Humanistisk Entrepreneurship 8 opsamling 1

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Program – 10.00: opsamling på cases og innovationsdage - hvor er vi med vores cases? - hvad mangler vi for at komme videre? – 11.00: Innovation.
Advertisements

Forøg din indflydelse i jobsituationen
Head Lean Netværks-gruppe.
Artikel præsentation Kenneth Pedersen DESIGN SCIENCE IN INFORMATION SYSTEMS RESEARCH Hevner, A. R., March, S. T., Jinsoo, P. and Ram, S. (2004)
Brugernes kreativitet - Kreative processer i innovation med inddragelse af brugerne Ditte og Marianne Den 8. februar 2007.
Den 28. oktober 2004 v/Anna Pelvig, PELVIG & PELTZ Markedsføring i praksis -cases.
Konceptualisering af forretningsmodellen
Idé-generering. Idéudvikling En fast økonomisk ramme En fast tidsmæssig ramme Et fast eksamenskrav En fast dramaturgi Nytænkning – et konkurrenceparameter.
Projekt uge 40 Tradium Hobro. Udgangspunkt: Vi ville øve eleverne og os selv i den kreative platform Bruge et fælles udgangspunkt for innovation: lav.
Forretnings innovation ! 1/15 Det overordnede mål er værdiskabelse i virksomheder Metoder til afklaring af hvilke veje der skal følges. Idé og Udviklingshuset.
Gruppe 10 Cathrine Tavs Andersen Peter Elm Bech Jensen Malene Mandrup Therkelsen Jeppe Wittus.
1 [Firmanavn] Forretningsplan NB Mine popsmarte figurer bør slettes, hvis denne template anvendes !
Sammen skaber vi i morgen Venture City Horsens 10 slides du bør have med /spørgsmål du skal besvare (inspiration Guy Kawasaki) sammen skaber vi i morgen.
TEMA 6 Præsentation: Sælg idéen
Skabelon til forretningsmodel
Øvelser til fremme af kreativ tænkning
Ungdomsbyen i samarbejde med Benedicte Kommunikation
Interkulturel Erhvervskommunikation ikek 5 Kultur og sammenstød The Culture Code PEST og SWOT efterår 2017 KU - Ezio Pillon.
Tværmedial Kommunikation 1 Intro
Humanistisk Entrepreneurship 12 Eksamen Creative Man
Humanistisk Entrepreneurship 10 Ahmed & Shepherd: Creativity and innovation forår 2017 Pillon - KU.
Teorier og perspektiver, DMTK 2 Virale videoer
Humanistisk Entrepreneurship 2 Forretningsmodellæredet Business Model Canvas Kreative grupper Pillon - KU.
Humanistisk Entrepreneurship Business Model Generation 4 Strategi
Tværmedial Kommunikation 4 Kommunikationsstrategi, DMTK 4 Virksomhedens digitale marketingsplan DMTK 5 forår 2017 Pillon - KU.
Humanistisk Entrepreneurship 4 Forretningsmodellens mønstre 2b
Innovation.
Humanistisk Entrepreneurship 5 BMG kap. 3 Design
Humanistisk Entrepreneurship 7 Forretningsmodeller Paradokser i spil Forretningsplanen  Pillon - KU Plans are nothing – planning is everything (Dwight.
Interkulturel erhvervskommunikation ikek 10 organisation identitet og netværk epi KU 2018 En (...) menneskelig konsekvens ved netværkssamfundet er,
ikek 6 Markedskommunikation
Humanistisk Entrepreneurship 11 Ahmed & Shepherd: Creativity and innovation forår 2018 Pillon - KU.
