IT undersøgelse på Breum Skole
Analysen er delt op i følgende kategorier: Skolens IT-uddannelse Hvor ofte bruges IT i timerne Punkt 4 Arbejdsform og IT Erfaringer med IT m.v. Fordele og ulemper ved IT Hvor ofte ønskes IT inddraget i undervisningen Rammerne for IT-undervisningen
IT-uddannelse på Breum Skole
Hvor ofte bruger du IT i timerne
Hvor ofte indgår IT-anvendelser jf. punkt 4 i dine timer Tekstbehandling Internet E-mail Regneark Billedbehandling Layout Præsentationsprogram Websidefremstilling Scanning Digitalt foto og billedbehandling Træningsprogram Dansk Træningsprogram Matematik Træningsprogram sprog Læsestøtteprogrammer
Hvilken arbejdsform benyttes mht. IT
Erfaringer med IT jf. punkt 6 Lokalet er sjældent ledigt Computerne er langt fra klassen IT-udstyret er i uorden Der er ikke de rigtige programmer Jeg mangler personligt IT kendskab Jeg mangler pædagogisk IT kendskab IT kan ikke indpasses i min årsplan Jeg er utryg ved at bruge computerne Eleverne får ikke nok ud af det IT passer ikke til min undervisningsform
Fordele og ulemper ved integration af IT Gennemgang af holdningsudsagn fra punkt 7
Hvor ofte kunne du tænke dig at bruge it
Ønske om forbedret rammer Gennemgang af punkt 9 herunder ønske om mere IT vejledning jf. nedenstående