En trin-for-trin guide

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
SEO i Dynamicweb ….og intro til SEO ”Best Practice” V/ Jens Peter Nielsen Dynamicweb Internet Marketing.
Advertisements

Opgaveskrivning Informationssøgning
Supersøgerne i syvende
SEO (Search Engine Optimization) - Hvordan bliver du mere synlig på nettet?
Brødrene Dahl samarbejdspartner med Jysk Klima Center
Web 2.0 Teoretisk viden.
VEJEN TIL VÆKST.
Søgeord og konverteringer En webtekst skal på samme tid skabe synlighed i søgemaskinerne og motivere brugerne til at udføre en handling, vi som afsendere.
Statistik, januar 2004: Unikke besøg: Sidevisninger:
Hjemmesider Intro.
Page Title Page Title Page content goes here. Page Footer jQuery Mobile skabelon.
Online tilstedeværelse og Reputation Management. Agenda  Dit digitale fodaftryk  Søgemaskineoptimering  Online Reputation Management  Live eksempler.
Fra projekt til drift Implementering i organisationen af Statens Arkivers nye hjemmeside Lisbeth Brodin Webredaktør og kommunikationsmedarbejder Statens.
Avanceret Informationssøgning It-biblioteket, marts 2007 Underviser: Marie U.
Online og viral markedsføring Virksomhedens net-tjek Dag 1 Online og viral markedsføring Allan Bojsen Kompetenceudvikling og innovation i yderområder.
Temamøde Succesfuld webshop og markedsføring Silkeborg Iværksættercenter 9. september 2010.
MapReduce implementationer MapReduce Hadoop Apache open source projekt.
Perspektiverende Datalogi Internetalgoritmer MapReduce Gerth Stølting Brodal.
SEO PÅ AU.
4 trin til at skabe visuel identitet
Søgeord optimering Maksimal synlighed uden de store investeringer Søren Rasmussen Direktør.
Program for valg af platform Præsentation af os selv/IdeFA Gruppen Tjeklisten Valg af platform – Godt det ikke er os! – GENERELT Gruppearbejde 1. Pause.
AARHUS UNIVERSITET 19. JUNI 2013 ANALYTICS 19. JUNI 2013 HVORDAN FÅR DU NOGET UD AF GOOGLE ANALYTICS.
Online markedsføring og e-handel Voxeværket – Uge21.
LINKS Det er vigtig at sørge for at få andre hjemmesider til at linke.  Det skaber større popularitet. Ved sine link skal man IKKE skrive ”klik her”,
Tilgængelighed og elektroniske dokumenter Lbc/. Program Tilgængelighed til dokumenter generelt Word og InDesign Tilgængelighed til pdf-filer Øvelser.
Den gode brugeroplevelse borger.dk får ny struktur og nyt design.
Perspektiverende Datalogi Internetalgoritmer MapReduce Gerth Stølting Brodal.
SharePoint Search Det kan gøres simpelt.
Agenda  Introduktion & forudsætninger  SEO generelt  SERPS – kom til tops og forstå hvorfor  Joomla og SEO / SEF  SH404SEF & redSHOP  Implementeringsstrategier.
Fundamentale principper for brugervenlige web-sites WEB 1 IT-C 24. Feb
Milles Univers Indhold og design tager afsæt i at det er Milles skabbog som hun selv skriver / har skrevet.
Digital kommunikation og æstetik i praksis 1. maj Søgemaskiner og optimering.
2  Muligheder: At hun har mange år til at udvikle virksomheden. Iværksætterpris = samarbejde Trusler: Store firmaer og kendte designere.  Omverdensmodellen:
Sitet og børns livsverden Camilla: Brugercentreret design Mette: Designproces og anbefalinger Flemming: Sitets samspil med andre medier og børns livsverden.
Projektgrundlag Fred and Legend's nystartet butik Butikken: kvalitet, eksklusivitet og en hyggelig stemning, Kunden: begrænset indfyldelse Nogle foto,
Interaktive knapper Web-udvikling med FrontPage 2003 RHS - Informationsteknologi.
Udvikling af mobilsites Einar Gislason / FTF. Mobilsites Mobilvenlige sites.
SharePoint Bruger Gruppe  Vi skal snakke om  Status på SPBG  Dagens emne: Søgning til internet sites og Kuoni Global CMS Platform løsningen.
Online Reputation Management. Online Reputation Management (ORM) 4. Handling 1. Overvågning 2. Analyse 3. Strategi Brands Nøglepersoner Produkter Ydelser.
Ændr 2. linje i overskriften til AU Passata Light 7. AUGUST 2015 MARIE HALKJÆR KRAGELUND AARHUS UNIVERSITET AU SØGEMASKINEOPTIMERING.
SUCCES PÅ GOOGLE JUNI TOBIAS THAASTRUP-LETH.
Her kan ses et udklip af min forside – tænke med min forside var at man skulle kunne se et lille preview af den side man ville besøge og at forsiden skulle.
SEO – sådan bliver din hjemmeside synlig for nye kunder
SUCCES PÅ GOOGLE FEB 2017 – SØGEMEDIER A/S, TOBIAS THAASTRUP-LETH.
SEO – sådan bliver din hjemmeside synlig for nye kunder
Amanda, Jimmie, Sebastian
SEO-workshop LOF.dk 24. mar. 2017
Søgemaskineoptimering Kursus/Workshop
Markedsføring i søgemaskiner
Ønskebørn SEO-optimering.
Udarbejdet af Malou & Natasja
SEO - opgave: STATE Drinks Gruppe: Sabrina & Tamer
Hvordan ændrer jeg teksten på min hjemmeside?
Seo opgave Fætter BR.
Markedsføringsøkonom Erhvervsakadamiet Sjælland Roskilde 2017
Virksomhed – Tøj virksomhed, til kvinder i alderen 16-25, 2 ansatte.
Modul 6: ”Vi kikker på internettet”
Basis SEO Gør dit site synligt på nettet MAJ 2018.
MCB opstartskursus Kom godt i gang & Få succes på nettet.
Åbenhed og gennemsigtighed
Find dybdelink Blå kurser: Fremmed kurser
TmK 8 kapitel 11: Webdesign kapitl 12: SEO
Tilstedeværelsesundervisning
- 30 minutters oplæg - 30 minutters ordet er jeres
En trin-for-trin guide
Gennemgang af rapporterne
Micky Weis Digital markedsføringsekspert
Glem traditionel tilgang til budget
Præsentationens transcript:

En trin-for-trin guide 1 SEO Pyramiden En trin-for-trin guide

En trin-for-trin Guide SEO Pyramiden En trin-for-trin Guide

En trin-for-trin Guide SEO Pyramiden En trin-for-trin Guide Offsite optimering Linkbuilding: Social – Trust Onsite optimering Landingssiden: Struktur – Tekst – Title – URL – Interne Links Søgeordsanalyse Find de rigtige søgeord: Antal månedlige søgninger – Lav konkurrence – Høj konvertering SEO-venligt site CMS-system: Hastighed – HTTPS - Indeksering – Unikt indhold – Mobilvenligt design

SEO-venligt site Lav loading-tid Fornuftig struktur på sitet Grundlæggende guide Komprimerede billeder, så hastigheden er acceptabel Lav loading-tid Ingen “blindgyder” og intuitiv navigation. Fornuftig struktur på sitet Intet duplicate content En masse godt/unikt indhold De fleste nyere CMS-systemer er SEO “venlige” og responsive Bygget på en fornuftig platform

Tjekliste til Søgeordsanalysen Brug søgeordsplanlægningen i fx Google Ads og Searchvolume.io. Er der rent faktisk søgninger på vores søgeord? Test de forskellige søgeord af i Googles søgemaskine. Bruger vores konkurrenter samme søgeord? Er anvendelser, produktegenskaber og fordele beskrevet? Er alle produkter beskrevet på sitet? Billig, unik, holdbar, praktisk, blå, grøn, mærke, produkt, egenskaber etc. Er der søgefraser med tillægsord? (Long Tail)

En trin-for-trin Guide SEO Pyramiden En trin-for-trin Guide Offsite optimering Linkbuilding: Social – Trust Onsite optimering Landingssiden: Struktur – Tekst – Title – URL – Interne Links Søgeordsanalyse Find de rigtige søgeord: Antal månedlige søgninger – Lav konkurrence – Høj konvertering SEO-venligt site CMS-system: Hastighed – HTTPS - Indeksering – Unikt indhold – Mobilvenligt design

Hvad der kan gøres på Sitet Onsite optimering Hvad der kan gøres på Sitet WWW Title H-tags URL Brødtekst Struktur Alt-tekst

En trin-for-trin Guide SEO Pyramiden En trin-for-trin Guide Offsite optimering Linkbuilding: Social – Trust Onsite optimering Landingssiden: Struktur – Tekst – Title – URL – Interne Links Søgeordsanalyse Find de rigtige søgeord: Antal månedlige søgninger – Lav konkurrence – Høj konvertering SEO-venligt site CMS-system: Hastighed – HTTPS - Indeksering – Unikt indhold – Mobilvenligt design

Kampen om de svære søgeord Et godt link Kampen om de svære søgeord Relevant Kvalitet Linket skal være fra en hjemmeside inden for samme branche, emne og/eller område. Linket skal være fra en hjemmeside med høj kvalitet. Kort sagt: En side, som mange andre linker til, og som har høj ”trust”. Linkjuice Korrekt Linket skal være fra en side, som ikke selv linker for meget ud til andre sider. Et såkaldt ”eksklusivt” link. Linket skal være et ”follow” link, hvilket gør, at Googles robotter kan bruge det. Linket skal primært have søgeordet i ankerteksten. Ankerteksten skal derudover være varieret.