Ny vejleder…lidt hjææææælp

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Danehofskolens værdigrundlag
Advertisements

Forældresamarbejde på Gjøl Skole
DLF ind i debatten om fremtidens skole
Folkeskolereformen Et fagligt løft af folkeskolen.
Værdiseminar Af Katrine Soelberg, Ousbjerggaard 2012
Den Danske KvalitetsModel i institutionskøkkener
Fastholdelsesstrategier på EUC Syd Udfordringen  95 % af en ungdomsårgang skal gennemføre en ungdomsuddannelse.  Det er nødvendigt at vi alle i fællesskab.
Velkommen til 10.A Gentofte 10. klassecenter
1 Folkeskolereformen -hvilke perspektiver giver den i forhold til dagens overskrift set fra en politisk synsvinkel Søren Kristensen.
Roskilde Tekniske Skole
Pædagoguddannelsen Professionsbachelor 3½ år Teori – praksis
Lærerprofessionen.
Forældremøde X årgang.
O STED FRISKOLE - ET VÆRDIBASERET KLARSYN Et værdibaseret debatoplæg til skolens daglige arbejdsområder, særlige fokusområder, forpligtigelser samt fremtidsvisioner.
Folkeskolereformen - generel information
”Smidstrup Skærup Skole i bevægelse” Skolebestyrelsen Marts 2011.
Nytorv 7, 1. sal, 1450 København K. | uudanmark.dk| | CVR: Velkommen Æresrelaterede konflikter: Viden og værktøjer.
Vision for Holmebækskolen Holmebækskolen er en skole med en stærk kultur og et fælles sprog, hvor fællesskaber styrkes omkring: Børnene, klassen og klassesamarbejdet.
Styring af styregrupper
Værdigrundlag Vision og mission Værdier og mål Oktober Version 2.1.
”Giv læreren en stemme”
Etnisk konsulent Produktionsskolerne i Danmark Tværkulturelt seminar.
”Styrkelse af overgangen fra grundskole til ungdomsuddannelse” Garantiskolen i Silkeborg Scandic den 28. oktober 2013.
UUO – dialogmøde 10. januar 2012 Skole- og dagtilbudschef Esben Krægpøth UUO Dialogmøde den 10. Januar 2012.
DET GODE UNDEVISNINGSMILJØ Al magt til eleverne. Undervisningen Indflydelse Store rammer Den enkelte elev - fællesskabet Indlæringsformer Boglig - erhvervsfaglig.
Udviklingsprojekt - Drømmeskole Skoleår 2011/2012 og 2012/2013 En fælles rejse.
Lærerprofessionen.
Et fagligt løft af folkeskolen.
Center for selvejende dagtilbud : værdigrundlag TRO Er det vi ved, vi er og vil!
Informationsaften på den nye distriktsskole i Skovlunde.
Efterskole og kirke Kirken er kun en generation fra at uddø Carey.
Vejledning på den politiske dagsorden Regeringsgrundlaget ”Nye Mål” Aftalen ”En ny chance til alle” 4 debatoplæg til Globaliseringsrådet Udspillet om ungdomsklassen.
Reform til Kærbyskolen Overordnede mål - Folkeskolen skal udfordre alle elever, så de bliver så dygtige de kan. -Folkeskolen skal mindske betydningen af.
Hvilken indflydelse har forældre på elevernes trivsel og læring?
På vej mod de 95% UURS Kongres 4. maj Klaus Majgaard.
Vejledning og undervisning UUV har som forsøg undervist i 6 moduler udviklet til Uddannelse og Job. I alt 46 lektioner, heraf fire lektioner som forlagt.
Vision mission værdier handleplaner
Broforløbet – Esbjerg, Varde og Vejen Lars Katzmann - Projektejer Marianne Kirk Nielsen – Projektleder Tina Nielsen – Beskæftigelsesrådgiver Jobcenter.
Velkommen til forældremøde = 5 Når børnene … … har mange i klassen, som de kan lide at være sammen med. … oplever et godt sammenhold … har tillid.
Ny vejleder i Efterskolen Vejlederkonferencen 2013.
Børns udvikling og samspil med ”de andre” Minileder 2 kursus august 2015.
Integreret vejledning i efterskolen Vingsted, september 2013 Lars Mouritzen (SKALs Efterskole)
UU Aarhus og Samsø – læs mere på Vejledning og undervisning i Uddannelse og Job, samt arbejdet med UPV - et samarbejde.
Efterskoleforeningens Årsmøde, 2013 Dialoggruppe 5 Vejledning og overgange v/ Bent Bisballe Østergård, Bestyrelsesmedlem Lis Brok-Jørgensen, Vejledningskonsulent.
De syv skolehistorier- hvad var det, vi ville, og hvad gjorde vi? Hvis integreret vejledning er svaret, hvad er så spørgsmålet? Integreret vejledning:
Mangfoldighed og Inklusion i efterskolen Pædagogisk konsulent Maren Ottar Hessner
Portfoliometoden i praksis Et udviklingsarbejde på Frijsenborg Efterskole Efterskoleforeningens Vejlederkonference Vingstedcenteret d. 19. og 20. sept.
Vejledning i samspil Evaluering og dokumentation, 2011: Rie Thomsen og Ulla Højmark Jensen Integreret og stabil vejledning: Vejledningen er en del af.
Godkendt af bestyrelsen den 5. november 2015 Barnets perspektiv EGMONT FONDENS STRATEGI FOR BØRNE- OG UNGEINDDRAGELSE.
I kan begynde med at fortælle om det! Den måde, I vejleder på efterskolerne, er unik! I gør det i ”det skjulte” – og taler ikke højt om det Få det frem.
De syv fortællinger - hvad var det, vi ville, og hvad gjorde vi?
Forældremøde i 9. klasse
Lis Brok-Jørgensen -én af konsulenterne
Vejledning i samspil Evaluering og dokumentation, 2011: Rie Thomsen og Ulla Højmark Jensen
Vemmelev Skole 500 elever 7 km uden for slagelse
Vejledning i et ledelsesperspektiv
Ny vejleder…lidt hjææææælp
Vejledning i samspil Evaluering og dokumentation, 2011: Rie Thomsen og Ulla Højmark Jensen
Først! -overordnet Du er ikke alene! Ingen spørgsmål er dumme til nogen. Efterskolevejledernetværk, 16 i alt, brug dem. -sparring i det daglige -face2face.
Udarbejdet af UU Randers
UPV – fra dom til proces Stationens indhold
Først! -overordnet Du er ikke alene! Ingen spørgsmål er dumme til nogen. Efterskolevejledernetværk, 16 i alt, brug dem. -sparring i det daglige -face2face.
Forløbet: Unge – identitet, socialisering og sociale medier
Forældremøde.
En stærk pædagogprofession i bevægelse BUPL’s nye professionsstrategi
Hvor kan jeg hente hjælp?
EGU – hvad virker? EGU – et godt redskab til inklusion af unge til
Æresrelaterede konflikter: Viden og værktøjer
10. ved Kløften Velkommen til jer alle
Præsentationens transcript:

Ny vejleder…lidt hjææææælp Du er ikke alene! Ingen spørgsmål er dumme til nogen. Efterskolevejledernetværk, 13 i alt, brug dem. -sparring i det daglige -face2face møder f.eks. på ungdomsuddannelsesinstitutioner -opbygge viden Og så er der mig! -mail/ring/skriv på facebook

Uddannelse er vigtig. Basiskursus og diplom. Hvem??? Få vejledningsnyhedsbrevet ind i din mailboks Følg med på vores facebook, -der sker en masse Vigtigt viden at kunne udenad: Vær så meget inde i optagelseskravene til ungdomsuddannelserne, at du kan svare fra hoften af. Det gi´r respekt hos både elever og forældre! Prioritér, -måske kun 2 ting af gangen, som du sætter fokus på i din vejledningspraksis

Vejledningssynet -for skoleformen og for den enkelte skole = for dig Hvad er de overordnede værdier. Hvad er vejledningen en del af -integreret i arbejdet med at danne og uddanne de unge Hvad skal vejledningen handle om, –hvad skal de unge lære i vejledningen. -bl.a. styrke de unge i at træffe reflekterede valg Rum og rammer -særlig rum 24/7 og fællesskabet Samarbejde -de unge, forældre, eksterne (ex. UU) Etik -tillid, respekt, ligeværdighed, åbenhed