Struktur Mandag Tirsdag Onsdag Torsdag Fredag 08:

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Folkeskolereformen Hvad og hvorfor?.
Advertisements

Forældreorientering Skolereformen.
Folkeskolereformen Et fagligt løft af folkeskolen.
Læringsreformen En stor forandringsproces er i gang i folkeskolen. Det handler ikke blot om implementering af en ny lov. Det handler om omstilling og udvikling.
Forældrearrangement om folkeskolereform
Information om folkeskolereformen tirsdag den 29. april 2014 mellemtrinnet.
Tre klare mål 1.Folkeskolen skal udfordre alle elever, så de bliver så dygtige, de kan –Mindst 80 pct. af eleverne skal være gode til at læse og regne.
Information om folkeskolereformen mandag den 28
Folkeskolereformen på Dronninggårdskolen Version 1 Skoleåret
Hvad skete der med vores input fra sidste reformmøde i januar måned? Hvor langt er vi kommet med implementeringen? Hvordan følger forældre med i reformarbejdet?
Elevens læringsuge for Hovedforløbet PV MandagTirsdagOnsdagTorsdagFredag Kl. 8.15– ¾ timers blok inkl. 15 min. pause Kl. 8.15– ¾ timers blok.
Skolereform ’14 - Gesten Skole (børnecenter)
Skolereformen 2014 Herningsholmskolen 8. August 2013
På vej mod folkeskolereformen
Information om den ændrede skoledag Komme- og gåtider m.m. for elever Juni 2014.
Ændringerne Understøttende undervisning Uge-struktur ??
Skolereformen Overordnede mål:
Temalinjer •Samfundsfaglig •Naturfaglig •Kunst & Design •Drama & Musik •Idræt •Karrierepilen •Medie og It Samt: •Base 10 •ITO.
Folkeskolereform 3 overordnede mål:
Dyssegårdsskolens kommende organisering
Velkommen til valgmøde
Information om folkeskolereformen mandag den 28
Skolereform & Arbejdstidsaftale Efterår: Processer og forhandlinger for skoleledere og TR 3. oktober: Stormøde for alle interesserede 16. januar: Skoleafdelingens.
Skolereformen på Søndersøskolen
Hvad skal folkeskolen? For det første skal folkeskolen udfordre alle elever, så de bliver så dygtige, de kan. For det andet skal folkeskolen mindske.
Informationsmøde om skolereform Vallensbæk Skole 11. juni 2014
Skolereform. Ambitionerne i folkeskoleaftalen Folkeskolen skal udfordre alle elever, så de bliver så dygtige, de kan. Folkeskolen skal mindske betydningen.
Orientering om folkeskolereformen ……på Søndermarkskolen
Formålet med aldersblandede hold & rullende skolestart
Folkeskolereformen2014.
2014. Skolen inddeles  Indskoling – 0.-3.kl med følgende lærer: Annette, Tina, Henriette, Julie, Lisbeth, Eigil, Hans-Jørgen, Andres, Louise, Janne og.
Folkeskolereformen - generel information
FOLKESKOLEREFORMEN Ellekærskolen.
Dialogmøde tirsdag den 17. juni 2014
Tre klare nationale mål
Folkeskolereform på Ørum Skole 2014
Velkommen til forældre, foreningslivet og øvrige interessenter Aftenens program i overskrifter: Velkomst ved skolens ledelse Bestyrelsens årsberetning.
Skoledagen indskolingen Dagen Understøttende undervisning (UsU) lektion lektion Pause lektion.
Fælles forældremøde klasse om 2014 Mål: At forældrene går fra mødet med et klart billede af deres børns skole- og fritidsdag fra skoleåret 14/15.
Fælles forældremøde klasse om 2014 Mål: At forældrene går fra mødet med et klart billede af deres børns skole- og fritidsdag fra skoleåret 14/15.
Forældremøde 2/ Information om forårets valg til skolebestyrelsen 2.Evaluering af tiltag til forbedret kommunikation på skoleintra 3.Status på implementering.
Vibeholmskolen august 2014 Den nye skolereform Udskolingen.
Ændringer i forbindelse med reformen Med den nye reform indføres følgende ændringer af timefordelingen i udskolingen : Dansk i klasse får eleverne.
Velkommen - Informationsmøde om kommende skoleår.
Studiepraktik Program:
Folkeskolereformen på vores skole
Folkeskolereform på Vestre Skole 2014
Folkeskolereform 2014.
Informationsmøde tirsdag den 10. juni Reformen - formål 1.Folkeskolen skal udfordre alle elever, så de bliver så dygtige, de kan. 2.Folkeskolen.
Kollerup Skole Informationsmøde om reformen
Malling Skole -implementering af Folkeskolereformen år 1 – 14/15 Udskolingen.
Informationsmøde om skolereformen 17. Juni 2014 Nordals Skolen.
Folkeskolereform Forældremøde nr maj 2014.
Folkeskolereformen Lystrup Skole. Dagsorden Reformen generelt Skolehverdagen i børneperspektiv Skole-hjemsamarbejdet.
Folkeskolereform Camilla: Velkomst.
GØR EN GOD SKOLE BEDRE! 1.Folkeskolen skal udfordre alle, så de bliver så dygtige, de kan 2.Folkeskolen skal mindske betydningen af social baggrund i.
Informationsmøde 17. juni Forældre Skolereformen på Rønneskolen.
Skolereform – Fourfeldtskolen 2014 Steffen Lawaetz
Folkeskolereform Politiske mål
Fællesskolen Starup Øsby Informationsmøde om skolåret
Program Velkomst Digital indskrivning Forårssfo på Holluf Pile Skole
Folkeskolereform august 2014 Velkommen til oplæg om implementeringen af folkeskolereformen på Haldum-Hinnerup Skolen.
 1. Velkomst og præsentation  2. Kort gennemgang af reformen  3. Hvordan bliver reformen udmøntet på Byskolen  4. Skolebestyrelsen  5. Farvel Velkommen.
Folkeskolereform Politiske mål at udfordre alle elever, så de bliver så dygtige, de kan at mindske betydningen af social baggrund at øge elevernes trivsel.
Skolebestyrelsens forældremøde tirsdag d. 4.marts Den nye skolereform - rammen Ved Kirsten Brønd 2. Fremtiden for Høsterkøb Skole Ved bestyrelsen.
Kompetencebaseret rullende aldersintegreret indskoling KRAI
Sædding/Ådalens lokalskole
Læringsreformen Hvad er formålet med reformen? – Formålet er: – at alle elever skal blive så dygtige, som de kan blive – at mindske betydningen af den.
FOLKESKOLEREFORM FELDBORG SKOLE JUNI TRE MÅL  FOLKESKOLEN SKAL UDFORDRE ALLE ELEVER, SÅ DE BLIVER SÅ DYGTIGE, DE KAN  FOLKESKOLEN SKAL MINDSKE.
 Hvad er formålet med reformen?  Formålet er:  at alle elever skal blive så dygtige, som de kan blive  at mindske betydningen af den sociale arv 
Præsentationens transcript:

Malling Skole -implementering af Folkeskolereformen år 1 – 14/15 Indskolingen

Struktur Mandag Tirsdag Onsdag Torsdag Fredag 08:15 08.30   Mandag Tirsdag Onsdag Torsdag Fredag 08:15 08.30 Ai morgensamling 8:30 10.00 Faghold matematik Faghold dansk 10:00 10:15 Pause 10:15 11:00 Bevægelse Musik i AIklassen 11.00 11.20 Spisepause 11:20 12:05 AI tid Fællessamling 12:05 12:35 12 35 13:20 SFO 13 20 14:05 Idræt i AI klassen 14 05 14:50 14.05 14:45 Leg og lær mel. og ældste Idræt/bevægelse i AI klassen

Indhold

Ændringer i forhold til i år Antal lektioner: Børnene har i år 25 lektioner Klasselærerfunktion: Fremover vil det være muligt at dele funktionen mellem de voksne, der er i AI-klassen (lærer/pædagog). Det aftales klassevis hvem der skal varetage funktionen. Ledelsen indkalder til et møde ved skoleårets start, hvor hvert team laver forventningsafstemning. Dette skrives ned, så det er tydeligt, hvilke opgaver der ligger hvor. Dette sendes ud til forældrene.   Engelsk: Lægges som en fast ugentlig lektion i skemaet (AI-tid) måske to tidspunkter (et for A-sporet og et andet for BC-sporet) Det vil give mulighed for niveaudeling men også for temaforløb. Musik: Lægges for en eller to klasser ad gangen i det tidsrum, hvor der er bevægelse. Klassen har en musiklærer og der er en pædagog med. Idræt: Varetages af en idrætslærer og der er en pædagog med. Idræt kan lægges på 4 af ugens dage (ikke onsdag) de tre andre dage vil klassen(ældste og mellemste) have Leg og lær.

Understøttende undervisning Indhold Tid (klokketimer) Godmorgen til i AI klassen (lærere) 1 time og 15 min. Bevægelse (pædagoger) 2 timer og 15 min Leg og lær mellemste og ældste foregår i AI klassen(lærere) 2 timer I alt 5 timer og 30 min