KONCERNSERVICE STRATEGI 2020

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Hvordan får vi arbejdet med kvalitet og afbureaukratisering forankret på vores arbejdsplads, så både ledere og medarbejdere er involveret og bidrager i.
Advertisements

Værdigrundlaget i Greve
Samspil med den offentlige sektor er afgørende
Lederudvikling.
Økonomien i det boligsociale arbejde Bo Andersen Konsulent Boligsocial Funktion.
Produktion og Logistik
Administrative pejlemærker i BUF
Virksomheders Risk Management i juridisk kontekst
Kompetencebeskrivelser for ledelsesteamet Skolerne i Ullerslev
TAG EJERSKAB  FJERN BARRIERER  BESLUT PÅ STEDET
Dagens program Ankomst og morgenbuffet 9.00 Velkomst v/ OC Visionen for MED Gennemgang af MED-aftalen Pause Hvordan går arbejdet i TRIO? Hvad.
Kvalitetsstyring som ledelsesværktøj.
Tillid Temadag for AMIR
Hånden på hjertet. Skal de danske landdistrikter afvikles eller udvikles og hvorfor? Hvordan ser du landdistrikternes fremtidige rolle i et større samfundsmæssigt.
Workshop om læringsmiljø – Hvad, hvorfor og hvordan?
Mission - Vision – Strategi Udkast for Børne- og Ungdomspsykiatrisk Center Centerledelsen - Herning 6. marts 2007.
Pressemøde mandag den 29. august Kl Vi sikrer en retfærdig og effektiv finansiering af fremtidens offentlige sektor Mission.
Værdigrundlag Vision og mission Værdier og mål Oktober Version 2.1.
Kodeks for offentlig topledelse
Dan Zielke og 1.
Kommunal risikoledelse - danske erfaringer i skandinavisk perspektiv
Digitaliseringsstyrelsen
Udviklingsprojekt - Drømmeskole Skoleår 2011/2012 og 2012/2013 En fælles rejse.
En attraktiv arbejdsplads
PBJ Consult A/S – Mere end et systemhus HR i øjenhøjde
Landsbyggefonden – nye krav og procedurer
HR i Nice Topledelsens krav til HR ! V/ Gert R. Jonassen - Arbejdernes Landsbank den
Den nye overenskomst for praktiserende læger. Nye muligheder og udfordringer Regionsældreråd. Hovedstaden.
Randers Kommune IT-udviklingsprogram Temadag for IT-afdelingen den 21. Maj 2007.
Ledelse, medinddragelse og motivation Regionsrådets temamøde den 28. marts 2007 Oplæg ved afdelingschef Ditte Hughes, HR Region.
Lederkonferencen 9. juni 2010
Ledelses- og Styringsgrundlag. Oplæg v. Bo Johansen – 20. aug
at få sund fornuft til sund adfærd….
Jesper Aaberg ForretningskunsulentMicrosoft Strategy Briefing, 12. maj 2005 US title: Business Productivity Advisor.
Carsten Lindorf Lean administration og service Fagspecialistorganisation  Fagspecialicerede funktioner  Fagligt kompetente medarbejdere  Lille helhedforståelse.
0 Tillid, samarbejde og effektive statslige arbejdspladser Oplæg den 7. marts 2014 Barbara Bertelsen Vicedirektør.
