Medlemsundersøgelse, sammentælling Sammentælling medlemsundersøgelser.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
PR KAMPAGNE.
Advertisements

KiMs – Maj KiMs SMAGSTEST - franske kartofler - Maj 2012.
Analyse af rejsekortet for
Den danske befolknings syn på handicappedes rettigheder
Århus Kommune Undersøgelse på tilsynsområdet Telefonundersøgelse foretaget november respondenter.
SFO Nydamskolen Medarbejderundersøgelse i Sønderborg Kommune 2012
Landsseminar for Junior- og Eliteledere 19 November 2011.
Udvikling af spil strategi. Andrew Pakes PGA Professional.
A&B ANALYSEs Danmarkspanel - Foreningen ”Odinstårnet” -
Analyse for Ældre Sagen: Anvendelse af nye teknologiske kommunikationsmidler Rapport Oktober 2008.
Samlet årsrapport for Gårdhaven 2012 SIP-socialpsykiatri
17. maj 2011Regionalmøde Herning VELKOMMEN. 17. maj 2011Regionalmøde Herning AGENDA •Medlemssituationen •Register over dårlige betalere •Introduktionskort.
Overvejelser for bestyrelsen
SPØRGESKEMA-UNDERSØGELSE FTK (KUN SENDT TIL SENIORER) 36 besvarelser 29 seniorer 6 junior forældre 1 junior.
Landsseminar for Junior- og Elieledelse Organisering af det optimale træningsmiljø – med klubben i centrum.
360 graders evaluering i den lægelige videreuddannelse
Korsør, 20. november 2010Udviklingskonference 2010 VELKOMMEN.
Trivselsundersøgelse og ledelsesevaluering
Kundeanalyse 2014.
FOA © TNS Dato: April 2013 Projekt: FOA Evaluering af kommunalreformen April 2013.
Beboere med anden sproglig eller kulturel baggrund end dansk
Naboskabet - en undersøgelse af 3 boligområder 473 beboere besvarede undersøgelsen 6-11 år: år: år: 4 Voksne: 454.
Beslutningsreferat fra 2. smagning 08 maj 2009: Formanden bød velkommen og gennemgik referatet fra sidste generalforsamling (stiftende) Ses herunder: Navnet.
RegionsMEDudvalget Seminar juni 2010 Resultater fra evalueringen af MEDaftalen 2010.
Rusmiddelundersøgelsen Ordrup Skole 9. klassetrin Skoleåret 2011 – 2012.
Kvalitetstest af Palles Gavebod Spørgeskemaundersøgelse November 2010 – januar 2011 Center for Playware DPU.
. Marts 2014 Distriktsmøde.
Jobrådgivernes Brancheforening Brugertilfredshed hos ”anden aktør” København 30. november 2011.
Naboskabet - en undersøgelse af det sociale liv i Skovengen Skovengen.
Relativ vigtighed for elektroniske ressourcer,24,22,20,18,16,14,12,10 Indeks FARM nem at bruge Info om anvendelse af elektroniske.
18. maj 2011Regionalmøde Rungsted VELKOMMEN. 18. maj 2011Regionalmøde Rungsted AGENDA Medlemssituationen Register over dårlige betalere Introduktionskort.
Bane pleje.
Camping Kursus I Golf Lidt om golf og golfspillere Hvad er golfferie? Produkter til golfspillere? Aktivitetstilbud til gæster? Krav til Campingpladsen/Aktiv.
