Generalforsamling 2013-04-11 Velkommen. Glostup Skiclub2 Dagsorden 1.Valg af dirigent. 2.Bestyrelsens beretning om foreningens arbejde i det forløbne.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Generalforsamling 2008 Valg af dirigent
Advertisements

Generalforsamling den 18. marts Valg af dirigent. Bestyrelsen foreslår ”Aage Larsen ”
LAG Struer Generalforsamling 29. april Program •Afholdelse af årlig generalforsamling •Afholdelse af ekstraordinær generalforsamling.
Årsmøde 2013 i NORDFYN. Scleroseforeningens lokalafdeling NORDFYN.
Velkommen til generalforsamling i. Dagsorden •Valg af dirigent •Valg af to stemmetællere •Formanden aflægger beretning om klubbens virke i det forløbne.
Velkommen til den årlige generalforsamling 16. april 2009.
1. Valg af dirigent og 2 stemmetællere 2.Formandens beretning for Kassereren fremlægger revideret regnskab for 2008 (udsendt!) 4.Forslag fra bestyrelse.
Generalforsamling Utterslevhøj Grundejerforening 19. marts 2013 kl. 19
Side 1 Generalforsamling Grenaa & Anholt Vandforsyning 25. marts 2010.
Velkommen til Generalforsamling
Stiftende generalforsamling
ArbejdsmiljøNET - region Øst Velkommen til årsmøde 2011.
De Aktive Kultur Samvær Fitness Netværk De Aktive Generalforsamling 16. maj 2012.
Foreningen for Ataksi / HSP Generalforsamling 2014
KVO repræsentantskabsmøde Torsdag den 15 april 2010 Kontaktudvalg for vandværker i Odense og omegn
Referat for generalforsamling i Grundejerforeningen Hybenhaven
Frivillighed i Billund Kommune nu og i fremtiden
NYHEDSBREV Årgang 10 Nummer 1, marts 2013 Praktiske forhold Tilmelding og betaling til middag. Deltagelse i middag koster 155,- kr. per person. Tilmelding.
GF & Brødeskovparken Velkommen Generalforsamling 2009.
GF Brødeskovparken Generalforsamling 2010 Brødeskovparken 18. marts 2010.
GF Brødeskovparken Generalforsamling 2011 Brødeskovparken 10. marts 2011.
Velkommen til Generalforsamling i SAK 77 Tirsdag d Svømmecenter Nordvest.
Februar 2007 GENERALFORSAMLING 2007 side 1 af 4 Vi har igen i år fornøjelsen at indkalde til den Ordinære Generalforsamling i DIN Grundejerforening I år.
1 PRINCIPPER Organisationsstrukturen bygger på en klar adskillelse af Vision, strategi, udvikling, politik og den daglige drift Der foreligger beskrivelser.
Februar 2008 GENERALFORSAMLING 2008 side 1 af 4 Vi har hermed fornøjelsen at indkalde til den Ordinære Generalforsamling i DIN Grundejerforening I år fremlægger.
1. Valg af dirigent og 2 stemmetællere 2.Formandens beretning for Kassereren fremlægger revideret regnskab for 2009 (udsendt!) 4.Forslag fra bestyrelse.
Stiftende Generalforsamlink på Ry Park Hotel den 20/
NatPHD Generalforsamling 2010 Ph.d.-foreningen ved Naturvidenskabeligt Fakultet.
NYHEDSBREV Årgang 8 Nummer 1, marts 2011 Bestyrelse Formand Jesper Holm, Bernstorfflund Allé 15, 2920 Charlottenlund, Kasserer Michael Ørnø,,
KBC/KBCM Stiftende Generalforsamling KBCM/KBC sammenlægning Godkendelse af vedtægter Valg af Formand, Kasserer og Bestyrelse 15. April 2013.
Passivhus Nordvest Generalforsamling 28. september 2011.
Godkendelse af dagsorden Formandens beretning
Skolebestyrelsens beretning Skåde skole.
