Oktober 2005Tivoli Exit 2005 – Sommersæson – TotalGfK DanmarkCustom Research 1 Tivoli Exit 2005 – Sommersæson Total udarbejdet for Tivoli Growth from Knowledge Job no LH/BL/kk
Oktober 2005Tivoli Exit 2005 – Sommersæson – TotalGfK DanmarkCustom Research 2 Vejning – hele sommersæsonen Oplyst fordeling (Tivolistatistik) Entré:Entrébillet (alm.)37,6% Andet62,4% Geografi:Storkøbenhavn (postnr )66% Andet34% Indgangstidspunkt:Før 15:0033% 15:00-18:5937% Efter 19:0030% Ugedag:Mandag-Torsdag:45% Fredag-Søndag55%
Oktober 2005Tivoli Exit 2005 – Sommersæson – TotalGfK DanmarkCustom Research 3 4. Besøgsgrupper (fig. 1) – gruppestruktur (spm. 1,2) Sammenligning af 2004 og 2005 GruppeAndel i 2004Andel i 2005 Alene9%21% Familie samlet59%50% Familie u/børn26%30% Familie m/barn u/5 år14%9% Familie m/barn o/5 år17%9% Vennegruppe28%25% • I ovenstående tabel ses at andelen af børnefamilier blandt respondenterne er mindre i 2005 end i • Dette skal ikke nødvendigvis sættes lig med, at der har været færre børnefamilier i Tivoli i 2005 end i • Faldet i andel af børnefamilier blandt respondenterne kan hænge sammen med, at vores interviewere har oplevet flere barrierer hos dette segment i forhold til at deltage i et interview – eksempelvis vejr, det forholdsvis lange interview og manglende tid. • Den mindre andelen af børnefamilier har ingen indflydelse på validiteten af undersøgelsens resultater. Det forbrug, den tilfredshed osv. som dette segment tilkendegiver, vurderes stadig repræsentativt for denne målgruppe.
Oktober 2005Tivoli Exit 2005 – Sommersæson – TotalGfK DanmarkCustom Research 4 Definition af grupper anvendt i figur 4 på næste side … Superloyale Superloyale: Personer, der har besøgt Tivoli om sommeren de sidste 3 sæsoner, og som allerede har besøgt Tivoli i 2005 flere gange eller har planer om at gøre det. Har desuden planer om at besøge Tivoli om sommeren 2006 Årlige gæster: Personer, der har besøgt Tivoli om sommeren minimum sidste sæson, og som ikke har planer om mere end dette ene besøg i sommersæsonen Har desuden planer om at besøge Tivoli i sommersæsonen 2006 Overbeviste ”førstegangs”-besøgende: Personer, der har besøgt Tivoli i sommersæsonen første gang i 2005 (alternativt har besøgt Tivoli før 1999), og som har planer om et eller flere besøg i sommersæsonen 2006 Lunkne ”førstegangs”-besøgende: Personer, der har besøgt Tivoli i sommersæsonen for første gang i 2005 (alternativt har besøgt Tivoli før 1999), og som endnu ikke ved, om de vil besøge Tivoli i sommer- sæsonen i 2006Sporadiske: Restgruppen
Oktober 2005Tivoli Exit 2005 – Sommersæson – TotalGfK DanmarkCustom Research 5 Definition af grupper anvendt i figur 5 på næste side … Loyale sommergæster: Respondenter, der har været i Tivoli i 2005 og har svaret, at de har besøgt Tivoli sommeren 2004, og planlægger at besøge Tivoli sommeren 2006 Sporadiske sommergæster: Respondenter, der har været i Tivoli i 2005 og har svaret, at de har besøgt Tivoli sommeren 2004, men som ikke ved, om de vil besøge Tivoli sommeren 2006Ikke-gæster: Respondenter, der har været i Tivoli i 2005, men som ikke har besøgt Tivoli sommeren 2004, og ikke vil besøge Tivoli sommeren 2006
Oktober 2005Tivoli Exit 2005 – Sommersæson – TotalGfK DanmarkCustom Research 6 4. Besøgsgrupper (fig. 6) - Grupper og ugedage (spm. 1, 2) Spec. var. 1 og 5a: Ugedage Alene (21%)Familie (50%) Familie u/børn (30%)Familie m/barn <5 år (9%)Familie m/barn >5 år (9%) Venne-grupper (25%) (n=1561)
Oktober 2005Tivoli Exit 2005 – Sommersæson – TotalGfK DanmarkCustom Research 7 4. Besøgsgrupper (fig. 7) - Grupper og indgangstidspunkter (spm. 1, 2, 23b) (n=1561) Spec. var. 1 og 5c: Indgangstidspunkter Definition: Omkring frokost: 11-14:29. Eftermiddag: 14:30-17:29. Aften: 17:30-23:00 Alene (21%)Familie (50%) Familie u/børn (30%)Familie m/barn <5 år (9%)Familie m/barn >5 år (9%) Venne-grupper (25%)
Oktober 2005Tivoli Exit 2005 – Sommersæson – TotalGfK DanmarkCustom Research 8 5. Beslutningstagere (fig. 9B) - Køn og alder (spm. 11, 12) Køn: Alder: 100% (n=1492)
Oktober 2005Tivoli Exit 2005 – Sommersæson – TotalGfK DanmarkCustom Research 9 5. Beslutningstagere (fig. 11) - Billetsegmenter og Tivolifrekvens (spm. 1, 2, 14, 21, 60, 1h, 5h, 7h) Billet- segmenter: (n=1492) Spec. var. 3a Tivoli- frekvens: (n=277) Spec. var. 4a 100%
Oktober 2005Tivoli Exit 2005 – Sommersæson – TotalGfK DanmarkCustom Research Beslutningsproces (fig. 13) - Årsag til at besøge Tivoli. Primær årsag – uhjulpet (spm. 33) (n=1561) Bemærk: På grund af afrunding er der i nogle tilfælde ikke overensstemmelse mellem den noterede procent og bjælkerne i figuren. 12% 10% 8% 7% 5% 4% 15% 6% 3%
Oktober 2005Tivoli Exit 2005 – Sommersæson – TotalGfK DanmarkCustom Research Mediebrug (fig. 15c) - Mediebrug (spm ) Brug af Tivolis hjemmeside generelt samt specifikt ifm. dette besøg Totalsamplet (n=1561)Sektion (n=309) Benchmark 2004: 43% af total samplet havde aldrig besøgt Tivolis hjemmeside.
