Introduktion til eBusiness

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Etablering af virksomhed
Advertisements

Om Mobitech Mobitech har 15 års knowhow inden for teleindustrien og er førende på innovative SMS tjenester til erhvervslivet. I tæt samarbejde med markedets.
Dynamicweb Software A/S Tobias Høst – Commercial Lead, eCommerce.
Markedsføring af Tivoli Friheden med henblik på de årige
Kort om regnskabssystemer:
”En reference er en mulighed for en BNI-kollega til at præsentere sin virksomhed for en, som har et behov for dennes produkt eller ydelse, og hvor der.
Web 2.0 Teoretisk viden.
Arkitektur - data.
Introduktion til kriterium 4 Partnerskab og ressourcer Excellence netværk 2004 Jørgen Kjærgaard.
Inklusion af personer med psykosocialt handicap - Det er logik Stig Langvad, Formand for DH 2. oktober 2010.
Samarbejde med eller uden Service Level Agreement (SLA)
CAP Møde i myndighedsforum
Værdi gennem intelligente beslutninger. SalgMarketing Kunde Service Intelligente beslutninger gennem moduler Tilføjer værdi til eksisterende systemer.
Uddannelsesmuligheder
Windows ® 7 og Office 2010 til små og mellemstore virksomheder WINDOWS ® 7 OG OFFICE 2010 TIL SMÅ OG MELLEMSTORE VIRKSOMHEDER Vi anbefaler ægte Microsoft.
13. Arbejdsdeling i en virksomhed funktioner
Dynamicweb Software A/S Tobias Høst – Commercial Lead - eCommerce.
Dansk Supermarked IT-afdelingen: Jens Christensen
Virksomheder – Leavitt’s model
Fra idé til virkelighed Den innovative Skole 2007 I V Æ R K S Æ T T E R.
Forretningsudvikling med IT
Teknisk Workshop om NemHandel Heinrich Clausen Århus den 4. november 2010.
E-commerce hos Bon’A Parte
Powel Dagene Danmark 20. – 21. Maj 2014
A ktivitets B aseret O mkostningsfordeling.
Få overblik over dine kunder Inspirationsseminar 31. oktober 2006.
E-dag 2 Netikette Persondatalov
Virksomheder - definition
Obligatorisk projekt 5: ERP-systemer
SummaSummarum Stones Software A/S.
FRA BIKS TIL BUSINESS Vækstmuligheder for kvindelige selvstændige - OPGAVER Århus september 2010.
Søgning - et værktøj til videndeling Inspirationsseminar 31. oktober 2006.
Brug af IT redskaber og -systemer i den administrative stilling
SMALL BUSINESS er BIG BUSINESS Small Business Specialist Community Partner Development Manager Lotte Rahbek.
Introduktion til Access (Access, del 1)
Online markedsføring og e-handel Voxeværket – Uge21.
Vi er, hvor kunden er… E-Handel. Vi er, hvor kunden er… Sækkos filosofi Vi er, hvor kunden er… Vi går sammen omkring løsningen…
Agenda Brug af NemHandelsregistret eOrdrer Compliance på rammeaftaler Datakvalitet i faktura Vejledning til UTS PEPPOL gateway Nordisk Forsendelsesadvis.
NemHandel, OIOUBL og lovgivning
UOPFORDREDE ANSØGNINGER
Systemer.
State of the union INDKØB INFRASTRUKTUR FORMIDLING UDVIKLING.
Rødekro Kommune Præsentation af Rødekro Kommunes Indkøbsnet Eva Minke Andersen.
Dansk Landbrugsrådgivning Landscentret | Ret & Regnskab Velkommen til Ø90 kursus Faktureringsmodulet i Ø90.
E-handel og FM Program: Kl Introduktion
SMALL BUSINESS er BIG BUSINESS Hvad kræver det at blive Small Business Specialist? Marlene Dissing Projektkoordinator.
Kap 19 E – handel Kapitel 19.
Hvad kan borgerne på sundhed.dk?
Digital Signatur Hvad er Digital Signatur?
© due & partners Template 2: Telefonmodel for permission Introduktion til samtalen Salgsargumentationen samt ”call for action” Afslutning på samtalen.
Hvis du ønsker at opnå fremragende
Informationssamfundet Dansk Statistisk Forening 30. maj 2005.
VARE / RFID EBUSS 2005 AF:LEL, AOA, RRF, JEK,PAH.
Introduktion til Access (Access, del 1). RHS – Informationsteknologi – Fra design til udvikling Vi ved nu, hvordan vi finder et design for en database,
Produkt præsentation Christian Cletus Bjørn Eilertsen.
Strategi 2011 – x4 edsbjerg er et konsulenthus, der rådgiver og.
E-biz 2014 Idé – Koncept – Navn Varer – Målgruppe
Kapitel 15 IT jura og e-handel Kapitel 15 handler om: Markedsføring på internettet Aftaler og køb på internettet Ophavsret på internettet.
It-systemer er med overalt. Før køb – hjemme hos kunden Kunden besøger hjemmesiden Kunden overvejer og tegner selv Sælger og tegneprogram inspirerer Prisen.
Værdikæden og kommunikation Porters værdikæde består af 2 ting; De primære processer handler om de ting som virksomheden først og fremmest skal udføre.
Effektiv vækst - Workshop
Kapitel 30 Debitor-, kreditor- og lagermodul.
Supply Chain management SCM
Customer relationship management CRM
ERP og BPR.
Customer relationship management CRM
Post Danmark eKommunikation – Post-let
19. september 2018 Digitale Udbud Specialister i Danmark.
Bestilling og ordrebekræftelse
Velfærdsteknologisk netværksmøde
Præsentationens transcript:

Introduktion til eBusiness 27. februar 2008 Knud Erik Hilding-Hamann www.ibiz-center.dk

Agenda Hvad er IBIZ-Centeret? Hvorfor gå i gang med eBusiness? Udviklingen Fordele Grundlæggende begreber Kom godt i gang Hvorfor gå i gang med eBusiness? Grundlæggende begreber, NemHandel og succeshistorier Kom godt i gang www.ibiz-center.dk

Hvad er IBIZ-Centeret? Formålet er at nedbryde barrierer mod anvendelsen af IT i danske virksomheder Målgruppen er små og mellemstore virksomheder, der har behov for eBusiness til at understøtte deres forretningsudvikling Etableret af Videnskabsministeriet og Rådet for Teknologi og Innovation, som et 3-årigt tiltag (-2010) Drives i et samarbejde mellem Teknologisk Institut og DELTA Gratis og uvildigt april 2017 www.ibiz-center.dk www.ibiz-center.dk

Opgaven it-leverandører Værkshuse Konsulenthuse Revisorer Undervisningsinst. Myndigheder Værkshuse Erhvervschefer Revisorer Banker Advokater Brancheforeninger Opmærksomheds- skabelse Markedsovervågning Videnformidling Starthjælps- forløb eHandels- initativer Mobile innovations- værkstæder / demonstrations- rum Små og mellemstore virksomheder www.ibiz-center.dk

DanmarksTuren Inspirationsworkshops Virksomhederne Instruktionsworkshops Erhvervschefer, bankrådgivere, revisorer, advokater Undervisningsworkshop Elever på relevante undervisningsinstitutioner ”eBusiness messe” i mobil udstillingstrailer 8-14 eBusiness leverandører 20 byer 31 marts – 28 april 2008 april 2017 www.ibiz-center.dk www.ibiz-center.dk

Hvorfor gå i gang med eBusiness? www.ibiz-center.dk

Vi kan da bare gøre som vi plejer… www.ibiz-center.dk

Udviklingen Før Teknisk Stort Dyrt www.ibiz-center.dk

Udviklingen Nu Brugervenligt Småt Overkommeligt www.ibiz-center.dk

Fordele ved eBusiness Slip for fejl Færre papirer Spar tid på administration Undgå Læs Ind-service Slip for at stå i kø på posthuset Undgå at kunder glemmer mødeaftaler www.ibiz-center.dk