Velkommen til generalforsamling
Generalforsamling i Støtteforeningen for Kulturstedet Lindegaarden 1.Valg af dirigent og referent 2.Godkendelse af dagsorden 3.Bestyrelsens beretning om.
Lederne Midt-Vest Velkommen! Ordinær generalforsamling Torsdag den 11. marts 2010, kl Lederne Midt-Vest Skarrildhus Sdr.Ommevej Kibæk.
Generalforsamling 2013 Karlstrup vandværk af 1959 A.m.b.A.
8. maj Folkeskolens nationale tests Karl-Åge Andreasen 2.
Velkommen til generalforsamling i I/S Veksø Vandværk
Grundejerforeningen Stangkjær
Grupperådsmøde 2015 Rødovrespejderne
Velkommen til Vandrådet i Favrskovs Generalforsamling 2012 Lyngå d. 12/ A.Vi starter med spisning ! B.Christian Chr. Fra PC brødboring fortæller.
Bestyrelsen fremlægger forslag til nedlæggelse af Nordborg Golfbane ApS Medlemshøring om forslaget Mandag d. 26. oktober 2009 Ekstraordinær generalforsamling.
NYHEDSBREV Årgang 6, Nummer 1, marts 2009 Bestyrelse Formand Jesper Holm, Bernstorfflund Allé 15, 2920 Charlottenlund, Kasserer Michael Ørnø,
NYHEDSBREV Årgang 7 Nummer 1, marts 2010 Bestyrelse Formand Jesper Holm, Bernstorfflund Allé 15, 2920 Charlottenlund, Kasserer Michael Ørnø,,
Foreningen for Ataksi / HSP Generalforsamling Foreningen for Ataksi / HSP Generalforsamling
GENERALFORSAMLING Valg af dirigent 2.Formandens beretning 3.Kassererens fremlæggelse af regnskab 4.Behandling af evt. indkomne forslag 5.Valg.
Generalforsamling Valg af dirigent 2. Valg af referent 3. Bestyrelsens beretning v/Bjarne Ø. Olesen 4. Aflæggelse af regnskab v/kasserer Johan.
Grundejerforeningen N. P. Danmarksvej og Birkevænget Velkommen til ekstraordinær generalforsamling mandag d. 14 marts 2016 Kl Valg af dirigent.
Hedensted Fjernvarme Velkommen til generalforsamling Onsdag den 11. juni 2014 på Hedensted Sognegård.
Generalforsamling i IDA IT Onsdag 26. marts 2014, kl i IDA, København.
Københavns Kogræsserlaug
Generalforsamling 13. Marts 2017.
IFF GENERALFORSAMLING 16. maj 2017
FLAG Nord. FLAG Nord Generalforsamling 22. marts 2016.
BYSTÆVNE 2016.
GGK-MS Generalforsamling 2017
Afdelingsmøde – Afdeling 5 Mandag den 8. maj 2017
Velkommen Årsmøde 2017 Skive – Spøttrup - Sundsøre
Generalforsamling Tirsdag d. 22. november 2016
Foreningen for Ataksi / HSP Generalforsamling 2018
Generalforsamling 2018.
Velkommen til generalforsamling 2018 ved Sønderholm Varmeværk
Generalforsamling 12. marts 2019
Generalforsamling 2019 Rødovrespejderne
Afdelingsmøde den Der kan ikke træffes beslutninger under eventuelt! 1
Ordinært Interessentskabsmøde 2018
Føns Nærvarme Generalforsamling d. 24 april 2019
Opdatering fra Generalforsamling
DcH Helsingør indkalder hermed til ordinær generalforsamling 2018
Præsentationens transcript:

Generalforsamling Velkommen

Glostup Skiclub2 Dagsorden 1.Valg af dirigent. 2.Bestyrelsens beretning om foreningens arbejde i det forløbne år. 3.Forelæggelse af det reviderede regnskab. 4.Planer for det kommende år. 5.Behandling af indkomne forslag. 6.Fastsættelse af kontingent og indskud. 7.Valg af formand/kasserer. 8.Valg af bestyrelsesmedlemmer. 9.Valg af 2 suppleanter. 10.Valg af revisor og revisorsuppleant. 11.Eventuelt.

