De ti trædesten Medarbejdernes arbejdsglæde er en forudsætning for den gode kvalitet Vi er en værdibaseret organisation Fagafdelinger og decentrale institutioner.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Den Danske Kvalitetsmodel
Advertisements

Hvordan får vi arbejdet med kvalitet og afbureaukratisering forankret på vores arbejdsplads, så både ledere og medarbejdere er involveret og bidrager i.
Værdigrundlaget i Greve
Social kapital – rig på relationer
Håb og forandring Johs. Bertelsen Frivilligt Forum.
Forandring, forankring og fælles fokus
Samskabelse af velfærdsservice: Ledelse og rammesætning
Styrket kundebetjening gennem et kompetent arbejdsfællesskab
At lede liv og læring Børne- og ungedirektør Jan Præstholm, Svendborg Kommune.
”Sammenhængende patientforløb i psykiatrien”
Forældremøde X årgang.
Tillid Temadag for AMIR
Mission - Vision – Strategi Udkast for Børne- og Ungdomspsykiatrisk Center Centerledelsen - Herning 6. marts 2007.
Fællesskab for kommunen som en attraktiv arbejdsplads Direktør Helle Bro Social og Arbejdsmarked Holstebro Kommune Januar 2012.
Det Nye Universitetshospital i Århus Arbejdsvision for byggeriet af DNU Det Nye Universitetshospital: sammenhængende, bæredygtigt og effektivt byggeri.
Ledelsesrummet Ledelseskraft Ledelsesmagt. Den fælles forståelsesramme Ledelsesrummet: Ledelsesmagt og ledelseskraft.
Tjek-ud konference Projekt styrket genoptræning og rehabilitering af personer med erhvervet hjerneskade 22. September 2014 Velkommen.
Værdigrundlag AEU Chefkursus 2007 Hold 6.
Kodeks for offentlig topledelse
Samspillet mellem frivillige organisationer og offentlig sektor i Danmark Terkel Andersen, sekretariatschef Frivilligrådet.
Dan Zielke og 1.
set fra ledelsens side ved Områdeleder
Dagsorden 1.netværksmøde matematik
Konference Indsats, udvikling og samarbejde på det sociale område.
Opsummering af strategiske mål fra analysearbejdet Noter alle de strategiske mål, du/I er nået frem til i analysearbejdet Prioriter, sorter, saml og tilføj.
Syg, stresset eller bare pjæk? Danske Risikorådgiveres konference den 23. april 2009 Afdelingschef Mikala Kreiser, KL.
Den nye sundhedsaftale 2015 – 2018
Ny driftsstrategi for offentlige veje og parker i Københavns Kommune
KVIK Kvalitet og evaluering Centre selvevaulerer Dec. inst. i gang Centre forbedrer Øget fokus på resultater og dokumentation Centre selvevaulerer.
KVIK-modellen KVIK-modellens historie Modelgennemgang
Børneområdet blev kommunalt – åbner det for en spændende ny fortælling Socialrådgiverdage d. 25. september 2007 Ved formand for Børne- og Kulturchefforeningen.
Generelle udfordringer og perspektiver i kommunernes arbejde med kvalitet, effektivitet og styring  Oplæg ved Børne- og Kulturdirektør Per B. Christensen,
Introduktion til KVIK KvalitetsVærkøj til udvikling af Innovation og Kompetence Standardoplæg til hele organisationen.
Ledelse, medinddragelse og motivation Regionsrådets temamøde den 28. marts 2007 Oplæg ved afdelingschef Ditte Hughes, HR Region.
organisatoriske kompetencer
Det gode sammenhængende rehabiliteringsforløb Compliance Kommunikation Kvalitetssikring.
Et velfungerende MEDsystem: Hvorfor og hvordan? - Erfaringer fra Region Midtjylland Lars Hansson, direktør, Region Midtjylland.
Lederkonferencen 9. juni 2010
Reform til Kærbyskolen Overordnede mål - Folkeskolen skal udfordre alle elever, så de bliver så dygtige de kan. -Folkeskolen skal mindske betydningen af.
Faglige kvalitets- oplysninger 15. januar Faglige kvalitetsoplysninger - formål At udvikle og afprøve et katalog af syv redskaber for at Understøtte.
Ledelses- og Styringsgrundlag. Oplæg v. Bo Johansen – 20. aug
Ledelsesudfordringer i kommunerne – nu og i den nære fremtid Oplæg for FTF`s Tænketank om ledelse, d. 6. juni v/ Per B. Christensen, formand for.
Fokus på Kerneopgaven Anders Seneca, Dogmekompagniet.
0 Tillid, samarbejde og effektive statslige arbejdspladser Oplæg den 7. marts 2014 Barbara Bertelsen Vicedirektør.
Tillidsreform SKAL Principper for samarbejdet mellem den danske regering, arbejdsgiverne og de faglige organisationer.
