Efter- og videreuddannelsen Fælles ansvar for skolens udvikling.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
HUNDE SPEED km h 34,4 HUNDE SPEED km h 34,1 HUNDE SPEED km h 32,8 HUNDE SPEED km h 31,9 HUNDE SPEED km h 31,8 HUNDE SPEED km h 30,9.
Advertisements

Præsentation af resultater for projekt ”Analyse af samarbejdet mellem kommunerne og Region Midtjylland, Jord og Råstoffer” Jord-ERFA-Midt,
Analyse af rejsekortet for
Den danske befolknings syn på handicappedes rettigheder
Atomer Et programmeret forløb. En måde at lære på.
Jeopardy Hovedregning Gange Geometri Diverse
Palliativ indsats til KOL-patienter
1 Strategiske mål 2011/2012 April Medarbejderresultater 2006 Real 2007 Real 2008 Real 2009 Real 2010 Real 2011 Mål 2011 Real 2012 Mål 2013 Mål.
UU-Aalborg Evaluering af brobygning og intro 2013/14 Velkommen UU-Aalborg Ungdommens Uddannelsesvejledning.
Distriktsmøde 1.Tee Afvikles i klubberne Hcp: ingen Alder: Talentudvikling 1 Afvikles i distrikterne Hcp: max 36 Alder: 10 – 18 Kurset afvikles.
Velkommen Informations- og dialogmøde BPA i Aarhus Fredag den 8
Mette Andersen SDE Ansættelse af elev. Mette Andersen SDE
Velkommen til medlemsmødet For børnehaveklasseledere om arbejdstidsaftalen april 2009 Brøndby Strandskole.
Nabe marts Organdonation Hospitalspræstens funktion Ritualer – ved afsked med en hjernedød v. Henning Nabe-Nielsen, præst, RH.
v/ Professor Lars Ehlers, Aalborg Universitet
Elevernes evaluering af grundforløbet Efterår 2012.
Hvem er vi? •Vi er organiseret i KBH Amts behandlingscenter for stofbrugere. •Vi er 3 år gamle. •Hjulpet i gang af fokus på Ecstasy. •Hjulpet i gang af.
2-årigt HF i UUO’s område Tirsdag d. 1. november 2011 Asger Raahauge Rasmussen, FYNs HF-kursus.
Elevernes digitale dannelse
Bolig selskabernes Landsforening– Almene lejeboliger - Maj/Juni Almene lejeboliger - Danmarkspanelet - Maj/Juni 2010.
Analyse for Ældre Sagen: Trafikundersøgelse: Cykel, cykelhjelm mv Rapport Marts 2010.
Trivselsundersøgelse og ledelsesevaluering
Folkeskolereform 2013 Hammerum Skole.
 87,4 % er i uddannelse (933)  59,0 % går i gymnasiet (629)  24,7 % er i erhvervsuddannelse (264)  1,0 % er i andre ungdomsuddannelser (11)  2,4 %
Efteruddannelsesindsatsen 2007 Analyse Danmarks undersøgelse januar 2008 Oplæg på Kompetencerådets møde den v./ Merete.
1 Effektiv forrentning Kjeld Tyllesen PEØ, CBS Erhvervsøkonomi / Managerial Economics Kjeld Tyllesen, PEØ, CBS.
Afrapportering AEM Medarbejdere Den 2. september 2009.
Statistik.
Naboskabet - en undersøgelse af 3 boligområder 473 beboere besvarede undersøgelsen 6-11 år: år: år: 4 Voksne: 454.
Arbejdsmarkedsuddannelser – også for personer med læse-, skrive- og regnevanskeligheder Oplæg fra AMU-Fyn Konference d. 22/5 -07.
Nordre Skole Elevernes vurdering af vores undervisningsmiljø Undersøgelsen foretaget i 2008/2009 Der er anvendt TERMOMETER fra DCUM.
Udvælgelse af Patientforløb - Tragtmodel
DCS/DTS fællesmøde januar 2010 Denne præsentation har været fremlagt ved DCS / DTS Fællesmøde 2010 og Poul Erik Mortensen har alle rettighederne til gengivelse.
HUSKESPIL – den lille tabel
Titel: Arial, fed, skriftstr. 20, mørkegrå. Tekst: Arial, normal, fed eller kursiv, skriftstr. 10, 12 og 14 til print – 16 og 18 til projektor – mørkegrå.
