Benchmark af løn- og bogholderiområdet

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Klar til håndtering af fritagelse af borgers fra Digital Post
Advertisements

Diverse spørgsmål vedr. Digital Post
”Kan ledelse kurere sygdom?” Masterclass, tirsdag den 21. juni 2011
Proces – trin for trin Leder afsøger alternativer til udpegning
22. juni 2014 Status på projektet ’Kvalitetssikret IKV – et bidrag til løft fra ufaglært til faglært’
Velkommen.
1 Vil du godkende eller afvise en forespørgsel om en fuldmagt på vegne af en borger?                 Som betroet medarbejder.
Lars Sommer – Kommunernes Landsforening Anders Krabbe Møller – Digitaliseringsstyrelsen Afsendersystemer.
- en kort introduktion.
Usability og interaktionsdesign i en mindre IT virksomhed Infinit 13
Indledning I forbindelse med den pædagogiske indsats for at skabe øget sammenhæng i overgangen fra SFO til klub, er der udarbejdet en overgangsmappe med.
Cuneco – en del af bips.
Aktuel lønudvikling og fleksible lønpakker
Virksomheders Risk Management i juridisk kontekst
Præsentationsskabelon til Forpremiere 26. februar 2013 UDFYLD KONCEPTNAVN.
PUC Pædagogisk Udviklingscenter
Projektbeskrivelse: Udarbejdet i af
Velkommen.
1 Vil du se detaljer om en fuldmagt, du har fået? Hvis du som medarbejder har fået en fuldmagt af en borger, betyder det, at du kan handle på vegne af.
NYBORG KOMMUNE POTENTIALEVEVURDERING - DIGITALISERING, KANALSTRATEGI MV.
Projektbeskrivelse Der anvendes i stigende grad digitale modeller i både projekteringen, udførelsen og driften af bygninger. De digitale modeller indeholder.
Bilag 4: Oversigt over afsluttede aktiviteter under delprogrammerne Økonomistyring og Økonomisk Balance Dato: 10. april
Virksomhedspræsentation
Det nationale ICS og DUBU superbrugerseminar 13. november 2014 Hotel Nyborg Strand.
Det nationale ICS og DUBU superbrugerseminar 13
OPI EFFEKTMÅLINGSVÆRKTØJ
Programteori for: [-titel-]
Velkommen Tak fordi I har valgt at deltage i denne session.
SMED Formål: Minimering af omstillingstiden 1 Hvad er SMED 2 Gevinster
COWI BAR Handel, BAR Jord til Bord, BAR Kontor, Grafisk BAR, Industriens BAR 1 Seminar 1 Arbejdsform og indhold Seminar 1 - Præsentation af principperne.
©SCKK - KVIK læringsmiljø om arbejdsgange Hvorfor måle? Tilfredsstille eksterne interessenters behov Få fokus på fakta Få overblik over hvad tid og ressourcer.
Håndtering af Sygefravær
Microsoft Office System 21. Oktober 2003 Jesper Aaberg, Business Productivity Advisor Microsoft Danmark.
Arbejdsmiljø- og personalekonsulent Dennis Calender Behovsafklaring / rekruttering  Hvilken kategori ansat kan dække behovet  Hvis man ikke kan få den.
Quiz 3.1. Quiz 1 – Assignment dIntProg, E14 Hvad er værdierne af x og y efter udførelse af følgende program? 1.x er 6, y er 3 2.x er 8, y er 5 3.x er.
TATIONpRÆSEN AARHUS UNIVERSITET NY ØKONOMIMODEL Overordnet beskrivelse af formål og proces, marts
KAN ØGET INDSIGT I ENHEDSPRISER KVALIFICICERE ØKONOMISTYRINGEN PÅ SYGEHUSNE ?
Decentral lønadministration i Roskilde Kommune v/Theis Dankert Theis Dankert Lønkoordinator i Roskilde kommunes HR -afdeling. Projektleder på decentral.
Mogens Michael Møller og Christina Melvang MiljøForum Fyn Middelfart d. 18. april 2016 Energiscreening af over 100 SMV’er – hvad har vi lært?
Specialer Nye tidsfrister og procedurer besluttet af Uddannelsesrådet: Ansøgning om emne + evt. vejleder: 15. november/1. juni Den studerende tildeles.
Familiecentret Projekt GOD FÆLLES PRAKSIS. Familiecentret Holbæk Kommunes vision: Der er noget, vi SKAL og der er noget, vi VIL….. vi VIL…..
Dokumentstyringssystem Dokument formalia Håndtering af dokumenter Peter Jezek.
Fælles Indberetningsløsning - Stofmisbrugsdatabasen Informationsmøder d. 14., 15. og 17. juni 2011 Århus, Odense og København Klaus Otto Hansen, Servicestyrelsen.
Effektivisering ?. Rapport Finansiering Nybyggeri Drift.
Kort gennemgang – der kommer en nærmere beskrivelse på modul 3
Efterskoleforeningen
Dokumentation, evaluering og evidens
Dynamisk Strategi Evaluering af demonstrationsprojektet 2011
Den lokale identity provider
Ved Arnfred Bjerg og Søren Knudsen
”BrunT Papir” - workshop
Præsentation af projektet Udviklingsprojekt vedr
JLP og RO Campusskolen i Ringsted, august 2017
Den værdifulde arbejdsplads
Projektbeskrivelse: Udarbejdet i af
Optakt til samarbejdet om sundhedsaftaler og praksisplan 2014
Fremtidens Forening Dialogseminar lørdag d. 8. oktober 2016
Folmer Kjær Pia Kristoffersen
Strategi for Danmarks digitale vækst
Workshop om Den tværkommunale løsning til automatiseringsegnede processer 26. januar 2018.
Metoden brugerstyret behandling
Øget administrativ kvalitet og sammenhængskraft FASE 3 - bemandingsproces Styregruppemøde 25. maj 2018.
HR-Portalen HR-data i QlikView
Borgerens adgang til egne data
Læringsmål og niveaubeskrivelser
Jobfunktionsroller 8. Marts 2016.
Vurderingsramme for vagtplanlægning på sygehuse
De lokale implementeringsansvarlige - organisering
Gruppeudviklingssamtale Trin 1-2-3
Cost & Schedule risiko analyser (CSRA)
Præsentationens transcript:

Benchmark af løn- og bogholderiområdet KL’s benchmarkingværktøj til Løn og bogholderi Indsæt emne Benchmark af løn- og bogholderiområdet

Formål med benchmarkingen Indsæt titel Formål med benchmarkingen Opnå overblik over kommunens håndtering af opgaverne på løn- og bogholderiområdet ift. centraliseringsgrad, digitaliseringsgrad og personaleforbrug Sammenligning med andre kommuners håndtering af løn- og bogholderiområdet Anvisning af konkrete effektiviseringstiltag, som matcher den enkelte kommunes udfordringer og muligheder Indsæt emne

Fremgangsmåde i benchmarkingen Indsæt titel Fremgangsmåde i benchmarkingen Benchmarkingen foregår ved at kommunen scorer deres egen håndtering af løn- og bogholderiaktiviteter på tre dimensioner: Centraliseringsgrad Digitaliseringsgrad Personaleforbrug Udgangspunktet for benchmarkingen er en detaljeret oversigt over aktiviteter på områderne (jf. nedenfor). I alt er der kortlagt 140 aktiviteter vedr. løn og 160 aktiviteter vedr. bogholderi. Indsæt emne Opgave Proces Aktivitet Lønudbetaling Ansættelse og oprettelse af medarbejder Udarbejde blanket til ansættelse Indrapportering i lønsystemet Lønindplacering Variable ydelser Indberetning i vagtplan Udarbejde blanketter til indberetning Ferie og fravær Ferie og særlige feriedage Tildel typer af ferieret Modtag og sagsbehandl bilag

Eksempel på Output fra benchmarkingen Indsæt titel Eksempel på Output fra benchmarkingen Kommune X (Høj værdi = høj grad af centralisering/digitalisering) Kommune X sammenholdt med øvrige kommuner (Negativt tal = mindre centraliseret/digitaliseret, positivt tal = mere centraliseret/digitaliseret) Indsæt emne

Output fra benchmarkingen Indsæt titel Output fra benchmarkingen Indsæt emne

Output fra benchmarkingen Indsæt titel Output fra benchmarkingen Indsæt emne

Anvendelse af benchmarkingen Indsæt titel Anvendelse af benchmarkingen Benchmark af kommune X Relevante effektiviseringstiltag* Digital opfølgning Indsæt emne Effektiv ressourcestyring og udnyttelse Øget brug af e-handel Automatiseret fakturahåndtering Ændret organisering og fælles servicecenter * Fiktivt eksempel

Benchmarking af løn og bogholderi - Processen Indsæt titel Benchmarking af løn og bogholderi - Processen Trin 1: Kommunen udfylder benchmarkingværktøjet Trin 2: KL foretager analyser og sammenligninger med øvrige kommuner Trin 3: Møde med KL og KLK mhp. gennemgang af benchmarkresultater og udarbejdelse af en handleplan Trin 4: Kommunen arbejder videre med handleplanen Trin 5: Evt: KLK bistår med rådgivning i forbindelse med udmøntning af handleplanen Gratis for kommunerne Indsæt emne