Learn2improve Dansk Junior Golf Akademi

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Kompetenceudvikling og innovation i yderområder
Advertisements

Et stykke med sødt, surt og skørt... - botilbuddet Stefanshjemmet evaluerer deres udbytte af projekt Implementering af Teknologi (IAT) 2011.
Tid til ledelse Henrik Leslye.
©Jenny Bohr – Til underviserne Voksne beskriver og italesætter ofte sig selv med de ord, som voksne brugte om dem, da de var børn. Mange.
Forældremøde Lærkebo. Mariagerfjord Kommune.
Gode råd i forbindelse med mundtlig eksamen
Ved egen kraft Marte Meo En udviklingsstøttende metode
En ultra kort og praksisnær introduktion til mentaltræning
Landsseminar for Junior- og Eliteledere 19 November 2011.
Processuelle netværksmøder – et psykologisk perspektiv på samarbejde i praksis Af Rikke Kann, cand. psych. Speciale ved Institut for Psykologi, Københavns.
E g e s k o l e n E g e s k o l e n ForsideHvem er vi/IFagSkoleåretPrøverAndre aktiviteterSkole/hjemForventningerVelkommen.
Læringsstile og lektier
Børn og Smerter Visualisering & smertehåndtering Udvidet familiekursus, d. 6. marts 2010 Susanne Gjersing & Charlotte Jensen
Hvad du har lært Dine nye mentaltræningsvaner. Du har nu lært dig selv bedre at kende som løber • Du er blevet mere bevidst om den tankevirksomhed der.
Hvad gør livet værdifuldt?
Hvad gør livet så værdifuldt?
I dag er temaet Visualisering
FOKUS! På vores udvikling.
Uddannelsesdag for kursusledere og efteruddannelsesvejledere Fra viden på kursus til handling i praksis Møde om God læring.
Etik regelsæt for dommere •Dommergerningen er en hobby, som skal nydes på lige fod med andre. •En hobby dyrkes af lyst og ikke nød. •Nogle er dygtigere.
Kan man gøre andre mennesker lykkelige?
Visualiseringsøvelse!
De sidste undervisningstimer
Mentaltræning Målsætning
Børn, bevægelse og motivation
Hvordan er jeg blevet til dén, jeg er?
Forældremøde august 2009  Efterårssæson 2009  Træning  U13-hjælp  Cafeteria-vagt  Hjemmeside  Forældrebud  Evt?/Spørgsmål??
Hvad kan jeg gøre for at blive bedre til at gå til eksamen?
Fair play og respekt Danmarks Ishockey Union. Danmarks Ishockey Union (DIU) har det overordnede ansvar for ishockeyens fælles værdigrundlag i Danmark.
Min hobby Fornuftig og relevant tekst af emnet:
Taktil – Røre børnene Jeg er god til at huske noget, hvis jeg tegner, mens jeg får det forklaret Jeg er god til at lytte, hvis jeg må pille ved noget imens.
Ved psykolog Lena Højgård Isager Psykologhuset Kognitivt Fokus
Sydbank Padborg Region
Sportspsykologi og coaching med særligt fokus på golfen Tirsdag d. 8. januar 2013.
Det er sjovere at yde en indsats, når vi arbejder godt sammen!
Eksamen Fokus på mundtlig eksamen, men siger lidt om skriftlig også…Dagen før, eksamensdagen, roller skr. Eksamen.
Problemliste Listen laves vilkårligt – herefter udvælges det problem der har 1. prioritet
Teenage Coaching Dagnæsskolen.
Hvad gør livet så værdifuldt?
Projektlederens rolle(r)
Psykoedukation for patienter med bipolar affektiv sindslidelse
©Jenny Bohr – Til underviserne Voksne med ADHD har ofte mange negative erfaringer med sig. Mange har fået megen skæld ud som børn, og de.
Tema 5: Relationer og kommunikation Psykoedukation til patienter med emotionelt ustabil personlighedsstruktur.
Maskulinitet.
Læring i et vejledningsperspektiv
- det kan læres.. Inspiration The New Toughness Training For Sports (PLUME, Penguin Group, 1995, ISBN ) Af James E. Loehr, sportspsykolog.
Vejlederens kommunikation
Henriette Lungholt Formidling og metode – uge 47, efterår 08 Mundtlig kommunikation.
Slå lyden til, hvis du vil have præsentationen læst op
Refleksioner og opsamling ift. i går
Forældre involvering Kørselsordning eller mere? Sisu/MBK.
Workshop Motivation og fokus på målet
Det autentiske menneske Autentisk lederskab © Udviklings & Kompetencegivende Coachingforløb.
Tema MÅL Mentaltræning der virker MÅL En svømmers forløb med det mentale arbejde med procesmål og hans refleksioner.
Indsæt foto: Klik på det lille fotoikon og vælg det ønskede foto i dialogboksen. Skift eksisterende foto: Klik på foto og brug derefter slettetasten til.
Velkommen til Green Field. Hvad er Green Field? På Green Field er alting muligt: Her er ingen restriktioner Her kan man udfolde sig Her er alle imødekommende.
Hvis du ønsker at opnå fremragende
Det autentiske Team Autentisk lederskab © Udviklings & Kompetencegivende træningsforløb For medarbejder i grupper og teams.
Det autentiske menneske Autentisk lederskab © Udviklings- & Kompetencegivende coachingforløb.
Velkommen! Trænerrollen, pædagogik, grundlæggende teknik og øvelser
SCA-øvelse: IND Instruktion: Fortæl om en eller flere konkrete opgaver hjemmefra, der er løst (fx plænen er slået/der er lukket for vandet i sommerhuset).
Learn2improve Pressalit Sports Academy. Learn2improve Program for Modul 2 Fredag Introduktion – vi sætter scenen… Motivation, ambition og.
Pressalit Sports Academy Fra perioden til
Hvordan kan forældre støtte op om trivsel og udvikling hos den unge? Den gode forældre til den unge gokartkører.
Danmarks Badminton Forbund Udviklingskonsulent Kirsten Leth. Badminton Midt - og Nordjylland. Med mor og far ved baglinjen. Herning Badminton klub. 21.September.
Overgangen fra børnehave til SFO og skole Forældremøde i Børnehuset xxx xx september/oktober 2015.
Breddekonsulent Kirsten Leth. DBF-Midtjylland. Herning Badminton Klub Mandag 24.september 2007.
Skab engagement som coach Dette er et værktøj for dig, som vil Skabe motivation, engagement og ejerskab Sikre bedre performance Skabe udvikling og læring.
Fælles pædagogisk og didaktisk grundlag. Ånden, ordet og hjertet Nysgerrighed. Så enkelt kan kimen til vores undervisning siges. Når man først er nysgerrig,
Stresshåndteringsgruppe
Præsentationens transcript:

Learn2improve Dansk Junior Golf Akademi www.learn2improve.dk Martin Thomsen Langagergaard

Forældre til talenter Opsummering fra sidst Strategier og anbefalinger www.learn2improve.dk

Hvorfor er forældrene interessante? Hverdagens mange udfordringer: Træning, valg, motivation, spiseforstyrrelser, mm. Kommunikation, kropssprog, SMS ”Forældre tvivl”, uklarhed om rollen Håndtering af øget kommercialisering og professionalisering ”Den gode historie om forældre der ofrer alt for at træne deres barns talent…” www.learn2improve.dk

Flow Indre motivation www.learn2improve.dk

Anbefaling til talenternes forældre Der er mange valg – og fravalg. Støt dit barn og synliggør mulige konsekvenser af forskellige valg. Sport er fyldt med følelser, men husk på at relationen til dit barn varer livet ud – også når ”lyset slukkes” på sportens scene! Støt op om den daglige planlægning – men husk at målet er selvstændighed og ansvarlighed. Gå ikke uden om konflikterne! Tal med andre forældre – også ”modstandernes”. De er ikke fjender! Dyrk rollen som forældresupporter med positiv stil! www.learn2improve.dk

Anbefaling til talenternes forældre Tag udgangspunkt i relationen til dit barn – lad trænerne tage sig af præstationen! Afstem forventningerne med dit barn. Hvad forventer du af mig? Og hvad forventer jeg af dig? Spørg til og fremhæv den indre motivation Dit barn er også bare ”barn” – de udvikler sig også, når de ikke dyrker sport! Lad trænere og coaches gøre deres arbejde - og støt dit barn i at have dialog med trænerne Respekter dommere, ledere og officials – husk på du er rollemodel www.learn2improve.dk