Oktober 2005Tivoli Exit 2005 – Sommersæson – TotalGfK DanmarkCustom Research Mediebrug (fig. 15d) - Tilfredshed med reklamer (spm ) (Benchmark 2004, noteret i parentes) Reklamer generelt for Tivoli Tilfredshedsgrad: 43%/89%=48% Utilfredshedsgrad: 1%/89%=1% 43% 5% 1% 39% 11% (21%) har ikke set reklamer Tilfreds Indifferent Ved ikke Utilfreds Tv-reklamer for Tivoli Tilfredshedsgrad: 32%/39%=82% Utilfredshedsgrad: 1%/39%=3% (n=1561) Tilfreds 61% (51%) har ikke set reklamer Indifferent Utilfreds Ved ikke 32% 3% 1% 3% Benchmark 2004: Tilfredshedsgrad: 12% Pga. stor andel ”ved ikke” Utilfredshedsgrad: 0% Benchmark 2004: Tilfredshedsgrad: 75% Utilfredshedsgrad: 3%
Oktober 2005Tivoli Exit 2005 – Sommersæson – TotalGfK DanmarkCustom Research Mediebrug (fig. 15e) - TIVOLI magasinet (spm ) Spm. 46: TIVOLI magasinets indflydelse på besøg i Tivoli? Base: Har modtaget magasinet (n=586) Spm. 47: TIVOLI magasinets indflydelse på køb af årskort? Base: Har modtaget magasinet (n=586) Spm. 45: Modtaget TIVOLI magasinet? Base: Alle (n=1561) Har modtaget Har ikke modtaget Har ikke modtaget (reklamer nej tak) Ved ikke Stor indflydelse Nogen indflydelse Hverken/ eller Ringe indflydelse Ingen indflydelse Direkte årsag Medvirkende årsag Nej, fik årskort på anden vis Nej Ved ikke Benchmark 2004: ”Har modtaget”: 32% Benchmark 2004: ”Stor indflydelse” + ” Nogen indflydelse”: 24% Benchmark 2004: ”Direkte årsag” + ” Medvirkende årsag”: 16%
Oktober 2005Tivoli Exit 2005 – Sommersæson – TotalGfK DanmarkCustom Research Indgang (fig. 36) Kendskab til aktiviteter/arrangementer i Tivoli (spm. 3k) Spm. 3k: Var du/I klar over, hvilke underholdningsarrangementer/aktiviteter, der var i Tivoli, i det tidsrum du/I besøgte Tivoli - både de faste og særarrangementer? (n=344)
Oktober 2005Tivoli Exit 2005 – Sommersæson – TotalGfK DanmarkCustom Research Tivoliværdierne (fig. 48) (spm. 37) Værdier nævnt hjulpet (n=1561) 2004 : 77% 2004: 50% 2004 : 47% 2004 : 63% 2004 : 42% 2004 : 18% 2004 : 35% 2004 : 15% 2004 : 56% 2004 : 38% Procent 2004 : 32% 2004 : 27% 2004 : 20%
Oktober 2005Tivoli Exit 2005 – Sommersæson – TotalGfK DanmarkCustom Research Besøgshistorik Antal besøg i sommersæson (fig. 66) Spm. 4h: Hvor mange gange på en alm. sommersæson besøger du normalt Tivoli? (n=280)
Oktober 2005Tivoli Exit 2005 – Sommersæson – TotalGfK DanmarkCustom Research Besøgshistorik Begrundelse for ikke at besøge Tivoli mere i sommersæson 2005 (fig. 68) (spm. 6h) Spm. 6h: Hvorfor overvejer du ikke at besøge Tivoli mere i år i sommersæsonen? (n=28 - De personer, der ikke vil besøge Tivoli mere i 2205 sommersæson)
Oktober 2005Tivoli Exit 2005 – Sommersæson – TotalGfK DanmarkCustom Research Besøgshistorik Overvejede I andre forlystelser frem for dette besøg i Tivoli (fig. 73) (spm. 13h) (n=293)
Oktober 2005Tivoli Exit 2005 – Sommersæson – TotalGfK DanmarkCustom Research Besøgshistorik Hvilke andre forlystelsessteder end Tivoli besøger du/I mindst én gang årligt? (spm. 16h) (fig. 76) (n=177)