@Lene_Baake. Brug af sociale medier i undervisningen • Projekt SME • Brug af Web 2.0 værktøjer • Belastning eller belønning? • Debat

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
En ny skole.
Advertisements

Drømmescenarie – om 2 til 3 år
NGG-INFO 1.
Tilføj hjælpelinjer: 1.Højreklik et sted i det grå område rundt om dette dias 2.Vælg "Gitter og hjælpelinjer" 3.Vælg "Vis hjælpelinjer på skærm" Digitalisering.
Online kollaborativ undervisning
Klasseledelse PIE 18/
Mor På Vej •Fokus på faglige og sociale kompetencer.
Effekt af e-læring Certificering som e-underviser
Lablæring Uddannelsesforum 2011 Projekt i Sosuuddannelsen
Økonomiske fag på handelsgymnasiet
Fremmedsprog og it Bente Meyer, Aalborg Universitet, København,
Prøver 2014 Dagens motto: Husk nu det er en prøve, ikke en eksamen!
Hvor står vi nu, og hvor er vi på vej hen? Timbuktufonden
Skolereformen - mål Ambitiøst løft af folkeskolen: •Børnenes læring og faglige niveau skal styrkes •De unge skal have de bedste muligheder for at tage.
Anvendelsesorienteret undervisning – Pædagogisk It
Strategi for brug af digitale medier i undervisningen
The Big Why? Får I ikke svar på i dette indlæg
Et væksthus for børn og voksne
Sæt lyd og billeder på din sprogundervisning
Interaktion med Digitalisering af læringsrummet, august 2013 Charlotte Højrup, EF Digital.
Udviklende Læringsforløb for Lægesekretærer og øvrigt Administrativt personale med tæt kontakt til patientforløb ULLA Sektion for Rekruttering og beskæftigelsesfremme.
International linje en forsøgsordning Hvem er vi? Hvad er det vi kan / vil / skal Internationalt læringsmiljø / flersproget tilgang Fokus den internationale.
Hvad er Khan Academy Verdens største gratis virtuelle skole
Velkommen til Handelsgymnasiet hhx
Gymnasiedage.dk, Odense 29. sept Claus Berg, chefkonsulent Web 2.0, dialog og interaktivitet på EMU.dk.
Anvendt medialisering ved Fredda Galea
International Linje.
Organisering af undervisningen. Det er muligt at indsætte links til diverse filer, hjemmesider, video- og lydklip eller åbne dem direkte i OneNote, så.
Erhvervs  Uddannelses  Center  Syd Hilmar Finsens Gade 18  DK-6400 Sønderborg   Tlf E-learning i undervisningen Egon.
Ellært Et ”Læringsspil”
? Det Vil Vi Have…. • Lærerens IT-Kompetencer • Word, Excel, PowerPoint og Publisher • Aktiv brug af interaktive medier • Interaktive tavler • Inklusion.
NGG-INFO 1.
 2 elever fra hver klasse fra 4. klasse og op.  2 hold, et hold pr halv år.  Samme organisering som et elevråd.  Kort ansøgning.  Klasselærere er.
NGG-INFO.
NGG-INFO.  Afsluttet 10. klasse.  Aflagt afgangsprøve i fagene: Både skriftlig og mundtlig: Dansk, matematik, engelsk. 10. klasse-prøve eller 9. klasse.
Medieforløb 2006 Internettet som offentlighed og læringsrum Udarbejdet af Rie, Nadja, Maha og Mette R.
Vi holder fast Konference 23. august Hvad? Sociale medier = En teknologi og en praksis, der er blevet gjort mulig med Web 2.0- teknologierne.
BYOD - Løjtegårdsskolen ”It har meget lille betydning for forandringer på kort sigt. Men på lang er it medvirkende til store forandringer i vores måde.
Velkommen - Informationsmøde om kommende skoleår.
Studieretningsprojekter
Evaluering IT-klasse-projektet 1v 2007/2008 2v 2008/2009.
På Filstedvejens Skole er vi klar over, at mobning forekommer og vil forekomme, men vi vil med dette sikre os ansvar, viden og engagement i arbejdet mod.
Læringskultur og elevinddragelse
HHX - Lene Baake Afsætning
Digital skriftlig- og mundtlighed
Hvad kan jeg efter 10. klasse ?
Evaluering og IT Brøndby Gymnasium
Fra vidensdeling til produsage Kursisten som vidensproducent.
Ida Harlev og Tobias Smith, Syvstjerneskolen
Skolereform … og valgmøde Højgårdskolen april 2014.
Hanne Voldborg Andersen Ididakt En god dag for Peter.
Projekt HfO Obligatorisk skemalagt lektie- og opgaveværksted for 1. hf elever.
Matematik på HF. Klassens i-bog Tidsplan Projektet er opdelt i 3 perioder. Skoleåret 2013/2014. Afprøvning af forløb til i-bogen, undersøgelse af værktøjer.
1. Kommunikation 2. Årets gang – Skole/hjemsamtalerne 3. Prøverne 4. Dansk 1. Den daglige undervisning 2. Afleveringer 5. Matematik 6. Styrkebaseret undervisning.
ELæring, andetsprog og integration Digitalisér.dk april Mads Bo-Kristensen Videnscenter for Integration Vejle.
Præsentation af resultater DUR/Almen didaktik 2013/14 på Roskilde Katedralskole Ved Thomas Axelsen adjunkt i historie og samfundsfag.
Den internationale dimension i skolen Hindsholmskolen i Kerteminde 250 elever 25 lærere International dimension siden
Velkommen til infoaften om de gymnasiale uddannelser Ungdommens Uddannelsesvejledning Nordvestsjælland.
Fastholdelse i HF Strategier og erfaringer. 95%-målsætningen og HF HF-kurserne har forskellig forudsætninger HF-eleverne har forskellige forudsætninger.
Gennemgang af Youtube.com. Hvad kan man finde på Youtube.com?  Musik  Film  Filmklip  Instruktionsvideoer  Etc.
Fælles fagligt fundament ”nye briller i det pædagogiske arbejde
Matematik i VØ KONFERENCE 5. MARTS Vi åbner døren for anvendelse af matematik August 2010 Revideret læreplan i vø Eleverne skal kunne udvælge og.
Elevers Rolle I Inklusion ERIS workshop Afprøvning af metoderne: Aktiv på tværs/Lege- og Læringsmakkere 12. maj 2015 Workshopvært: Karsten Juul-Olsen,
Oplæg om lektieintegreret undervisning Data og overvejelser.
Fra vidensdeling til produsage. De sociale medier er her, eleverne bruger dem, og Man kan ikke forbyde dem i klasseværelset. Fra vidensdeling til produsage.
S YNKRON VIRTUEL UNDERVISNING. H VORFOR MSN. Let tilgængeligt chat program, gratis Elever bruger / kender det. Mulighed for kamera, lyd. Mulighed for.
Niveauer i ungdomsuddannelserne  A – Gymnasialt niveau ( 3 år )  B - Gymnasialt niveau ( 2 år )  C - Gymnasialt niveau ( 1 år ) / EUD  D - EUD-fag.
EKsamen på Horsens Gymnasium 2017
It i folkeskolens matematikundervisning
SIP3: Differentiering Temaer
Præsentationens transcript:

