Agenda 1. Valg af dirigent (Gitte Klint)

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Generalforsamling den 18. marts Valg af dirigent. Bestyrelsen foreslår ”Aage Larsen ”
Advertisements

Velkommen Ansættelse af trænere i en klub. KVIK i tal År 2000 ca. 900 medlemmer År 2008 ca medlemmer Babysvømca. 300 medlemmer Svømmeskolen ca.
Hvalpsund Kraftvarmeværk A.M.B.A
LAG Struer Generalforsamling 29. april Program •Afholdelse af årlig generalforsamling •Afholdelse af ekstraordinær generalforsamling.
Årsmøde 2013 i NORDFYN. Scleroseforeningens lokalafdeling NORDFYN.
Velkommen til generalforsamling i. Dagsorden •Valg af dirigent •Valg af to stemmetællere •Formanden aflægger beretning om klubbens virke i det forløbne.
Forældremøde i svømmeskolen Hørsholm Svømmeforening
Velkommen til Generalforsamling og Pokalfest i SAK 77 Tirsdag d Svømmecenter Nordvest Danmarks 5. største atletikklub målt på ungdomsmedlemmer.
8. december 2010 på Egegård Skole
PengeSpillet.
Velkommen til den årlige generalforsamling 16. april 2009.
1. Valg af dirigent og 2 stemmetællere 2.Formandens beretning for Kassereren fremlægger revideret regnskab for 2008 (udsendt!) 4.Forslag fra bestyrelse.
Generalforsamling Utterslevhøj Grundejerforening 19. marts 2013 kl. 19
Side 1 Generalforsamling Grenaa & Anholt Vandforsyning 25. marts 2010.
Velkommen til Generalforsamling
Folkeoplysningsloven •En frivillig folkeoplysende forening, der er godkendt i henhold til Folkeoplysningslovens bestemmelser i § 4 stk. 2, er berettiget.
Sønderjydsk Fodbolddommerklub Strategi 2009 – 2011.
ArbejdsmiljøNET - region Øst Velkommen til årsmøde 2011.
De Aktive Kultur Samvær Fitness Netværk De Aktive Generalforsamling 16. maj 2012.
December 2011 Dansk Karate Forbund Dommerprogram 2012 KATA & KUMITE.
Referat for generalforsamling i Grundejerforeningen Hybenhaven
ORDINÆR GENERALFORSAMLING Dagsorden 1. Valg af dirigent og 2 stemmetællere.
udarbejdet af GLADSAXE ISHOCKEY
Velkommen til Generalforsamling i SAK 77 Tirsdag d Svømmecenter Nordvest.
GENERALFORSAMLING 18. MARTS 2014 FORMANDENS BERETNING
Året der gik Breddesektionens beretning ved Helle Jakobsen, sektionsleder.
Dagsorden Velkomst og baggrund Målet med dagen
Februar 2007 GENERALFORSAMLING 2007 side 1 af 4 Vi har igen i år fornøjelsen at indkalde til den Ordinære Generalforsamling i DIN Grundejerforening I år.
Februar 2008 GENERALFORSAMLING 2008 side 1 af 4 Vi har hermed fornøjelsen at indkalde til den Ordinære Generalforsamling i DIN Grundejerforening I år fremlægger.
Dansk Gas Forening DGF årsmøde 2005 Dansk Gas Forenings årsregnskab 2004/2005 Ved kasserer Carsten Werner Hansen.
Dansk Gas Forening DGF årsmøde 2004 Dansk Gas Forenings årsregnskab 2003/2004 Ved kasserer Carsten Werner Hansen.
KBC/KBCM Stiftende Generalforsamling KBCM/KBC sammenlægning Godkendelse af vedtægter Valg af Formand, Kasserer og Bestyrelse 15. April 2013.
Alle talenter skal i spil… Anette Steen Pedersen Færøerne - maj 2011.
Passivhus Nordvest Generalforsamling 28. september 2011.
Økonomiseminar maj måned 2009 Mål: Langtidssikret fornuftig økonomi i SVØM. Skaffe nye indtægter i form af frie midler, som samlet set ikke belaster SVØMs.
Godkendelse af dagsorden Formandens beretning
5. februar 2008Idrætsrådet1 Medlemstilskud  Til folkeoplysende foreninger (aktiviteter for kontingentbetalende børn og unge.  Alle medlemmer til og med.
Velkommen til generalforsamling
Ekstraordinær generalforsamling 11. november 2004.
Generalforsamling i Støtteforeningen for Kulturstedet Lindegaarden 1.Valg af dirigent og referent 2.Godkendelse af dagsorden 3.Bestyrelsens beretning om.
Lederne Midt-Vest Velkommen! Ordinær generalforsamling Torsdag den 11. marts 2010, kl Lederne Midt-Vest Skarrildhus Sdr.Ommevej Kibæk.
Agenda Område møde : Beretning og sektionens økonomi : Budget : Forslag : Aktiviteter og prioriteter : Valg til Sektionen.
Generalforsamling 2013 Karlstrup vandværk af 1959 A.m.b.A.
Vandrådet (VR) i Skanderborg Kommune
Velkommen til generalforsamling i I/S Veksø Vandværk
Ekstraordinær Generalforsamling i Støtteforeningen for Kulturstedet Lindegaarden 1.Valg af dirigent og referent (Mikael) 2.Orientering om Fonden ”Den selvejende.
Grundejerforeningen Stangkjær
Grupperådsmøde 2015 Rødovrespejderne
DIF inklusive specialforbundene har behov for at forberede sig til næste spillelovgivning skal forhandles i DIF har koncentreret udviklingsmidler.
Velkommen til Vandrådet i Favrskovs Generalforsamling 2012 Lyngå d. 12/ A.Vi starter med spisning ! B.Christian Chr. Fra PC brødboring fortæller.
NYHEDSBREV Årgang 6, Nummer 1, marts 2009 Bestyrelse Formand Jesper Holm, Bernstorfflund Allé 15, 2920 Charlottenlund, Kasserer Michael Ørnø,
GENERALFORSAMLING 2015 Sigma Swim Birkerød 25. marts
Valgmøde Region Nord Dagsorden - Valgmøde i Dansk Svømmeunion Region Nord Velkomst, udpegelse af referent, opgørelse af fremmødte.
GENERALFORSAMLING Valg af dirigent 2.Formandens beretning 3.Kassererens fremlæggelse af regnskab 4.Behandling af evt. indkomne forslag 5.Valg.
Generalforsamling Valg af dirigent 2. Valg af referent 3. Bestyrelsens beretning v/Bjarne Ø. Olesen 4. Aflæggelse af regnskab v/kasserer Johan.
Velkommen til generalforsamling i Haderslev Fodbold Klub.
Grundejerforeningen N. P. Danmarksvej og Birkevænget Velkommen til ekstraordinær generalforsamling mandag d. 14 marts 2016 Kl Valg af dirigent.
GENERALFORSAMLING Valg af dirigent 2.Formandens beretning 3.Kassererens fremlæggelse af regnskab 4.Behandling af evt. indkomne forslag 5.Valg.
Københavns Kogræsserlaug
Generalforsamling 13. Marts 2017.
IFF GENERALFORSAMLING 16. maj 2017
Velkommen til generalforsamling 2. marts 2018 !
Generalforsamling 2018.
Velkommen til generalforsamling 2018 ved Sønderholm Varmeværk
Generalforsamling 12. marts 2019
Generalforsamling 2019 Rødovrespejderne
Ordinært Interessentskabsmøde 2018
Føns Nærvarme Generalforsamling d. 24 april 2019
Dansk brætsejler organistation
Dansk brætsejler organistation
Præsentationens transcript:

Agenda 1. Valg af dirigent (Gitte Klint) 2. Valg af referent (Mian Poss) 3. Bestyrelsens beretning for det forløbne år (HSA) 4. Årsrapport (inkl. revideret regnskab) for det forløbne år til godkendelse (JJ) 5a. Godkendelse af evt. vederlag til bestyrelsen (JJ) 5b. Bestyrelsens budgetforslag for det kommende år til godkendelse, herunder regulering af kontingent. (JJ) 6. Behandling af indkomne forslag [Udgår] 7. I lige år: valg af formand (for 2 år) 8. I ulige år: valg af kasserer (for 2 år) [Udgår] 9. I ulige år: valg af sekretær (for 2 år) [Udgår] 10. Hvert år: valg af mindst 1 bestyrelsesmedlem (for 2 år) 11. Valg af 2 suppleanter (for 1 år) 12. Valg af eksterne revisorer (for 1 år) 13. Eventuelt (Herunder sent indkomne forslag til Generalforsamlingen)

Bestyrelsens beretning - Generelt

Bestyrelsens beretning - Generelt Ny målsætning (2012): At tilbyde svømmeundervisning til svømmere på alle niveauer. At lære alle at svømme og forbedre de 4 svømmearter, gennem kompetent og grundig instruktion. Der skal være plads til elite og bredde (rummelighed) Vi ønsker Danmarks bedste svømmeskole og dermed Danmarks stærkeste talentudvikling At tiltrække og udvikle engagerede og motiverende trænere, der tager udgangspunkt i den enkelte svømmer Vi vil udvikle Danmarks stærkeste trænerstab, der skal tegne vores samlede eliteskole og ikke individuelle hold At være blandt de 10 bedste klubber i alle aldersgrupper Lyngby Svømmeklub skal nå i Top-3 af dansk svømning At give de bedste svømmere mulighed for at realisere deres fulde potentiale i LSK At være en svømmeklub med høje etiske normer, et stort socialt ansvar og en stærk klubånd.