Mål- og resultatstyring
Vision mission værdier handleplaner
Projekt ”Den gode arbejdsplads” Direktionen og Hovedudvalget ønsker en fælles indsats for at fastholde og udvikle de gode arbejdspladser Formålet med at.
Lederskab og organisering - Om at skabe dynamiske rammer Børnechef Kirsten Pamperin.
Dialogforum 9. maj Velkomst v/Lisbeth Lollike, formand for Dialogforum.
Hvorfor deltage i projektet? Velværdsområdernes udfordring med stigende forventninger og knappe ressourcer. NPM trenden med fokus.
Sæt medarbejdere, fag og opfindsomhed fri – innovation? LO’s arbejdsmarkeds-, uddannelses- og erhvervspolitiske konference 25. november 2014 Pia Gjellerup.
Psykisk arbejdsmiljø med fokus på teamsamarbejdet Temadag for AMR – Gladsaxe Lærerforening.
Afdelingsformandsundersøgelse 2013 Bestyrelseskonferencen 17. maj 2013.
Af Ove K. Pedersen Department of Business and Politics Copenhagen Business School 1 VELFÆRDSSTATENS UDVIKLING.
BKF Børne- og Kulturchefforeningen Dagplejen – en central brik i kommunernes dagtilbud -BKF-synspunkter om omstilling på dagtilbudsområdet på FOA- konference.
Oktober 2008 Budget Vedtaget budget. Oktober 2008 Budget Minusmål Økonomi- og Planudvalget Budgetområde 1.01 Personalereduktion.
Beskæftigelsesområdet
Den røde tråd i ledelse Kirsten Agerskov Niels Jørgen Rønje
AVA Vision og værdier ”En vision, der kommer indefra – fra medarbejdere, der dagligt leverer varen og håndterer måden at gøre det på troværdigt og individuelt,
Hvordan får vi arbejdet med kvalitet og afbureaukratisering forankret på vores arbejdsplads, så både ledere og medarbejdere er involveret og bidrager i.
Nye organisationsprincipper og forretningsgange
INSPIRATION TIL MULIGE FOKUSPUNKTER
Mere MOST - mindre fravær
Fokus på kerneopgaven Kom godt i gang…. Til proceslederen:
Personalepolitiske værdier for Assens Kommune
Det er en politiske bestilling!
HORSENS STATSSKOLE Ledelseskommissionens anbefalinger En refleksion fra en praktiker - Vejle d. 14. august Flemming Steen Jensen Rektor, Horsens Statsskole.
SFO- og daginstitutionslederkursus
Gruppeudviklingssamtale Trin 1-2-3
Præsentationens transcript:

De ti trædesten Medarbejdernes arbejdsglæde er en forudsætning for den gode kvalitet Vi er en værdibaseret organisation Fagafdelinger og decentrale institutioner skal sikres en gennemskuelig, forudseende og koordineret understøttelse af deres drift Det er os selv, der gør den største forskel for udviklingen af kvalitet Der skal være det størst mulige ledelsesrum i forhold til kerneopgavernes tilrettelæggelse Vores indsats skal altid tilføre værdi i forhold til borgerne Sideløbende med udvikling af vores service over for borgerne er der brug for en meget stram økonomistyring. Vi bygger videre på en effektiv samarbejds- og dialogkultur Vi har formuleret ti trædesten, som I kan se her. Jeg vil ikke dykke ned i dem alle sammen, men fremhæve dem (med støvgrå), som jeg mener er direkte relateret til jer som medarbejdere. De 10 trædesten: 1. Vi er en værdibaseret organisation 2. Det er os selv, der gør den største forskel for udviklingen af kvaliteten 3. Medarbejdernes arbejdsglæde er en forudsætning for den gode kvalitet og borgernes tilfredshed 4. Vores indsats skal altid tilføre værdi i forhold til borgerne 5. Fagafdelinger og decentrale institutioner skal sikres en gennemskuelig, forudseende og koordineret understøttelse af deres drift 6. Vi bygger videre på en effektiv samarbejds- og dialogkultur kendetegnet ved; tillid, håndsrækning, anerkendelse og læring. 7. Faglighedernes samspil skal virke som en helhed og skabe sammenhæng for borgernes livssituation 8. Effektivisering og udvikling prioriteres højt 9. Der skal være det størst mulige ledelsesrum i forhold til kerneopgavernes tilrettelæggelse, og fokus på en meningsfuld uddelegering, der sikrer reel indflydelse 10. Sideløbende med udvikling af vores service over for borgerne er der brug for en meget stram økonomistyring. Effektivisering og udvikling prioriteres højt Faglighedernes samspil skal virke som en helhed og skabe sammenhæng for borgernes livssituation www.hillerod.dk/værdier 11-01-2019