BUS Skanderborg – kursus i PR 2. juni 2010 PR Generelt Palle Andersen, FDF Galten.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Kredsen i centrum En gennemgang af din kreds!. Kredsen i centrum, intro • Undersøgelsen består af 6 emner med 2-3 underemner • Vi diskuterer et underemne.
Advertisements

PR KAMPAGNE.
9. Kvantitative metoder -spørgeskemaer
SPØRGESKEMA HARDSYSSEL DISTRIKT Oktober Der afholdes årligt Sysselfejde for bæverne, hvad synes du om konceptet for dette arrangement?
Præsentation af materialer på personalemøde
Præsentation by ”Vestholdet” Andreas Kromphardt Carlsen
En ultra kort og praksisnær introduktion til mentaltræning
Vejledende samtale Helhedsvurdering.
1 Vi skal have et godt tilbud!  En bevægelse, der giver mening og resultater  Hjælpearbejde, der nytter  Personlig udvikling  Et kristent fællesskab.
Formål med lokalpolitisk indsats Hvad vil vi opnå? Hvordan vil vi gøre det? 1Basiskursus september 2012 Bente Röttig.
©Jenny Bohr – Til underviserne Denne kursusgang er planlagt som den første. Den skal bruges til introduktion og præsentation. Det er meningen.
Portalintegrationsprojektet Claus Andreasen PL, portalintegrationsprojektet.
Møde for kontaktpersoner – Høng 10. September 2013.
Vækst Den attraktive spejdergruppe Jakob Braad, 34 år, spejder i 24 år
INFORMATIONSFORMIDLING KRÆVER EN PLAN SKANKOMP VIBORG LOUNGE TIRSDAG DEN 5. OKTOBER 2010.
En læsepolitik Skolen på la Cours Vej.
Sprog/billeder på Internettet
Læserundersøgelse Dec – jan Dansk Sygeplejeråd, Kreds Midtjyllands medlemsmagasin DSR midt.
En præsentation af Senior Erhverv Nordsjælland
Skabelon til strategisk plan
Det er sjovere at yde en indsats, når vi arbejder godt sammen!
Holmen 21. Juni 2005 Action Learning Videnskalas Bo Tovby Jørgensen & Lise Rosendal Østergaard
9 steps på vejen – frem til i dag?. Siden 2010 = 6 årlige kalendere på 5 regioner. Del af kommunikationsstrategien = se på, om det er en bedre løsning?
Relationer – børn og voksne
En ambition for skolerne i Hillerød SB formændene i Hillerød Materiale fra mødet
RegionsMEDudvalget Seminar juni 2010 Resultater fra evalueringen af MEDaftalen 2010.
Relationer – børn imellem
Center for Undervisningsmidler PowerPoint Kursus 1.
Kommunikationsnetværk 9. September 2009 / Spejdercenter Holmen.
Struktur og processer I alle studier af innovationssucceser og fiaskoer er det konstateret, at de største årsager til manglende succes er: 1.Manglende.
Oplæg til Strategi for kreds-FDF HB møde februar 2012, bilag 4.2 Status – februar 2012 Ver.2.5.
Proceslandkort Få overblik over dine processer Prioritér jeres indsats.
SEMINAR I NUUK OKT 2014 FAMILIERÅDSLAGNING LIS HELBO.
Hvem er I ledere for? Grønsmutter Spirer Begge dele.
KREDSEN I CENTRUM Ambitioner. HØJE OG SYNLIGE AMBITIONER Hvad er godt FDF hos os? FDF skal være sjovt – både for børn og voksne Ambitioner tager ofte.
Introduktion til 6. semesters temakurser Ved Studievejledningen og undervisere Sådan ændres nummeret for det samlede antal dias i præsentationen: 1.Gå.
Øvelsesgang 1 - DWDK Rikke Poulsen. Timernes indhold supplement til læsningen og forelæsningen Jeres behov? Gennemgang af opgaverne? Andre emner, i vil.
Statens Center for Kompetence- og Kvalitetsudvikling SCKK Workshop for forsvaret Kompetenceudvikling og samarbejde i lokalområdet – fra ord til handling.
FDF vil styrke det lokale samarbejde med kirker, skoler og kommuner Kirken skal holde fokus på børn og unge FDF skal nå udsatte børn og unge FDF skal være.
Powerpoint Kursus Powerpoint - Til Hvad ? Oplæg til møder Oplæg til møder Undervisning Undervisning På internettet På internettet Foredrag Foredrag Kurser.
AT 3.2 Igangsættelse af tankeprocesser – at finde mulige sager til eksamensprojekt.
DIN BEDSTE FDF-OPLEVELSE Tankerne i Oplevelsesåret Fokus på det, vi gør! Vi skal snakke, dele og videreudvikle En fortælling om FDF.
Fra kursus til lokal skoleudvikling – om og med medier 13. marts 2012.
Usability – øvelse 1: Kortsortering
Lederkonferencen 9. juni 2010
Tema 7 Netværksdannelse Udgivet af Socialstyrelsen februar 2014.
SharePoint Bruger Gruppe  Vi skal snakke om  Status på SPBG  Husk den nye struktur på vores ERFA møder  Andre møder  Dagens emne:
INDUSTRIENS LEAN-KØREKORT
Klubledermøde - Syd 1. Juni Motion & Foreningsliv … 4 fokusområder i 2015 Klubudviklingsprojektet bliver en success Fastholdelse af unge I overgangen.
Bedre udbytte af it i skolen Undersøgelse af erfaringer og perspektiver.
SKRIVEFAGET Modul 4: Faglighed og taksonomi Lektion 4: Diskussion.
AT 3.1 Igangsættelse af tankeprocesser – at finde mulige sager til AT3.1.
Kommunikation og sammenhængskraft i MED-systemet Få jeres budskaber ud.
Skab engagement som coach Dette er et værktøj for dig, som vil Skabe motivation, engagement og ejerskab Sikre bedre performance Skabe udvikling og læring.
Tilgang III – synlighed i lokalsamfundet Overvejelse: - Kan man se at der er en FDF-kreds? - Og... Hvad vil en tilfældig person, man møder på benzintanken,
Kursuspræsentation Arbejd effektivt og præcist. Introduktion  Definer emnet  Fortæl tilhørerne, hvad du vil tale om  Find ud af, om tilhørerne har.
AT 3.2 Igangsættelse af tankeprocesser – at finde mulige sager til eksamensprojekt.
Introduktion til FØRERUDDANNELSE
Bestyrelse – hvad er det?
45116 Teknologisk Forandring og Postal Logistik
Skole-reform Skolesamarbejdet Motion og bevægelse.
Flerfagligt Forløb 3 Klasse: Fag:.
Præsentations-portfolio
Titel på kursuspræsentation
Arbejd effektivt og præcist
Titel på kursuspræsentation
Roskole i Assens – sådan!
* Personalekursus Skriv emnet her *.
Udrulningsperioden er slut Kommunikation om Aula begynder
Arbejd effektivt og præcist
Præsentationens transcript:

BUS Skanderborg – kursus i PR 2. juni 2010 PR Generelt Palle Andersen, FDF Galten

BUS Skanderborg – kursus i PR 2. juni 2010 Introduktion  PR generelt. En praktisk orienteret tilgang  Kursus i hvordan du tænker PR ind i det lokale arbejde og opnår synlighed omkring kredsen i lokalsamfundet. Hvordan kommer du i gang, hvor kan du finde inspiration, samt gennem hvilke medier du kan formidle din PR?  Præsentation af instruktøren  Præsentation af deltagerne samt områder for interesse

BUS Skanderborg – kursus i PR 2. juni 2010 Agenda  Hvad er PR, og hvad vil du opnå?  Hvilke medier kan der være tale om?  Introduktion til PR-folderen  Hvordan griber du opgaven an?  Afrunding - Hvordan kommer jeg videre?

BUS Skanderborg – kursus i PR 18. maj 2010 Overblik  PR kræver at du er afklaret mht. –Formål og indhold –Ressourcer  Økonomiske  Menneskelige Text

BUS Skanderborg – kursus i PR 2. juni 2010 Hvad er PR og hvad vil du opnå?  Inspiration fra kommunikationsstrategien Identifikation af dine interessenter  Hvad siger kredsen?  Øvelse: Definer emner som du ønsker taget op i forbindelse med PR. Her bør du endvidere tænke på, hvad du mener der er ressourcemæssige muligheder i kredsen.  Har I overvejet at blive fokuskreds?

BUS Skanderborg – kursus i PR 2. juni 2010 Medierne  Internettet – kredsens hjemmeside  Pressemeddelelser  Kredsbladet  Agitationsmateriale  Øvelse: Er der andre relevante medier? Hvilke medier kunne du se i anvendelse i jeres kreds/korps/gruppe?

BUS Skanderborg – kursus i PR 2. juni 2010 PR-folderen  Dette kursus i form af en folder på 12 sider  Eksempler på de 4 medier  Eksempler på, hvordan man kan arbejde  Eksempler på, hvor du kan finde mere information

BUS Skanderborg – kursus i PR 2. juni 2010 Hvordan griber man opgaven an?  Etablering af en PR-ansvarlig  Synligheden af PR i kredsen  Hvad skal kan have af færdigheder  Hvad med udstyret og økonominen?  Hvor kan jeg finde hjælp?

BUS Skanderborg – kursus i PR 2. juni 2010 Summering  Vi har gennemgået –Definering af interessenter og indhold –Medierne –Hvordan arbejder man med emnerne og medierne –Hvor kan jeg finde yderlige inspiration  Øvelse, øvelse, øvelse  Hvordan var udbyttet af lektionen, og er der emner der burde tages yderligere op?

BUS Skanderborg – kursus i PR 2. juni 2010 Hvor kan jeg finde yderligere   PR-folderen  Andre spejder-hjemmesider (DDS + KFUM/K)  Kommende kurser Evt. hjemmeside, kredsblad, pressemeddelelser  Hvem kan jeg kontakte –Landsdelssekretæren –PR-udvalget i landsdelen –Andre kredse, der gør brug af PR