@Lene_Baake

Brug af sociale medier i undervisningen • Projekt SME • Brug af Web 2.0 værktøjer • Belastning eller belønning? • Debat

Projekt SME • Væk fra forbud og laisser faire • Skabe en god it-klasserumskultur • Bruge medierne som læringsredskaber • Sætte sig på mediebrugen • Øge refleksiviteten • Fra multitasking til multipleksing

Mediebrug Twitter Vidensproduktion -Separat/mediekæde -Alle/enkelte -På klassen/derhjemme -Gemt/glemt Wiki Vidensopsamling -Elever/lærer -Gruppe/enkeltvis -Egne notater/modeller -Tweets eller ej

i engelsk, dansk, tysk, matematik, afsætning, finansiering, VØ og IØ • for at lære • for at dele viden • for at kommunikere • for at samarbejde tweets Der twittes

Dansk • Mediekæder • Motivation • Inklusion • Deltagelse • Vidensdeling

Dansk • Filmen vises • Simultant tweetes • Opmærksomhed skærpes • Dybere indsigt

Matematik • Elevaktivitet • Refleksivitet • Differentiering • Ny skriftlighed • Kondensering af tid • Kommunikativt fællesskab

International økonomi • Variation • Opmærksomhedskamp • Multipleksing • PLN • Praksisfællesskab

Engelsk • Individualisering • Elevovertagelse, tale/skrivetid • Polyfon undervisning • Øget interaktion og kommunikation • Socialt fællesskab • Engagement

Finansiering • Hvad laver de lige nu i Skive? • #2omafi

Brug af Twitter 1.reminder om lektier, test og lignende 2.hjælp til lektier og afleveringer 3.brainstorming, idegenerering 4.begrebsafklaring, definitioner 5.test af viden før og efter 6.repetition 7.diskussioner og meningstilkendegivelse 8.konkurrencer, quizzer og stafetter 9.eksperter og # følges 10.deling af musik, videos, artikler - viden 11.videresendelse af links 12.jokes og smalltalk

Fordele • Mulighed for at arbejde smartere – kondensering af tid • Variation af undervisningen • Flere kommunikationslinjer • Inklusion/socialt fællesskab • Anerkendelse af flere evner, motivation • Undervisningsdifferentiering • Vidensdeling (PLN)

Barrierer lærere/elever • Tekniske udfordringer • Kulturskred • Krav om deltagelse • Tid og ressourcer • Ingen sikker løsning • På vej men ikke i mål