Er der forskel? eHandel eBusiness www.ibiz-center.dk

eHandel - elektronisk Handel Udveksling af information Via eMail / NemHandel / EDI/ mobiltelefon Beskeder Dokumenter og tegninger Afgive/modtage tilbud, ordre og ordrebekræftelse Udstede/modtage faktura/kreditnota Markedsføring Hjemmeside Elektronisk varekatalog og prisliste Kundeservice Bestilling og betaling af varer/ydelser via internettet giver kunderne mulighed for at købe f.eks. rejser, biografbilletter, reservedele og musik på nettet. eHandel giver også mulighed for at sende og modtage fakturaer mm. elektronisk. www.ibiz-center.dk

eBusiness - elektronisk Business Bredere end eHandel ”At sætte strøm på arbejdsgange” ”At automatisere arbejdsgangene ved hjælp af IT-systemer og dermed skabe større værdi for virksomheden og dens kunder” eHandel er en del af eBusiness Din virksomhed har mulighed for at effektivisere og udvikle nye produkter og ydelser ved hjælp af eBusiness. Du har mulighed for at effektivisere arbejdsgange og udvikle nyskabende produkter, services og ydelser. eBusiness kan være med til at udvikle nye eller eksisterende produkter ved at tilføje et ”IT-lag”, hvorved produktet får ny funktionalitet eller nye services, som kan udnyttes forretningsmæssigt. Det kalder vi eProdukter. www.ibiz-center.dk

Hvad er så eBusiness? At sætte strøm på arbejdsgange i: Indkøb Logistik Innovation og udvikling Produktion Produkter Salg Markedsføring Information eLæring Indkøb: Traditionelle indkøbssystemer gøres IT-baserede Logistik og produktion: Arbejdsgangen i produktionen planlægges, styres og overvåges via IT-systemer Produkter: Nye produkter gøres ”intelligente” og sættes på Internettet. Mulighed for nye, smarte services. Salg: Virksomhederne opbygger edb-systemer, der gør det muligt for kunderne at bestille varer direkte på Internettet Markedsføring: Varer markedsføres på Internettet via en hjemmeside for at styrke virksomhedernes navn, eller virksomhederne tilbyder bedre service til kunderne via Internettet Information: Virksomhederne informerer om relevante forhold via Internettet eLæring: Virksomhederne tilbyder uddannelse mv. via Internettet www.ibiz-center.dk

Økonomi og regnskab ERP - Enterprise Resource Planning Regnskabssystem eller økonomisystem => samler alle data Økonomi (regnskab) Køb (leverandører) Salg (kunder) Lager (varer) Produktion (styklister) Personale (løn/timer) www.ibiz-center.dk

Administration NemHandel Varekatalog Prisliste Tilbud Ordre Ordrebekræftelse Faktura Kreditnota www.ibiz-center.dk

NemHandel - mySupply … så nemt som at sende en eMail www.ibiz-center.dk

Salg og kunder CRM - Customer Relationship Management Systematisering af salg og kunder Visitkort kartotek Oplysninger om Indkøbsvaner Handelsmønstre Bedre service Videndeling Opfølgning www.ibiz-center.dk

Markedsføring CMS - Content Management System Mobiltelefoni Styring af hjemmesider Let opbygning Let vedligeholdelse af layout og indhold Ligner tekstbehandling Mobiltelefoni Reminder om aftaler Reklame Quiz, spørgeskema mv. www.ibiz-center.dk

Succes historien - Kliim Coiffure Tid er en mangelvare hos vores kunder, så de skal hjælpes så meget som muligt fra vores side, siger Allan Kliim Systemet tager sig af alt det praktiske som f.eks. onlinebooking og valg af klipning, inden kunden møder op, og systemet fortæller mig, nøjagtig hvor jeg skal sætte ind Hele systemet med dets forskellige værktøjer fungerer nærmest som en sparringspartner for mig, og den hjælper mig med at udvikle salonen løbende Kilde: Hairtools www.ibiz-center.dk

Kom godt i gang Beslut dig for: Sikre dig at: Hvilke typer af eBusiness der passer til dig Hvilke gevinster du forventer Hvem der er din målgruppe Hvilken type løsning du har brug for Hvem der skal drive løsningen Sikre dig at: Du har hørt dine kunder/leverandører om deres behov og ønsker Din virksomhed er parat www.ibiz-center.dk

Gode råd Udvælg de arbejdsgange der med fordel kan sættes strøm på Tag udgangspunkt i virksomheden ikke i IT! Tænk stort - men start småt Lær af andres erfaringer og samarbejd på tværs Udnævn en eBusiness ambassadør Fokus på ”quick wins” www.ibiz-center.dk

Alt er muligt www.ibiz-center.dk