-Aalborg Evaluering af brobygning og intro 2013/14 Velkommen UU-Aalborg Ungdommens Uddannelsesvejledning.
Pionerprojektet i BUF – bedre arbejdsmiljø og mindre sygefravær
Hvad viser de foreløbige progressionsdata på tværs af landet? Michael Rosholm Aarhus universitet.
Prospekt. Ideen •Casa della filosofia er navnet på en forening, der giver almin- delige mennesker mulighed for at have brugsret til et hus i Italien på.
Uddannede færingers tilpasning til arbejdsmarkedet og erfaringer med studieophold i udlandet En spørgeskemaundersøgelse blandt færdiguddannede
1 Vollsmose - Imageundersøgelse Mediehus Vollsmose November 2009.
Hvordan bruger de unge folkebiblioteket – fysisk og digitalt Adfærd, betydning, interesser & forventninger Lotte Hviid Dhyrbye Tænketanken Fremtidens Biblioteker.
Analyse for Ældre Sagen: Anvendelse af nye teknologiske kommunikationsmidler Rapport Oktober 2008.
Samlet årsrapport for Gårdhaven 2012 SIP-socialpsykiatri
v/ Professor Lars Ehlers, Aalborg Universitet
Elevernes evaluering af grundforløbet Efterår 2012.
Hvem er vi? •Vi er organiseret i KBH Amts behandlingscenter for stofbrugere. •Vi er 3 år gamle. •Hjulpet i gang af fokus på Ecstasy. •Hjulpet i gang af.
Velkommen hos Juvel A/S
1 DSB og Bibliotekerne Personlige interview foretaget 20. til 25. januar respondenter Holdning til evt. ny portal.
Elevernes digitale dannelse
Samlet årsrapport for Sønderparken 2013 SIP-socialpsykiatri
Bolig selskabernes Landsforening– Almene lejeboliger - Maj/Juni Almene lejeboliger - Danmarkspanelet - Maj/Juni 2010.
Analyse for Ældre Sagen: Trafikundersøgelse: Cykel, cykelhjelm mv Rapport Marts 2010.
Danskernes egen historie Rapporteringsmøde 1. Februar 2006
Trivselsundersøgelse og ledelsesevaluering
Dialogmøder 2012 De private tilbud og kommunerne - fælles udfordringer og muligheder Geert Jørgensen.
Kundeanalyse 2014.
Boligselskabernes Landsforening – Danmarkspanel - Januar A&B ANALYSEs Danmarkspanel - Boligselskabernes Landsforening - Januar 2010.
Efteruddannelsesindsatsen 2007 Analyse Danmarks undersøgelse januar 2008 Oplæg på Kompetencerådets møde den v./ Merete.
Kundeanalyse Produktion 2014.
Statistik.
1 & Har du forsøgt at holde op inden for det sidste år? Nu: 40 % blandt de brugere, der ryger Sidste gang: 30.
Naboskabet - en undersøgelse af 3 boligområder 473 beboere besvarede undersøgelsen 6-11 år: år: år: 4 Voksne: 454.
1 Politiske weblogs – en undersøgelse af den politiske weblogs gennemslagskraft under folketingsvalget februar 2005.
Representations for Path Finding in Planar Environments.
DCS/DTS fællesmøde januar 2010 Denne præsentation har været fremlagt ved DCS / DTS Fællesmøde 2010 og Poul Erik Mortensen har alle rettighederne til gengivelse.
Kvalitetstest af Palles Gavebod Spørgeskemaundersøgelse November 2010 – januar 2011 Center for Playware DPU.
HUSKESPIL – den lille tabel
Brugerne på Kommunikationsforum.dk
Jobrådgivernes Brancheforening Brugertilfredshed hos ”anden aktør” København 30. november 2011.
Gennemført af YouGov for Bolius Omnibus – mandag uge 31.
Naboskabet - en undersøgelse af det sociale liv i Skovengen Skovengen.
1 & Om holdninger og holdningsændring blandt ledere og medarbejdere på sociale institutioner Evalueringsmedarbejder.
Titel: Arial, fed, skriftstr. 20, mørkegrå. Tekst: Arial, normal, fed eller kursiv, skriftstr. 10, 12 og 14 til print – 16 og 18 til projektor – mørkegrå.
 2 3  3 =  83  43  53  63  73  93  10 4.
Resultater fra 50 skoler knækker mobbekurven – 1. Undersøgelsesrunde (2009) Mere mobning i 4.kl. end i 6.kl.,og 9.kl. (flest piger, 19,2 %) På alle klassetrin.
Oplæg til Nofa4 i Trondheim d maj 2013 Ved Lektor Rune Christiansen
UTA- Årshjul. Optag på ungdomsuddannelserne 11. September 2013.
Pleje og Sundhed Gennemførte719 Inviterede895 Svarprocent80% FREDERICIA KOMMUNE MTU og Psykisk APV 2012 Rapportspecifikationer.
1 Powerpointserie om In-line færdiggørelse ved Heatsettrykning Avisrotation Magasindybtryk Den Grafiske Højskole.
Region Midtjyllands tilbud 2013
Trivselsundersøgelse og ledelsesevaluering Anæstesiologisk Afdeling Flere ledere
ETU 2008 | Elevtilfredshedsundersøgelse Erhvervsskolen Nordsjælland HTX (Teknisk Gymnasium) - Hillerød Baseret på 313 besvarelser.
Naboskabet - en undersøgelse af det sociale liv i Egedalsvænge Egedalsvænge.
1 Borgerpanelet i Silkeborg Kommune.
Uddannede færingers tilpasning til arbejdsmarkedet og erfaringer med studieophold i udlandet En spørgeskemaundersøgelse blandt færdiguddannede
Globaliseringsredegørelsen 24.mar. 14 Figurer fra Danmark tiltrækker for få udenlandske investeringer i Sådan ligger landet
Matematik B 1.
Claus Brabrand, ITU, Denmark Mar 10, 2009EFFECTIVE JAVA Effective Java Presentation Workshop Claus Brabrand [ ] ( “FÅP”: First-year Project.
1 Tråde 2 Plan Trådbegrebet Synkronisering Koordinering Eksempel: et flertrådet spil.
It i de gymnasiale uddannelser Udstyr og anvendelse, 2010.
Grunde til at jeg elsker dig
Januar 2009 MandagTirsdagOnsdagTorsdagFredagLørdagSøndag Uge 2. Anette Ø. Kl Tina H. Lone M. 6 Kl Britt H. 7 Kl Vinnie G. Gerda.
Fundamentale datastrukturer
1 Fundamentale datastrukturer. 2 Definitioner: abstrakt datatype, datastruktur Elementære datastrukturer og abstrakte datatyper : arrays, stakke, køer,
Præsentationens transcript:

Oktober 2005Tivoli Exit 2005 – Sommersæson – TotalGfK DanmarkCustom Research 1 Tivoli Exit 2005 – Sommersæson Total udarbejdet for Tivoli Growth from Knowledge Job no LH/BL/kk

Oktober 2005Tivoli Exit 2005 – Sommersæson – TotalGfK DanmarkCustom Research 2 Vejning – hele sommersæsonen Oplyst fordeling (Tivolistatistik) Entré:Entrébillet (alm.)37,6% Andet62,4% Geografi:Storkøbenhavn (postnr )66% Andet34% Indgangstidspunkt:Før 15:0033% 15:00-18:5937% Efter 19:0030% Ugedag:Mandag-Torsdag:45% Fredag-Søndag55%

Oktober 2005Tivoli Exit 2005 – Sommersæson – TotalGfK DanmarkCustom Research 3 4. Besøgsgrupper (fig. 1) – gruppestruktur (spm. 1,2) Sammenligning af 2004 og 2005 GruppeAndel i 2004Andel i 2005 Alene9%21% Familie samlet59%50% Familie u/børn26%30% Familie m/barn u/5 år14%9% Familie m/barn o/5 år17%9% Vennegruppe28%25% • I ovenstående tabel ses at andelen af børnefamilier blandt respondenterne er mindre i 2005 end i • Dette skal ikke nødvendigvis sættes lig med, at der har været færre børnefamilier i Tivoli i 2005 end i • Faldet i andel af børnefamilier blandt respondenterne kan hænge sammen med, at vores interviewere har oplevet flere barrierer hos dette segment i forhold til at deltage i et interview – eksempelvis vejr, det forholdsvis lange interview og manglende tid. • Den mindre andelen af børnefamilier har ingen indflydelse på validiteten af undersøgelsens resultater. Det forbrug, den tilfredshed osv. som dette segment tilkendegiver, vurderes stadig repræsentativt for denne målgruppe.

