Bestilling og ordrebekræftelse

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
BRUGER VEJLEDNING TIL WEBSHOPPEN. Denne guide hjælper dig til en nem & hurtig brug af vores webshop.
Advertisements

AB 92 Aftalegrundlaget Aftale mellem to parter, køber/sælger – bygherre/entreprenør Kan fraviges efter tydelig aftale Fastsætter sprog, lovvalg og værneting.
Forbrugerkøb kap. 17 Af: Pia Hansen.
Bestilling af IT udstyr og software fra Digitaliseringsstyrelsen. Har du prøvet at bestille i dag?
Gladsaxe kommune Temamøde den 5. januar Lov om offentlige betalinger Lov 1203 Ikrafttræden 1. februar 2005 V/ Eric Tingleff.
8.1 Faktura 3.Vil du springe til et bestemt afsnit eller dias? Klik på menuerne Outlines eller Thumbnails. 2.Klik med musen i dit eget tempo for at se.
INDFAK2 Rekvirent VELKOMMEN.
INDFAK2 Rekvirent VELKOMMEN.
TATIONpRÆSEN 2015 AARHUS UNIVERSITET INDFAK2 VELKOMMEN TIL WORKSHOP FOR REKVIRENTER 1.
Undervisningsmaterialet er udarbejdet af Danmarks Matematiklærerforening for Finansrådet. PengeSpillet (Arbejdshæftet: Viden om penge)
Undervisningsmaterialet er udarbejdet af Danmarks Matematiklærerforening for Finansrådet. OPLÆG TIL GÆSTEUNDERVISNING 2016 BUDGET, OPSPARING OG LÅN (Til.
Statens Indkøbsprogram 9. fase Orienteringsmøde for hotelaftalen Torsdag d. 15. januar 2015 kl. 10:30 ved Rebecca Preisler.
SSO Orientering om Større Skriftlig Opgave SSO er en skriftlig eksamen SSO er en eksamen - ikke bare en almindelig opgave Rammerne for SSO er bestemt.
GoMINIsite – og få en ny og bedre hjemmeside på minutter 0.
Vælg layout 1. Højreklik uden for dit slide 2. Vælg et passende layout fra “drop ned” menuen Ønskes bullet brug da: Bullets generelt: For at få punktopstilling.
Kapitel 8 Forbrugeraftaler Kapitel 8 handler om: Forbrugeraftaleloven Forbud mod uanmodet henvendelse Forbud mod negativ aftalebinding Fortrydelsesret.
Kapitel 18 Kreditaftaler. 1.Hvad er en kreditaftale? 2.Sikkerhed i kreditkøb 3.Misligholdelse af kreditaftaler 4.Købers indsigelse i kreditaftaler Formålet.
Quick Guide Sådan booker du din egen samtale på Jobnet.dk For at booke et møde ved jobcenteret skal du logge på Min Side via Jobnet.dk. Herefter vælger.
Bestilling af dukaPC 1.Gå til 2. Tryk på ”Forhandler login” nederst på siden.
Handleplansarbejde Opstart af udarbejdelse af handleplan 2 2 Borger 1 1 henvender sig til kommunen Deltagelse i handleplansmøde
Sådan køber skolen effektivt ind via SKI’s indkøbsaftaler.
Kapitel 9 Handelskøb Kapitel 9 handler om: Købeloven Sælgers forpligtelser Købers forpligtelser Sælgers misligholdelse Købers misligholdelse.
Indkøb under tærskelværdierne efter den nye udbudslov (af 1. jan. 2016) … lad os starte med en lille film.
Orientering om Større Skriftlig Opgave 2017
Virksomhedens omkostninger
Stil op klassevist efter fornavn ved bordene med skilte
Sammen vil vi lære En uddannelse handler om at blive klogere og dygtige, så I bliver parate til jeres drømmejob. Forestil jer, at vores klasse er verdens.
Større skriftlig opgave i 2.hf
Forpligtende aftaler - og loyalitetsaftaler
Dagsorden for mødet Velkomst og kort præsentation
Intro til digital selvbetjening på rejsekort.dk
Natur- og Miljøklagenævnets opbygning og sagsbehandling
Kapitel 10 Internationale køb
Målet med at give nogle elever en transitmentor
Vi er der for dig Præsentation Kun det bedste er godt nok Genito
Indhold Visualiseringer Trafiksikkerhed Støj og Støv Der henvises i øvrigt til strategisk miljøvurdering, Lokalplan samt beslutningssag inklusiv bilag.,
Hovborg Borgermøde d. 16. marts 2017
Flow mellem RejsUd, IndFak og Navision
Hvordan anvendes SKIs møbelaftaler?
Min kære fader i himlen Mel.: Timon Müller Tekst: Line Nielsen
Oplæg til undervisning
Kapitel 8 Internationale køb.
Dækningsbidrag   Forskellen mellem dine indtægter ved salg og de direkte omkostninger kaldes bruttofortjeneste eller dækningsbidrag Beløbet fortæller,
Tjek altid “om os”-siden
Bestilling og ordrebekræftelse
27. Lagerstyring Lagerstyringens mål
Bestilling og ordrebekræftelse
Indkøb under tærskelværdierne
Radioaktive lægemidler
Sådan bruges video- s og emnerapporter
Kapitel 8 Forbrugeraftaler
Regnskab
Vejledning for indkøb fra forskningskonti
Kapitel 10 Handelskøb Kapitel 10 handler om:
UNI-Login til forældre UNI-Login til ForældreIntra og MinUddannelse
Introduktion til arbejdet som klubsekretær
Kapitel 7 Handelskøb.
Vejledning Publicer meddelelse i Velkommen-rubrik på forsiden af Kompetenceportalen Kræver: FTP-adgang til ksu-serveren - Notepad.
- En genre som alle andre
Arbejdstidsopgørelse 2018: Tjek tiden
Arbejdstidsopgørelse 2018: Tjek tiden
Elevtrivsel Gymnasier og VUC'er 2018
Seniormøde
1. Købeloven om forbrugerkøb
Lektion 1-2 i Blok 8 Teknologiforståelse som fag - Mellemtrin
Anvendelse af konventionalbod ved projektmangler – hvad er nyt?
NÅR DIT BARN SKAL HAVE ET TILBUD OM SKOLEFLEX, TILBAGESLUSNINGSFLEX
Arbejdsgang for Privatskade samt Landbo (Stuehuset)
Dato: _______/_____ Kl: ___________________________
Vigtige opdateringer af din computer og mobil
Præsentationens transcript:

Bestilling og ordrebekræftelse SKI-AFTALE 50.43 TABLETS Bestilling og ordrebekræftelse Har du bestilt varer? Du kan helt eller delvist, ændre eller afbestille bestillingen. Det skal ske senest 1 arbejdsdag efter du har modtaget ordrebekræftelsen. Vil du ændre bestillingen? Din bestilling Du bestiller online gennem jeres elektroniske indkøbssystem, leverandørens webshop eller på bestillingsskemaer. De varer/ydelser du ønsker, inkl. antal. Leveringssted Organisationsnavn og CVR/EAN-nr. Dit navn og kontaktoplysninger … Levering skal ske Leverandøren skal sende en elektroniske ordrebekræftelse til din mail senest arbejdsdagen efter. Det findes i rammeaftalens bilag VII, afsnit 3.2

Sådan foregår leveringen og din modtagelse SKI-AFTALE 50.43 TABLETS Sådan foregår leveringen og din modtagelse Leveringssted Du kan altid aftale specifikt med leverandøren, hvor på jeres adresse leveringen skal ske. Leverandøren må ikke kræve leveringsgebyr for standardlevering. Det er indregnet i deres pris. Leverandøren skal altid stille leverancen under et tag og i et aflåst rum. Du skal have bestilt inden kl. 11. Bestiller du efter kl. 11 er leverings- fristen yderligere én dag. Leveringsfrist Bestiller du 1-35 tablets skal de leveres indenfor 3 arbejdsdage. Aflevering Leverandøren afleverer dine varer på det aftalte sted og tidspunkt. Bestiller du 36-500 tablets skal de leveres indenfor 15 arbejdsdage. Bestiller du +500 tablets, er leveringstiden max. 40 arbejdsdage. Levering mellem kl. 8-16 Det findes i rammeaftalens bilag VII, afsnit 3.3.1 - 3.3.2.

