Præsentation er lastning. Vent venligst

Præsentation er lastning. Vent venligst

Introduktion til FØRERUDDANNELSE

Lignende præsentationer


Præsentationer af emnet: "Introduktion til FØRERUDDANNELSE"— Præsentationens transcript:

1 Introduktion til FØRERUDDANNELSE

2 Velkommen Denne præsentation:
Giver en hurtig gennemgang af FØ UDD som koncept Forklarer hvilke produkter den indeholder og hvordan de skal anvendes Kontaktoplysninger for tilbagemelding

3 Fører uddannelse Uddannelsen er udarbejdet til støtte for frivillige chefer Kan bruges som repetition eller uddannelse Uddannelsen behandler FØ UDD generelt men tager udgangspunkt i bevogtning FØ UDD kan kombineres med TRSJ enhedsuddannelse og powerpoint præsentation i bevogtning (ej inkluderet) Chefen bør undervise sine delingsførere og skal være erfaren med OPTISIMU, ellers anmodes distriktet om støtte Delingsførerne, alternativt kompagnichefen bør undervise gruppeførerne og skal være erfarne med OPTISIMU, ellers anmodes distriktet om støtte

4 FØ UDD som koncept KC DF GF FØUDD konceptet
Mindre erfarne førere Erfarne førere KC DF GF FØUDD konceptet En uddannelsespakke som bruges fleksibelt til undervisning af førere på alle niveauer i kompagniet. To præsentationer i OPTISIMU Lektioner rettet mod hhv. DF og GF Eksempelvise befalinger KC befaling til DF DF befaling til GF GF supplerende befaling KC: Teori og BEF til DF DF: Teori og BEF til GF KC (støttet af HD): Teori og BEF til DF KC/DF (støttet af HD): Teori og BEF til GF Taleseddel:

5 FØ UDD som koncept Hvis delings- og gruppeførerne er urutinerede* kan uddannelsen gennemføres på følgende måde Aktiviteterne kan med fordel spredes ud over 3-6 måneder * Se talenoter KC  DF/GF: PPT (BEV) KC  DF: PPT (OPTISIMU & BEF) DF: OPTISIMU & skriver BEF  KC retter BEF KC  GF: PPT (OPTISIMU & BEF) GF: OPTISIMU & skriver BEF  KC retter BEF Talenoter: Hvis dine delings- og gruppefører er urutinerede er det en fordel, hvis indledningvis, samtidigt gennemfører uddannelse i bevogtning for alle førerne. Herefter vil det være hensigtsmæssigt, at gennemføre føreruddannelse for delingsførerne først. Her skal du anvende powerpoint præsention. Derefter lader du delingsførerne gennemfører deres overvejelser og skrive deres befaling. Disse befalinger skal du gennemgå og du kan med fordel anvende den eksempelvise delingsfører befaling, som rettesnor til dine kommentarer til delingsførerne. Herefter skal du gennemføre føreruddannelse for gruppeførerne, hvor du skal anvende powerpoint præsentation. (Lad delingsførerne deltage i undervisningen, som hjælpeinstruktører, på den måde opnår de erfaring og indsigt, hvordan de fremover selvstændigt kan gennemføre føreruddannelse for deres gruppeførere). Gruppeførerne skal nu gennemføre deres føringsvirksomhed og skrive deres supplerende befalinger som du skal rette. Anvend de eksempelvise supplerende befalinger til at rette gruppeførernes befalinger. Når føreruddannelsen er gennemført for alle førere i din underafdeling skal du gennemføre undervisning i bevogtning for resten af underafdelingen. Det vil være hensigtsmæssigt at alle fører deltager igen, så de er klædt på endnu engang med resten af underafdelingen. Nu er din underafdeling klædt på, til at gennemføre enhedsuddannelse. KC  HVK: PPT (BEV) HVK  ENH: ENH (BEV)