Tillidsreform SKAL Principper for samarbejdet mellem den danske regering, arbejdsgiverne og de faglige organisationer.
TATIONpRÆSEN AARHUS UNIVERSITET NY ØKONOMIMODEL Overordnet beskrivelse af formål og proces, marts
Vision og Strategi for Forslag Vision og Strategi for Vision og indsatser i strategi.
Vision mission værdier handleplaner
HK Stat Fagfestival HK København og HK Sjælland 20. maj 2014 Sølvi Rask, og Eva Maria Mogensen,
Præsentation af Akademiuddannelsen i Løn- og personaleadministration
SKI – Indkøbs ABC Hvorfor stå alene, når der findes fællesskaber?
Strategi for inklusion x. Hvorfor en inklusionsstrategi? For at: Binde inklusionsarbejdet sammen på tværs af dagtilbud, skole, fritidstilbud og det specialiserede.
Planlæg din kommunikation. Dette værktøj er til dig, som Står over for en kommunikationsindsats Vil sikre, at dine budskaber kommer frem Vil kommunikere.
Københavns Kommune Styregrupper set fra chefens/styregruppe medlemmets perspektiv Bo Jelved Koncernservice, Københavns Kommune 28. September 2011.
Det Regionale Beskæftigelsesråd Empowerment i praksis på beskæftigelsesområdet.
Kontakt mellem borgere med handicap og den kommunale forvaltning GAP-analyse af Det Centrale Handicapråd.
1 Vision Region Syddanmark har en HR-funktion, som via initiativ, dialog og samarbejde understøtter forretningsområdernes behov for HR ydelser HR sætter.
Udfordringer i Region Syddanmark Jobcentre Job til personer med handicap Stig Langvad, formand, DSI.
OBS: E2012 programmet fra 2009 til juni Herefter revideres mål og indsatsområder på baggrund af den fælleskommunale og fællesoffentlige digitaliseringsstrategi.
KAB’s målsætningsprogram 2015 – en støtte til jeres lokale arbejde.
Strukturreformen i Danmark
SUF - gevinstrealisering
digitaliseringsstrategi
Hvordan får vi arbejdet med kvalitet og afbureaukratisering forankret på vores arbejdsplads, så både ledere og medarbejdere er involveret og bidrager i.
Next Step for at fremme telemedicin
Fokus på kerneopgaven Kom godt i gang…. Til proceslederen:
Digitalisering i den offentlige sektor
Personalepolitiske værdier for Assens Kommune
MEDLEMSTILFREDSHED Januar 2018.
Handlingsplan 2015.
Kulturmåling i VisitDenmark
Gladsaxestrategien omfatter også erhvervslivet
Godt du kom - et Fælles Ansvar Udviklingsindsatser
Administrativ organisering
Øget professionalisme som resultat af fokuseret uddannelse v
Statens HR – Implementeringskoncept
Vurderingsramme for vagtplanlægning på sygehuse
Gruppeudviklingssamtale Trin 1-2-3
Præsentationens transcript:

KONCERNSERVICE STRATEGI 2020 Ny strategi på vej – udestår koblingen til ØKFs strategi. Hermed præsenteres overordnede linjer, der sætter retningen for de kommende år. Kommer ud på intra på sigt i en version, hvor der kan læses lidt mere.

Vi skaber bedre og billigere administration KONCERNSERVICE – STRATEGI 2020 Vi skaber bedre og billigere administration – i samarbejde med forvaltningerne Det betyder, at: Vi udvikler og leverer fællesadministrative løsninger af høj kvalitet for hele kommunen, hvor beslutninger og prioriteringer sker i tæt dialog med forvaltningerne Vi sikrer en effektiv udnyttelse af skatteborgernes penge ved at standardisere, digitalisere og forenkle de administrative processer. Og vi sikrer, at processerne også fungerer decentralt Vi samarbejder tæt med forvaltningerne om effektivisering af administrationen, og vi tager ansvar for at påvirke forhold, der kan optimeres

KONCERNSERVICE – STRATEGISKE PEJLEMÆRKER 2020 #3 Medarbejder-trivsel og effektiv virksomheds-styring #1 Sikker drift med rettidighed i leverancen #4 Professionel service-organisation med fokus på forvaltningerne og brugerne #5 Rådgivning i arbejdstidsplan-lægning #2 Effektive sammenhæng-ende processer #1 Sikker drift med rettidighed i leverancen: Koncernservice skal være rollemodel inden for shared services og levere sikker drift med fokus på optimal og effektiv ressourceanvendelse. Vores ydelser skal leveres rettidigt, i den rette kvalitet og i henhold til reglerne. Gennem en løbende risikostyring sikrer vi betryggende kvalitet i vores processer. I Koncernservice foretager vi løbende opfølgning på aktuelle driftsproblemer og rapporterer disse til forvaltningerne. #2 Effektive sammenhængende processer: I samarbejde med forvaltningerne skal vi løbende effektivisere kommunens administrative processer i et sammenhængende perspektiv. Indsatsen skal bidrage til, at unødvendig administration fjernes, samt at omkostninger til processerne reduceres. Effektivisering skaber vi gennem standardisering og digital understøttelse samt ved at anvende best practice til at realisere potentialerne. Vi benytter vores indgående forretningskendskab til at vurdere, hvilken teknologianvendelse der er mest hensigtsmæssig. #3 Medarbejdertrivsel og effektiv virksomhedsstyring Medarbejdernes trivsel og kompetencer er vores største aktiv, derfor realiserer vi vores mål ved at sikre udvikling af medarbejdere og ledere i hele organisationen. Vi er en arbejdsplads, hvor ambitionen er at levere ydelser rettidigt, effektivt og i høj kvalitet - og vi investerer i det. Effektiv virksomhedsstyring og god ledelse danner rammen om en succesfuld organisation, hvor medarbejderne er motiverede, og hvor målene nås. Virksomhedsstyring giver fuld gennemsigtighed i vores omkostninger og i vores målopfyldelse. Vores styringsprocesser sikrer en solid kobling mellem strategi, økonomiske rammer, mål, leverancer, risikostyring og ledelsestilsyn. Mål fastlægges årligt i et arbejdsprogram og løbende målopfølgning sikrer, at vi når vores resultater. Samtlige medarbejdere på tværs af niveauer er bevidste om deres bidrag i forhold til de overordnede mål. #4 Professione serviceorganisation med fokus på forvaltningerne og brugerne Koncernservice er en professionel serviceorganisation, der fokuserer på at optimere den administrative service, så det giver værdi for brugerne. Gennem åben og tydelig kommunikation leverer vi en troværdig service. Vi er lydhøre over for brugernes behov, og tilpasser vores servicestrategi, så der er sammenhæng mellem vores forretningsgange og brugeroplevelsen. Vi kender processerne fra start til slut og forstår at sætte det gode brugerforløb i højsæde. I Koncernservice er det enkelt at få fat i den rette hjælp, og vi er præcise og tydelige i vores information og rådgivning. Igennem målrettet rådgivning tilpasset den enkelte bruger håndterer vi altid henvendelsen rigtigt første gang. #5 Rådgivning i arbejdstidsplanlægning (Center of Excellence) I Koncernservice etablerer vi et Center of Excellence, som har fokus på at give forvaltningerne specialiseret rådgivning i arbejdstidsplanlægning. Vi rådgiver ved at kombinere specifikke driftskompetencer inden for personaleadministration, specialiseret viden inden for personalejura og overenskomster samt en unik indsigt i vagtplansystemet på tværs af forvaltningerne.

