Udført af Søren, Kristina, Heino, Jonas, Djamal og Karsten

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Sådan holder kroppen balancen
Advertisements

Den gode Klasse Forældresamarbejde 1. Møde i klassen.
Psykisk arbejdsmiljø.
Hvad påvirker medarbejdernes psykiske trivsel
Vore børn skal trives, og det kan vi forældre være med til at styrke.
SOCIAL KAPITAL - EN FÆLLES SAG
Hans Jørgen Limborg Arbejdsmiljøkonferencen 2005
Undervisningsmiljø undersøgelse fase 2
Læge Poul Lundgaard Bak Århus Universitet
Et barns relationer og fællesskabets betydning ”At være udenfor”
Baggrunden for indførelsen af PALS
FARVESKIFT Skift farve i supergrafikken ved at gå til Designfanen i topmenuen og vælg anden farve. FORSIDE KONFERENCE FOR SYGEPLEJERSKER I KOMMUNERNE 11.
Hvordan stopper vi mobning?
Ledelse Består i et samspil mellem mennesker, for at nå
Grænser for rummelighed
Hvordan handler jeg ved æresrelaterede konflikter v. Susanne Willaume Fabricius Projektleder LOKK.
Hvad kan vi gøre for at få psykiske sårbare tilbage i arbejde ?
Beboere med anden sproglig eller kulturel baggrund end dansk
Fravær og nærvær/v. Conni Lachenmeier Ingeniørforeningen d. 25. november 2008.
Vor børn skal trives og det kan vi forældre være med til at styrke Formålet er at skabe et kontinuerligt og fremadrettet skole/hjem samarbejde der sikrer.
Arbejdsmiljø på ungdomsuddannelserne Overordnet formål med konferencen: Få integreret arbejdsmiljø i undervisningen på ungdomsuddannelserne Forberede elever/studerende.
Mobning er: Man bliver mobbet, når andre børn bliver ved med at drille en, og man synes, det ikke er sjovt.
Undervisningsmiljø undersøgelse fase 1 December 2006 Vintersbølle Skole.
Jeanett Bonnichsen Tlf: Amagertorv 31
GRIB IND - GODT KOLLEGASKAB UDEN MOBNING
Resultater fra 50 skoler knækker mobbekurven – 1. Undersøgelsesrunde (2009) Mere mobning i 4.kl. end i 6.kl.,og 9.kl. (flest piger, 19,2 %) På alle klassetrin.
Børn og unge som er pårørende til selvmordsadfærd eller som er efterladte efter selvmord. Hvordan hjælper vi dem? Ved Elene Fleischer, PhD
Forældre involvering Kørselsordning eller mere? Sisu/MBK.
På Filstedvejens Skole er vi klar over, at mobning forekommer og vil forekomme, men vi vil med dette sikre os ansvar, viden og engagement i arbejdet mod.
Konflikthåndtering – sammen med brugerne
Elevernes psykiske arbejdsmiljø TrongårdsskolenSpørgeskemaundersøgelse December 2005 Undersøgelsen bygger på svar fra ca 350 ud af ca. 500 elever.
Arbejdsmiljøledelse – hvad er det? Oktober Formål Arbejde målrettet og systematisk på at sikre medarbejdernes sundhed, trivsel og arbejdsglæde.
17. november 2009LOKK1 Kvinder på krisecentre Sekretariatsleder Lene Johannesson.
Disposition Præsentation af emne Mobning
Hvordan kan vi hjælpe hinanden så der ingen spiseforstyrrelser opstår?
Håndtering af Sygefravær
Elevernes undervisningsmiljø på Knabstrup skole 4-6 klasse.
DEN GODE LEDER FTF REGION NORDJYLLAND Aalborg den 2. november 2009
Skoletoiletter og børneinkontinens
Hvordan man bekæmper mobning
Aftale om psykisk arbejdsmiljø FTF’s arbejdsmiljøseminar Den 26. september 2007 Mette Bergmann - viceformand Lisbet Lund – faglig sekretær.
Kære forældre i de nye 0.-klasser! Velkommen til skolen til jer og jeres børn. Velkommen til en snak om samarbejde.
Velkommen til forældremøde = 5 Når børnene … … har mange i klassen, som de kan lide at være sammen med. … oplever et godt sammenhold … har tillid.
Dias om psykisk arbejdsmiljø Følgende dias beskriver, hvad psykisk arbejdsmiljø er for en størrelse. Der findes også en række dias, der beskriver, hvad.
ALENEARBEJDE FOA Randers 11. november Flere sider af alenearbejde Når man er helt alene på arbejdspladsen Når man arbejder isoleret fra (fag)kolleger.
Stress og stresshåndtering Livet som studerende Studenterrådgivningen Mehrak Salimi - Psykolog CSS Oktober 2013.
Jakob Preisler DSB HR 7. juni 2011 Side 1 Nærværende ledelse gør en forskel Erfaringer fra DSB’s fraværsindsats v/ afdelingsleder Jakob Preisler HR Helbred.
Arbejdsmiljøforskningens bidrag til indsatsen for trivsel og sundhed Seniorforsker Vilhelm Borg Det Nationale Forskningscenter for Arbejdsmiljø.
Selvværd…Hvad er det? NOl-LEOOS HVAD ER SELVVÆRD? Selvværd refererer til en positiv overordnet vurdering af en selv – en oplevelse af at.
Mulighederne for at bringe unge med psykiske funktions- nedsættelser tilbage i arbejde ? Vilhelm Borg seniorforsker NFA Indlæg
Vidensarbejderens særlige arbejdssituation - forebyggelse af arbejdsrelateret stress Oplæg i IDA, fredag, 27. april 2007 Christine Ipsen, Ph.d.
Grønland 2009Vold er ikke løsningen1 Hvorfor går hun ikke bare Sekretariatsleder Lene Johannesson.
INTRO NOl-LEOOS Dette projekt (projekt nr NO1-LEO ) er finansieret med støtte fra Europa Kommissionen. Denne publikation.
Trivselsmålingens resultater og vores indsatser [indsæt dato] [indsæt skolens navn] [Indsæt mødeforum] Trivselsmålingens resultater.
Spot på æresrelaterede konflikter – symptomer og mestringsstrategier UU Danmark 28. September 2016 Basim I. Osman cand. psych., aut. psykolog selvstændig.
Skal pædagoger være robuste?
Hvad gør os arbejdsglade?
Et suppleringskursus til den lovpligtige arbejdsmiljøuddannelse
Professionel og social kapital i de gymnasiale uddannelser. Modul II
Trivselsmålingens resultater og vores indsatser
Opfølgning på PSYKISK APV
MTU 2012 | Medarbejdertilfredshedsundersøgelse
Forandringer
Digital trivsel på gymnasiet
Elevtrivselsundersøgelsen 2018 For gymnasiale uddannelser
HVAD ER ADFÆRD?.
Elevtrivselsundersøgelsen 2018 For gymnasiale uddannelser
Elevtrivselsundersøgelsen 2018 For gymnasiale uddannelser
Psykisk Arbejdsmiljø v. Gabriella Nagy.
APV - Arbejdspladsvurdering
Præsentationens transcript:

