Hvad er Virk? Er det en portal? Er det en linksamling?

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Samspil med den offentlige sektor er afgørende
Advertisements

Bølgeplan 3 Udlån og udleje af lokaler og ejendomme
Om brugervenlighed -og venlige brugere. Agenda  Fokus på brugerne – ikke på brugervenlighed!  10 år med brugervenlighed – har fokus flyttet sig?  Evidensbaseret.
Jens Krieger Røyen 11. oktober 2012 Den digitale vision for Danmark - en fælles udfordring.
Kortforsyningsseminar 24. marts 2009 Anne Buch-Larsen Kort & Matrikelstyrelsen Mail:
Christian Plaschke, Den Digitale Taskforce
MindLab 07 Nye metoder i kampen mod de administrative byrder Christian Bason Innovationschef, MindLab.
Gov 2.0 Fra portaler til borgernes lommer
Offentlig Integrationsmodel (OIM)
Tom Bøgeskov Udviklingschef Digitaliseringsstyrelsen, Finansministeriet Digitaliseringsmessen 2012 Digitaliseringsstyrelsen - En dag med løsninger og dialog.
10.2a – Samordnet genbrug af ejendoms- og bygningsdata
Thomas. FOTdanmark Aktuelle kort giver styr på tingene.
Servicefællesskabet for geodata - workshop den 11. juni København Teknik og infrastruktur - datamodeller, portaler, ajourføring mm. v/lektor og.
Hvorfor er fællesoffentligt samarbejde en god ide ? v/ Kontorchef Michael Busk-Jepsen, Økonomistyrelsen HRKS majkonference, 14. Maj 2009.
Grunddataprogrammet.
Genbrug af offentlig information i Danmark ePSIplus - Danmark 27. november 2008 Specialkonsulent Frederik Siegumfeldt It-strategisk kontor IT- og Telestyrelsen.
Arbejdsmiljørådgivningen i det nye reguleringsparadigme
E-læring på Virk.dk Præsentation på Myndighedsforum
Fælles EPJ til hospitalerne i Region Midtjylland
Offentlige data i spil Konference i DGI Byen Torsdag den 4. februar 2010 Kim Lindskov Knudsen Områdechef Anvendelse & Rådgivning Kort & Matrikelstyrelsen.
Kommunal digitalisering Jakob Aagaard Harder 1.Politisk fokus i alle kommuner 2.Enighed om en fælles strategi med større forpligtelse – kommunerne handler.
”5 skarpe” – om udvikling af løsningerne Spørg kun borgerne om det, der er behov for – og genbrug data Skriv så det kan forstås – men kun når det er nødvendigt.
Pressemøde mandag den 29. august Kl Vi sikrer en retfærdig og effektiv finansiering af fremtidens offentlige sektor Mission.
Brugstedet.dk Eksempelsamling ”Geodata skaber værdi” Nils Bo Wille-Jørgensen Grontmij.
Videnskabsministeriets arbejde med åbne standarder Vicedirektør Mikkel Hemmingsen, Videnskabsministeriet
De fællesoffentlige samarbejder inden for geodataområdet Kåre Clemmesen, KMS 9. juni 2011.
It-hjælp til mindre it- parate virksomheder Kjersti Lunde, Projektleder, Erhvervsstyrelsen.
Den digitale vision for Danmark - muligheder og udfordringer for finansielle virksomheder Forsikringsforeningen, 8. oktober 2013 Direktør Lars Frelle-Petersen.
Fælleskomponenten ”Vis Stedet” – reducerede udviklingsomkostninger og større genkendelighed og sammenhæng på tværs ved brug af geodata Arne Simonsen Kort.
SOSI ( ServiceOrienteret SystemIntegration) Quick Tour (E)
Vis Stedet - i kommunal sammenhæng Maj-konference 2009 Områdechef Kim Lindskov Knudsen Anvendelse & Rådgivning Kort og Matrikelstyrelsen.
Anvendelse af Facilities Management som ledelses- og strategiværktøj v/ administrerende direktør Niels Boserup.
Fællesoffentlige løsninger Henrik Frost Christophersen,
Er komponenterne noget for mit projekt? NemLog-in komponenten Fuldmagt kan være relevant hvis projektet ønsker at undgå omkostninger til udvikling af lokale.
Stedet som indgang til digital forvaltning
Kommunikation og Regelforenkling DI's erfaringer fra arbejdet med forenkling af administrative byrder.
Ny regering, nye tider – dag 1
Indsæt billede her Geografisk information i den fællesoffentlige digitaliseringsstrategi Flemming Nissen, Kort & Matrikelstyrelsen Kortforsyningsseminar.
”Vis stedet” Udviklingspartnernes - og KMS’ rolle Ved Anne Buch-Larsen,
Hvad kendetegner den gode selvbetjeningsløsning – og hvordan sikrer vi kvaliteten i praksis? Udviklingsvejledning for velfungerende selvbetjeningsløsninger.
SERVICE OG SAMARBEJDE I ØJENHØJDE. ”Den, der er nødt til at spørge, har ikke samme magt, som den, der kan selv” Margrethe Vestager Økonomi- og indenrigsminister.
Introduktion til digital post på borger.dk/Virk.dk.
Skanderborg Det økonomiske gab  Merudgifter på knap 100 mio.  Merindtægter på godt 80 mio.  Udfordringen er knap 20 mio. Beskæftigelse & Sundhed.
Fællesoffentlig brugerstyring Brugerstyringssekretariatet i Økonomistyrelsen v/ Ellen Syberg.
Fællesoffentlig brugerstyring Brugerstyringssekretariatet i Økonomistyrelsen v/ Ellen Syberg.
3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN Gallup for Region Sjælland © TNS 17. marts
Fællesoffentlige grunddata - program, datafordeler og model David Graff Nielsen Digitaliseringsstyrelsen.
Digitaliseringsstrategiens erhvervsrettede initiativer 27. Februar 2013, Torsten Grunwald, Virk.dk, Erhvervsstyrelsen.
Præsentation for PBJ Gisla Soltau Faber Erhvervsstyrelsen.
Rethink Offentlig IT v. Ole Thomsen, koncern direktør, Region Midtjylland Årskonferencen Rethink Business, it-forum 29. september 2016.
OBS: E2012 programmet fra 2009 til juni Herefter revideres mål og indsatsområder på baggrund af den fælleskommunale og fællesoffentlige digitaliseringsstrategi.
sammenhæng og genbrug med rammearkitekturen
Fællesoffentlig digitaliseringsstrategi
Tilfredshedsundersøgelse
Effektmåling - kvalitative målepunkter
Den digitale dansker – digitalisering af hverdagen
Klar til Smart Vækst – Udbredelse af smart city løsninger i DK – fokus på smart affaldsindsamling Jesper Bøttcher Gate 21.
21. november 2017 Digitaliseringsstrategien og fælles klassifikationer Temamøde om anvendelse af fælles klassifikationer i det offentlige (FODS initiativ.
Fællesoffentlige løsninger Henrik Frost Christophersen,
Borgerservice og Biblioteker
19. september 2018 Digitale Udbud Specialister i Danmark.
Fælleskommunale arkitekturmål 2018
1. oktober 2015 Digitalt Landsmøde i Vejle
Digitalisering i den offentlige sektor
model for fælleskommunale arkitekturprincipper
Sammenhængende digital brugerrejse - med anvendelse af borgerens data
Vejen til plejebolig - en sammenhængende digital brugerrejse
Fælleskommunale arkitekturmål 2018
Borgerbetjening 3.0 Den fælleskommunale strategiske ramme
Præsentationens transcript:

Hvad er Virk? Er det en portal? Er det en linksamling? Er det en selvbetjeningsløsning? Nej… Det er en fællesoffentlig platform for kommunikationen mellem virksomheder og det offentlige

Hvorfor Virk? Etableret med ét sigte: At reducere virksomhedernes byrder ved at overholde kravene i den offentlige regulering Samle al indberetning et sted og gøre det ensartet uafhængigt af myndighedsressort Sikre virksomhederne en ensartet og brugervenlig oplevelse Øget fokus på (gen)anvendelse af data Til vækstmuligheder for virksomhederne (Virk Data) Til bedre brugervenlighed i offentlig service (Tæller- og Netminersdata) Øget fokus på en mere effektiv offentlig sektor Genbrug og deling af komponenter (blanketmotor, designmanual, Frontend styleguide) Indsamling og deling af data på tværs af myndigheder Fokus på de tværgående brugerrejser Platform til at kommunikere med Virksomheder (Mit Virk, Virk Startvækst)

Virk i tal Ca. 1500 offentlige selvbetjeningsløsninger samlet på Virk indberet Ca. 80% af virksomhedernes indberetninger kan foretages på løsninger integreret på Virk Knap 25 mio. besøg seneste år Oppetid på portalen på 99,8% det seneste år 98% af virksomhederne kender Virk Brugerne er tilfredse: 73% på Virk Indberet 89% på Virk Data 65% på Virk Startvækst