Det allestedsværende vidundermiddel

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Sådan laver Du et POWER POINT program.
Advertisements

©Jenny Bohr – Til underviserne Her er valgt at vise filmen ”et liv i kaos”. Hvis kursisterne er unge, kan man vælge en anden film eks. ”det.
Forskellige traditioner
Martin E. Vigild Institut for Kemiteknik Danmarks Tekniske Universitet
3/1 – 15/1: Synopsis og AT-eksamen
Danskforløb i 10. klasse Gentofte Ungdomsskole
v. Birgit Kjærside Storm Folkeskolelærere Den
Implementeringsudfordringen Fra projektjungel til koodineret udvikling
Hvorfor? Hvad sker der?. Energien bliver alternativ – indhold Formål med emnet Formål med emnet Beskrivelse af de tre vigtigste former Beskrivelse af.
Hvem skal være med til at definere kerneopgaven – og hvordan
Projekt i billedkunst Resten af tiden.
1 Intro nedarvning (eng.: inheritance) Nedarvningshierarkier Intro polymorfisme (eng.: polymorphism) Abstract / virtual / override / sealed Intro interfaces.
Fokus på læring og dannelse
Gør det simpelt Trænings planlægning.
Verden venter - fokus på 7 job Friskolen i Skive klasse Projektuge 2006 Grete Bundgaard og Allan Mikkelsen.
Karl Henrik Flyums model
Litteratursiden / anmeldelser / analyser / boglister / temaer / forfattere / klassikere / læseklubber / debat Litteratursiden er bibliotekernes website.
Litteratursiden Litteratursiden er bibliotekernes website om litteratur. Litteratursiden er for dig, der vil inspireres til gode læseoplevelser, blive.
L Synkront net-baseret samarbejde - kursus ved Morten Knudsen og Thomas Ryberg.
AT 3.2 Igangsættelse af tankeprocesser – at udvælge endelig sag og formulere problemformulering.
Bemærk! Hvis du vil ændre billedet på denne slide, skal du markere billedet og slette det. Klik derefter på ikonet Billeder i pladsholderen for at indsætte.
1 Kommunikation i og fra gruppen MÅL: At gruppen og dens medlemmer bliver bevidste om deres måde at kommunikere på, samt dens betydning for gruppesamarbejdet.
Forbedringsprojekt om målinger - SCKK 2004 Måleovervejelser Overvejelser inden I beslutter jer for en måletype Præsentation af hovedmåletyper Oplæg til.
Computerens anatomi Af Thøger, Daniel og Thyra. Indholdsfortegnelse Computeren i almindelighed Materialer De ydre dele af computeren De indre dele af.
God kommunikation gi’r arbejdsglæde
Muskler En muskel består af muskelceller. Når muskler arbejder trækker de sig sammen de bliver kortere tykkere og hårde. Når muskler slapper af bliver.
KICKSTART DET GODE SAMARBEJDE
En Bæredygtighed Fremtid mobiltelefonen
SLP 6 Gruppen Kommunikation Hvordan bidrager jeg til kommunikationen Øvelse i konsensus 7 former for intelligens Opgave Plenum.
Læremidler til MADKAMP Kirsten Marie Pedersen UC Lillebælt/ Læreruddannelsen på Fyn.
Læremidler til MADKAMP Connie Greffel Frerks UC Syd/ Læreruddannelsen, Esbjerg.
AT at udvælge endelig sag og formulere problemformulering.
Hej her er et lille diasshow Tryk på Enter-tasten, når du vil videre!
PHOTO STORY I 2.KLASSE FORTÆLLING I DANSK. FORTÆLLING I DANSK Går du med tanker om, hvordan du kan få dine elever til at fortælle og udtrykke sig i både.
SKRIVEFAGET Modul 4: Faglighed og taksonomi Lektion 4: Diskussion.
KNÆK KODEN. Tidsplan TidspunktAktivitet 12. april Information om intern prøve i Studieområdet Del 1 Lodtrækning om område i klasserne 29 april Valg af.
Filmen er tænkt som et debatoplæg og et forsøg på at skabe fokus på om det vi gør faktisk virker! Filmen viser 5 forskellige undervisningssituationer med.
Introduktion til første lektionsstudie. Uddannelsesplan.
SKRIVEFAGET Modul 1: Skriveproces og struktur Lektion 2: Fase 1: Idéudvikling og fokus.
Praktikvejlederuddannelsen Fjernundervisning. Hvad er fjernundervisning? ”Fjernundervisning betegnes som undervisning, der ikke som udgangspunkt forudsætter,
Kævlefolket - Et undervisningsforløb i skulptur
KNÆK KODEN.
Modul 2.1 – Go’dag til Cura og Fælles Sprog III
John Hattie.
Dagens program Vi skal tale om: Hvornår og hvordan du træffer valg?
KNÆK KODEN.
Forskellige traditioner
KNÆK KODEN.
Abstraktioner.
Læringsuge 2017/18 De 17 verdensmål
Læringsuge 2017 De 17 verdensmål
Læringsuge 2017/18 De 17 verdensmål
Efter Karl Henrik Flyums modeller
Backgammon Formål: Du skal primært øve dig i brug af figurer i PowerPoint. Opgave: Lav et backgammon vha. figurer. Find et billede på Internettet af det.
WORKSHOP 2, Gribskov Kommune, 2017
Du har åbnet en dør som ingen kan lukke i Du har banet den vej
PROGRAM mandag den Kl.9:30-10:00
Byggetilladelse - Pippi Langstrømpe
Tagformer i forskellige lande
1. Trin – Problemstilling
Hold dit NemID for dig selv
TEKNOLOGIFORSTÅELSE.
Den gode tone Lse.
TEKNOLOGIFORSTÅELSE.
KNÆK KODEN.
Videnskabsteori og fagligt samspil Aarhus, januar 2018
Den gode tone Lse.
Tildelingsmodeller til skoleområdet
- Projekt om sygehusportører
FÅ MEST UD AF DAGEN: UNDERVISNINGSMATERIALE (9. -10
Præsentationens transcript:

Det allestedsværende vidundermiddel Plastik

Dagens agenda 01 02 03 04 05 06 Hvorfor bruge en dag på plast? Hvad er plastik og hvad består det af? 02 Hvad er fordele og ulemper ved plast? 03 Små film hver halve time, efterfulgt at diskussion i grupper. 04 Forsøg1: Forsøg med plastposer 05 Forsøg2: Lav dit eget bioplast. 06

Læringsmål Jeg ved hvordan plastik er opbygget og hvad det består af. Jeg ved hvilke egenskaber plastik har. Jeg kender til forskellige typer af plastik og deres anvendelsesområder. Jeg kender til udfordringerne omkring plastik og alternativerne. Jeg kender til egne muligheder for at hjælpe til i kampen mod plastikforurening.

En verden af plastik 1 https://www.youtube.com/watch?v=7eivTQkBYvo

Hvorfor bruge en dag på plast?

En verden af plastik 2 https://www.youtube.com/watch?v=9cKmFFKCP_ E

Hvad er plastik og hvad består det af? Nafta Monomerer og polymerer Navngivning af carbonkæder og bindinger https://plast.dk/wp-content/uploads/2016/05/samletversionafdansk-web.pdf

En verden af plastik 3 https://www.youtube.com/watch?v=2EZR1yQppt w&t=1s

Hvad er fordele og ulemper ved plastik Gå sammen i grupperne og tal diskutere fordele og ulemper ved plastik.

En verden af plastik 4 https://www.youtube.com/watch?v=euth1lDWU WQ&t=18s

Forsøg med plastikposer Forsøg 1: Definer ved en tegning på tavlen, hvad der er på tværs, og hvad der er på langs ad plastikposen. Bed hver halvdel af klassen om at klippe strimler ud af poserne (10 x 2 cm). Træk forsigtigt i strimlerne og se hvad der sker. Prøv at strække strimlerne så meget som muligt, uden at de knækker. Hvilke poser kan forlænges mest? Forsøg 2: Bed holdene om at klippe strimler på tværs og på langs. Hvilke strimler kan forlænges mest? Hvorfor? Forsøg 3: Nu skal strimlerne trækkes helt ud – så de knækker. Klip strimler ud i forskellige bredder; 2, 4, 6 cm. Prøve at trække dem over med et hårdt ryk uden at der er trukket ud. Prøv derefter at forlænge strimlerne, og træk dem så over med et hårdt ryk. Er der forskel? Hvorfor?

En verden af plastik 5 https://www.youtube.com/watch?v=8fyTrPXlw78

file:///C:/Users/Jonas/Downloads/CASE _Eksperimenthaefte_Ex44-100511- file:///C:/Users/Jonas/Downloads/CASE _Eksperimenthaefte_Ex44-100511-.pdf Forsøg med bioplast

En verden af plastik 6 https://www.youtube.com/watch?v=wkecnibyZp o

Hvad kan man selv gøre i kampen mod plastforurening? Sæt jer sammen i grupper og diskuter løsninger. Hvad kan man selv gøre i kampen mod plastforurening?

En verden af plast 7 https://www.youtube.com/watch?v=- gQELGvWamg

Hvad er I blevet klogere på? Opsamling

Litteratur https://plast.dk/wp- content/uploads/2016/05/samletversionafdans k-web.pdf