Oktober 2005Tivoli Exit 2005 – Sommersæson – TotalGfK DanmarkCustom Research 4 Definition af grupper anvendt i figur 4 på næste side … Superloyale Superloyale:  Personer, der har besøgt Tivoli om sommeren de sidste 3 sæsoner, og som allerede har besøgt Tivoli i 2005 flere gange eller har planer om at gøre det. Har desuden planer om at besøge Tivoli om sommeren 2006 Årlige gæster:  Personer, der har besøgt Tivoli om sommeren minimum sidste sæson, og som ikke har planer om mere end dette ene besøg i sommersæsonen Har desuden planer om at besøge Tivoli i sommersæsonen 2006 Overbeviste ”førstegangs”-besøgende:  Personer, der har besøgt Tivoli i sommersæsonen første gang i 2005 (alternativt har besøgt Tivoli før 1999), og som har planer om et eller flere besøg i sommersæsonen 2006 Lunkne ”førstegangs”-besøgende:  Personer, der har besøgt Tivoli i sommersæsonen for første gang i 2005 (alternativt har besøgt Tivoli før 1999), og som endnu ikke ved, om de vil besøge Tivoli i sommer- sæsonen i 2006Sporadiske:  Restgruppen

Oktober 2005Tivoli Exit 2005 – Sommersæson – TotalGfK DanmarkCustom Research 5 Definition af grupper anvendt i figur 5 på næste side … Loyale sommergæster:  Respondenter, der har været i Tivoli i 2005 og har svaret, at de har besøgt Tivoli sommeren 2004, og planlægger at besøge Tivoli sommeren 2006 Sporadiske sommergæster:  Respondenter, der har været i Tivoli i 2005 og har svaret, at de har besøgt Tivoli sommeren 2004, men som ikke ved, om de vil besøge Tivoli sommeren 2006Ikke-gæster:  Respondenter, der har været i Tivoli i 2005, men som ikke har besøgt Tivoli sommeren 2004, og ikke vil besøge Tivoli sommeren 2006

Oktober 2005Tivoli Exit 2005 – Sommersæson – TotalGfK DanmarkCustom Research 6 4. Besøgsgrupper (fig. 6) - Grupper og ugedage (spm. 1, 2) Spec. var. 1 og 5a: Ugedage Alene (21%)Familie (50%) Familie u/børn (30%)Familie m/barn <5 år (9%)Familie m/barn >5 år (9%) Venne-grupper (25%) (n=1561)

Oktober 2005Tivoli Exit 2005 – Sommersæson – TotalGfK DanmarkCustom Research 7 4. Besøgsgrupper (fig. 7) - Grupper og indgangstidspunkter (spm. 1, 2, 23b) (n=1561) Spec. var. 1 og 5c: Indgangstidspunkter Definition: Omkring frokost: 11-14:29. Eftermiddag: 14:30-17:29. Aften: 17:30-23:00 Alene (21%)Familie (50%) Familie u/børn (30%)Familie m/barn <5 år (9%)Familie m/barn >5 år (9%) Venne-grupper (25%)

Oktober 2005Tivoli Exit 2005 – Sommersæson – TotalGfK DanmarkCustom Research 8 5. Beslutningstagere (fig. 9B) - Køn og alder (spm. 11, 12) Køn: Alder: 100% (n=1492)

Oktober 2005Tivoli Exit 2005 – Sommersæson – TotalGfK DanmarkCustom Research 9 5. Beslutningstagere (fig. 11) - Billetsegmenter og Tivolifrekvens (spm. 1, 2, 14, 21, 60, 1h, 5h, 7h) Billet- segmenter: (n=1492) Spec. var. 3a Tivoli- frekvens: (n=277) Spec. var. 4a 100%

Oktober 2005Tivoli Exit 2005 – Sommersæson – TotalGfK DanmarkCustom Research Beslutningsproces (fig. 13) - Årsag til at besøge Tivoli. Primær årsag – uhjulpet (spm. 33) (n=1561) Bemærk: På grund af afrunding er der i nogle tilfælde ikke overensstemmelse mellem den noterede procent og bjælkerne i figuren. 12% 10% 8% 7% 5% 4% 15% 6% 3%

Oktober 2005Tivoli Exit 2005 – Sommersæson – TotalGfK DanmarkCustom Research Mediebrug (fig. 15c) - Mediebrug (spm ) Brug af Tivolis hjemmeside generelt samt specifikt ifm. dette besøg Totalsamplet (n=1561)Sektion (n=309) Benchmark 2004: 43% af total samplet havde aldrig besøgt Tivolis hjemmeside.

