6.3.2014 Informationsmøde: Udbud af produkter til brug ifm. personlig hygiejne og desinfektion.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Aktuelt nyt i udbudsretten, DFFU 9. juni 2010 Anders Birkelund Nielsen
Advertisements

København den 17. november 2010 Dias 1 DFFU Rammeaftaler, indkøbscentraler og kvalifikationsordninger – kan konkurrencen sættes ud af kraft? Sune Troels.
Teknisk dialogmøde den 14. august 2013 Rengøring.
Erstatning og tilbudsgivers dilemma når udbudsgrundlaget er fejlbehæftet eller uklart Peter Dann Jørgensen.
Spørgemøde - Udbud af Mekanisk sikring til KomUdbud 7. maj
Informationsmøde Udbud af Biler, Esbjerg Kommune Danhostel Esbjerg den 20. august 2013.
Ikrafttræden 1. juli 2010 Klager, der er indbragt for KLFU inden den 1. juli 2010, færdigbehandles efter de hidtil gældende regler. KLFU er obligatorisk.
v/advokat Jens Bødtcher-Hansen, Kammeradvokaten
UDBUD.
Velkommen Udbudspræsentation af udbud af Kantine- og køkkendrift på
Sikring af tilgængelighed er en proces!
Informationsmøde vedr
1udbud / februar 2006 Udbud og udlicitering Finansministeriets cirkulære af dec om udbud og udfordring af statslige drifts- og anlægsopgaver:  Ministerierne.
Kulturministeriets Administrationscenter Orienteringsmøde: Rigsarkivet udbyder: ”Flytning af arkivalier fra nuværende magasinbygninger til magasinbygninger.
Københavns Tekniske Skole 9 afdelinger fordelt i Hovedstadsområdet
Udbud på Biler foråret 2013 Orienteringsmøde den 7. maj 2012
Leverandørmøde D. 5. december 2012 Leverandørmøde.
Spørgemøde d. 2. okt Udbud af materialer til sløjd og naturfag samt udførelse af lovpligtigt eftersyn af træbearbejdningsmaskiner.
Ændring af DATO: 1. Vælg ’Vis’ i topmenuen 2. Vælg ’Sidehoved og Sidefod’ 3. Skriv ønsket dato ind i datotekstfeltet med STORE BOGSTAVER 4. Tryk ’anvend.
Indkøb & Medicoteknik Informationsmøde vedr. Udsåningsrobot til udsåning af bakteriologisk prøver i region midt 2013/S Januar.
OPP-projektet – Vildbjerg Skole. Opstart af udbudsproceduren Offentliggørelse af en udbudsbekendtgørelse i EF-tidende med opfordring til at deltage i.
TATIONpRÆSEN 16. DECEMBER, 2014 AARHUS UNIVERSITET INFORMATIONSMØDE OPEN PROCEDURE FOR CONSUMABLES FOR LABORATORIES 1.
Velkommen Udbudspræsentation: Rengøringsmidler mv. Indkøb og Logistik.
Velkommen Udbudspræsentation af Pacemakere, ICD’ere og elektroder Indkøb og Logistik.
Medico-teknisk Afdeling Velkommen Udbudspræsentation: Endoskopisk udstyr.
Indkøb & Medicoteknik Informationsmøde vedr. Hæmodialysemaskiner udbud 2012/S april 2012.
Handel med korn mellem landmænd
Forstå kommunens indkøb v/ Pia Ziegler Indkøb- og udbudschef i Hillerød Kommune Navn / stilling / oplæg.
Udbud af logistik og servicerelaterede biblioteksydelser til Koldingbibliotekerne Høringsmøde d. 27. maj 2015 Kolding Bibliotek, Slotssøvejen 4 Kl
Titeldias Logo blå Husk at vælge korrekt layout for hvert dias: Klik med højre musetast på dias i ruden til venstre i skærmbilledet og vælg ‘Layout’ –
FRITVALG AF PLEJE OG PERSONLIG BISTAND EGNETHEDSKRITERIER.