Pkt 2. Bestyrelsens beretning Glostup Skiclub3

4 Generelt i det forgangne år •Lidt for lavt aktivitetsniveau •For få personer i bestyrelsen •Fik afviklet de tradionelle events og skiturene •Har ikke haft overskud til nye ting

Glostup Skiclub5 Skiture 2012/2013 Wagrain Westendorf La Tania (Samoens)

Glostup Skiclub6 Skigymnastik

Pkt 3. Regnskab Glostup Skiclub7

8

9

Pkt 4. Planer for næste år Glostup Skiclub10

Planer for det kommende år: Skigymnastikministeriet Kom og vær med!!

Planer for det kommende år: Løbeministeriet

Glostup Skiclub13 Løbeministeriet overordnede opgaver/ansvar •Alt der har med løb at gøre –Løbekalender 2013 –Tilmelding til diverse løb som løbeministeriet vil stå for. •Arbejdsform –Ministeriet består af 1 personer fra bestyrelsen samt 1-3 andre

Planlagte løb •Løb som løbeministeriet har slået op : –Roskilde Parkstafet11 Juni –Ørestadsløbet22 Juni –Glostrup Parkstafet20 Aug. –Esrum Sø ,625 Aug. –SMUK Kvindeløb5 – 10 km. 3 Sep. –Xtreme Mandehørm Glostup Skiclub14

Planer for det kommende år: Eventministeriet

Glostup Skiclub16 Eventministeriet overordnede opgaver/ansvar •Afvikle klubarrangementer: –Opstartsarrangement –Afslutningsfest –Julebanko –Jule-O-løb sammen med løbeministeriet/Sten G

Glostup Skiclub17 Eventministeriet overordnede opgaver/ansvar •Være behjælpelig med at arrangere, afvikle andre aktiviteter, som medlemmerne måtte ønske.(f.eks golf) •Komme med idéer til div. Arrangementer •Registrere, opdatere placering af klubbens rekvisitter •Booke lokaler til div. aktiviteter

Glostup Skiclub18 Eventministeriet Hvem er vi og hvad vil vi? •Hvem er vi? –2 bestyrelsesmedlemmer – + 1 – 2 medlemmer eller et festudvalg •

•2 bestyrelsesmedl medl. •Sætter opslag på hjemmeside, facebook •Sender mails rundt med informationer til medlemmer •Tager billeder, indhenter billeder fra arrangement etc Glostup Skiclub19 Informationsministeriet

•Kommende udfordringer: (forslag velkomne) •Nye måder at få medlemmer, turledere etc til at skrive turreferater, lave videoklip fra div arrangementer? •Mere interaktive måder at komme ud med information på Glostup Skiclub20 Informationsministeriet

Planer for det kommende år: Administrationsministeriet

Planer for det kommende år: Skiministeriet

Glostup Skiclub23 Skiministeriet overordnede opgaver/ansvar •Alt der har med skiløb at gøre –Skiture –Skisskole (herunder skiinstruktører) •Arbejdsform –Ministeriet består af 1-2 personer fra bestyrelsen samt 1-2 andre –Løser opgaver og indstiller til beslutning i bestyrelsen

Glostup Skiclub24 Skiskole ansvarsområder •Nedskrive og opdatere skiskole principper •Fordele skiskoleleder og instruktører på klubture •Tilrettelægge skiskole på klubture •Vedligehold af liste over instruktører •Rekrutering af nye instruktører •Videreuddannelse/efteruddannelse •Administrere tilskudspolitik