Udført af Søren, Kristina, Heino, Jonas, Djamal og Karsten Psykisk arbejdsmiljø Udført af Søren, Kristina, Heino, Jonas, Djamal og Karsten

Mobning Eksempler på mobning Beskyldninger om dårligt udført arbejde Social udstødelse Organisatorisk udstødelse Sårende bemærkninger og latterliggørelse

Årsager til mobning Hvis man udviser mangel på selvværd Udseende (tøj, sko, frisure) Etnisk baggrund og kultur Hierarkiet Uløste konflikter Køn

Løsninger på mobning Beredskabsplan Klare retningslinjer Rådgivning Sanktioner 

Følgevirkninger af mobning Skadeligt for helbredet Personlige konsekvenser Øget sygefravær

Skadeligt for helbredet Akutte reaktioner Længerevarende reaktioner

Personlige konsekvenser Mobbeofre mister arbejdsglæden Bliver mere passive Tilbageholdende Isolere sig Øget sygefravær

Sådan arbejder i vider med at løse problemerne

Vores arbejdsmiljø Vi føler at tonen i vores klasse er god, og at alle snakker pænt til hinanden. Det er ikke vores opfattelse at der finder mobning sted i klassen. Vi synes at Lars-Bo er en god lærer, og at han er god til at skabe ro og orden. Det er Paw også.