En trin-for-trin guide 1 SEO Pyramiden En trin-for-trin guide
En trin-for-trin Guide SEO Pyramiden En trin-for-trin Guide
En trin-for-trin Guide SEO Pyramiden En trin-for-trin Guide Offsite optimering Linkbuilding: Social – Trust Onsite optimering Landingssiden: Struktur – Tekst – Title – URL – Interne Links Søgeordsanalyse Find de rigtige søgeord: Antal månedlige søgninger – Lav konkurrence – Høj konvertering SEO-venligt site CMS-system: Hastighed – HTTPS - Indeksering – Unikt indhold – Mobilvenligt design
SEO-venligt site Lav loading-tid Fornuftig struktur på sitet Grundlæggende guide Komprimerede billeder, så hastigheden er acceptabel Lav loading-tid Ingen “blindgyder” og intuitiv navigation. Fornuftig struktur på sitet Intet duplicate content En masse godt/unikt indhold De fleste nyere CMS-systemer er SEO “venlige” og responsive Bygget på en fornuftig platform
Tjekliste til Søgeordsanalysen Brug søgeordsplanlægningen i fx Google Ads og Searchvolume.io. Er der rent faktisk søgninger på vores søgeord? Test de forskellige søgeord af i Googles søgemaskine. Bruger vores konkurrenter samme søgeord? Er anvendelser, produktegenskaber og fordele beskrevet? Er alle produkter beskrevet på sitet? Billig, unik, holdbar, praktisk, blå, grøn, mærke, produkt, egenskaber etc. Er der søgefraser med tillægsord? (Long Tail)
En trin-for-trin Guide SEO Pyramiden En trin-for-trin Guide Offsite optimering Linkbuilding: Social – Trust Onsite optimering Landingssiden: Struktur – Tekst – Title – URL – Interne Links Søgeordsanalyse Find de rigtige søgeord: Antal månedlige søgninger – Lav konkurrence – Høj konvertering SEO-venligt site CMS-system: Hastighed – HTTPS - Indeksering – Unikt indhold – Mobilvenligt design
Hvad der kan gøres på Sitet Onsite optimering Hvad der kan gøres på Sitet WWW Title H-tags URL Brødtekst Struktur Alt-tekst
En trin-for-trin Guide SEO Pyramiden En trin-for-trin Guide Offsite optimering Linkbuilding: Social – Trust Onsite optimering Landingssiden: Struktur – Tekst – Title – URL – Interne Links Søgeordsanalyse Find de rigtige søgeord: Antal månedlige søgninger – Lav konkurrence – Høj konvertering SEO-venligt site CMS-system: Hastighed – HTTPS - Indeksering – Unikt indhold – Mobilvenligt design
Kampen om de svære søgeord Et godt link Kampen om de svære søgeord Relevant Kvalitet Linket skal være fra en hjemmeside inden for samme branche, emne og/eller område. Linket skal være fra en hjemmeside med høj kvalitet. Kort sagt: En side, som mange andre linker til, og som har høj ”trust”. Linkjuice Korrekt Linket skal være fra en side, som ikke selv linker for meget ud til andre sider. Et såkaldt ”eksklusivt” link. Linket skal være et ”follow” link, hvilket gør, at Googles robotter kan bruge det. Linket skal primært have søgeordet i ankerteksten. Ankerteksten skal derudover være varieret.