Idrættens Hus torsdag 26. april 2012 Forbindelse: WWKkMA Password: OkuJ4F Idrætsforeninger og Facebook.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Børns sociale liv med digitale medier
Advertisements

Foreningsudviklingstesten
PR KAMPAGNE.
Børns sociale liv med digitale medier
Caseoplæg om Facebook.
LinkedIn Intro.
Flickr.com – online billeddeling
©Jenny Bohr – Til underviserne Her er valgt at vise filmen ”et liv i kaos”. Hvis kursisterne er unge, kan man vælge en anden film eks. ”det.
Torsdag den 2. april, 2009 Jeg har optaget min sidste video Jeg vil ikke vise jer flere.
Innovation & Partnerskaber Bidrag til folkebibliotekerne i vidensamfundet.
Introduktion til CMS. Indhold ● Forberedelse af indhold til hjemmeside ● Opsætning af hjemmeside (CMS)
Nørrebros erfaringer med aktiviteter i et heterogent kvarter Børnearbejdet i Nørrebro Taekwondoklub.
Velkommen til Generalforsamling
Internet til alvor og sjov
Træningstilbud i Vedbæk Tennisklub Vi håber at kunne byde dig velkommen til vores klub, og at du/I vil benytte et af vores mange træningstilbud Motionisttræning.
Digitale medier og mobning
Profilering af dig selv - vha de sociale medier
Forsvarets temadag, 14. november 2012 Foto: GettyImages.
17. maj 2011Regionalmøde Herning VELKOMMEN. 17. maj 2011Regionalmøde Herning AGENDA •Medlemssituationen •Register over dårlige betalere •Introduktionskort.
Sprog/billeder på Internettet
Gruppe - Hvidovre. Information og kommunikation Formålet er at fremme informationen og kommunikationen mellem de to institutioner og gøre børnene og de.
Landlivs seminar den 24.november 2012 Hvad er der brug for på landet: Nytænkning af landdistrikter? Alt det praktiske v. Mona Hvid
Sådan skaber du værdi som leder i din virksomhed
Velkommen til temadag om Indholdskanalen. Program: : Indholdskanalens muligheder Baggrunden for Indholdskanalen : Leverandør-præsentationer.
BRFkredit tager del. Dagsorden  Hvad er TAG DEL?  Corporate Social Involvement – virksomheden der involverer i CSR  Fra at lave CSR til at være CSR.
Elevernes digitale dannelse
Velkommen til Generalforsamling i SAK 77 Tirsdag d Svømmecenter Nordvest.
Sociale Medier og Jobsøgning - Sælg dig selv på nettet.
Å.
Introkursus for frivillige
Fortæl verden om dit frivillige arbejde
Nanna Højlund, FOA, formand for PASS
Relationer – børn og voksne
Det sammenhængende sundheds- og borgerforløb ”Horsens på forkant med sundhed” Temadag i DSR d. 26.maj 2014 Hjemmesygeplejerske Dorthe Berthold Schultz.
Velkommen til Projekt Frivillig Infomøde og workshop d. 23. maj 2013 Maj 2013 | Projekt Frivillig | Foreninger i Aarhus Kommune.
Fysik B : Omfang 5 timer pr. uge
AARHUS UNIVERSITET 19. JUNI 2013 ANALYTICS 19. JUNI 2013 HVORDAN FÅR DU NOGET UD AF GOOGLE ANALYTICS.
Intern kommunikation PR og presse
Facebook Ung i Grenå.
Opfattelse af DFIF Forbundet: –Positive –Aktivt, dynamisk og lydhørt forbund Firmasport: – Samvær, uformel, aktivitet.
 Glæden af at hjælpe og gøre en forskel for en masse glade unge mennesker.  God vejledning af de personer, som tidligere har stået med opgaverne. 
TPI U /2015.
 Intro  Historien – starten på det hele  Formålet  Hjernerne bag  Bomben bruges  Verden synker – Internettet stiger  På nettet kan vi alt  Effekter.
Sociale Medier og Jobsøgning - Facebook. Intro  Så blev det Facebooks tur.  Nogen af jer har måske en Facebook profil?  Facebook er endnu et socialt.
Bestyrelsesdag Middelfart Opmærksomhed.
Gør drømmen til virkelighed i KFUM og KFUK i distrikt nord/vestjylland.
1 Studiestartsprojekt timers case. SDU som brand.
Den digitale kløft Professor Birgit Jæger Institut for Samfund og Globalisering Roskilde Universitet.
Videregående pc-vejledning 60+Bornholm Velkommen til.
Fritidspas.
OPSTART VI STARTER OM LIDT! Der bliver ikke optjent nogen kompensation hos ACN, med mindre der er formidlet kunder. Ingen uafhængig ACN-repræsentant er.
OPSTART VI STARTER OM LIDT! Der bliver ikke optjent nogen kompensation hos ACN, med mindre der er formidlet kunder. Ingen uafhængig ACN-repræsentant er.
OPSTART VI STARTER OM LIDT! Der bliver ikke optjent nogen kompensation hos ACN, med mindre der er formidlet kunder. Ingen uafhængig ACN-repræsentant er.
Terminsprøver december  Kom i god tid. Helst 15 min. Før prøven begynder  Find din plads. Dit navn og prøvenr. Står på bordet.  Du skal selv.
IT i Byggeriet Semester kursusgang Introduktion til projektweb og html Kjeld Svidt Kjeld Svidt  Institut for Bygningsteknik.
Gennemgang af Youtube.com. Hvad kan man finde på Youtube.com?  Musik  Film  Filmklip  Instruktionsvideoer  Etc.
Af Hani Al-Kerdi Klasse 1.3t RTG.  Hvad i skal høre om i min fremlæggelse  Isolering af huse  Forskellige slags materialer  Det bedste materiale til.
Frivillighed og sociale medier Region Syddanmarks lokalkomiteer
Sådan kommer du i spalterne Lidt om os ● Fyens Stiftstidende, Middelfart: Seks uddannede journalister, én journalistpraktikant. ● Leverer stof til ugeavisen.
Kommunikations strategi og –plan for Ny struktur - processen Mål: At formidle aktiviteter og skabe ejerskab fra alle interessenter Interessenter: Alle.
Målsætning og strategi Sejlklubben Lynæs Sejlklubben Lynæs 1.
Kommunikationsansvarlig
Kommunikation Kommunikationskanaler 2 Hjemmesider 3 Reklamer 4
Brush-up for redaktører af byens hjemmeside
Konference der bobler af liv og inspiration
Til ambassadører: Hvordan kan Colibo understøtte jeres behov?
VoksenBadminton… Er det noget for jer?
Simpel Markedsføring Af mindre virksomheder og projekter
BADMINTON Netværksmøde foråret
[klik og indsæt kommunenavn]
Præsentationens transcript:

Idrættens Hus torsdag 26. april 2012 Forbindelse: WWKkMA Password: OkuJ4F Idrætsforeninger og Facebook

Intro Torben Lollike •Kommunikationskonsulent i Danmarks Idræts-Forbund •Hjemmeside og sociale medier •Fortid i badminton •Ikke særlig teknisk..

Aftenens program Sociale medier – en rundtur En forenings kommunikationsbehov Facebook – en hurtig introduktion Pause Facebook workshop – sådan gør I Slut

Sociale medier

Landskabet af sociale medier

Sociale medier - de mest brugte  Facebook  Twitter Twitter  LinkedIn LinkedIn  YouTube YouTube  Flickr Flickr  Slideshare Slideshare  Google+ (Picasa) Google+

Foreningens interessenter (målgrupper)  Medlemmer  Medlemmernes familie  Potentielle medlemmer  Medier (lokale avis, radio eller tv)  Sponsorer  Potentielle sponsorer  Naboer  Kommunen (politikere og administration)

Informationsbehov  Aktiviteter  Fakta  Kontaktdata  Vision

Foreningens ‘web-behov’:  Vise fakta-oplysninger  Træneres kontaktdata  Træningstider  Bestyrelsesmedlemmer  Informere om aktiviteter  Kampe/konkurrencer  Praktiske informationer (kørsel, ændringer m.m.)  Styrke det sociale liv  Billeder  Kampreferater

Min påstand er …at en forenings behov for at kommunikere på en hjemmeside fint klares med en fan-side på Facebook

Kommunikation har alle dage været afhængig af teknik  Trykmaskiner: Klubblade – foldere  Kopimaskiner: Flere klubblade  Internet: Hjemmesider  Sociale medier: Fansider på Facebook

Facebook – socialt medie  brugere i Danmark  Hvilke foreninger har en hjemmeside  Hvilke foreninger er på Facebook?  Hvem er på personligt på Facebook?  Hvem er på Facebook nu?

Derfor er Facebook en overvejelse værd for en forening:  Foreninger tjener (også) et socialt formål  I en god forening kommunikeres der også udenfor hallen – hvorfor ikke på internettet?

Overvejelser  Det er er på Facebook jeres interessenter (medlemmer) er  Adgang til mere perifere fans  Mange kender Facebook, og hjemmesiden er dermed ikke afhængig af en webmasters indsigt i et cms- system  Sænk barrieren for at bidrage til klubbens kommunikation  Facebook er gratis – som at det ikke koster penge!

Eksempel: Gentofte Volley  Lukket deres hjemmeside fører til deres fanside  Samlet al kommunikation på Facebook  Givet alle trænere mulighed for at skrive på vegne af Gentofte Volley

Resultater  Langt flere besøgende på Facebook-siden end på hjemmesiden 4 x så mange besøgende på en uge som hjemmesiden havde i den bedste måned!  733 fans  Det er tovejskommunikation, der involverer deres fans  Skabt en kommunikationskanal i øjenhøjde med brugerne  Plads til alle hold – ikke kun eliteholdene

Typiske spørgsmål 1: Kan jeg bruge siden uden en profil på Facebook? Svar 1: Ikke noget problem, Facebook sider er tilgængelige for alle.

Typiske spørgsmål 2: Vil modstanderne ikke skrive upassende ting på vores væg? Svar 2: Næppe, alle skriver under deres fulde navn.

Typiske spørgsmål 3: Kan man så finde os på Google? Svar 3: Ja, Google tager højde for Sociale Medier.

Andre eksempler:  Benløse Floorball Benløse Floorball  Hedehusene IF Hedehusene IF  Gentofte Vangede IF Gentofte Vangede IF  Apollo Danmark Apollo Danmark  Danmarks Naturfredningsforening Danmarks Naturfredningsforening  Carlsberg Sport Carlsberg Sport  WE not me WE not me  SAS

PAUSE

Prøve på Facebook:  Oprette en fanside  Kigge på administratorer  Oprette begivenhed  Oploade billeder  Oprette en nyt coverbillede  Linke til en nyhed  Linke til en video

Etik  Hvordan håndterer man kritik?  Hvordan er det nu med billeder af børn?

Se så at komme i gang!  Internettet er fyldt med guides  Tilpas siden i takt med at du bliver fortrolig med platformen

Spørgsmål?

Skriv gerne til mig Torben Lollike