Danmark’s Lungeforening’s Facebook Side Emma Williams – Praktikant i uge 9, 2012.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Foreningsudviklingstesten
Advertisements

Målgrupper Målgruppe Hvem vil du ramme med jeres aktivitet på sociale medier? Hvad ved din målgruppe om jeres organisation? Hvilke tre nøglerelationer.
Caseoplæg om Facebook.
Markedsføring af Tivoli Friheden med henblik på de årige
Vores erfaringer med at bruge iPad i det pædagogiske arbejde.
Udvikling af beboerdemokratiet
Hvordan er jeg blevet til dén, jeg er?
Blogger.com - lav din egen hjemmeside
Idrættens Hus torsdag 26. april 2012 Forbindelse: WWKkMA Password: OkuJ4F Idrætsforeninger og Facebook.
Hjemmeside Tirsdag den 5. oktober 2010.
Hvordan fortæller vi borgerne at de skal betjene sig selv digitalt?
Hvem er LandboUngdom? … med frivillig mener vi, at vi brænder for vores forening og skaber den med vores engagement … med samler mener vi, at vi gør det.
Grundholdninger •Professionelle websider med indhold der passer til formålet •Sørger for nem opdatering og vedligeholdelse.
Computerens anatomi! Hvad skal du vide før du køber din egen?
1 Rekruttering og fastholdelse • Få fat i de rigtige folk til din afdeling • Skab en spændende arbejdsform, så de har lyst til at blive.
Hverdagens Helte i Danfoss Floor Heating
Dagsorden 1) Hvad er et netlæringselement 2) Analyse 3) Design 4) Det praktiske arbejde.
Velkommen til KLUB 1. KLUB 1 – et tilbud til dig der er ny på landbrugsskole > vi giver dig et netværk og nye kammerater > vi giver dig sjove oplevelser.
Tips & tricks Lærings-stile og it – den helt rigtige kobling Ny PIXI
SMUT PAKKE 4 VIDEN OM MOTION.
Videreudvikling af ide 2&2
Facebook Ung i Grenå.
9. klasse Ranum Efterskole Formål med opgaven Du skal arbejde med et tværgående emne med en problemstilling. I får et overordnet emne. Herunder.
Aktiviteter tiltrækker Relationer fastholder
MFU beretning Landskomitémøde 12. maj Kommunikationsstrategi? Opsamling på punkt 11 Kommunikationsuddannelse af korpsene Synlighed – tidssvarende.
Case-opgave på HG2 uge 41,  I skal lave en slags avis til nettet – ikke nødvendigvis en avis som BT eller Politiken … det kan godt være en slags.
Skitur 2015 – fra den 15/2 – den 21/ Klub Roskilde Øst.
Workshop Sund By Netværket
Gruppe 8 Freyja, Guðrún, Iben, Sigurbjörn. Problemfelt Ideer i Februar –Målgruppe: De som har obligatorisk danskundervisning på Island –Problemområde:
OPSTART VI STARTER OM LIDT! Der bliver ikke optjent nogen kompensation hos ACN, med mindre der er formidlet kunder. Ingen uafhængig ACN-repræsentant er.
OPSTART VI STARTER OM LIDT! Der bliver ikke optjent nogen kompensation hos ACN, med mindre der er formidlet kunder. Ingen uafhængig ACN-repræsentant er.
OPSTART VI STARTER OM LIDT! Der bliver ikke optjent nogen kompensation hos ACN, med mindre der er formidlet kunder. Ingen uafhængig ACN-repræsentant er.
OPSTART VI STARTER OM LIDT! Der bliver ikke optjent nogen kompensation hos ACN, med mindre der er formidlet kunder. Ingen uafhængig ACN-repræsentant er.
OPSTART VI STARTER OM LIDT! Der bliver ikke optjent nogen kompensation hos ACN, med mindre der er formidlet kunder. Ingen uafhængig ACN-repræsentant er.
Hvordan får man mest ud af Forældreintra
Sundhed & Patientstøtte Introduktionskursus Charlotte Kira Kimby, Sundhedschef.
Vejle 4. oktober 2012 Hvordan fortæller vi borgerne at de skal betjene sig selv digitalt? Jeanette Leah Vinther, Kommunikations- og kampagnemedarbejder,
OPSTART VI STARTER OM LIDT! Der bliver ikke optjent nogen kompensation hos ACN, med mindre der er formidlet kunder. Ingen uafhængig ACN-repræsentant er.
Modul 5A Idéerne anbringes på væg eller bord og en idé vælges.
Øvelsestimer (opgave 3) v/Morten Davidsen Øvelseslærer på ITU cand.merc.(dat.) studerende på CBS.
Øvelsestimer (opgave 3) v/Morten Davidsen Læser til daglig cand.merc.(dat.) på CBS.
E-biz 2014 Idé – Koncept – Navn Varer – Målgruppe
FIT FOR FIGHT.
TRÆK VEJRET.
OPRETTELSE AF FACEBOOK-SIDE REGION SYDDANMARKS LOKALKOMITEER Helle Andersen PR & kommunikation hos Colliers International Cand.merc(stud), Copenhagen Business.
Frivillighed og sociale medier Region Syddanmarks lokalkomiteer
Sådan kommer du i spalterne Lidt om os ● Fyens Stiftstidende, Middelfart: Seks uddannede journalister, én journalistpraktikant. ● Leverer stof til ugeavisen.
Web > ProjektFrivillig.dk Facebook > Projekt Frivillig Find og fasthold unge frivillige.
1. Information – hvem – hvad – hvordan 2. Programmet – aktiviteter 3. Noget interesserer dig – eller ikke 4. Din tilmelding – hvordan 5. Spørgsmål nu.
Relationsbaseret markedsføring og Facebook Annoncering Anders Sevelsted | Aditup.dk | Havneparken 2 | | #AndersSevelsted.
PHOTO STORY I 2.KLASSE FORTÆLLING I DANSK. FORTÆLLING I DANSK Går du med tanker om, hvordan du kan få dine elever til at fortælle og udtrykke sig i både.
Vis hjælpelinjer som er en hjælp ved placering af billeder 1.Højre klik på den aktuelle side og vælg ’gitter og hjælpelinjer’ 2. Sæt kryds ved ’Vis’ tegnehjælpelinjer.
Den Sønderjyske Historiekanon. Interaktivt læremiddel – Frit tilgængeligt på – Fokus på: Sønderjysk historie Identitet og historiebevidsthed.
+ Hjemmesider Kommunikation Opbygning Sprog. + Kommunikation på hjemmesider.
J.nr. Virksomhedslister og digital kontakt til virksomhederne Oplæg til Beskæftigelsesregion Hovedstaden og Sjællands uddannelsesdage d. 10. og 13. januar.
I kan begynde med at fortælle om det! Den måde, I vejleder på efterskolerne, er unik! I gør det i ”det skjulte” – og taler ikke højt om det Få det frem.
Læringsuge 2017 De 17 verdensmål
Brug af sociale medier i hospitalsbyggeri
Dansk-historie opgaven i 1.g 2017
Interaktiv skærm.
Sammen om årsmøder og generalforsamlinger 2017
Inspiration til at udbrede NemSMS til borgere
Hjertecafèer - tilbageblik
Læringsuge 2017 De 17 verdensmål
Jonas, Oliver og Kasper T.
Simpel Markedsføring Af mindre virksomheder og projekter
Hvordan kan sygeplejersker i klinisk praksis bruge patientorganisationer? FSLA årsmøde Anne Holm Hansen Astma-Allergi Danmark.
Fra tilskuer til spiller
VELKOMMEN TIL ENGINEERING DAY 2018
BRUG FACEBOOK TIL AT SKABE STÆRKE, FRIVILLIGE FÆLLESSKABER
Præsentationens transcript:

Danmark’s Lungeforening’s Facebook Side Emma Williams – Praktikant i uge 9, 2012.

Målgruppen • De unge på facebook: • Brugere fra (4. – 9. klasse)

En god side skal have... • Interactive spil, videoer, tests, facts og afstemninger • 15 unge blev spurgt:

Interaktive Spil • God Grafik og animationer • Interessante facts • God Story Line (evt. fiktive karakterer) • Cases... (hvilken lunge hører til hvilken person)

Videor • Størst interesse • Chokerende historier/billeder • God musik • ”Ugens Video” postes fx hver fredag

Tests: Evt. Ideer • Hvor sunde er dine lunger? • Hvor meget ved du om dine lunger? • Resultater kan blive puttet på highscore liste...

Facts • ”Lunge 101” • Grundlæggende + chokerende facts om lunger og lunge sygdomme. • Tips til hvordan man holder sine lunger sunde

Afstemninger • Involver medlemmerne og brug dem til at forbedre facebook siden mm.: • Få evt. at vide hvilke events de ville deltage...

Gode Tips... • Husk attraktiv layout og design. • Ikke for lange tekster. • Sørg for at svare på spørgsmål på jeres væg. • Billeder er et STORT must.

Hjerteforeningen’s Facebook Side - Screenshots Mange forskellige aktiviteter for medlemmerne Hurtige facts Kendte Ambassadører *Har også sunde opskrifter som bliver udgivet på facebook samt hjemmeside*

Andre Ideer • Lav events for både frivillige samt patienter/medlemmer. Så som: Stair Climb • Hold kurser/ture som er ”lunge venlige” • Post opskrifter eller gode tips til hvordan man holder sig i form hvis man har en lunge sygdom. • Konkurrencer som medlemmer kan deltage i.

Andre Ideer: Danmarks Lungeforening’s app... • Pollental app (Astma og Allergi forbundet) • Forurening i forskellige byer mm. • Opskrifter • Tips osv.

Ugens Video