Hvordan vi arbejder på Hadsund Produktionsskole …..

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Hvilken afdeling på Hadsund skole går dit barn i?
Advertisements

Hvad er EGU ? Egu er en 2-årig ungdomsuddannelse med stor vægt på praktik. Egu er for unge under 30 år.
Kompetencedokumentation
Introduktion til projekt ”Aktivt Liv”
Dialog og samarbejde om uddannelsesparathed
Værdiseminar Af Katrine Soelberg, Ousbjerggaard 2012
Om et øjeblik kommer du ind i en magisk verden....
EVejledning Et tilbud til elever i grundskolen – og deres forældre - og for alle andre uddannelsessøgende.
En gennemsnitlig og fiktiv Jonathans dokumenterede forløb på Korsør ProduktionsHøjskole Jonathan starter mandag den 12. oktober på Korsør ProduktionsHøjskole,
TPG handleplans-skema
Ved ONLINE MUS-koncept: Kompetenceudvikling og MUS – i anerkendende perspektiv Kort præsentation af Kompetencedelen April 2012 Ved.
3-timersmødet 2013 TEMA: Samarbejde i teams og om patientforløb • Tankegangen bag den forløbsorienterede organisationen (FLO) er, at patienten og patientforløbet.
Projektleder: Klavs Serup Rasmussen Oplæg ved Kirsten Elise Hove
Vælg layout på masteren: Højreklik på siden / Layout / Vælg mellem ”Fastholdelseskaravenen” eller ”Brug for unge” Overskrift MAX 2 linjer Underoverskrift.
Ved ONLINE MUS-koncept: Kompetenceudvikling og MUS – i anerkendende perspektiv Kort præsentation af GRUS-delen April 2012 Ved
Første gang du logger på, skal du bestille ny adgangskode her
Overgangsordninger Praktik- og uddannelsesrådgivningen januar 2013
Din uddannelsesplan består af 6 dele: Personlige oplysninger Karakterer Grundlag Uddannelsesønsker Parathedsvurdering Underskrifter Du kan få adgang.
Vingsted den 4. november 2011 Peter Westmark
AT TRÆDE I DE BEDSTE FODSPOR – FRA PRODUKTIONSSKOLE TIL ERHVERVSUDDANNELSE Under programmet ”Bedre overgang til og fastholdelse i erhvervsuddannelserne”
Psykoedukation til unge i OPUS
”Find talentet” - introduktion
Hvordan får jeg lagt First Class programmet ind på min egen computer ??? De følgende sider er en lille anvisning på, hvordan du selv kan installere programmet.
Almen studieforberedelse
1. Individuel start 3.1 Det bør være muligt at starte på kursus, når man har behov, uden at skulle vente til næste opstart.
Samlet årsrapport for Gårdhaven 2012 SIP-socialpsykiatri
Brug af tablets/mobiltelefon i undervisningen foråret 2014
I forlængelse af tydeliggørelsen af talentbegrebet, hvordan kan I så udvikle en læringsplan for talenter i forhold til de resterende ikke talenter? • Udvælgelse.
Problemliste Listen laves vilkårligt – herefter udvælges det problem der har 1. prioritet
Teenage Coaching Dagnæsskolen.
Selvevaluering ’It i folkeskolen’
ORIENTERING OM LEDELSESEVALUERING – til medarbejdere
Psykoedukation for patienter med skizofreni
Mobbe- og trivselsundersøgelse
Mundtlig prøve i engelsk og tysk.
En portfolio er den bevidste indsamling og løbende vurdering af eller refleksion over undervisningens og læringens processer og produkter.
AT9 - 2g April-maj 2007 Formalia 16 moduler 4 timers elevtid Der arbejdes individuelt, i par eller i grupper (max 4 medlemmer) Individuel fremlæggelse.
Hvad er uddannelsesparathed, og hvordan kan man vurdere paratheden?
Dialogmøde om uddannelse Statistik om afgangselever 2012.
SPONSOR ARBEJDET Wischmann Innovation © 13 trin på vejen Mod en god sponsoraftale. Wischmann Innovation ©
Eksamen i AT Vejledningsplan Ma2VINTERFERIEVINTERFERIE 2Afle- vering Ti23 On32 To2223 FrSkrive -dag.
Bacheloropgavens mundtlige dimension torsdag d. 19/1-12 Mål med mødet: 1.At etablere et forum for refleksion over opgavens mundtlige del. 2.At I efterfølgende.
SAGPROSA Begrebet sagprosa kan vi definere som tekster, der vedrører forhold i den faktiske virkelighed, således at forstå, at der i sagprosateksten beskrives.
Jan Nielsen praktiserende læge Århus
Bacheloropgavens mundtlige dimension onsdag d. 4/5-11
UPLOAD DIN S2 SCANNER. At uploade sin scanner betyder at man: sender data fra alle de scanninger man har lavet ind til Nu Skins server, der dækker hele.
IKV I PRAKSIS IKV Praktikerseminar, Silkeborg 09. januar 2014Ulla Nistrup1.
HVAD ER EN PROBLEMFORMULERING ?
Almen studieforberedelse
SYNKRONISER DIN S3 SCANNER. At synkronisere sin scanner betyder at man sender data fra alle de scanninger man har lavet, ind til Nu Skins server, der.
ONLINE MUS-koncept: Kompetenceudvikling og MUS – i anerkendende perspektiv Ved Kort præsentation af APV-delen April 2012.
Projektopgave Problemstilling.
Styr på ressourcer og projekter Inspirationsseminar 31. oktober 2006.
Undervisning af alle 9. klasser i Digital Post Ved Digital Vejleder Kathrine Mørcholdt Buus og Digitaliseringskonsulent Kristinna Andersen.
CFK  Folkesundhed og Kvalitetsudvikling Høskovkollegiet 2014 Høskovkollegiet 2014 opgørelse Dataindsamlingen er foretaget i perioden fra.
Fra måske egnet til egnet Eud-Start Træningsbanen til en erhvervsuddannelse.
Dialogredskab - uddannelsesparathed. Hvordan er redskabet blevet til? Samarbejdsprojekt Involvering af de unge Støtte fra region Syd.
Statistik med computeren Et undervisningsforløb i 6. klasse.
Systemet til Synlig KompetenceVurdering 0. Hvad er en produktionsskole for noget 1.Det samlede system til Synlig KompetenceVurdering 2.Det mest synlige,
Evalueringsspørgsmålene fra udgivelsen: Styrk jeres realkompetencevurderinger - En guide til selvevaluering.
Erhvervsvejledning til Grønland
Evalueringsspørgsmålene fra udgivelsen: Styrk jeres realkompetencevurderinger - En guide til selvevaluering.
Tre lags arkitektur.
Kontakt- og tilbudstid
SIKKERHED ONLINE.
SÅDAN STARTER DU MED VURDERING AF ARBEJDSBEVÆGELSER / EGA
Forløb: Unge identitet, socialisering og sociale medier
SIKKERHED ONLINE.
Kontakt- og tilbudstid 2018
Præsentationens transcript:

Hvordan vi arbejder på Hadsund Produktionsskole ….. …..med Realkompetenceafklaring

Eleven sidder sammen med værkstedslæreren ved pcén og udfylder skemaer omkring….

På reakomp.dk er de efterfølgende skemaer tilgængelige, men….. …..vi har valgt at lægge spørgeskemaerne på vores egen server så der bliver mulighed for at trække data ud til egne statistikker.

Vi starter med de faglige kompetencer.

Resultatet kan ses her…..

….eller som edderkoppespind her.

Med et enkelt museklik kan man få overblik over udviklingen omkring det faglige eller sociale.

Personligt Værktøjsmanual Du skal nu svare på 7 spørgsmål. Derefter snakker du med din vejleder/lærer om dine svar. Formålet er, at I begge bliver klogere på dine svar. Når I har snakket om svarene, skal I sammen vurdere, om du har brug for at udvikle din selvtillid på skolen. Hvis du har det, slutter i af med at aftale, hvordan skolen kan hjælpe dig med at udvikle din selvtillid.

Resultaterne af de 3 forrige spørgeskemaer bliver nu lagt sammen og eleven skal nu tage stilling til følgende spørgsmål.

Formår man at etablere en realkompetence vurdering i sin dagligdag, vil det klart smitte af til en bedre dagligdag for mange unge.