Planer skiskole •Vedtage principper, tilskudspolitik mv. i bestyrelse •Rekrutering af nye instruktører –Retningslinier/krav bl.a. turdeltagelse –Uddannelseplan og støtte –Udannelsestur? Glostup Skiclub25

Glostup Skiclub26 Skiture ansvarsområder •Nedskrive og opdatere principper for tur-arrangører (sammen med dem!) –Materiale (templates, budgetark mv.) til hjælp for tur-arrangører –Godkende tur-budgetter (med bestyrelsen) –Godkende turoplæg –Debriefing efter tur –Modtage debriefing og regnskab til godkendelse i bestyrelsen

Planer skiture •Turledermøde •Minimum 4 skiture •Uddannelsestur for aspiranter? •Mangler stadig at meget af det vedtagne efterleves Glostup Skiclub27

Næste sæsons ture •Uge 48?: Udannelsestur? •Uge 4?: Wagrain (Hugo) •Uge 7/8?: Børnetur til ? (Christina, Ernst) •Uge ?: 3 dages tur til eks. Frankrig (Foto-Jan) •Uge ?: La Tania (Erling) •Uge ?: Hemsedal (?) Der er endnu IKKE besluttet hvilke/hvor mange ture som søges gennemført. Vi mødes i maj. Glostup Skiclub28

Pkt 5. Behandling af indkomne forslag •Forslag om vedtægtsændring fra bestyrelsen Glostup Skiclub29

Pkt 6. Fastsættelse af kontingent og indskud •Bestyrelsen foreslår uændret kontingent Glostup Skiclub30

Pkt 7. Valg af formand/kasserer. •Karsten er på valg og genopstiller ikke •Vici er ikke på valg •Bestyrelsen foreslår: –Erling vælges som ny formand Glostup Skiclub31

Pkt 8. Valg af bestyrelse •Jannie, Christina, Hans Henrik og Hanne er på valg. –Jannie genopstiller ikke •Bestyrelsen foreslår –Genvalg af resten (Hanne som suppl.) –John vælges –Christa vælges Glostup Skiclub32

Pkt 9. Valg af suppleanter. •Bestyrelsen foreslår –Hanne vælges –Arne vælges Glostup Skiclub33

Pkt 10. Valg af revisor og suppleant •Bestyrelsen foreslår –Keld genvælges –Steen H. genvælges Glostup Skiclub34

Pkt 11. Eventuelt Glostup Skiclub35

Instruktør ”prospects” •Glædeligt at mange gerne vil -  •Men der er problemer: –Nuværende tilskudsordning til uddannelse forældet –Ingen klare regler for udvælgelse og tilskud til deltagelse på ture –Meget svært/dyrt at uddanne sig via Den Danske Skiskole –Ikke megen hjælp at hente i klubben til uddannelse Glostup Skiclub36

Instruktør ”prospects” •Forslag til ændringer: –Prospects tilmelder sig og udvælges til ture fuldstændig som alm. instruktører •Udkast til kriterier for tur-deltagelse –Man skal være fyldt 17 –Man skal være aktiv på ture/i klub –Fordel hvis man har deltaget i kursus –Så mange som muligt skal have chancen –Hensyn til familie mv. Glostup Skiclub37

Instruktør ”prospects” •Klare krav/forventninger opstilles –Engagement –Seriøsitet •Til gengæld stiller klubben op –Med hjælp på ture –Med økonomisk hjælp til uddannelse –Med hjælp til uddannelsesplan for dem der ønsker det •. Glostup Skiclub38

Instruktør ”prospects” •Konkrete tiltag (oplæg) –Gennemførsel af ”Klubinstruktørkursus” i 2013/14 (internt eller eksternt) –Teori, førstehjælp og på sne –Mulighed for deltagelse af mindst én prospect på alle ture –Speciel ”prospect jakke” el. lign. –?? Glostup Skiclub39

Tak for sne! Glostup Skiclub40