6 FØ UDD som koncept Hvis delings- og gruppeførerne er rutinerede* kan uddannelsen gennemføres på følgende måde Aktiviteterne kan med fordel spredes ud over 2-3 måneder * Se talenoter KC  DF/GF: PPT (BEV) KC  DF: PPT (OPTISIMU & BEF) DF  GF: PPT (OPTISIMU & BEF) KC  HVK: PPT (BEV) DF & GF: OPTISIMU & skriver BEF efter KC BEF under ENH Talenoter: Hvis dine delings- og gruppefører er rutinerede er det en fordel, at lade delingsførerne gennemføre føreruddannelse for deres respektive gruppeførere. Først og fremmest skal du gennemføre uddannelse i bevogtning for alle førerne. Herefter skal du gennemføre føreruddannelse for delingsførerne, hvor du bør anvende powerpoint præsention. Derefter lader du delingsførerne gennemfører deres overvejelser og skrive deres befaling. Disse befalinger skal du gennemgå og du kan med fordel anvende den eksempelvise delingsfører befaling, som rettesnor til dine kommentarer til delingsførerne. Herefter skal dine delingsførere gennemføre føreruddannelse for gruppeførerne, hvor de skal anvende powerpoint præsentation. Gruppeførerne skal nu gennemføre deres føringsvirksomhed og skrive deres supplerende befalinger som delingsførerne skal rette. De kan anvend de eksempelvise supplerende befalinger til at rette gruppeførernes befalinger. Når føreruddannelsen er gennemført for alle førere i din underafdeling skal du gennemføre undervisning i bevogtning for resten af underafdelingen. Det vil være hensigtsmæssigt at alle fører deltager igen, så de er klædt på endnu engang med resten af underafdelingen. Nu er din underafdeling klædt på, til at gennemføre enhedsuddannelse. HVK  ENH: ENH (BEV)

7 Produkter og deres anvendelse
Undervisningsmaterialer: 01 UNDERVISNINGSMATERIALE UAFD befaling for bevogtning: 02 UNDERAFDELINGENS BEFALING FOR BEVOGTNING Delingens befaling for bevogtning: 03 DELINGENS BEFALING FOR BEVOGTNING GF supplerende befaling for bevogtning: 04 GRUPPEFØRERENS SUPPLERENDE BEFALING FOR BEVOGTNING

8 Produkter og deres anvendelse
Teori undervisning: Forbered undervisning ved at læse præsentationerne (husk at se talenoterne) KC præsentation: Teori om OPTISIMU og BEF-udgivelse og DF DF præsentation: Teori om OPTISIMU og BEF-udgivelse og GF

9 Produkter og deres anvendelse
KC undervisning af DF: Læs og tilret HVK befaling til dit distrikt og underafdeling Giv dine DF følgende og lad dem gennemføre OPTISIMU og udarbejde deres befaling: Grundlag og udgangssituation HVK befaling Førerens- og soldatens kort Kortudsnit 1 Kortudsnit 2

10 Produkter og deres anvendelse
KC undervisning af DF: DF gennemfører OPTISIMU og udarbejder følgende: Grundlag og udgangssituation DF befaling for etablering af bevogtning DF skitse over etablering af bevogtning DF befaling for gennemførelse af bevogtning DF skitse over gennemførelse af bevogtning Førerens kort Soldatens kort

11 Produkter og deres anvendelse
KC undervisning af DF: KC giver tilbagemelding på DF udarbejdede BEF m.m. Anvend følgende som eksempelvis løsning: Grundlag og udgangssituation DF befaling for etablering af bevogtning DF skitse over etablering af bevogtning DF befaling for gennemførelse af bevogtning DF skitse over gennemførelse af bevogtning Førerens kort Soldatens kort

12 Produkter og deres anvendelse
KC eller DF undervisning af GF: Læs og tilret DF befaling til din underafdeling og deling Giv dine GF følgende og lad dem gennemføre OPTISIMU og udarbejde deres befaling: Grundlag og udgangssituation DF befaling for etablering af bevogtning DF skitse over etablering af bevogtning DF befaling for gennemførelse af bevogtning DF skitse over gennemførelse af bevogtning Førerens kort Soldatens kort

13 Produkter og deres anvendelse
KC eller DF undervisning af GF: GF gennemfører OPTISIMU og udarbejder følgende: GF supplerende befaling for etablering af bevogtning GF skitse over etablering af bevogtning GF supplerende befaling for gennemførelse af bevogtning GF skitse over gennemførelse af bevogtning

14 Produkter og deres anvendelse
DF undervisning af GF: DF giver tilbagemelding på GF udarbejdede BEF m.m. Anvend følgende som eksempelvis løsning: GF befaling for etablering af bevogtning GF skitse over etablering af bevogtning GF befaling for gennemførelse af bevogtning GF skitse over gennemførelse af bevogtning

15 Tilbagemelding Konstruktiv kritik, gode ideer/planer eller andet kan sendes til:


Download ppt "Introduktion til FØRERUDDANNELSE"

Lignende præsentationer


Annoncer fra Google