Region Midtjyllands tilbud 2013
Trivselsundersøgelse og ledelsesevaluering Anæstesiologisk Afdeling Flere ledere
Naboskabet - en undersøgelse af det sociale liv i Egedalsvænge Egedalsvænge.
Lederforeningen for VUC:
1 Borgerpanelet i Silkeborg Kommune.
Greenkeeper ERFA-gruppe Golfens Grønne Regnskab - Et godt formidlingsredskab!
Velkommen til DGU`s Begynderudvalgskursus
© due & partners Template 2: Telefonmodel for permission Introduktion til samtalen Salgsargumentationen samt ”call for action” Afslutning på samtalen.
Medlemsundersøgelse, sammentælling Sammentælling medlemsundersøgelser.
Tee kursus VELKOMMEN Tee kursus AGENDA 1. Tee kursus DGU – Hvad er det? Tilbud fra klubben.
1 Vision – Mission - Værdier - Mål – Midler - Politikker.
Systematisk problemløsning i kriminalitetsbekæmpende funktioner
Hjem-IS Kommunikationstest Juni Om undersøgelsen Data er indsamlet juni 2003 Metode CAWI interview Der er 1128 besvarelser fra medlemmer af Hjem-IS.
Medlemsundersøgelse, sammentælling Sammentælling medlemsundersøgelser.
Pjecefremstilling Hvad er en pjece?
Kundetilfredshedsanalyse – [måned år] Kundenavn. 2 Overblik.
Brugertilfredshedsundersøgelse På området for Voksne med Handicap 2015 De små bofællesskaber.
Evaluering på EGY Disposition: - Fra evalueringsplan til evalueringsstrategi - konkrete evalueringer og ”værktøj” - perspektivering ”Man kan ikke måle.
AKTIV HELE LIVET GENOPTRÆNINGSCENTRET UNDERSØGELSE AF BRUGERTILFREDSHEDEN MED GENOPTRÆNINGSCENTRET Februar 2015.
Dagbehandlingen Sofiehuset Brugertilfredshedsundersøgelse blandt brugere i dagbehandlingen November 2012.
AKTIV HELE LIVET HJEMMEPLEJEN UNDERSØGELSE AF BRUGERTILFREDSHEDEN MED HJEMMEPLEJEN APRIL 2015.
Velkommen til Generalforsamling 2017
Medlemsundersøgelse 2016 Medlemsundersøgelse 2016
Nyt kontingentsystem? Et debatoplæg.
Bestyrelsesundersøgelse 2016
Medlemsundersøgelse 2016 Medlemsundersøgelse 2016
Behovsundersøgelse Blandt håndboldklubber – opsummeret resultater, identificerede behov og mulige udviklingstiltag.
Elevtrivselsundersøgelsen 2015
Bestyrelsesundersøgelse 2016
Medlemsundersøgelse 2016 Medlemsundersøgelse 2016
Bestyrelsesundersøgelse 2016
Medlemsundersøgelse 2016 Medlemsundersøgelse 2016
Bestyrelsesundersøgelse 2016
Elevtrivselsundersøgelsen 2017 For erhvervsuddannelserne
Træneruddannelsen Trænerrollen bliver mere kompleks og krævende, efterhånden som spillet udvikler sig, og kvalitetstænkning spiller en stor rolle i dagens.
Blev udført i perioden fra den 27. august til den 6. september. 1
Junior golf i KGK – Golf skal være sjovt
Præsentationens transcript:

Medlemsundersøgelse, sammentælling Sammentælling medlemsundersøgelser

Medlemsundersøgelse, sammentælling Dansk Golf Union har gennem de seneste 2 år, som en del af klubudviklingsområdet, tilbudt klubberne hjælp og teknisk assistance til gennemførelse af elektroniske spørgeskemaundersøgelser. 19 klubber har taget i mod dette tilbud, og de næste slides viser sammentælling af udvalgte spørgsmål. Spørgsmålene i medlemsundersøgelserne er unikke for den enkelte klub, hvorfor antallet af respondenter er forskelligt ved de udvalgte områder. De områder som er valgt ud, er: • Benyttelsesgrad af 18-hullers bane og træningsfaciliteter • Tilfredshed med 18 hullers bane • Benyttelse af træningstilbud i klubben • Tilfredshed med træning, sekretariat og introduktion i golfklubben • Årsager til indmeldelse i netop denne golfklub • Prioriteringer de kommende 5 år • Villighed til at hjælpe golfklubben med frivilligt arbejde At det netop er disse områder der er valgt ud, skyldes at DGU anser disse for meget vigtige for at drive og udvikle en golfklub.

Medlemsundersøgelse, sammentælling Medlemsundersøgelse • Unik spørgeramme – udarbejdes i samarbejde mellem klub og DGU • Spørgeramme opsættes af DGU • Øjebliks billede af golfklubben • Udviklingsredskab for golfklubben og dens interessenter • Invitation pr. eller brev til alle klubbens medlemmer • Elektronisk svarafgivelse • Udarbejdelse af rapport • Afrapportering til bestyrelse og medlemmer • Opstilling af forandringspotentialer og målsætninger

Medlemsundersøgelse, sammentælling Medlemsundersøgelse • Baggrundsspørgsmål – køn – alder – type medlemskab – handicap • 18-hullers bane • Par-3 bane • Træningsfaciliteter • Fysiske rammer – klublokale – indgangs/receptionsområde – omklædning – mulighed rengøring af udstyr • Interessenter – restaurant – sekretær – greenkeeper – pro/proshop • Drømmebilledet af golfklubben • Bestyrelsens fortsatte arbejde • Frivilligt arbejde • Årsager til indmeldelse • Matrix • Ja/Nej • Rangordne • Skala spørgsmål • Åbne svar (pp. 1195!) • Spring

Medlemsundersøgelse, sammentælling Gennemførte undersøgelser De 19 klubber, som har gennemført en medlemsundersøgelse er af meget forskellig karakter. Det både med hensyn til geografisk placering, alders- og handicapfordeling, ejerforhold omkring bane og foreningsstruktur. Gennemsnitsalderen hos respondenterne ligger lidt højere end gennemsnitsalder i golf DK (49,7 år) Antal klubber19 Inviterede medlemmer21086 Antal respondenter8558 (2457/5863 – 30/70%) Svarprocent Gennemsnitsalder Gn. antal år i golfklubben 41 % 54,5 år 9,7 år

Medlemsundersøgelse, sammentælling 18-hullers bane/træningsfaciliteter 66 % benytter 18-hullers banen 1-2 gange eller mere om ugen. Tilsvarende tal for træningsfaciliteterne er 52 %. I klubber, hvor træningsfaciliteterne bedømmes højt, benyttes disse i samme udstrækning som 18-hullers banen. N = 7604

Medlemsundersøgelse, sammentælling Tilfredshed med 18-hullers bane Greens, banens generelle stand, banen layout og fairways er ifølge respondenterne tilfredsstillende. Områder som banekontrol, spillerytme og run på banerne ønskes forbedret. N = 7604

Medlemsundersøgelse, sammentælling Benyttelse af tilbud om træning 55 % af respondenterne benytter tilbuddet om træning hos klubbens pro. Disse tal varierer dog fra 70 til 30 %. N = 8118

Medlemsundersøgelse, sammentælling Tilfredshed med træning Værdien 5 svarer til meget tilfredsstillende, 4 svarer til tilfredsstillende,…, 1 svarer til meget utilfredsstillende. N = 4650

Medlemsundersøgelse, sammentælling Benyttelse af tilbud om træning (høj/lav deltagelse) I nogle klubber modtager kun 30 % af respondenterne træning, mens det tilsvarende tal i klubber med højeste træningsdeltagelse er 70 %. Det tekniske niveau hos proerne vurderes generelt meget højt. Det er dog ikke alene det, som giver kunder i butikken. Figuren viser, at parametre som ”bidrager positivt til klubbens miljø”, ”serviceminded” og spændende underviser” er afgørende for et højt træningsniveau.

Medlemsundersøgelse, sammentælling Tilfredshed med sekretariat Generelt et meget velfungerende område i golfklubben, og stor tilfredshed med sekretariatets arbejde. N = 8381

Medlemsundersøgelse, sammentælling Tilfredshed med begynderudvalgets arbejde Begynderudvalgets arbejde vurderes højt, og der er tilfredshed med de forskellige elementer omkring opstart i klubben N = 1149

Medlemsundersøgelse, sammentælling Årsager til indmeldelse i golfklubben Den helt afgørende faktor for indmeldelse i golfklubben er dens beliggenhed. N = 5178

Medlemsundersøgelse, sammentælling Prioritering de kommende 5 år Banen er det område, som respondenterne mener, skal prioriteres højest. Dernæst kommer elementer omkring atmosfære og klubliv, samt faciliteter der muliggør dette. N = 7914

Medlemsundersøgelse, sammentælling Vurdering Værdien 1 svarer til for få, 2 til passende og 3 til for mange. Gerne flere juniorer og greenfee gæster, derimod ønsker der ikke flere turneringer og company days. N = 6740

Medlemsundersøgelse, sammentælling Frivilligt arbejde Antal respondenter: 5813 Givet tilsagn om frivilligt arbejde: 3338 (57%)