Bestyrelsens beretning - Generelt Samarbejde med kommunen, både med forvaltningen og politikere. Garanti fra Kommunen at 50m bassin på Stadion fastholdes Rengøring af Trongården fortsat hos LSK Fortsat konkurrerende svømmeundervisning i kommunalt regi LSK aktive i FIL med henblik på at skabe bedre betingelser for idrætslivet i kommunen. Designet nyt og tidssvarende logo (Jeppe) - et organisk logo med en simpel font. Symbolikken i logoet leder tankerne hen på mange ting relateret til svømning Fællesrepræsentationen for Idrætsforeninger i Lyngby-Taarbæk

Bestyrelsens beretning - Generelt Ny organisation med ansættelse af Sportschef Lars Bang Formålet med sportschefens funktion er at professionalisere den måde klubben drives på og sikre den røde tråd fra haletudse til OL-svømmer Vi ønsker at skabe et stærkt trænerteam, der ligeværdigt kan: samarbejde på tværs og skabe resultater med hinanden i et godt arbejdsklima opbygge spidskompetencer indenfor hvert enkelt træningsområde – ALLE har et fagligt ansvar – som vi udnytter på tværs af holdene indgå aktivt i trænergruppen og dele/lytte Reorganiseringen har også betydet ændrede opgaver for Martin Empacher, som nu varetager rollen som presse- og projektansvarlig (Stærk PR i DGO) ”Årets træner” udmærkelsen gik i år til Jesper Kristensen for hans indsats på ES2.

Bestyrelsens beretning - Generelt Modtaget 50k i støtte fra Lyngby Team Elite, primært til støtte til ES1! Ny tøjaftale indgået med Speedo, herunder fast sponsorering af Speedo Lyngby Open Rekordstort Lyngby Open 2011 og Speedo Lyngby Open 2012 skabt af dygtige engagerede frivillige (igen rigtig mange!) Nye startskamler på Trongården (Idé fra Per, implementeret af LB i ”rette tid”) Fortsat brug af ”professionelle” frivillige: Grafiker (Jeppe Grangård), Fotograf (Peter Jørgensen), Fortsat god og struktureret brug af frivillige, fantastisk opbakning omkring stævner. JBJ! Torben Hansen har taget modul 3 – et godt eksempel for andre frivillige Modul 3: starter

Bestyrelsens beretning – Svømmeskolen Svømmeskolen har i 2011 afholdt aquacamps i 4 uger i sommerferien. Det har været en stor succes og disse camps vil i fremtiden være en fast del af tilbuddet i svømmeskoleregi. Fremadrettet vil der blive arbejdet på nytænkning og bedre udnyttelse af de givne vandtider, så ventelister kan elimineres. Skolesvømningen er der blevet arbejdet med og klubben ønsker fortsat at spille en rolle for at sikre svømningen i skolen. Dette bliver dog i en anden konstellation end forventet – eftersom vi skal samarbejde med den enkelte skole umiddelbart. Bestyrelsen fortsætter arbejdet med dette i 2012 med henblik på at finde mulige løsninger. Danske Bank har desværre måttet trække sig fra ”Svømmerens bog”. Vi arbejder nu på at søsætte en lignende løsning uden at bruge ”Pengeby” konceptet fra Danske Bank

Bestyrelsens beretning – Konkurrenceafdelingen DHM 2011 gav en 7. plads til Lyngby Svømmeklub, hvilket betyder at vi i 2012 svømmer i 1. division. Et lidt sjovt resultat eftersom at klubber fra 1. division med færre point end LSK skal svømme i Svømmeligaen. Men vi kæmper videre og i næste weekend kommer vi stærkt igen! Lyngby Svømmeklub fik udtaget to svømmere til landsholdet i 2011. Sarah og Kelly leverede gode resultater ved Nordiske Mesterskaber i december og vandt sammenlagt 7 medaljer! Vi har en stærk pipeline af talenter i LSK og der bliver lagt mærke til vores resultater i svømmedanmark. Vi har et af de ældste (hvis ikke det ældste) 1. hold i landet – kun 4 svømmere under 18 år. Fremtiden tegner godt og vi har tillid til, at vi kan gennemføre et positivt generationsskifte.

Medaljer og rekorder 2011 Danske mesterskaber 2011 22 medaljer og rigtig mange finaler Regionale mesterskaber 2011 mange medaljer og masser af finaler Klubrekorder 2011: 5 klubrekorder senior og et ”hav” (100+) af rekorder for vores yngre svømmere Vi glæder os til at fortælle om 2012!