Relativ vigtighed for elektroniske ressourcer,24,22,20,18,16,14,12,10 Indeks FARM nem at bruge Info om anvendelse af elektroniske.
 2 3  3 =  83  43  53  63  73  93  10 4.
Sådan vedligeholdes grundkortets 4 faner Vil du ændre de kort, der vises via Skoleporten > Om skolen > Grundplaner, skal du blot ændre i disse filer: Grundplan_Oversigt.gif.
VEU-Centrenes rolle i løsning på voksen- og efteruddannelsesområde
Oplæg til Nofa4 i Trondheim d maj 2013 Ved Lektor Rune Christiansen
Region Midtjyllands tilbud 2013
1 Formandsmøde / 26. august 2010 PROCESSEN. Hvordan vurderer du forhandlingsforløbet for ”den ny grundlønsindplacering”?: 27% a. Processen er forløbet.
Trivselsundersøgelse og ledelsesevaluering Anæstesiologisk Afdeling Flere ledere
Ernæringsassistentelevers psykiske arbejdsmiljø i praktikken ved uddannelseskoordinator Lise Lotte Sørensen.
ETU 2008 | Elevtilfredshedsundersøgelse Erhvervsskolen Nordsjælland HTX (Teknisk Gymnasium) - Hillerød Baseret på 313 besvarelser.
Naboskabet - en undersøgelse af det sociale liv i Egedalsvænge Egedalsvænge.
Dansk Boldspil-Union / DBU Elite INTRODUKTION Hvis vi kigger på spillets udvikling, har vi - i den boldbesiddende fase - gennem de seneste år været vidner.
Jeopardy Ikast Vestre Skole
Undersøgelse af voksnes smerter efter Tonsillectomi.
Østdansk LandbrugsRådgivning | Økonomi Aktuel driftsøkonomi Planteavlsbedriftens økonomiske udsigter Analyse fra DLBR Svinebedriftens økonomiske.
1 Borgerpanelet i Silkeborg Kommune.
Gymnasiet (Stx)
Skolernes motionsløb Årets resultater Hvor langt har klasserne løbet i alt?
D 3 5A A A 16 5D 15 5A 14 5D A B D D A B A A D
Vinterman seminar 2. Maj SIDE 2 Vinterman seminar 2. maj Ca. 85 personer: 34 kommuner (30 Vinterman, 2-Light og 2-Melding) Færøerne Vintercentralen.
Oplæg fra EPOS på Augustseminar 2014 Nyborg 15. august
Globaliseringsredegørelsen 24.mar. 14 Figurer fra Danmark tiltrækker for få udenlandske investeringer i Sådan ligger landet
Fakta om efterlønsreformen Fakta om 16. januar Joan Hansen Efterløn og Kurser Tlf.:
Ny driftsstrategi for offentlige veje og parker i Københavns Kommune
1 Budgetorientering 13. oktober 2010 v. Borgmester Flemming Eskildsen Kulturcenter Limfjord.
22 år med succes med biogas til kraftvarme Lemvig Kommune Danmark
Matematik B 1.
Claus Brabrand, ITU, Denmark Mar 10, 2009EFFECTIVE JAVA Effective Java Presentation Workshop Claus Brabrand [ ] ( “FÅP”: First-year Project.
1 Tråde 2 Plan Trådbegrebet Synkronisering Koordinering Eksempel: et flertrådet spil.
Grunde til at jeg elsker dig
Januar 2009 MandagTirsdagOnsdagTorsdagFredagLørdagSøndag Uge 2. Anette Ø. Kl Tina H. Lone M. 6 Kl Britt H. 7 Kl Vinnie G. Gerda.
DJF PeopleXS Workflows (uden forhandlingsdel) Stillingsfaser – Opslag Fremstilling/validering, godkendelse, annoncering – Bedømmelsesudvalg.
10.mar. 15 Udvikling i løn, priser og konkurrenceevne Dansk Industri.
1 Fundamentale datastrukturer. 2 Definitioner: abstrakt datatype, datastruktur Elementære datastrukturer og abstrakte datatyper : arrays, stakke, køer,
1 Kap. 4, Jordens Tyngdefelt = Torge, 2001, Kap. 3. Tyngdekraftens retning og størrelse g (m/s 2 ) Acceleration Tyngdepotentialet (W): evene til at udføre.
Præsentationens transcript:

