Systemejer organisation.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Fortolkning af AMO reformen
Advertisements

Katalog over nationale standarder på sundhedsområdet.
Dias 1 Kommunikation ”Vi valgte ikke open source, men sådan blev det bare…” – fordele, ulemper og lidt om leverandørafhængighed ”Open source-software.
Hvordan får vi arbejdet med kvalitet og afbureaukratisering forankret på vores arbejdsplads, så både ledere og medarbejdere er involveret og bidrager i.
Udfordringer ved implementeringen af SAP hos Region Midtjylland
Oplæg til projektmodel Godkendt til anvendelse på ”TOP 12” af AU IT, STUDIER, ØKONOMI og AU HR d i version 1.0. Nedenfor findes version 1.2.
Strategi for brug af digitale medier i undervisningen
Strategisk tilgang til bæredygtighed
Arbejdsmiljøcertificering
DUA seminar den 5. oktober 2010
Samarbejde Ringsted/Sorø - Indkøb - IT - Digitalisering
Energiledelse Energiledelse betyder, at virksomheden gennemfører en systematisk, løbende indsats for at bruge energien bedre og derigennem øge virksomhedens.
- Et interaktivt kursus i forandringsledelse
Servicefællesskabet for geodata - workshop den 11. juni København Teknik og infrastruktur - datamodeller, portaler, ajourføring mm. v/lektor og.
IT-Strategi.
Lean Netværk AAU.
1 IT Service Management - JP/POLITIKENS HUS A/S IT Service Management – JP/Politikens Hus Per Palmkvist Knudsen Frank Stjerne
IT Service Management – JP/Politikens Hus
Den Regionale LEAN Enhed
DUA seminar onsdag den 6. oktober
Hvem er vi? Fra PROSA - Forbundet af IT-Professionelle Peter Ussing - Formand –over 25 års erfaring i branchen, senest som systemarkitekt hos CSC Henrik.
It og informationsudveksling i Sundhedsaftale 3 Og 29 kommuner.
Digitaliseringsstyrelsen
15. september DASYS Charlotte Rahbek Omsætning af viden – Elektronisk patientdokumentation.
Dansk kvalitetsmodel på det sociale område.
IT workshop 30. september 2004 Beslutningsgrundlag for IT-omlægninger Beslutningsgrundlag for IT-omlægninger Et par tommelfinger regler.
Oplæg til projektmodel Godkendt til anvendelse på ”TOP 12” af AU IT, STUDIER, ØKONOMI og AU HR d i version 1.0. Nedenfor findes version 1.1.
Temadag om indkøb og udbud Torsdag den 25. oktober 2012 Peter Molbæk Driftsleder ITS.
1 COWI BAR Handel, BAR Jord til Bord, BAR Kontor, Grafisk BAR, Industriens BAR 1 ARBEJDSMILJØLEDELSE OHSAS Seminar 1 Arbejdsmiljøledelse OHSAS
Tine Jerris, projektleder i Kronikerprogrammet
Præsentation af systemejerens ansvar
Søren Kofoed Weeke Rambøll Management A A R H U S U N I V E R S I T E T Den administrative forandringsproces Justering af programmet På styregruppemøde.
3 g sundhedsaftaler Sundheds IT og digitale arbejdsgange.
3 g sundhedsaftaler Sundheds IT og digitale arbejdsgange
Strategi for Danmarks Elektroniske Forskningsbibliotek.
Regions Midtjyllands elektroniske patientjournal
Velkommen Første seminardag om RKV Den 23. februar 2010 i Silkeborg.
Vision og strategier formidlet gennem IT 1. Præsentation 2. Funktionalitet 3. Grænseflader 4. Skabelse af vision 5. Evaluering af systemet 6. Perspektivering.
13. April 2005 Fit for bits? Digitalisering af kommunikation og videndeling kræver mere end et netstik Gitte Wührnfeldt, Center for Informatik Udannelses-
Implementering i Region Midt
Status GMO tiltag styring, kvalitetssikring, forandring
Seminar 6 – Arbejdsmiljøledelse
Dialogmøder med bygherren Dialog om arbejdet med at planlægge og koordinere i forhold til sikkerhed og sundhed under projektering og udførelse (procedurer,
Design Design afsnittets formål Design – indhold Kvalitetsmål Teknisk platform Arkitektur Struktur Klasser.
Vision og Strategi for Forslag Vision og Strategi for Vision og indsatser i strategi.
Digital forvaltning: Organisatoriske og kompetencemæssige forudsætninger Kontorchef Lars Frelle-Petersen og chefkonsulent Sten Mogensen Videnskabsministeriet.
Bedre udbytte af it i skolen Undersøgelse af erfaringer og perspektiver.
NY ORGANISATIONSSTRATEGI Generalforsamling 23. marts.
C O N N E C T I N G B U S I N E S S & T E C H N O L O G Y Copyright © Projektmodel for Beredskabsplan.
Certificeringsordning for transportable telte og konstruktioner Rikke Holgersen.
Digitalisering og it-sikkerhed – et prioriteret indsatsområde for elselskaberne Søren Sørensen, adm. direktør i NRGi.
Sikkerhedskonference 2012 ­Signifikansvurdering: Hvad skal man gøre - og hvad skal man ikke gøre? Indsæt billede her 8,1 cm. højt x 16,3 cm. bredt.
Webinar om opfyldelsen af persondataforordningen
Hvordan kan vi styrke den danske innovationskultur?
Vision Vi er og bliver rige på natur i Danmarks største kommune.
Hvordan får vi arbejdet med kvalitet og afbureaukratisering forankret på vores arbejdsplads, så både ledere og medarbejdere er involveret og bidrager i.
Anne Kjølhede Revald, Vejdirektoratet
Implementering og dokumentation
Hvorfor er vi her i dag?. Databeskyttelsesforordningen (GDPR) og Databeskyttelsesrådgiveren (DPO)
De nye it-konsulent- og projektaftaler
Systemejer organisation
Databehandleraftaler
Intern tidsmæssig omkostning
Rolle og arbejdsområder
Adgang til egne data IT-Arkitekturrådet d It-Arkitekturrådet
Målopfølgning - Social- og Sundhedsudvalget
Præsentation af IT-sikkerhedsfunktionen
Præsentation af IT-sikkerhedsfunktionen
Systemejer organisation
Velfærdsteknologisk netværksmøde
Præsentationens transcript:

Systemejer organisation. Et mødested for begavede system ejere

Hvorfor? Forum for systemejere til videns udveksling Hjælp til at løfte opgaven med at være systemejer Sikre kontinuitet i arbejdet med IT-systemer implementeret i Selvstyret Sikre ressourcer til udvikling og vedligehold af IT-systemer

Hvordan? Et forum pr. enhed, hvor system ejere mødes Møde ca. hvert kvartal, hvor de forskellige system ejere fremlægger status på og udviklingsmuligheder for deres system(er) til diskussion Ledelsen af enheden er repræsenteret i dette forum, så der skabes fokus på systemerne

Hvad får jeg ud af det? Støtte til kontraktindgåelse/forlængelse fra DIAs juridiske ekspert. Støtte fra DIAs tekniske eksperter til fx vurdering af leverandørtilbud . Støtte til at vurdere, om mit systems sikkerhed er i overensstemmelse med love og regler fra Selvstyrets sikkerhedsorganisation. Støtte til at udarbejde mit systems dokumentation fra DIA Støtte fra DIA til at sikre, at mit system kan integreres med andre systemer i Selvstyret. Ledelsesfokus på arbejdet med mit system. Erfaringsudveksling med andre system ejere.

IT-drift i Selvstyret 2000 brugere – 100 systemer

Hvem gør det? En driftsorganisation i DIA En driftspartner (inu:it), som varetager, brugersupport, serverdrift og installation af arbejdsstationer (og en masse andre opgaver). En Systemejer Organisation, som sikrer at systemerne understøtter Selvstyrets arbejdsgange.

Med hvilket udstyr? En serverpark på Sana og i tårnet En arbejdsstation til næsten alle medarbejdere Et netværk, der forbinder serverparken med arbejdsstationerne Data- og telefonlinjer fra TELE, der forbinder netværksdele sammen og etablere forbindelsen til internettet.

Hvad gør DIA? Koordinerer med Selvstyrets driftspartner. Indkøber IT udstyr og programmel til Selvstyret. Prioriterer implementering og drift af IT systemer. Evaluerer integration og dokumentation af IT systemer. Kontrollerer sikkerhed af IT systemer. Sikrer licens til Selvstyrets programmel. Svarer på henvendelser fra brugere.