Dels blær´, dels præcisering af opgaven

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Workshop Cooperative learning
Advertisements

Overordnet målsætning:
©Jenny Bohr – Til underviserne Voksne beskriver og italesætter ofte sig selv med de ord, som voksne brugte om dem, da de var børn. Mange.
Grundlæggende PowerPoint
Scenografi og iscenesættelse Elektronisk Billedarbejde
Første gang du logger på, skal du bestille ny adgangskode her
Læringsstile og lektier
SEO (Search Engine Optimization) - Hvordan bliver du mere synlig på nettet?
Roskilde Tekniske Skole
Det Internationale Område Studieområde 3/
Udlægning af en ny cache
Kvalitative data/ Empiri
1 De fem mest brugte regler… der ikke eksisterer. Fem regler, der ikke eksisterer…
Opgave valg: Opgaveoplæg nr. 2 Information.
Den mundtlige præsentation/PowerPoint: Rammer
MUNDTLIG FREMSTILLING
Hvad er et problem ? Et problem er i sin negativt ladede betydning en for nogle utilfredsstillende situation. Et problem er i sin positivt ladede betydning.
Mindre grimt, tak.
TEC Frederiksberg.
Sket er sket … Og står sjældent til at ændre
Hjælp mig med at finde den !!! En stor belønning til dem, der SER bedst! Præsenterer Klik her for at starte JEG HARMISTET MIN MIS !! Red Bulls.
Skriv titel Synlig læring med it Agerbæk Skole og Starup Skole 2013
Problemliste Listen laves vilkårligt – herefter udvælges det problem der har 1. prioritet
Projekt have (blivende projekt) Talentelever – Tegningsmateriale – Materiale Beregning – Opmåling/afsætning – Udvælgelse af projekt De andre elever – Tegningsmateriale.
Kapitel 6 – nogle citater og overvejelser.
Koordinatsystemet Y-aksen 2. aksen X-aksen 1. aksen.
SEO PÅ AU.
En køn pige inviterede en ung mand med hjem, -tog ham med ind i soveværelset, og foreslog straks at de skulle prøve at gøre det i stilling 69…...
Gør det simpelt Trænings planlægning.
Problemløsning Læs opgaven højt Genfortæl opgaven med egne ord
Relationer – børn og voksne
Karl Henrik Flyums model
CAS i matematikundervisningen Middelfart
5/6 klasse Dagbog for lejrskole til Bornholm
Tekstslide med overskrift, indhold og notefelt Overskrift Max 1 linje Tekst her. For at skifte niveau på teksten, brug forøg / formindsk indrykning For.
Et mærkeligt skib.
7-punktsmodellen Et eksempel på en heuristik
1.Lektion: Identitet i forandring
Sjov med skolens toiletter!
Innovation præsentations eks. Start med at forklare hvilket problem du mener dit innovative forslag ville kunne løse. Mit innovative forslag tager udgangspunkt.
Evaluering og IT Brøndby Gymnasium
Ipk-model.2 idé Ideen med at modellere en interpersonel kommunikationssituation – set med videnskabsteoretiske øjne er at vise og give overblik over :
Synopsis.
Læringsorienteret feedback og Den dynamiske årsplan
Hvordan skriver man sin afsluttende opgave?
Målestoksforhold.
Kom godt i gang med dit EU- projekt. Step 1: Lav en projektskitse Step 2: Undersøg støttemulighederne Step 3: Læs program-dokumenterne +tidl. støttede.
Genrepædagogik på Sølystskolen - hvorfor, hvad og hvordan? 7. møde for SFL i professionerne Sprogbaseret pædagogik i praksis 4.
AT Problemformulering, problemstillinger og innovation.
KNÆK KODEN SO 1 Det samfundsfaglige område Uge 45.
Først: Uddannelsesspecifikt fag Senere: Grundforløbsprøve Kontor, Handel eller Detail.
Projektopgaven.
SO 1 Det samfundsfaglige område Uge 50-51
John Hattie.
Dagens program Vi skal tale om: Hvornår og hvordan du træffer valg?
SO 1 Det samfundsfaglige område Uge 50-51
Kvalitetsudvikling hvordan
Samspil mellem krop, træning og trivsel
GUIDE TIL OPRETTELSE AF OPSLAG
Formål Emne & produktkrav Tidspunkt Aflevering Sygdom & snyd Pjecen
GUIDE TIL OPRETTELSE AF LINKS
MUNDTLIG FREMSTILLING
Junior Ranger, Tingstrup Skole den 2. maj 2018.
Skrivedag 7: Resumé, konklusion og henvisninger
Grundlæggende Algoritmer og Datastrukturer
Idegenererings-øvelse
Præsentationens transcript:

Dels blær´, dels præcisering af opgaven Overvejelser vedr. indskriv- ning af matematikopgaver. (Dette er ”blot” de grundlæggende overvejelser, der følger senere overvejelser vedr. enheder, nøjagtighed, alternativer løsninger, perspektiveringer mm.) Overskrift. Dels blær´, dels præcisering af opgaven Intro til delspørgsmål (brug gerne tal). Vigtig for overblikket. Det er oftest smart at bruge en ensartet typografi, jeg har således i denne opgave valgt at skrive på en grå baggrund ved alle intro´erne.

INTRO. Her præciseres delspørgsmålet, brug gerne tal (som her 2.1). Der er en logisk forbindelse mellem introen og resultatet. Tjek derfor altid om introen og resultatet hænger sammen. RESULTAT. Følger naturligt af MELLEMREGNINGERNE. I de allerfleste situationer er resultatet et tal med tilhørende enhed (her 79,5 DM). Resultatet er uinteressant uden mellemregninger (der kan således kun opnås 20% af opgavens point hvis der blot fremtrylles et resultat uden mellemregninger). MELLEMREGNINGER. Det er opgavens vigtigste enkelte element. Det er her, du viser hvordan du regner/tænker. Hvis du har gode mellemregninger kan du stadig få 80% af opgavens point (selvom dit resultat er forkert). I nogle sammenhænge er det nødvendigt med enheder i mellemregningerne, i andre (hvor det er meget tydeligt hvad vi regner med) er det ikke nødvendigt. I denne opgave fremgår det tydeligt af introen, at vi regner med DM, altså er det ikke nødvendigt at medtage enheder i mellemregningerne.

Indbyrdes placering. Det er ofte en god idé at placere introen, mellemregninger og resultatet ensartet, det bidrager til overblikket. Denne opstilling er dog forskellig fra elev til elev. Den skal gerne skal vise DIT OVERBLIK.

INTRO. MELLEMREGNINGER RESULTAT INTRO. MELLEMREGNINGER RESULTAT Eksempel på en elevs opstilling. Opgaven er god, da den skaber overblik. Opgaven er således rimelig ensartet mht. opstilling. INTRO. MELLEMREGNINGER RESULTAT INTRO. MELLEMREGNINGER RESULTAT

Forrige opgave uden mine noter…!

Eksempel på en endnu en opstilling. Jeg synes ligeledes at denne opgave er god, igen p.g.a. godt overblik.

INTRO. MELLEMREGNINGER RESULTAT

Eksempel på en endnu endnu en opstilling. Denne opgave er skaber også Überblick .

INTRO. MELLEMREGNINGER RESULTAT (her bruges der enheder, da det gør beregningerne mere tydelige) RESULTAT