HJERNER OG MOTIVATION www.ann-e-knudsen.dk.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
HVOR SVÆRT KAN DET VÆRE?
Advertisements

HVOR SVÆRT KAN DET VÆRE?
Folkeskolereformen Hvad og hvorfor?.
Møde om Folkeskolereformen og idrætsforeningerne 4. December 2013.
Læringsreformen En stor forandringsproces er i gang i folkeskolen. Det handler ikke blot om implementering af en ny lov. Det handler om omstilling og udvikling.
Den gode fortælling som læringsredskab
Arbejdsgruppens og mødernes formål ARBEJDSGRUPPENS FORMÅL Det er os, der sørger for at vi her på skolen: • Stiller skarpt på vores skole-hjem samarbejde,
Skolereformen i Greve - lad os sammen gøre en god skole bedre Møde i Samfund & Skole 30. oktober 2013.
HJERNER, LEG OG LÆRING PIGER
En anderledes skoledag for de yngste elever. Temamøde for skolebestyrelser.
Folkeskolereformen på Dronninggårdskolen Version 1 Skoleåret
Fra integrerende til inkluderende pædagogisk praksis i skolen
Informationsaften Aftenens program:
Forældre Skødstrup Skole sept. 2013
Ny folkeskolelov Ikrafttrædelse August Overordnede rammer En længere og varieret skoledag • 30 timer for børnehaveklassen til 3. klasse, • 33 timer.
Folkeskole-reformen August 2014.
Danmark’s Lungeforening’s Facebook Side Emma Williams – Praktikant i uge 9, 2012.
Skolereformen 2014 Herningsholmskolen 8. August 2013
IKKE ALLE SÅR ER SYNLIGE
Tryllefløjten tilbyder børnene kulturelle oplevelser indenfor drama, kunst, kulturhistorie og musik i børnehøjde i tæt samarbejde med kulturinstitutioner.
Skolereformen Overordnede mål:
Reformmesse på Sofiendalskolen
Informationsmøde ny skolestartere 20. november 2013
Skolereform august 2014………………
Fokus LedelsenBestyrelsen Klar til skolelivet Andelen af skolestartere, der ikke har behov for særlige sprogstøttende foranstaltninger (herunder modtageklasser)
Den åbne skole.
4 fokuspunkter i kommende skoleår • Motion • Læsestund for alle klasser • Læring i bevægelse • Glæde og trivsel.
Velkommen til valgmøde
Skolereform & Arbejdstidsaftale Efterår: Processer og forhandlinger for skoleledere og TR 3. oktober: Stormøde for alle interesserede 16. januar: Skoleafdelingens.
Folkeskolereform 2013 Hammerum Skole.
Tips & tricks Lærings-stile og it – den helt rigtige kobling Ny PIXI
Vi stiller skarpt på skole-hjem samarbejdet
Formålet med aldersblandede hold & rullende skolestart
CASSIOPEIASTUEN TRIVSEL OG LÆRING. MORGENMAD Hygge og dialog!
Skolebestyrelsens årsmøde for forældre på Hillerødsholmskolen
FOLKESKOLEREFORMEN Ellekærskolen.
Dialogmøde tirsdag den 17. juni 2014
- En rigtig god idé! Bevægelse i hverdagen på Høje Gladsaxe skole
Pædagogiske overvejelser om at få mere ud af hverdagen
Aftale om et fagligt løft af folkeskolereformen
Inspiration til reformarbejdet
Folkeskolereformen Esbjerg kommune
Skolereform 2014 Hodsager Skole.
30. maj 2013Ordrup skolebestyrelse - Årsberetning1 Årsberetning Ordrup Skole V/ Pierre Vernet, Bestyrelsesformand.
Temaeftermiddag om design af sociale læringsmiljøer.
Fællesskaber for Alle Forældres betydning for børns
Inklusion og rummelighed
PULS - meget mere krop, bevægelse og læring Naur Sir Skole og Lyngbjerghus.
Formålet med mødet 1.Drøfte vores motivation for at stille skarpt på skole-hjem samarbejdet 1.Lægge en tidsplan for dialogprocessen 2.Forberede, hvordan.
FÆLLESSKAB GLÆDEANERKENDELSE LÆRING Vores F L A G Ådalskolen og SFO Kvædehuset.
Aktiviteter tiltrækker Relationer fastholder
Skallebølle Landsbyordning ”Indsigt og opmærksomhed…”
Til etablering af science klubber Materialet kan give: Inspiration til opstart af science klub Indblik i andres erfaringer Bud på, hvilke overvejelser.
Hvad fuck kan vi bruge det til ?` Af Bo Goed Watson
Lærerprofessionen.
Per Øhrgaard, Jette Eriksen, Sisse Oreskov
HJERNER, LÆRING OG MOTIVATION
IKKE ALLE SÅR ER SYNLIGE Dødt nervevæv Test af den levende hjerne.
Den Sammenhængende Skoledag På Holluf Pile Skole Odense.
Hvilken indflydelse har forældre på elevernes trivsel og læring?
Skolebestyrelsen Havnbjerg Skole Skolens Værdisæt – i korte træk Mål “Skolen skal være et sted, hvor alle trives til glæde og gavn for et godt læringsmiljø.”
Oplæg om lektier Data og overvejelser.
IKKE ALLE SÅR ER SYNLIGE Test af den levende hjerne
Inklusion ET SKOLE OG LÆRER SYN.. Skolens perspektiv  Børnene hører til hos os.  Indtil andet er bevist – børnenes trivsel og udvikling er centrum.
Leg, Liv og Læring Fredericia 8. marts Skolesport 2016 … skaber bevægelsesglæde og giver mod til mere bevægelse … er vejen til succesoplevelser.
Skab et Samarbejde med Synergi
Kropslig læring - oplæg UCC. Mikael Lytzen
Bevægelse, læring og trivsel - TLY
Skolestart på Hillerød Vest Skolen
Præsentationens transcript:

HJERNER OG MOTIVATION www.ann-e-knudsen.dk

PISA 2013 www.ann-e-knudsen.dk

FREMTIDENS FOLKESKOLE Skolen på terrasserne http://fjordsgades-skole.skoleporten.dk/sp/66484/foreside?pageId=4fd98bec-18ce-477d-a933-3b2122087a62 http://www.frederiksbjergbyggeriet.dk/

Test af den levende hjerne Dødt nervevæv Test af den levende hjerne www.ann-e-knudsen.dk

1 2 3 Analog www.ann-e-knudsen.dk

HUKOMMELSE Mest ram for hukommelse Læring og to sprog Idræt og musik www.ann-e-knudsen.dk

PIGER, DRENGE OG MOTIVATION Testosteron Opgaveløsning Relation Præstation og konkurrence Praksis? Differentieret tilbagemelding Analog www.ann-e-knudsen.dk

NØDVENDIGT SAMARBEJDE Fagligt samarbejde om børns udvikling Inklusion og rummelighed Indskoling og 7. klasse Håndtering af børns relationer i klassen Idéer til alternative aktiviteter Relationer uden pres www.ann-e-knudsen.dk

KRYDSMODAL PERCEPTION Mere idræt og musik? Læringsstile Læring af bedst fungerende kanal Design – associationsområde Analog www.ann-e-knudsen.dk

HVORNÅR ER DER HUL IGENNEM? 5-6 klasse  nysgerrige, interesserede i forsøg, facts. 7 klasse  lukket på grund af ombygning, spild af tid. 8-10 klasse  følelsesmæssige forklaringer, ligeglad med langtidsvirkninger www.ann-e-knudsen.dk

SELVVÆRD OG MOTIVATION Social lim Gruppearbejde Kritik Differentieret tilbagemelding www.ann-e-knudsen.dk

www.ann-e-knudsen.dk