Forældre i konkurrence Før Under Efter Forventninger? Turen ud – hvad taler I om? Support - hvad er hensigtsmæssigt / ikke hensigtsmæssigt Pres eller håndtering af pres? Support uanset resultat Hvad er din attitude? (kropssprog og signaler) Tab og vind med stil Relation frem for præstation Fokuser på det positive! Stil flere spørgsmål – end svar! Turen hjem - hvad taler I om? www.learn2improve.dk

www.learn2improve.dk Rød Zone Ude af kontrol Gul Zone Overspændt Nervøs Gul Zone Kick – Adrenalin Usikkerhed/ Sikkerhed Præstation Grøn Zone ”Opladning” Klargøring Afslappet www.learn2improve.dk Martin Thomsen Langagergaard

”Forklaringer…” I sportspsykologien taler vi om “attribution” eller forklaringsmønstre: …det var en god dag I dag – jeg havde et godt fokus I min før-slags-rutine – og en god positiv attitude! F… det var ringe det her mand… Hvad f….. er det for en øvelse Nejnumådusgudaholdeopmedat… 3 forskellige forhold er vigtige... www.learn2improve.dk

Stabile versus ustabile faktorer Forklarer spilleren sin fremgang med noget stabilt, eks. eget talent, teknik etc. eller noget ustabilt, eks. held? Forklarer spilleren sin modgang med noget stabilt, eks. manglende kompetence eller ydeevne etc. eller noget ustabilt, eks. udtur? Indre versus ydre faktorer Forklarer spilleren sin fremgang med noget indre, eks. egen anstrengelse, teknik, etc. eller med noget ydre, eks. god bane, ingen modstand, etc. Forklarer spilleren sin modgang med noget indre, eks. dårlig kondition etc, eller noget ydre, eks. dårligt udsyr eller skidt vejr? Kontrollerbare versus ukontrollerbare faktorer Forklarer spilleren sin fremgang med noget kontrollerbart, eks. sin parathed, strategier, etc. eller noget ukontrollerbart, eks. dårlige modstandere, etc.? Forklarer spilleren sin modgang med noget kontrollerbart, eks. ”…jeg fulgte ikke min gameplan” eller noget ukontrollerbart, eks. andre spilleres attitude! www.learn2improve.dk

En spiller der forklarer (attribuerer) fremgang med stabile, indre og kontrollerbare faktorer har langt bedre forudsætninger for at øge sin selvtillid og sin motivation – end, en spiller, som forklarer fremgang med ustabile, ydre og ukontrollerbare faktorer! www.learn2improve.dk

Strategier ”Før-fasen”: Før turnering, runde, hul, slag Hvad er målet med kommende turnering, runde, hul: Resultatmål (uden for egen kontrol) Præstationsmål (inden for egen kontrol) Procesmål (hvordan!) ”Under-fasen”: Under turnering, runde, hul: Fokusering, indre dialog, attitude, visualisering, … ”Efter-fasen”: Efter turnering, runde, hul: Evaluering ( = udvikling!) Succeskriterier: ”Tegn” => Hvordan ved jeg, at målet er nået? www.learn2improve.dk

Målsætning Vi bør skelne mellem 3 former for mål typer: Resultatmål Konkurrence med andre Objektivt ”Uden for egen kontrol” Præstationsmål Konkurrence med sig selv Objektivt og subjektivt ”Inden for egen kontrol” Procesmål Måden, metoden, handlingen Fra A til B Konkrete fokuspunkter www.learn2improve.dk

Learn2improve 10 gode råd… Visualiser hvordan udfordringen bliver – fokuser på at du kommer til at gøre det godt! Husk at du allerede har højt niveau – fokuser på de ting du har gjort, for at du er her! Tænk og tal grundlæggende positivt med dig selv! Brug billeder og slogans der inspirerer dig til at yde dit bedste… Accepter din situation – fokuser på det, der er inden for din kontrol! Skift zoner – der skal være tid og plads til ”grønne zoner”! Vælg dit fokus med omhu – og sæt det i perspektiv Gennemgå mentalt dine opgaver og udfordringer => Fokuser på hvad der er det vigtigste lige nu => Beslut dig! Følg dine forberedelsesrutiner => Fokus på at du giver dig selv de bedst mulige betingelser for at præstere! Tro på dit potentiale – og NYD UDFORDRINGEN… www.learn2improve.dk Martin Thomsen Langagergaard