”Design og fremstil – med udgangspunkt i vores case – et eller flere medieprodukter, der vil kunne indgå som del af kampagnen, der skal skabe opmærksomhed.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
QR-koder.
Advertisements

Et projekt til undersøgelse af udviklingsmetodologi.
Introduktion til CSS Videre med CSS. Body egenskaber Body-markøren omslutter alle vores indholdselementer. Du kan derfor ved at tillægge en række egenskaber,
Lidt om pladsholdere.
©Jenny Bohr – Til underviserne Voksne beskriver og italesætter ofte sig selv med de ord, som voksne brugte om dem, da de var børn. Mange.
Den store Tur guide Made by Socom.dk. Den store Tur guide Velkommen til Den store Tur guide •Her kan du: –Oprette nye turer –Tilmelde dig på en tur –Komme.
Værktøjer/tips og tricks - til implementering af ændringer i egen organisation Hvorfor benchmarking/evaluering Er der nogen, der ved, hvorfor vi laver.
Evaluering af CSUSA’s besøg på eliteidrætsgymnasierne i uge 43.
Videregående pc-vejledning
LinkedIn Intro.
Faglig læsning Dagsorden
Mini-kursus for 8.a og 8.b Efterår Alt for store overskrifter -Brug skriftstr. 16 -Brug gerne fed skrift Understregning og punktum i overskrifter.
Energi- & Vandværkstedet
SEO (Search Engine Optimization) - Hvordan bliver du mere synlig på nettet?
Unge Hjælper Unge. Projektmål Fastholde elever. Mindske frafaldet med 7,4%
Kommunikation/IT eksamen
JobPAS – En gennemgang PAS-koncepter og Basiskurser v. Steen Hilling, psykolog
Instruktion i Animation Shop
Et projekt til undersøgelse af udviklingsmetodologi.
Formularer (Access, del 3)
- en smart mellemting mellem overheads og lysbilleder (dias)
Skolebestyrelsens årsberetning 2012
Opgave valg: Opgaveoplæg nr. 2 Information.
Sociale Medier og Jobsøgning - Sælg dig selv på nettet.
Kommunikation / it.
Medier og kommunikation 20. november Webanalyse og eksamen.
Velkommen.
Et projekt til undersøgelse af udviklingsmetodologi.
Brug blog i undervisningen og styrk skriftligheden Ved Balder Asmussen.
ØBRO FRI SKOLE Visioner 2020 Øbro Fri Visioner 2020 København den 7. marts 2013 Vores visioner Øbro Fri 2020 Er vores visioner stadig de rigtige? og hvordan.
Gør det simpelt Trænings planlægning.
Ungdomsbyen i samarbejde med Benedicte Kommunikation
Backoffice præsentation
1 Kursus i BL: Beboerinformation – medievalg og kanaler oktober 2010 Paul R. Metelmann Havdrupvej 114b, 2720 Vanløse
Samj 2.C Startside Tilføj nyt dias, vælg layout, skrifttype, farve osv. Startside Tilføj nyt dias, vælg layout, skrifttype, farve osv. Indsæt Indsæt.
Velkommen til Hvordan vises skolens værdier bedst muligt i SkolePorten? SkolePortens fleksibilitet kan medvirke til at understøtte skolens værdier. Oplægget.
Rapporter (Access, del 5)
Kommunikation/IT – Thor Madsen 1.1 RTG
Udvikling af skole/hjemsamarbejdet på Højmeskolen
Præsentation af Portfolio site Kim Jensens.
Vejlederens kommunikation
Overskrift Max 1 linje Resultater fra ny evaluering Lars Olsen og Nikolaj Borup Rasmussen Har Sikker Trafik LIVE effekt?
Et projekt til undersøgelse af udviklingsmetodologi.
Trigonometrisk Lommeregner
Mit medieprodukt er en plakat til en miljømesse..
Min præsentation Varighed – ca. 3 minutter Vurdering af blog i 8 faser I dybden med 5 af faserne Formål.
Case Året er 2031 og staten er i gang med centraliseringen og nu er det blevet skolernes tur. Der skal spares penge på både lærere og undervisningsmaterialer.
Et computerbaseret projekt. Udgangspunkt  Formål og præmis Hurtig adgang til hjælp Oplyse om faren ved og bag rygning Informere og rådgive brugeren Applikationen.
Almen studieforberedelse
Designet kan kun bruges til 16:9 format Underoverskrift – også med plads til to linjer.
Rapporter (Access, del 5). RHS – Informationsteknologi – Udgangspunkt Vi har oprettet en database Vi har defineret en eller flere tabeller, og.
Træning af mundtlighed årgang Fysik/kemi UL Synlig læring med it Agerbæk Skole og Starup Skole 2013.
Tilføj hjælpelinjer: 1.Højreklik et sted i det grå område rundt om dette dias 2.Vælg "Gitter og hjælpelinjer" 3.Vælg "Vis hjælpelinjer på skærm" Oplæg.
Videoredigering Filmen skal være færdig den 17. oktober klokken Du er velkommen til at lave noget den mellemliggende periode. Alle filmene bliver.
 Planlægning › Kommunikationsplanlægning › Teknisk planlægning  Krav- og testspecifikation › Krav til produkt  Design › Brugergrænseflade  Implementering.
Oprettelse af tabeller (Access, del 2)
mens animationen kører afprøve andet design
Kristina G. H. Kristensen Kommunikation og it eksamen 22. juni 2009 kl – Opgave: Markedsføring af Kulløse miljømesse.
Designoplæg Skabe opmærksomhed omkring bibliotekets arbejde med digitale ressourcer Info-søjlen.
Pjecefremstilling Hvad er en pjece?
Stress En folkesygdom?.
Formularer (Access, del 3). RHS – Informationsteknologi – Udgangspunkt Vi har oprettet en database Vi har defineret en eller flere tabeller Vi.
Skabelon til udarbejdelse af YoungCRM Årshjul
+ Hjemmesider Kommunikation Opbygning Sprog. + Kommunikation på hjemmesider.
Stærkere kobling mellem skole og praktikvirksomhed
TEMA 5 Realisering: Tilpas idéen
Tips og tricks til PowerPoint
Skabelon mailopsætning
Den gode tone Lse.
Præsentationens transcript:

”Design og fremstil – med udgangspunkt i vores case – et eller flere medieprodukter, der vil kunne indgå som del af kampagnen, der skal skabe opmærksomhed om projektet. Valget af medie(r) er frit, men det foretages med velbegrundede skriftlige overvejelser. Produktet / produkterne behøver ikke at være fuldt implementeret.” Forestil dig at året er Skolerne i udkantsdanmark er blevet omdannet til små e-learningcentre. Forbundet digitalt til store superskoler i København, Odense og Århus. Regeringen har centraliseret landets folkeskoler og gymnasier. • Samme høje faglige niveau i hele Danmark. • At mindske transport. • Mindre CO2 udledning. • Flere elever pr. klasse uden at belaste arbejdsmiljøet. Lavet af: Mads Stege Klasse 1.6 d. 7. maj, 2012 Roskilde Tekniske Gymnasium ”Men kan alle følge med?”

Tanken bag projektet:  Forståelse.  Læringsstile.  Redskaber, kommunikation, spørgsmål.  Selvtillid, lære fra sig.

AfsenderBudskabMedieModtagerEffekt Hjemmeside: Visitkort: Kommunikationsmetoder & Laswells 5 spørgsmål: Hjemmeside > Blog Visitkort > Brochurer Plakat > SMS-beskeder Blev budskabet modtaget positivt eller negativt? Hvilke dele var dårlige/gode? Ændringer og tilføjelser af disse rettelser. Nyt budskab skabt ud fra gamle budskab. Implementering af nyt budskab. Min hjemmeside og jeg, udsender et bestemt budskab. Budskabet går ud på at folk kan lære lettere, og lære mere i deres timer. Budskabet er til elever og studerende, på et mellem til højt fagligt niveau. Jeg bruger 3 forskellige kommunikationsmidler; En plakat, visitkort og en hjemmeside. Folk lærer om hvordan de lettere og mere effektivt kan lære i deres undervisningstid. Plakat:

•Anonym nr. 12: ”Det skal være overskueligt, med nemme og hurtige forklaringer. Der skal være en søgefunktion, så man kan finde lige præcis det man leder efter. Evt. også et kommentarfelt, så man kan hjælpe hinanden.” •Anonym nr. 16: ”Den skal være meget overskuelig, og så skal der være brugbare eksempler.” •Anonym nr. 19: ”Det skal være overskueligt og med mulighed for at vælge hurtigt i en oversigt. Gerne med illustrationer, animationer og lignende.” Iterationsplanlægning & User Stories:

VisitkortHjemmesiden Designfasen & tidlige prototyper: Plakaten

Logoet: E=mc^2? Non vi, sed mente Blå farve: Intelligens, loyalitet, stabilitet. Gul farve: Logisk tankegang, optimisme, vitalitet. Brun farve: Tryghed, trivsel. Position: bogen, ”manglende ben”, fremskydt bryst, afslappet holdning ”ugle-stereotypen”.

Respons fra brugerne: Overordnet indtryk/indskydelse? Hvad var godt? Hvad var dårligt? Eventuelle forbedringer?

Færdige produkter:  Visitkortet:  Jeg tilføjede lidt mere info om hjemmesiden.  Jeg lavede samme baggrund over hele kortet.  Der blev tilføjet kontaktinformationer.  ”SCIRE-Projektet” blev sat øverst oppe, og er nu centraliseret.  Plakat:  Jeg ændrede skrifttypen fra Times New Roman til Calibri.  Skriftstørrelsen på teksten blev ændret fra 28 til 30.  Ændring af overskriftens hældning.  Ugle-logoet er blevet gjort større.  Hjemmeside:  Størrelsen af Youtube-logoet blev ændret til en mindre version.  ”Velkommen”’s skriftstørrelse blev ændret fra 22,1 til 28.  Menuen til venstre er blevet rykket lidt ned.  Afstanden mellem hver knap i menuen blev forøget.

Hvad har jeg lært?  Værdien af teorien bag kommunikationsmetoder.  Værdien af brugernes mening.  Sortering i disse.  Udvælgelse af user-stories til brug af produkt-skabelse.  Rette eventuelle fejl, eller mangler, samt overveje hvilke rettelser der skal implementeres.  Planlægning af medier.  Hvilke værktøjer jeg får brug for.