Bestyrelsens beretning - Generelt Nye målsætninger: Vi ønsker Danmarks bedste svømmeskole og dermed Danmarks stærkeste talentudvikling Vi vil udvikle Danmarks stærkeste trænerstab, der skal tegne vores samlede eliteskole og ikke individuelle hold Lyngby Svømmeklub skal nå i Top-3 af dansk svømning

Årsrapport (inkl. rev. regnskab) 2011 til godkendelse (4) Kontingentindtægter er steget 9%: Ca. 5% flere medlemmer, Ændret princip for periodisering af kontingent fra 67/33% til 60/40% LTK tilskud er 741 t.kr. (næsten uændret fra 2010) Øvrige indtægter er steget med 308 t.kr. Indbefatter indtægter fra Lyngby Open, Livredningskurser, sponsorindtægter og rengøring Trænerlønninger er steget bl.a. pga. sportschef Øvrige udgifter (indbefatter fx kurser, julefrokost, indkøb af udstyr, støtte, trænermøder, bestyrelsesmøder) er reduceret med 7%, inkl. udgifter til rengøring Klubbens udgifter til konkurrenceaktiviteter faldet med 11% Løn til administration er steget med 18% (bl.a. pga. sportschef) Kontor/lokale er faldet ca. 28% OBS. Rengøring er regnskabsført under ”øvrige udgifter” men budgetteret under Kontor/lokale (200 t.kr.)

Årsrapport (inkl. rev. regnskab) 2011 til godkendelse (4)

Godkendelse af bestyrelsens vederlag (5a) Vederlag til bestyrelsen 2012   Ældste barn er kontingentfrit 3.889 kr. pr. år Max ydelse er ES1-kontingent Telefonpenge 1.200 Udbetales kun til dem der ikke har firmabetalt telefon Ét sæt klubtøj til nye medlemmer 750 kr. pr. pers. Kotingentfri svømning 2.727 kr. pr. år. Max ydelser er masterskontingent Samlet maximal årlig udgift pr. medlem 8.566

Bestyrelsens budgetforslag for 2012 til godkendelse (5b)   Budget 2011 Regnskab 2011 Budget 2012 Kontingentindtægter 3.150.000 3.218.930 3.250.000 Tilskud LTK 670.000 741.646 700.000 Øvrige indtægter 750.000 786.515 Indtægter i alt 4.570.000 4.747.091 4.650.000 Trænerlønninger 2.300.000 2.670.052 2.700.000 Konkurrenceaktiviteter 600.000 536.922 Øvrige udgifter 250.000 246.963 150.000 Driftsomk. i alt 3.453.937 3.450.000 Løn administration 548.235 Kontor/lokale m.v. 525.000 375.760 Lokale- og adm. i alt 1.225.000 923.995 1.300.000 Omkostninger i alt 4.375.000 4.377.932 4.750.000 Resultat primær drift 195.000 369.159 -100.000

Bestyrelsens budgetforslag for 2012 til godkendelse (5b) Medlemstallet er på niveau med 2011, men kontingentindtægterne er reguleret med 1% LTK tilskud reduceret med 40 t.kr. Øvrige indtægter er reduceret som følge af mindre LO i 2012 Trænerlønninger på niveau med 2011 inkl. sportschef Konkurrenceaktiviteter forhøjet med 60 t.kr. Øvrige udgifter på niveau med 2011 (eks. Rengøring på 100 t.kr.) Løn administration forøget med 150 t.kr. Pga. sportschef Kontor/lokale forøget med 225 t.kr., hvilket primært skyldes rengøring på Trongård. Samlet budgetteres med et underskud på 100 t.kr.

Forhøjelse af kontingent (5b) Bestyrelsen foreslår at kontingenter øges med 1% generelt i hele klubben. Generel pris- og løntalsregulering er 1,4% for 2012.

Valg af Formand (for 2 år) (7) Lars Bo Madsen stiller op til genvalg

Valg af mindst 1 bestyrelsesmedlem (for 2 år) (10) Bent Caspersen stiller op til genvalg Anita Reeh stiller op til genvalg Jacob (Textor) Broch stiller op til nyvalg (for 1 år) Jette Brunnstrøm fortsætter, men i en mere tilbagetrukket rolle Peter Vistisen fortsætter Karin Blix fortsætter Martin Bank fortsætter (på distance….) Jacob Jersild fortsætter som kasserer Henrik Skov Andersen fortsætter som sekretær Andre?

Valg af 2 suppleanter (for 1 år) (11) Per Rasmussen genopstiller som suppleant Andre?

Valg af eksterne revisorer (for 1 år) (12) Genvalg af revisionsfirmaet Beierholm foreslås

Eventuelt (13)

Tak for i aften!