Et samarbejde mellem: BAT Kartellet | Bygherreforeningen | Dansk Byggeri | Danske Arkitektvirksomheder | DI Byggematerialer | Foreningen af Rådgivende.
Dialogmøde Udbud hosErhvervsrådet Herning & Ikast-Brande Kommune.
16. juni 2016 Indkøb under tærskelværdierne efter den nye udbudslov.
Informationsmøde 27. maj EU-Udbud af Håndværkerrammeaftaler Prækvalifikation.
Et samarbejde mellem: BAT Kartellet | Bygherreforeningen | Dansk Byggeri | Danske Arkitektvirksomheder | DI Byggematerialer | Foreningen af Rådgivende.
Informationsmøde: Udbud af sårplejeprodukter og forbindsstoffer til Region Syddanmark.
Duba-B8 A/S 100 år med danske håndværkstraditioner indenfor møbelbranchen.
KØBENHAVNS KOMMUNE Børne- og Ungdomsforvaltningen Københavns Kommunes Frugt og grønt genudbud 1. Køb og levering af økologisk hel frugt, grønt og krydderurter.
Leverandørmøde Snedker 20. april 2014 kl på Selandia.
Informationsmøde 19. august 2013 omkring udbud af fødevarer.
Rammeaftale om samarbejde og medindflydelse. Formål: …at styrke medarbejdernes interesse for effektivitet i kommunens forvaltning og i dennes institutioner.
Det fælles europæiske udbudsdokument Sådan virker det! Dialogmøder om ESPD i København og Odense foråret 2016.
KØBENHAVNS KOMMUNE ØKONOMIFORVALTNINGEN / Københavns Ejendomme og Indkøb Informationsmøde Udbud af håndværkerydelser til løbende drift og vedligeholdelse.
Teknikmøde EU-Udbud af Håndværkerrammeaftaler Mandag den kl
DFFU, 9. juni 2010 Praktiske tiltag i relation til den nye lov om håndhævelse af udbudsreglerne v/chefudbudsjurist Karin Martinsen.
Velkommen Udbudspræsentation af Automatiseret løsning Til Klinisk Biokemisk Afdeling, RRA 7. September 2015 Indkøb & Medicoteknik.
Indkøb under tærskelværdierne efter den nye udbudslov (af 1. jan. 2016) … lad os starte med en lille film.
Orienteringsmøde - Prækvalifikation
Ansættelsesk-ontrakt og løn
8. august 2016 Orienteringsmøde vedrørende prækvalifikation til Netværkskomponentaftalen v. Christoffer Værgman Jeppesen, Marianne Røder Lauridsen (Moderniseringsstyrelsen)
Forpligtende aftaler - og loyalitetsaftaler
Dagsorden for mødet Velkomst og kort præsentation
BRD informationsmøde Prækvalifikation teknik d. 10. marts 2016
Jysk Fællesindkøb Udbud af parykker, toupeer og påsat hår
Jysk Fællesindkøb Udbud – Danskuddannelse for voksne udlændinge m.fl.
Trin-for-trin guide til s1 autorisation
Hvordan anvendes SKIs møbelaftaler?
Gennemgang af ansøgningsflowet for ansøgere til de videregående uddannelser 30. Januar 2017.
Informationsmøde Udbud af GLR / CHR 29. august 2016, Glostrup
Seneste nyt v/advokat Milena Krogsgaard
Juli 2013 Dialog i udbudshjulet
Bestilling og ordrebekræftelse
Under udbudsgrænserne
0207 Kommunikationsudstyr og -løsninger
Indkøb under tærskelværdierne
Informationsmøde: Udbud af anti-decubitus madrasser og special madrasser, vekseltryk/dynamisk til Region Syddanmark.
Informationsmøde: Udbud 12/23309 om levering, installation, implementering, support, drift og vedligehold af Microsoft Dynamics AX 2012 Regnskab & Finans.
Det kommende udbud – refleksioner og debat
Digital aflevering.
Præsentationens transcript:

6.3.2014 Informationsmøde: Udbud af produkter til brug ifm. personlig hygiejne og desinfektion

Velkomst og praktiske detaljer Der laves en gennemgang af de vigtigste punkter i udbudsmaterialet. Efterfølgende vil der være mulighed for at stille spørgsmål Udbudets gennemførelse Indkøbsafdelingen i Region Syddanmark Ditte Nicolajsen, Indkøbsområdeansvarlige Brugergruppe Repræsentanter fra de 4 sygehusenheder (hygiejne, operation, indkøb mm) Kontaktoplysninger indkob@rsyd.dk www.regionsyddanmark.dk/leverandorportal 30-07-2019

Udbudsbetingelser - Der er tale om udbud for Region Syddanmark Pkt. 1.2: Ordregiver - Der er tale om udbud for Region Syddanmark Pkt. 1.3: Kontakt Al kommunikation ml. udbyder og tilbudsgiver skal foregå med kontaktperson og være skriftligt på dansk; brug meget gerne e-mail Pkt. 1.7: Tidsplan Hold øje med de forskellige frister; hhv. spørgefrist 24/3 og tilbudsfrist 8/4 – kl. 14.00 30-07-2019

Udbudsbetingelser Pkt. 1.9: Spørgsmål Tilbudsgiver opfordres til at stille afklarende spørgsmål til udbudsmaterialet og kravene til den udbudte opgave. Af hensyn til brugergruppemedlemmerne samles spørgsmålene så vidt muligt sammen i puljer. Alle spørgsmål lægges på hjemmesiden i anonymiseret form. Husk spørgefrist den 24.3.2014. Hold øje med hjemmesiden (regionsyddanmark.dk/leverandorportal) for evt. nye oplysninger samt Spørgsmål & Svar 30-07-2019

Udbudsbetingelser Pkt. 1.10: Betingelser for deltagelse (egnethedsvurdering) Følgende dokumenter skal medfølge tilbuddet: Oplysninger om virksomhedens selskabsform Erklæring om tro og love om forfalden ubetalt gæld til det offentlige Referenceliste Evt. erklæring om at tilbudsgiver baserer sig på anden virksomheds tekniske kapacitet Pkt. 1.11: Afgivelse af tilbud og sprogkrav Tilbud skal være på dansk. Følg meget gerne Disposition for tilbud, inkl. de vedlagte Udbudsbilag og Kontraktbilag 30-07-2019

Udbudsbetingelser Pkt. 1.12: Aflevering af tilbud Tjek det korrekte antal eksemplarer og krav til mærkning af tilbud Pkt. 1.13: Vareprøver 3 eksemplarer af hvert af de tilbudte produkter. Afleveres i regionshuset. Pkt. 1.18: Forbehold og alternative tilbud Udbyder kan være forpligtet til at udelukke tilbudsgivere, hvis tilbudet ikke nøje overholder forskrifterne i udbudsmaterialet. Der kan ikke tages forbehold overfor kontraktens bestemmelser og overfor mindstekrav, som er tydeligt markeret i Kontraktbilag 1. 30-07-2019

Udbudsbetingelser Pkt. 1.19: Kontraktform Offentlig kontrakt. Uopsigelig for begge parter i 3 år. Pkt. 1.20: Tildelingskriterium med underkriterier Tildeling af kontrakt(er) sker efter tildelingskriteriet det økonomisk mest fordelagtige tilbud (Økonomi, Brugsegenskaber, Miljø). Pkt. 1.21: Orientering om resultatet Udbyder orienterer samtidig alle tilbudsgivere om resultatet, og kontrakt underskrives først efter udløb af standstill perioden 30-07-2019

Tilbud skal indeholde Udbudsbilag 1 Generelle oplysninger Udbudsbilag 2 Oplysning om personlig, økonomisk, finansiel og teknisk kapacitet Udbudsbilag 3 Tro og love erklæring vedr. ubetalt, forfalden gæld til det offentlige m.v. Kontraktbilag 1 Kravspecifikation (herunder 1A receptoplysninger og 1B fortrolighedserklæring) Kontraktbilag 2 Tilbudsliste Kontraktbilag 3 Særlige rabatter og tillæg Evtuelt Kontraktbilag 7 Erklæring om fælles befuldmægtiget og solidarisk, direkte og ubetinget hæftelse (ved tilbud fra konsortium) Kontraktbilag 8 Indeståelseserklæring (Hvis Tilbudsgiver baserer sig på en anden virksomheds tekniske kapacitet) 30-07-2019