Du har pligt til at undersøge leverancen SKI-AFTALE 50.43 TABLETS Du har pligt til at undersøge leverancen Undersøgelsespligt Når der er leveret, skal du undersøge, om leverancen passer med følgesedlen. Ser mængden ud til at være korrekt? Er emballagen beskadiget? Så skal du hurtigst muligt oplyse leverandøren om det. Er der fejl i leveringen? Du skriver kun under for modtagelsen af varerne. Du er altid velkommen til at reklamere, når du har åbnet leveringen. Uanset hvad, har du returret Følgende er gældende efter almindelig dansk baggrundsret, men findes også i rammeaftalens bilag VII, afsnit 3.5.

Din ret til at returnere SKI-AFTALE 50.43 TABLETS Din ret til at returnere Du har returret hvis: Du giver leverandøren skriftlig besked inden 10 arbejdsdage fra deres levering. Den indre og ydre emballage er uåbnet. Du er villig til at betale leverandørens omkostninger forbundet med afhentningen. Hvis du ikke har bestilt de modtagne varer, kan du gratis returnere dem. Du skal give leverandøren skriftlig besked om fejlleverancen og din retur. Det skal ske senest 10 arbejdsdage, fra du modtog leveringen. Leverandøren skal hurtigst muligt afhente fejlleverancen. Det findes i rammeaftalens bilag VII, afsnit 3.6

Betalingen til leverandøren er forsinket. SKI-AFTALE 50.43 TABLETS PROCESSEN FOR DIN FAKTURERING Leverandøren sender en elektronisk faktura – og afholder selv alle udgifter. Leverandøren skal fakturere e-ordrer enkeltvis. Hvis du ikke betaler, kan leverandøren kræve, at du returnerer allerede leverede varer. Du skal betale senest 30 dage efter, at leverandøren har sendt fakturaen. Du bør tjekke fakturaen for eventuelle fejl. Er der fejl på, kan du udskyde betalingen, hvis du hurtigst muligt underretter leverandøren. Betalingen til leverandøren er forsinket. Betaler du for sent har leverandøren ret til en årlig rente på den gældende udlånsrente med tillæg på 8 %. Hvis leverandøren gør det, skal de give dig et skriftlig varsel på mindst 20 dage, og fortælle at forsat manglende betaling vil medføre returnering. Keyword slide Fakturadato Fakturanummer Ordrenummer Bestillers enhed og navn Datoer for bestilling og levering Pris Forfaldsdato Det findes i rammeaftalens bilag VII, afsnit 8.2.

Hvad kan du gøre hvis leverancen er forsinket? SKI-AFTALE 50.43 TABLETS Hvad kan du gøre hvis leverancen er forsinket? Boden udgør 3 % af prisen for det forsinkede – pr. dag! Den kan samlet set ikke overstige 25 % af prisen. Den løber fra dagen efter leveringsfristen, og indtil leverancen sker. Boden forfalder til betaling ugevis bagudregnet. Du skal kræve boden indenfor 6 måneder. Leverandøren er forsinket med hele eller dele af din leverance. Er det pga. forhold, som leverandøren bærer risikoen for? Kan leverandøren dokumentere, at forsinkelsen skyldes producenten? Leverandøren skal: Straks informere dig Oplyse årsag Oplyse forventet varighed Iværksatte tiltag Hvis leverandøren rammer max-boden, kan du ophæve købet og kræve, at du får dine penge retur. Du skal dog i så fald returnere, hvad der eventuelt måtte være leveret. Så kan du kræve bod. Så har forsinkelsen ingen konsekvens. Det findes i rammeaftalens bilag VII, afsnit 9.1 - 9.4.