IT undersøgelse på Breum Skole

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Status på implementering af digitaliseringsstrategi
Advertisements

Drømmescenarie – om 2 til 3 år
HNX Årgang 2011/2012.  Optagelseskrav  Personlige krav  Hvor?  Forløb  Indhold  Muligheder.
I forbindelse med integration af it i matematik Steen Groðe.
Mere fokus på læring, mindre fokus på udstyr!
Hvordan kan vi som forældre bidrage til at børnene bliver mere sunde og får mere bevægelse i hverdagen?  Hvis muligt skal Børnene gå/cykle i skole også.
Hjælp til integrering af IT i undervisningen
Vælg layout på masteren: Højreklik på siden / Layout / Vælg mellem ”Fastholdelseskaravenen” eller ”Brug for unge” Overskrift MAX 2 linjer Underoverskrift.
G OOGLE DOKUMENTER i undervisningen. I NTRO Hvad er Google dokumenterGoogle dokumenter  Netbaseret skriveværktøj  Giver mulighed for eleverne at skrive.
Anvendelsesorienteret undervisning – Pædagogisk It
MEDIEPÆDAGOGISKE VEJLEDNINGSVÆRKTØJER
GeoGebra Som basis for den daglige undervisning i C-niveau og B-niveau
DIDAKTIK 2.0 KG/RBC 27/08/2008 metoder problemformulering skelet.
Sæt lyd og billeder på din sprogundervisning
Læringscentret og nye vejledningsformer
Dogmegruppe – 10.30Kaffe samt highlights fra fokusgrupper / Karin – 11.30Observation af undervisning med iPads – 12.00Frokost.
En læsepolitik Skolen på la Cours Vej.
De store underviser de små ved hjælp af it.
Udvikling af fagenes didaktik Flakkebjerg,
It og medier Folkeskolens formål Elevens alsidige personlige udvikling dansk, historie, sprog … matematik, natur og teknik … idræt, sløjd, billedkundskab,
Mobbe- og trivselsundersøgelse
 2 elever fra hver klasse fra 4. klasse og op.  2 hold, et hold pr halv år.  Samme organisering som et elevråd.  Kort ansøgning.  Klasselærere er.
Elevtrivselsundersøgelsen 2010 Allerød Gymnasium Svarprocent: 95% (546/573)
IT i undervisningen.
IT og praktik på Høje Kolstrup Skole Menu IT som en del af praktikken Hjemmesider Farvel og tak.
Anvendelsesorienteret undervisning – Pædagogisk It
CAS i matematikundervisningen Middelfart
Anbefaling til afklaring af arbejdet i LUU Forretningsorden og organisering af udvalgsarbejdet. Forventninger til samarbejde mellem udvalget og skole samt.
Michael Hald Konsulent, KL
Elevtrivselsundersøgelsen 2013 Gl. Hellerup Gymnasium Svarprocent: 99% (965 besvarelser ud af 978 mulige)
It-medie linje Skolecenteret Jetsmark årgang.
Den nationale faggruppe Fagmoduler til yngste. Faggruppens overvejelser og principper Arbejdet blev som sagt skudt i gang ultimo november 14. december.
Niels Grønbæk Nielsen Teamets planlægning af undervisningsåret.
Kollegavejledning i praksis Eksempler til diskussion.
Elevtrivselsundersøgelsen 2012 Århus Akademi Svarprocent: 80% (661 besvarelser ud af 829 mulige)
DEN DIGITALE SKOLE Hvordan kan tablets indgå i undervisningen for at tilgodese differentiering?
Ordblinde chauffører Niels Henning Holm Jørgensen 18.sep. 13 Ordblinde chauffører på jobbet TSU-projekt på Amager.
Hvad kan borgerne på sundhed.dk?
Ældres Trafiksikkerhed Og Trafikcafeer. De ældre er over repræsenteret i ulykkesstatistikken med 28% hvis vi tager fra +65 år, men de udgør kun 14% af.
Tekstniveauer: 1.For at skifte mellem de forskellige tekstniveauer, brug "Forøg list niveau"- knappen i værktøjslinjen "Formatering". 2.For at komme tilbage.
Sammenhæng: Eleverne bliver ikke bedre til at skrive og arbejder ikke med deres fejl. Eleverne snyder: bruger oversættelsesmaskiner eller henter stile.
Videregående pc-vejledning 60+Bornholm Velkommen til.
Elevtrivselsundersøgelsen 2014 For de gymnasiale uddannelser Vesthimmerlands Gymnasium og HF Svarprocent: 97% (474 besvarelser ud af 489 mulige)
Elevtrivselsundersøgelsen 2011 Tech College Aalborg Svarprocent: 73% (549 besvarelser ud af 757 mulige)
Ida Harlev og Tobias Smith, Syvstjerneskolen
Gruppe 8 Freyja, Guðrún, Iben, Sigurbjörn. Problemfelt Ideer i Februar –Målgruppe: De som har obligatorisk danskundervisning på Island –Problemområde:
Skolebiblioteket Materialer Undervisning Informationer Oplevelser Viden Kultur Vejledning mv.
It i undervisningen Et møde for politikere og ledelsen på landets lærerseminarier. Foregår på Silkeborg seminarium den lørdag 26/ kl
Digital formidling af offentlig borgerservice, kursusnr Værdien af digital formidling af offentlig borgerservice.
1 Skriftlighed på nye måder efter reformen Pædagogiske udfordringer: Bedre studiekompetence – større progression Mere fordybelse – bedre individuel vejledning.
Udeskole på Grønhøjskolen
Vejen Business College Fastholdelses-initiativer.
Geometriforløb i 3. klasse - med IT, papir og blyant… Forløbet Billeder Elevprodukter Det sagde eleverne…. Tips & Tricks Klik på en firkant (ikke teksten)
Studieretningsprojektet Anette Lind. Hhx-bekendtgørelsen § 22 Studieretningsprojektet skrives i 2 eller 3 fag med udgangspunkt i et studieretningsfag,
Hvorfor bruge flere medier i undervisningen?. Hvorfor bruge medier i undervisningen? 1.Bekendtgørelsen kræver det: ”It er en integreret del af tyskundervisningen,
Nyt om test og prøver Matematik i marts Sorø Den 26. marts 2015 Marts 2015 Niels Jacob Hansen - Læreruddannelsen UCSJ 1.
Statistik med computeren Et undervisningsforløb i 6. klasse.
Programmering 1 Java/C#
HVEM HVOR HVORDAN HVAD Skals Efterskole SIP, feltundersøgelse:
Digital præsentation som grundlag for den faglige samtale om projektarbejdet ved eksamen i dramatik.
Elevtrivselsundersøgelsen 2011
Caseseminar Kolding 14. marts 2017
PowerPoint i undervisningen - med særligt fokus på billeder
Velkommen til fagligt samspil
Vi starter med et tomt regneark
Caseseminar Kolding 14. marts 2017
Caseseminar Kolding 14. marts 2017
FÅ MEST UD AF DAGEN: UNDERVISNINGSMATERIALE (9. -10
Indsæt note og kildehenvisning via Header and Footer
Præsentationens transcript:

IT undersøgelse på Breum Skole

Analysen er delt op i følgende kategorier: Skolens IT-uddannelse Hvor ofte bruges IT i timerne Punkt 4 Arbejdsform og IT Erfaringer med IT m.v. Fordele og ulemper ved IT Hvor ofte ønskes IT inddraget i undervisningen Rammerne for IT-undervisningen

IT-uddannelse på Breum Skole

Hvor ofte bruger du IT i timerne

Hvor ofte indgår IT-anvendelser jf. punkt 4 i dine timer Tekstbehandling Internet E-mail Regneark Billedbehandling Layout Præsentationsprogram Websidefremstilling Scanning Digitalt foto og billedbehandling Træningsprogram Dansk Træningsprogram Matematik Træningsprogram sprog Læsestøtteprogrammer

Hvilken arbejdsform benyttes mht. IT

Erfaringer med IT jf. punkt 6 Lokalet er sjældent ledigt Computerne er langt fra klassen IT-udstyret er i uorden Der er ikke de rigtige programmer Jeg mangler personligt IT kendskab Jeg mangler pædagogisk IT kendskab IT kan ikke indpasses i min årsplan Jeg er utryg ved at bruge computerne Eleverne får ikke nok ud af det IT passer ikke til min undervisningsform

Fordele og ulemper ved integration af IT Gennemgang af holdningsudsagn fra punkt 7

Hvor ofte kunne du tænke dig at bruge it

Ønske om forbedret rammer Gennemgang af punkt 9 herunder ønske om mere IT vejledning jf. nedenstående