Tilbud skal indeholde Såfremt tilbudsgiver vælger ikke at anvende ovenstående bilag, er tilbudsgiver selv ansvarlig for, at tilbuddet indeholder de nødvendige oplysninger, dokumentation mv. Udbudsbilag 1-3 og kontraktbilag 1-3 ligger på udbyders hjemmeside i word/excel-format til direkte udfyldning 30-07-2019

Kontrakten Der kan ikke tages forbehold over for kontraktens bestemmelser eller mindstekrav Udbyder opfordrer alle tilbudsgivere til nøje at gennemlæse kontrakten og stille spørgsmål til udbyder, såfremt der er behov for at få afklaret nogle af kontraktens vilkår 30-07-2019

Kontraktbilag 1: Kravspecifikation Består af mindstekrav og konkurrenceparametre: Mindstekrav Krav, som skal opfyldes for at deltage i konkurrencen, betegnes som mindstekrav. Såfremt blot ét mindstekrav ikke er opfyldt, er tilbuddet, for så vidt angår det/de pågældende produkter der er omfattet af mindstekravet, ikke-konditionsmæssigt, og udbyder er forpligtet til at afvise tilbuddet som ikke-konditionsmæssigt. Der kan ikke tages forbehold for mindstekravene. Konkurrenceparametre Et konkurrenceparameter skal ikke opfyldes for at deltage i konkurrencen. Et konkurrenceparameter kan således opfyldes helt, delvist eller slet ikke, uden at tilbuddet bliver ukonditionsmæssigt. Graden af opfyldelse vil indgå i tilbudsevalueringen. 30-07-2019

Kontraktbilag 1: Kravspecifikation Mindstekrav: accepteres ja/nej Konkurrenceparametre enten: Redegøres for i Kravspecifikationen Vurderes på baggrund af oplysninger afgivet på recept Vurderes på baggrund af oplysninger afgivet i Tilbudslisten Vurderes ud fra vareprøve/afprøvning Fremgår af Kravspecifikationen 30-07-2019

Kontraktbilag 2: Tilbudsliste Der udbydes 11 delaftale I henhold til Udbudsbetingelsernes punkt 1.19.4 skal der afgives tilbud på minimum 90% af varelinjerne målt i antal positioner. Alle lyseblå felter, pånær ”bemærkninger” bedes udfyldt 30-07-2019

Kontraktbilag 3: Særlige rabatter og tillæg Her angives Rabat på øvrigt sortiment Rabat ved tildeling af flere aftaler Tillæg ved levering til øvrige institutioner Rabat på øvrigt sortiment til øvrige institutioner 30-07-2019

En enkelt fejl kan betyde, at vi er tvunget til at udelukke tilbudet. - HUSK kvalitetskontrol. 30-07-2019

Eksempler på fatale fejl Levering af tilbud ved fragtmand, som mener kl. 15 er i orden, selvom der står levering inden kl. 14. Manglende underskrifter, afkrydsning og besvarelse af alle mindstekrav. Manglende indlæsning af data på USB, CD-rom Følgebrev med henvisning til almindelige forretningsbetingelser ”ved ordre under 500 kr. tillægges der et ekspeditionsgebyr på 50 kr.” = forbehold = ukonditionsmæssig!!! Virksomhedsopkøb/fusion – det er den, som afgiver tilbuddet, som der indgås aftale med, og kontrakten følger ikke med over i det nye selskab. 30-07-2019

Spørgsmål Så vidt muligt besvares spørgsmål mundtligt på mødet: alternativt besvares spørgsmålene efterfølgende skriftligt Alle spørgsmål vil blive tilføjet de øvrigt indkomne skriftlige spørgsmål, og alle Spørgsmål & Svar vil efterfølgende blive lagt på udbyders hjemmeside i anonymiseret form 30-07-2019