Oktober 2005Tivoli Exit 2005 – Sommersæson – TotalGfK DanmarkCustom Research Mediebrug (fig. 15d) - Tilfredshed med reklamer (spm ) (Benchmark 2004, noteret i parentes) Reklamer generelt for Tivoli Tilfredshedsgrad: 43%/89%=48% Utilfredshedsgrad: 1%/89%=1% 43% 5% 1% 39% 11% (21%) har ikke set reklamer Tilfreds Indifferent Ved ikke Utilfreds Tv-reklamer for Tivoli Tilfredshedsgrad: 32%/39%=82% Utilfredshedsgrad: 1%/39%=3% (n=1561) Tilfreds 61% (51%) har ikke set reklamer Indifferent Utilfreds Ved ikke 32% 3% 1% 3% Benchmark 2004: Tilfredshedsgrad: 12% Pga. stor andel ”ved ikke” Utilfredshedsgrad: 0% Benchmark 2004: Tilfredshedsgrad: 75% Utilfredshedsgrad: 3%

Oktober 2005Tivoli Exit 2005 – Sommersæson – TotalGfK DanmarkCustom Research Mediebrug (fig. 15e) - TIVOLI magasinet (spm ) Spm. 46: TIVOLI magasinets indflydelse på besøg i Tivoli? Base: Har modtaget magasinet (n=586) Spm. 47: TIVOLI magasinets indflydelse på køb af årskort? Base: Har modtaget magasinet (n=586) Spm. 45: Modtaget TIVOLI magasinet? Base: Alle (n=1561) Har modtaget Har ikke modtaget Har ikke modtaget (reklamer nej tak) Ved ikke Stor indflydelse Nogen indflydelse Hverken/ eller Ringe indflydelse Ingen indflydelse Direkte årsag Medvirkende årsag Nej, fik årskort på anden vis Nej Ved ikke Benchmark 2004: ”Har modtaget”: 32% Benchmark 2004: ”Stor indflydelse” + ” Nogen indflydelse”: 24% Benchmark 2004: ”Direkte årsag” + ” Medvirkende årsag”: 16%

Oktober 2005Tivoli Exit 2005 – Sommersæson – TotalGfK DanmarkCustom Research Indgang (fig. 36) Kendskab til aktiviteter/arrangementer i Tivoli (spm. 3k) Spm. 3k: Var du/I klar over, hvilke underholdningsarrangementer/aktiviteter, der var i Tivoli, i det tidsrum du/I besøgte Tivoli - både de faste og særarrangementer? (n=344)

Oktober 2005Tivoli Exit 2005 – Sommersæson – TotalGfK DanmarkCustom Research Tivoliværdierne (fig. 48) (spm. 37) Værdier nævnt hjulpet (n=1561) 2004 : 77% 2004: 50% 2004 : 47% 2004 : 63% 2004 : 42% 2004 : 18% 2004 : 35% 2004 : 15% 2004 : 56% 2004 : 38% Procent 2004 : 32% 2004 : 27% 2004 : 20%

Oktober 2005Tivoli Exit 2005 – Sommersæson – TotalGfK DanmarkCustom Research Besøgshistorik Antal besøg i sommersæson (fig. 66) Spm. 4h: Hvor mange gange på en alm. sommersæson besøger du normalt Tivoli? (n=280)

Oktober 2005Tivoli Exit 2005 – Sommersæson – TotalGfK DanmarkCustom Research Besøgshistorik Begrundelse for ikke at besøge Tivoli mere i sommersæson 2005 (fig. 68) (spm. 6h) Spm. 6h: Hvorfor overvejer du ikke at besøge Tivoli mere i år i sommersæsonen? (n=28 - De personer, der ikke vil besøge Tivoli mere i 2205 sommersæson)

Oktober 2005Tivoli Exit 2005 – Sommersæson – TotalGfK DanmarkCustom Research Besøgshistorik Overvejede I andre forlystelser frem for dette besøg i Tivoli (fig. 73) (spm. 13h) (n=293)

Oktober 2005Tivoli Exit 2005 – Sommersæson – TotalGfK DanmarkCustom Research Besøgshistorik Hvilke andre forlystelsessteder end Tivoli besøger du/I mindst én gang årligt? (spm. 16h) (fig. 76) (n=177)