Anonym Digital Rådgivning

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Børns sociale liv med digitale medier
Advertisements

Smas’hit En succes. Adfærdsdelen har med udgangspunkt i interviewunder- søgelsen og spørgeskemaundersøgelsen belyst, at brugerne af Hashfacts og Restart.
Børns sociale liv med digitale medier
At forholde sig professionelt Anne Skov
Hvem er vi? Martin Dahl Karin Dam Nielsen
Forældremøde Lærkebo. Mariagerfjord Kommune.
Hvad er LP- modellen? En model til pædagogisk analyse og tiltagsudvikling udviklet ud fra forskningsbaseret viden. Lærerne tager udgangspunkt i udfordringer.
NUVÆRENDE PRAKSIS PÅ UCV: - Anvendelse af almindelige vejledningsmetoder. - Sporadisk intensiveret vejledning (iværksat på baggrund af akut behov). -
Børns udvikling – et fokus på børn og sprog
Ved egen kraft Marte Meo En udviklingsstøttende metode
Lærerprofessionen.
Sex & Sundhed Helle Stærmose Projektleder Anne Sofie Fraenkel Leder
Børn, bevægelse og motivation
Digitale medier og mobning
JobPAS – En gennemgang PAS-koncepter og Basiskurser v. Steen Hilling, psykolog
Børns nye ”elektroniske” liv Oplæg i Mammen d. 29/
Teenage Coaching Dagnæsskolen.
Netværksmødet Professionelle relationer i tværfagligt samarbejde med kvalitet og effektivitet 2012.
- støttet af Egmont Fonden
Redskaber til at støtte børn og unge i deres sociale liv på nettet Marianne Pihl, Projektkoordinator i Red Barnet Lystrup
Sex & Samfunds årlige seksualundervisningskampagne Uge Sex.
Mestring af ADHD som voksen.
Uge 7 Unge og seksualitet.
Tema 5: Relationer og kommunikation Psykoedukation til patienter med emotionelt ustabil personlighedsstruktur.
SSP- hvad er det? Skolerne Socialforvaltningen / Fam.afd. Politiet
Seksualpolitik.
Psykiatriskole for pårørende - Autisme
Projektleder Anders Midtgaard Krag
Børn og unges sociale liv online Og hvilken rolle spiller læreren?
Sårbarhed hos børn og unge
Børn og unge som er pårørende til selvmordsadfærd eller som er efterladte efter selvmord. Hvordan hjælper vi dem? Ved Elene Fleischer, PhD
Børn og unges sociale liv online
Adfærd, Kontakt og Trivsel Undervisningsministeriet
Anonym Digital Rådgivning Erroll Marshall Pædagogisk projektleder.
Digitale redskaber i arbejdet med unge Erroll Marshal | Leder Jeg er – praktikeren Folkeskolelærer / socialt pædagogisk CfDP / Cyberhus.dk Undervisning.
Børn og smerter Udvidet Familiekursus 6. marts 2010
Tema 5 Hverdagsliv i familien
Børn og unges sociale liv online Hvilken rolle spiller forældrene?
Fremme af unges mentale sundhed
Børn og unges sociale liv online
Et fagligt løft af folkeskolen.
Udviklingspuljen for folke- og skolebiblioteker Workshop Roskilde 29.august 2013 Jonna Holmgaard Larsen chefkonsulent.
Velkommen til Ny Nordisk Skole akademidag 2015 #nynordiskskole.
Indsæt Billed SSP Køge2 Drop-in Café ”gadearbejde med tag over hovedet” Rammen: SSP-huset på Toldbodvej september 2013 til 31.
Lærings- og praksisfortælling
Forbedringsprojekt om målinger - SCKK 2004 Måleovervejelser Overvejelser inden I beslutter jer for en måletype Præsentation af hovedmåletyper Oplæg til.
Smas’hit En succes. Adfærdsdelen har med udgangspunkt i interviewunder- søgelsen og spørgeskemaundersøgelsen belyst, at brugerne af Hashfacts og Restart.
DKM - MedieNoter1 - KBJ1 Medie, tekst, kommunikation Introduktion til IT som medie - 1. forelæsning.
Projekt ”Unge med psykiske vanskeligheder – overgang fra barn til voksen” Vingsted den 18.marts 2015.
SCA-øvelse: IND Instruktion: Fortæl om en eller flere konkrete opgaver hjemmefra, der er løst (fx plænen er slået/der er lukket for vandet i sommerhuset).
Kvalificeret selvbestemmelse i afdelinger. Dele viden Beslutte fælles mål Koordinere handling.
Kærestevold ’Vold er ikke løsningen’, Nuuk 26. November, Nina Schütt.
Konference om seksuel chikane på arbejdspladsen Hulegården – botilbud for voksne med psykiske funktionsnedsættelser Oplæg v/Tina Katja Nørregaard og Janne.
Filmen er tænkt som et debatoplæg og et forsøg på at skabe fokus på om det vi gør faktisk virker! Filmen viser 5 forskellige undervisningssituationer med.
Traumer og PTSD II Program Kom til stede Siden sidst – navne til kursusbevis, litteratur Rammesætning Et trygt sted Traumer – årsager, reaktionsmønstre.
 Historie / erfaring.  Miljø terapi  Arbejde i grupper.  Gruppedynamiker.
EVALUERING AF LÆREPLANER KRUSEDULLERNE Sociale kompetencer.
Alle børn er alles ansvar Trivselspolitik for Aars Skole August
Meeqqat meeraaneq pillugu ilisimasaqarluinnartuupput Børn er eksperter i at være børn NFBO – Workshop Nuuk 26. August 2014 Ellen Bang Bourup, MIO 1.
Velkommen til informationsmøde for kommende 0. årgang Fællesskolen HMV Type Navn
Drives af LOKK (landsorganisationen af kvindekrisecentre) Rådgivning for unge, fagfolk og forældre – alle kan være anonyme Oplæg og undervisning Hotline.
Eksistentielle spørgsmål udspringer af eksistentielle behov
Målrettet kommunikation
(Hvordan) bringer Peer-støtte recovery ind i organisationerne
En APP til unge som er i tvivl om deres seksualitet - Lavet af Melani
Børnene kommer til tiden og har det nødvendige udstyr med
Forløbet: Unge – identitet, socialisering og sociale medier
BADMINTON Netværksmøde foråret
Den glade skole på bjerget.
Barnesyn og børneperspektiv
Præsentationens transcript:

Anonym Digital Rådgivning Erroll Marshall Pædagogisk projektleder

Mål for workshoppen En dybere og mere nuanceret forståelse af digital rådgivning Sætte tanker i gang omkring digitale muligheder i jeres arbejde med børn og unge

Det digitale rådgivningsbillede i DK Emne specifikke rådgivninger Generelle rådgivninger

Udvikling i digital rådgivning Flere udtryksmuligheder Debatforum, Tegn/male, dagbog, billeder, sms, ungeblogs, gruppechat…. Nye platforme App, Smartphone, skype/video, FB, blogs, google, spil…. Chat og brevkasser på www.hjemmeside.dk Større og større grad af bredde og kombinationer i kommunikationsformer Hvad er digital rådgivning: ”Når den unge kan udtrykke sig, spejle sig i andre unge og modtage hjælp/støtte fra voksne på en tryg, fordomsfri og pædagogisk velfunderet digital platform.”

Fakta: Start 2004 / 2013 10.000 besøgende hver måned Ung til voksen 4.382 interaktioner Ung til ung 3.916 interaktioner 85% piger Gennemsnitsalder: 15,4 år 102 frivillige / 2½ fuldtidsstilling + 2 chathjælpere 17% selvskadende adfærd 12% Kærlighed og sex 10% selvmordstanker 7% Incest og seksuelle overgreb

Primær målgruppe - sårbar ung Kendetegn: Ingen/få positive voksenrelationer Bange for konsekvenser Beskylder sig selv Ingen erfaring i at snakke om følelser Ekspert i at gemme sig Negative erfaringer med professionelle voksne Resultat: Opsøger ikke hjælp ansigt til ansigt Bruger ofte Cyberhus til afprøve de første ord Derfor er vores mål at: Skabe en tryg og fordomsfri ramme, hvor den unge kan udtrykke sig At motivere til mere konstruktive handlinger – ex. ansigt til ansigt kontakt

Tryghed Afgørende element i digital rådgivning - Hvordan 1. Anonymitet Den unge er styrende: Hvor, hvornår og hvordan Det fysiske aspekt Ingen konsekvenser Modsat et rum etableret af voksne

2. En trinvis udviklingsforståelse

Historien skal fortælles, spejles og genfortælles igen og igen og igen…. Vi har tiden

Hvad siger de unge? 8% uenig eller helt uenig

Digital rådgivning i et samfundsmæssigt perspektiv I dag Vi har kontakten til de unge som ikke ”opdages” Støtter relation til professionelle Henvisninger I morgen Digital pædagogisk arbejde i det offentlige, skoler, klubber, læger. ”Opsøgende” digitale pædagoger/socialrådgivere/PPR/UU-vejledere m.fl. - Målrettede digitale platforme: Grafisk og kommunikationsmuligheder Digitale klubaftener / temaftener - kombineres med det fysiske rum Klassens brevkasse / Digitale muligheder i skolens sociale indsatsområder

I overmorgen…. Mål: At afmystificere og ”afkorte afstanden” til den professionelle voksen. At motivere til ansigt til ansigt kontakt med relevante voksne

Mine pointer….. Børn og unge skal i højere grad have mulighed for at vælge den form for kommunikation, der passer til den enkeltes udviklingstrin. Anonym digital rådgivning er en ny profession og kræver ny faglighed. Digital rådgivning har et enormt potentiale og er et vigtigt redskab for, at vi kan leve op til vores forpligtigelser som samfund overfor børn og unge. Tak for Jeres opmærksomhed