KONCERNSERVICE – STRATEGISKE PEJLEMÆRKER (1/2) #1 Sikker drift med rettidighed i leverancen Koncernservice skal være rollemodel inden for shared services og levere sikker drift med fokus på optimal og effektiv ressourceanvendelse. Vores ydelser skal leveres rettidigt, i den rette kvalitet og i henhold til reglerne. Gennem en løbende risikostyring sikrer vi betryggende kvalitet i vores processer. I Koncernservice foretager vi løbende opfølgning på aktuelle driftsproblemer og rapporterer disse til forvaltningerne. #2 Effektive sammenhængende processer I samarbejde med forvaltningerne skal vi løbende effektivisere kommunens administrative processer i et sammenhængende perspektiv. Indsatsen skal bidrage til, at unødvendig administration fjernes, samt at omkostninger til processerne reduceres. Effektivisering skaber vi gennem standardisering og digital understøttelse samt ved at anvende best practice til at realisere potentialerne. Vi benytter vores indgående forretningskendskab til at vurdere, hvilken teknologianvendelse der er mest hensigtsmæssig. #3 Medarbejdertrivsel og effektiv virksomhedsstyring Medarbejdernes trivsel og kompetencer er vores største aktiv, derfor realiserer vi vores mål ved at sikre udvikling af medarbejdere og ledere i hele organisationen. Vi er en arbejdsplads, hvor ambitionen er at levere ydelser rettidigt, effektivt og i høj kvalitet - og vi investerer i det. Effektiv virksomhedsstyring og god ledelse danner rammen om en succesfuld organisation, hvor medarbejderne er motiverede, og hvor målene nås. Virksomhedsstyring giver fuld gennemsigtighed i vores omkostninger og i vores målopfyldelse. Vores styringsprocesser sikrer en solid kobling mellem strategi, økonomiske rammer, mål, leverancer, risikostyring og ledelsestilsyn. Mål fastlægges årligt i et arbejdsprogram og løbende målopfølgning sikrer, at vi når vores resultater. Samtlige medarbejdere på tværs af niveauer er bevidste om deres bidrag i forhold til de overordnede mål.

Rådgivning i arbejdstidsplanlægning KONCERNSERVICE – STRATEGISKE PEJLEMÆRKER (2/2) #4 Professionel serviceorganisation med fokus på forvaltningerne og brugerne Koncernservice er en professionel serviceorganisation, der fokuserer på at optimere den administrative service, så det giver værdi for brugerne. Gennem åben og tydelig kommunikation leverer vi en troværdig service. Vi er lydhøre over for brugernes behov, og tilpasser vores servicestrategi, så der er sammenhæng mellem vores forretningsgange og brugeroplevelsen. Vi kender processerne fra start til slut og forstår at sætte det gode brugerforløb i højsæde. I Koncernservice er det enkelt at få fat i den rette hjælp, og vi er præcise og tydelige i vores information og rådgivning. Igennem målrettet rådgivning tilpasset den enkelte bruger håndterer vi altid henvendelsen rigtigt første gang. #5 Rådgivning i arbejdstidsplanlægning I Koncernservice har vi fokus på at give forvaltningerne specialiseret rådgivning i arbejdstidsplanlægning. Vi rådgiver ved at kombinere specifikke driftskompetencer inden for personaleadministration, specialiseret viden inden for personalejura og overenskomster samt en unik indsigt i vagtplansystemet på tværs af forvaltningerne.

Vi er serviceorienterede KONCERNSERVICE - VÆRDIGRUNDLAG Vi er serviceorienterede Vi er ambitiøse Vi løfter i flok Vi tager ansvar Vi er serviceorienterede:  Vi tager udgangspunkt i brugernes behov og hjælper brugerne fra start til slut og formidler nye tiltag klart og tydeligt.   Vi er hjælpsomme, løsningsorienterede og sætter en ære i at understøtte brugerne, når de oplever forandringer i systemer og standarder.    Vi er ambitiøse:  Vi har overblikket over den samlede administrative proces inden for vores arbejdsområde. Vi arbejder for at gøre en forskel gennem vores indsats og søger altid de bedste løsninger for kommunen. Vi tager ansvar:   Vi tager ansvar for at løse vores opgaver til tiden, i den rette kvalitet og i henhold til reglerne. Vi tager ansvar for at sikre, at opgaver på tværs af den samlede proces lykkes. Vi tager hver især et medansvar for, at KS er et godt sted at arbejde Vi løfter i flok:  Vi betragter kolleger og samarbejdspartnerne som et team, og vi søger løsninger i fællesskab.  Vi står sammen om at udvikle organisationen til det fælles bedste.