CAMILLAS HISTORIE Dilemmaøvelse.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Del 2:Rammer for en professionel samtale med en patient ETABLERE EN RELATION, ANERKEND E OG SKABE TRYGHED 2 LEDE OG SKABE STRUKTUR 1 Indlede samtalen,
Advertisements

1 Løsningsfokuseret tilgang Fremtidens mål Fortidens successer.
Kan en kærlig Gud dømme mennesker? Gud er kærlighed. Det står selv i Bibelen. Han elsker hele verden, altså alle mennesker. Hvorfor i al verden har han.
Patientundervisning 7. Session Unipolar depression Familie og netværk.
Aulum-foredrag 4. okt. 2015: at være pårørende til psykisk sårbare
Workshop 4 Anerkendelse i praksis Psykolog Susanna de Lima Aarhus Kommune Ungdomscentret Socialforvaltningen.
Hvem -Fagligt dygtige elever, der vælger Gymnasialt -Musikken i centrum, derfor STX -Sociale udfordringer -Personlige udfordringer -Skolens vejledning.
Perron 3 Slagelse Misbrugscenters Ungeafdeling Tina Schultzer Ungekonsulent.
Velkommen til Nordregårdsskolen Informationsmøde for forældre til 5-6 årige børn.
. Med kærlige hænder, Jesus mig rører Mel.: Timon Müller 2013 Tekst: Line Nielsen 2013 Over Joh 13,1-17.
Dagens program Aktiv lytning + øvelse Forumspil om aktuelle situationer.
Vand på Island Et undervisningsforløb om vand og om hvordan vand udnyttes som resurse på Island. Ikke alle siderne er helt udviklet men kan bruges alene.
HJÆLP NÅR LEKTIERNE ER SVÆRE 3x - 4 = 0? x=?? Hvordan løser jeg? Vil du gennemse min synopsis? Hvordan løser jeg en ligning med.
Psykoedukation skizofreni Session 1. – introduktion til psykoedukationsforløbet Undervisere:
Løsningsfokuseret samtale - Pause, tilbagemelding og opgaver Undervisning PKR 5. nov Psykolog Morten Halberg.
Det gode interview På jagt efter ny viden – altså noget, som du IKKE ved i forvejen…
Ændr 2. linje i overskriften til AU Passata Light SCHOOL OF BUSINESS AND SOCIAL SCIENCES AARHUS UNIVERSITET VEJLEDER, AC-FULDMÆGTIG16. AUGUST 2016 MARIE.
Samtalen Fokus på handleplan og delmål. Indhold Indledning Nysgerrighed Positionering Styrkelse af motivation Gennem samtalen Som mål Arbejde med tro.
SEO – sådan bliver din hjemmeside synlig for nye kunder
Respekt for Grænser Fakta
Vi hører altid “reglerne” fra kvindernes side
Fordybelse i et projekt
Modul Januar/februar 2017 Kunstprojekt Modul Januar/februar 2017.
Vi hører altid om kvinders “regler”, her er så mændenes regler.
BOG: DEN LILLE GULE PIGE
S1.
”TOPKARAKTERER GIVER IKKE NØDVENDIGVIS DE BEDSTE LÆGER” - Allan Flyvbjerg & Charlotte ringsted på altinget.dk d Ny kvote 2 optagelse på medicin.
Find trafikpolitikken her: (skriv URL)
Dagens program Vi skal tale om: Hvornår og hvordan du træffer valg?
THY Business Breakfast.
Præsentation Flakkebjerg Efterskole. Hvad er det for et sted?
Det er nemmere end du tror
Risiko og konsekvens Ansvar og forsikring
En understøttende ide til fysikundervisningen..
Målet med at give nogle elever en transitmentor
Trivsel og værdier - i skoletasken
Det kan jeg da ik’ Den tabte identitet.
Og valg i det hele taget... Lær HVAD-modellen at kende.
Kærlige hænder brødet nu ta'r
Skriv ansøgning 10 gode råd.
FRA DIAGNOSE TIL DØD Tidlig palliation
Historien om Ib Madsen er skrevet af: Mette Eike Neerlin
Webinar om fordringstyper til daginstitution
«Men drives I af Ånden, er I ikke under loven» (Gal 5,18).
Styrk foreningen Fællesskab og samarbejde
Erfaringer fra virksomhedsbanken
1. kontaktmøde Velkommen til workshop om Kompetenceafklaring, CV og Netværk. Hils på hinanden, jeres networking starter nu
SUCCES MED SALG 1.
Ja – de vil ikke købe en tandbørste til mig, så må jeg bruge deres.
Find trafikpolitikken her: (skriv url)
Børns stemmer Mikkel Balslev Afdelingsleder.
Præsentation af mad vafler
Trafikpolitik for (skriv skolens navn)
Forventninger til jer forældre
Lidt eller lille Mel.: Line Nielsen Tekst: Line Nielsen
Kursus for personer med demens og pårørende
Hab.2.1-2: v1 Jeg vil stå på min post, jeg vil stille mig på vagt og spejde for at se, hvad han vil sige til mig, hvad jeg får som svar på min klage. v2.
Vi hører altid om kvinders “regler”, her er så mændenes regler.
Hab.2.1-2: v1 Jeg vil stå på min post, jeg vil stille mig på vagt og spejde for at se, hvad han vil sige til mig, hvad jeg får som svar på min klage. v2.
851_Du kære Gud og Fader god 1, S1
Del med andre, del med andre.
Alberts historie Af forfatter Signe Rhode og illustrator Anja Løfkvist
CAMILLAS HISTORIE Dilemmaøvelse.
Peer to peer - det relationelle møde båret af egne erfaringer.
Borgermøde.
Introduktionskursus på ungdomsuddannelserne
Trivsel og værdier - i skoletasken
Metakognitiv behandling til børn med generaliseret angst
Skal hun sige til Emma, at hun bliver ked af det
Værktøj 10: Forandringer og stress - Individet
Præsentationens transcript:

CAMILLAS HISTORIE Dilemmaøvelse

1: HVAD SKAL CAMILLA GØRE? Tale med nogen om det - en ven, forælder, lærer eller andre. Lukke Facebook. Ikke noget. Måske er hun bare paranoid.

2: HVAD SKAL CAMILLA GØRE? Kontakte ekskæresten og forklare ham, hvordan det påvirker hende og bede ham om at stoppe. Fortælle det til politiet. Holde det for sig selv og anskaffe sig en peberspray, så hun er klar, hvis han kommer.

3: HVAD SKAL CAMILLA OG HENDES FAMILIE GØRE? Søge hjælp andre steder end hos politiet. De må selv få ham stoppet på den ene eller anden måde – der er jo ikke andre, der kan hjælpe! Der er ikke noget, de kan gøre. De må bare vente på, at han kommer sig over bruddet og stopper.

4: HVAD SKAL CAMILLAS VENNER GØRE? Lade hende være og vente på, at hun selv taler om, hvad der er galt. Tale med hende om det – spørge ind til, hvordan hun har det. Sige til hende, at hun skal søge hjælp.

5: HVAD SKAL CAMILLA GØRE? Gå under jorden, så han ikke kan finde hende. Søge hjælp. Der er ikke så meget at gøre. Hun må lære at leve med det.