Efter- og videreuddannelsen Fælles ansvar for skolens udvikling

UDDANNELSER I UDVIKLING – Efter- og videreuddannelsen Spørgeskema til 3 kommuner Hvor mange linjefagsuddannede er der på fagene og hvordan er aldersfordelingen? Skoleleders forventninger til ansættelser i år 2009, 2010 og fordelt på fagene side 2

UDDANNELSER I UDVIKLING – Efter- og videreuddannelsen Prognosen bygger på Hedensted Kommune – 526 lærere (100%) Nyborg Kommune – 179 af 239 lærere (75%) Vejen Kommune – 394 af 501lærere (79%) I alt i de tre kommuner 1099 af 1266 lærere (87%) Dækker 3 af 17 kommuner – ca. 12% af de beskæftigede lærere i vores ”kerneområde” Blanding af små og store skoler. Fra 7 – 68 ansatte lærere side 3

UDDANNELSER I UDVIKLING – Efter- og videreuddannelsen Aldersfordelingen 58 – 59 år60 år +I alt Dansk Engelsk Tysk7916 Fransk112 Historie16 32 Kristendom Samfundsfag side 4

UDDANNELSER I UDVIKLING – Efter- og videreuddannelsen Aldersfordelingen 58 – 59 år60 år +I alt Matematik22 44 Natur/teknik Fysik/kemi Geografi18725 Biologi12719 Idræt81018 Musik Billedkunst Håndarbejde8614 Sløjd9817 Hjemkundskab side 5

UDDANNELSER I UDVIKLING – Efter- og videreuddannelsen Forventede ansættelser I alt Hedensted (12%) Nyborg (21%) Vejen (33%) I alt (283 x 8 = 2264) side 6

UDDANNELSER I UDVIKLING – Efter- og videreuddannelsen Linjefagsbehov 2009 – 2011 sprog DanskEngelskTyskFransk Hedensted Nyborg4210 Vejen12683 I alt36 (36 x 8 = 288) 18 (18 x 8 = 144) 18 (18 x 8 = 144) 3 (3 x 8 = 24) side 7

UDDANNELSER I UDVIKLING – Efter- og videreuddannelsen HistorieKristendomSamfundsfag Hedensted421 Nyborg221 Vejen482 I alt10 (10 x 8 = 80) 12 (12 x 8 = 96) 4 (4 x 8 = 32) side 8

UDDANNELSER I UDVIKLING – Efter- og videreuddannelsen Matema- tik Natur/ teknik GeografiBiologiFysik/ kemi Hedensted Nyborg Vejen I alt 31 (31 x 8 = (32 x 8 = 256) 10 (10 x 8 = 80) 16 (16 x 8 = 128) 25 (25 x 8 = 200) side 9

UDDANNELSER I UDVIKLING – Efter- og videreuddannelsen MusikBilled- kunst Hånd- arbejde SløjdHjem- kundsk. Hedensted Nyborg Vejen I alt 33 (33 x 8 = 264) 7 (7 X 8 = 56) 6 (6 x 8 = 48) 12 (12 x 8 = 96) 8 (8 x 8 = 64) side 10

UDDANNELSER I UDVIKLING – Efter- og videreuddannelsen Kompetenceudvikling et fælles ansvar  Kravet om linjefagsuddannede lærere er stort  Udbuddet af linjefag i efter- og videreud- dannelsen er en vanskelig sag – få tilmeldinger, ingen aftale mellem KL og Danmarks Lærerfor- ening, stort indhug i skolens uddannelsesbudget osv.  Kan man kvalificere på andre måder?  Voksenuddannelsesstøtte til heltidsstudier fra 1 uges varighed.  Tompladsordninger på grunduddannelsen  Uddannelserne og kommunerne må tænke nyt og kreativt sammen

UDDANNELSER I UDVIKLING – Efter- og videreuddannelsen Behovsafklaring er forudsætning for fælles planlægning  Skolens faglige behov, hvordan afdækker vi den?  Hvordan planlægges kompetenceudviklingen?  Skal vi imødekomme lærerens behov for nye arbejdsområder?  Skal vi motivere for at bruge de engang udviklede kompetencer?  Kommunens behov for at tænke kompetencerne sammen nødvendiggør fælles beskrivelser af skolernes behov  Uddannelsernes behov for at udbyde de ”rigtige” uddannelser nødvendiggør en øget opmærksomhed på brugernes behov