Humanistisk Entrepreneurship 3 Forretningsmodellens mønstre A
Humanistisk Entrepreneurship 6 Business Model Generation Kap
Humanistisk Entrepreneurship 3 Forretningsmodellens mønstre A
Tværmedial Kommunikation 9 Corporate Branding i kommunikationssamfundet Interbrand Brand Essence Modellen forår 2017 Pillon - KU ”Marketing is a battle.
Humanistisk Entrepreneurship 5 BMG kap. 3 Design
Humanistisk Entrepreneurship 2 Forretningsmodellæredet Business Model Canvas Kreative grupper Pillon - KU.
Interkulturel erhvervskommunikation 11 Branding Brand Essence modellen Hofstedes nye dimensioner forår 2017 Pillon - KU.
Humanistisk Entrepreneurship 7 Forretningsmodeller Paradokser i spil Forretningsplanen  Pillon - KU Plans are nothing – planning is everything (Dwight.
Tværmedial Kommunikation 11 +content Interkulturel kommunikation
Tværmedial Kommunikation 5 Kommunikationsstrategi
Humanistisk Entrepreneurship 11 Drucker: The discipline of Innovation Brunson: The Value Ladder forår 2017 Pillon - KU.
Interkulturel Erhvervskommunikation ikek 5 Kultur og sammenstød The Culture Code Interkulturel markedskommunikation PEST og SWOT efterår 2018 KU -
Tværmedial kommunikation 8 opsamling 1
Humanistisk Entrepreneurship 12 ad hoc emner
Interkulturel erhvervskommunikation 11 Branding Brand Essence modellen Hofstedes nye dimensioner forår 2018 Pillon - KU.
ikek 6 Markedskommunikation
Tværmedial Kommunikation 2 Intro
ikek 6 Markedskommunikation, Teorier og modeller
Forretningsudvikling – men hvordan
Humanistisk Entrepreneurship 7 Forretningsmodeller Paradokser i spil Forretningsplanen  Pillon - KU Plans are nothing – planning is everything (Dwight.
Humanistisk Entrepreneurship 9 BMG 5
Humanistisk Entrepreneurship 9 BMG 5 Proces
Humanistisk Entrepreneurship 3 Forretningsmodellens mønstre A
TmK 8 kapitel 11: Webdesign kapitl 12: SEO
Markedskommunikation 6 6: On-line forbrug 7: Digital brandpositionering 8: Digitale forretningsmodeller Gruppearbejde: Eksamensprojekt forår 2019 Pillon.
Humanistisk Entrepreneurship 6 Business Model Generation Kap
TmK Det digitale medieforbrug DMTK kap. 7
Humanistisk Entrepreneurship 5 BMG kap. 3 Design
Tværmedial Kommunikation 5 DMMK Kapitel 5 Virksomheden på de sociale medier forår 2019 Pillon - KU.
Humanistisk Entrepreneurship 9 BMG 5 Proces
Humanistisk Entrepreneurship 13 Eksamen Eksamenstræning Adding values to the business model forår 2019 Pillon - KU.
Tværmedial Kommunikation 9 +content Interkulturel kommunikation
Tværmedial kommunikation 3 kapitel 3: Kommunikationsstrategi
Humanistisk Entrepreneurship 11 Ahmed & Shepherd: Creativity and innovation forår 2019 Pillon - KU.
Tværmedial Kommunikation 3 Forudsætninger og definitioner
Tværmedial Kommunikation 2 Teori og modeller
Tværmedial Kommunikation 9 DMMK Kapitel 5 Virksomheden på de sociale medier Case 3 Big data og Business Intelligence forår 2018 Pillon - KU.
Humanistisk Entrepreneurship 12 ad hoc emner
Præsentationens transcript:

Humanistisk Entrepreneurship 8 opsamling 1 forår 2017 Pillon - KU

Opgaver med udgangspunkt i gruppens eksamensprojekt Hvilke værditilbud opfylder din virksomhed? Hvilke af de 5 segmenteringskriterier, der er beskrevet på side 26, passer til jeres virksomhed? Hvilke af de 5 markeder, der er beskrevet på side 27, passer til jeres virksomhed? Hvilke indkomstkilder har gruppens virksomhed? (din/jeres nuværende forretningsidé?) Hvilke(n) prissætning(er) benytter gruppens virksomhed? Beskriv i en prioriteret liste de ressourcer jeres forretningsidé/virksomhed forudsætter Kreative grupper Værditilbud Kundesegmenter Kanaler Kunderelationer Indtægtsstrømme Nøgleressourcer Nøgleaktiviteter Omkostnings-struktur Nøglepartner Forretningsmodel-lærredet i praksis 28. november 2018 17 HEnt opsamling 1

Six Thinking Hats analyse af eksamensprojekter Pitch grupper er passive tilhører (i første omgang) Vær opmærksom på at overholde jeres rolle Opsamling Afbundtede modeller: Produkt-innovation, kunderelation og infrastruktur Den lange hale Gruppeopgave: Six thinking hats 28. november 2018 17 HEnt opsamling 1

Med udgangspunkt i eksamensprojektet, beskriv hvilke mønster jeres virksomhed/idé benytter Diskutér hvilke alternative mønster der kunne eksperimenteres med Pitches Opsamling Six thinkings hats Mangesidede platforme Gratis Åbne modeller Gruppeopgave 28. november 2018 17 HEnt opsamling 1

Lav en empatikort over jeres vigtigste kundesegment Hvilken epicenter bruger jeres virksomhed/branche typisk til generering af innovation? Udpeg ét alternativt epicenter og skitsér hvilken indflydelse innovation af dette element vil have på forretningsmodellærredet. Bliv enige om to ‘hvad nu hvis’ spørgsmål til jeres virksomhed Visualisér forretningsidéen ved hjælp af BMG lærredet, beskriv de enkelte elementer med tegninger eller så få ord som muligt på Post-its. Gruppeopgaver Design Kundekendskab 4 c’er Empatikortet Idéskabelse Epicentre Processen Teams Visuel tænkning Prototyper Storytelling Gruppeopgave 28. november 2018 17 HEnt opsamling 1

Skitsér et ‘kundescenarie’ for jeres eksamensprojekt (maks. 5 minutter). Fortæl historien om din forretningsidé med udgangspunkt i din fremtidige kunde. Hvem er det, hvad er problemstillingen, hvordan skaber din problemløsning værdi for brugeren , hvordan reagerer omverdenen m.m. Lad dig evt. inspirere af de på side 184 nævnte fortælleteknikker. Gruppeopgaver Design Kundekendskab 4 c’er Empatikortet Idéskabelse Epicentre Processen Teams Visuel tænkning Prototyper Storytelling Gruppeopgave 28. november 2018 17 HEnt opsamling 1

Præsentér jeres eksamensprojekt ved hjælp af forretningsmodel-lærredet Præsentér jeres eksamensprojekt ved hjælp af forretningsmodel-lærredet. Hver medlem udvælger og uddyber én eller flere af de i bogen gennemgåede aspekter, f.eks. betydningen af ’The Long Tail’ for virksomheden, mulige ’Blue Ocean’ strategier, eller én af canvassens byggesten. Maks. 10 minutter til lærredet, 5 minutter per medlem plus 10 minutter interaktion i plenum (life is a pitch). Elevator-pitch Opgave fra BMG 3 FM omgivelser Markedskræfter Branchekræfter Nøgletendenser Makroøkono- miske kræfter Value chain Evaluering af FM PEST SWOT Blue ocean 4 actions framework Gruppeopgaver 28. november 2018 17 HEnt opsamling 1

Forretningsplanen To øvelser fra http://startvaekst. dk/forside/0/2 1 Forretningsplanen To øvelser fra http://startvaekst.dk/forside/0/2 1. Iværksættertesten https://startvaekst.virk.dk/opstart/faa-succes-som-ivaerksaetter/erfaringstesten 2. Lav en basis forretningsplan https://forretningsplan-basis.virk.dk/intro Præsentationer Paradokser i spil Forretningsplanen 28. november 2018 17 HEnt opsamling 1