Introduktionskursus på ungdomsuddannelserne

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
VEJLEDERUDDANNELSEN // AARHUS UNIVERSITET Modul 1, september 2007 Godmorgen… Velkommen til dag 3 på AUs vejlederuddannelse!
Advertisements

Valg af introduktionskursus. 8. Klasse efterår/vinter.
Billeder.
Værktøj 3: Personlige og kollektive strategier Vi forebygger stress sammen.
Hold gejsten - det motiverende frivilligmiljø. Hvad skaber motivation for en aktivitet/opgave? En oplevet følelse af;  Kontrol og forudsigelighed  Indflydelse.
Verdens bedste klasse. Working on What Works LØFT-SKOLEN Verdens bedste klasse.
MOTIVATION OG VEDVARENDE VANER. HVORFOR GØR VI IKKE DET VI ”BURDE” GØRE?
Hvordan laver jeg en pude efter mit hoved? Følg denne enkle vejledning, så er du godt på vej.
HJÆLP NÅR LEKTIERNE ER SVÆRE 3x - 4 = 0? x=?? Hvordan løser jeg? Vil du gennemse min synopsis? Hvordan løser jeg en ligning med.
Psykoedukation skizofreni Session 1. – introduktion til psykoedukationsforløbet Undervisere:
Symmetri-drager Undervisningsforløbet leder eleverne igennem en verden af symmetri, sjov med drager og svære udregninger - et undervisningsforløb i 3.a.
Sundhedspædagogik og kommunikation. Mestring. Fag mål 3 sundhedspædagogik og kommunikation.  Eleven kan forklare hvordan borgere/patienter og pårørende.
Samtalen Fokus på handleplan og delmål. Indhold Indledning Nysgerrighed Positionering Styrkelse af motivation Gennem samtalen Som mål Arbejde med tro.
Min Uddannelsesdagbog
Kollektiv vejledning 8. klasse, første gang
Modul 2.
Fordybelse i et projekt
Brobygning – EUD og efterskolerne
BOG: DEN LILLE GULE PIGE
Den fælles prøve med *Center for Læring i Natur, Teknik og Sundhed.
At udfordre eleverne på deres valg, også i forbindelse med uddannelsesmessen Lektor Marianne Tolstrup, UCL
Find trafikpolitikken her: (skriv URL)
LOKALDEMOKRATI OG UNGEPOLITIK
Dagens program Vi skal tale om: Hvornår og hvordan du træffer valg?
Lektion 1A Formålet med denne lektion er at give eleverne et billede af Netwerk for at forberede dem på forløbet og på, hvor lang tid det varer, samt at.
Dagens program Du skal have kendskab til:
OSO opgaven på Midtjysk
Nadver, Bøn og tak, S1 Bøn og tak
Forberedelse til eksamen
Målet med at give nogle elever en transitmentor
Oplæg d. 8/ Egaa Gymnasium
GUIDE TIL BRUGEN AF FÆLLESMATERIALER (LÆRER)
”Tutor-aktivteter på Sosu-Syd”
- Spot på snusepraktikker
Ung til Ung aftener 2016/17 Margrethe Tovgaard
Skriv ansøgning 10 gode råd.
- at udvælge endelig sag og formulere problemformulering
Historien om Ib Madsen er skrevet af: Mette Eike Neerlin
Den gode tone Lse.
”Hvordan man kan få glæde af i engelskundervisningen”
Uddannelses- og informationsarrangement
Ansøgning for dummies.
Velkommen til brobygningsdage med Hands & Brains aktiviteter
Flerfagligt Forløb 2 Klasse: Fag:.
Informationsmøde Førskolen
Personlighed og Kompetencer
1. kontaktmøde Velkommen til workshop om Kompetenceafklaring, CV og Netværk. Hils på hinanden, jeres networking starter nu
Forløb: Ligestilling mellem køn i Danmark
GUIDE TIL OPRETTELSE AF LINKS
Find trafikpolitikken her: (skriv url)
Ansøgning for dummies.
Sådan bruger du præsentationen
Velkommen.
Hvem bestemmer dine valg? Tobaksforebyggelse i Sønderborg Kommune
Trafikpolitik for (skriv skolens navn)
Studievalgsportfolioen
Velkommen til brobygningsdage med Hands & Brains aktiviteter
Hvem bestemmer dine valg? Tobaksforebyggelse i Sønderborg Kommune
Præsentation af 7. kl. Skoleåret 2019/20.
Future Vejle inspiration
Igangsættelse af tankeprocesser – at formulere spørgsmål i forbindelse med flerfaglige projekter 7-trinsmodellen Karl Henrik Flyums model.
CAMILLAS HISTORIE Dilemmaøvelse.
CAMILLAS HISTORIE Dilemmaøvelse.
Lektion 1-2 i Blok 8 Teknologiforståelse som fag - Mellemtrin
Hvad finder vi vigtigt for vores elever?
Metakognitiv behandling til børn med generaliseret angst
AF Mads Korsgaard Poulsen
Flerfagligt Forløb 2 Klasse: Fag:.
Værktøj 10: Forandringer og stress - Individet
Idegenererings-øvelse
Præsentationens transcript:

Introduktionskursus på ungdomsuddannelserne Forberedelse til besøg

Introduktion til forløbet Hvilke to ungdomsuddannelser skal du besøge på introkursus? Hvilke tanker er gode at gøre sig inden man skal afsted? Hvad kan jeg opleve i løbet af den uge hvor jeg er på introkursus? (Find inspiration på forsiden og side 1 i introkursusmappen) Hvad kan jeg selv gøre for at det bliver en god oplevelse? Hvad er vigtigt for mig i en uddannelse? Hvad motiverer mig når jeg er i skole (og i fritiden)? Hvordan forbereder jeg mig til at tage på introkursus? Se filmen ‘Dit valg’ på ug.dk

Hvad er vigtigt for mig i en uddannelse?

Hvad motiverer mig når jeg er i skole (og i fritiden)? Hvad er motivation for en størrelse? Øvelse 1. Hjælp hinanden med at finde motivationen hos de fiktive elever. Øvelse 2. Arbejd med din egen motivation. Øvelse 3. Lav et motivationsinterview sammen i grupper

Hvad vil jeg gerne undersøge/blive klogere på når jeg besøger uddannelserne? Hvad er jeg nysgerrig på? Hvad har jeg fået lyst til at vide eller undersøge? Lad dig inspirer af hvad der er vigtigt for dig (side 2) og hvad der motiverer dig (side 3)

Tak for i dag Husk at skriv navn og klasse på jeres mappe Husk at medbringe mappen hele ugen (også om fredagen)